Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

40 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Ingen ***** egg.. Så lei :(

Så kjipt. ? Det høres ut som en tøff vei å gå med mange skuffelser. Jeg vet ikke helt hva jeg kan si for å føle deg litt bedre, men vit iallfall at du ikke har noe skyld i dette. Folk forteller deg sikkert at du må stresse ned og ikke tenke på det, for dere får det iallfall ikke til med stress og mas. Men dette har du faktisk ingen kontroll over selv, og det skal sinnsyke mengder stress til (typ traumer) før det går utover fertiliteten. Ønsker, forventninger, håp, sorg og skuffelser havner ikke under den paraplyen. Dette er utfordringer utenfor din kontroll, det er rent fysisk hvor kroppen din motarbeider deg. Så det eneste rådet jeg føler jeg kan komme med er å fyll livet ditt med ting og mennesker du liker. Rett og slett for at du får mindre tid til å tenke og gruble. Og så må du gi deg selv rom for å synes at dette er noe skikkelig dritt, for det er det virkelig, ordentlig urettferdig dritt. Det er greit å ikke alltid tenke positivt HELE tiden. Du kommer til å få babyen din, den kommer altså, og den vil være alt du ser for deg og mer til, men når du må vente så lenge og gjennom så mye så tror jeg det er viktig å tillate seg å kjenne på alle følelsene når de dukker opp. Jeg ser alikevel for meg at det er kanskje noe i at et fullt liv ikke gir like mye rom for å dvele, men dette vet du selvsagt best selv.

Stor klem til deg!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 time siden, Malamuten skrev:

Hvor kan man kjøpe gravidklær som er greie? Kjøpte noen på HM for litt siden og buksa er faktisk grei, mens toppen var grei, men nå etter å ha blitt brukt litt så går det bare kortere og kortere tid før den mister fassongen. Helst noen som ikke koster en formue da, de har jo noget begrenset brukstid disse klærne her.

Min anbefalning om man har planer om å amme er Boob sine ammeklær, de kan brukes som gravidklær, og deretter til amming i ettertid. Jeg angrer veldig på at jeg ikke kjøpte det med en gang, for de har vært gull verdt rundt amming. Bruker de fremdeles et år senere og syntes fortsatt fasongen er kjempefin. Favoritten min er de litt lengre t-skjortene med rynker i siden og litt tynnere stoff, den ene jeg har brukes sammen med bomullskjørt i familieselskap ;) Men den er litt dyrere enn de andre da.

Det er forresten ofte sånn 25% rabatt, og av og til opptil 50% på utgående sortiment.

1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Ingen ***** egg.. Så lei :(

Føler skikkelig med deg, det må være noe sabla dritt! Vet heller ikke hva jeg skal si for at du skal føle deg bedre, eller om det er noe jeg kan si i det hele tatt, for det er nok helt sikkert et skikkelig nederlag når håpet har vært så høyt oppe, ikke minst alle pengene som går til dette!!

Eneste forslaget jeg har er kanskje å heller ta dere en skikkelig kjæresteweekend å reise bort og fokusere på dere to! Både for å få tankene vekk fra alt, men også for å styrke forholdet deres, for jeg ser for meg at denne prosessen er veldig tung for forholdet.

 

Stoooor :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mari skrev:

Så kjipt. ? Det høres ut som en tøff vei å gå med mange skuffelser. Jeg vet ikke helt hva jeg kan si for å føle deg litt bedre, men vit iallfall at du ikke har noe skyld i dette. Folk forteller deg sikkert at du må stresse ned og ikke tenke på det, for dere får det iallfall ikke til med stress og mas. Men dette har du faktisk ingen kontroll over selv, og det skal sinnsyke mengder stress til (typ traumer) før det går utover fertiliteten. Ønsker, forventninger, håp, sorg og skuffelser havner ikke under den paraplyen. Dette er utfordringer utenfor din kontroll, det er rent fysisk hvor kroppen din motarbeider deg. Så det eneste rådet jeg føler jeg kan komme med er å fyll livet ditt med ting og mennesker du liker. Rett og slett for at du får mindre tid til å tenke og gruble. Og så må du gi deg selv rom for å synes at dette er noe skikkelig dritt, for det er det virkelig, ordentlig urettferdig dritt. Det er greit å ikke alltid tenke positivt HELE tiden. Du kommer til å få babyen din, den kommer altså, og den vil være alt du ser for deg og mer til, men når du må vente så lenge og gjennom så mye så tror jeg det er viktig å tillate seg å kjenne på alle følelsene når de dukker opp. Jeg ser alikevel for meg at det er kanskje noe i at et fullt liv ikke gir like mye rom for å dvele, men dette vet du selvsagt best selv.

Stor klem til deg!

Tusen takk for fine ord frøken :hug:Setter virkelig stor pris på det ❤️

Tror det at det er utenfor min kontroll som gjør det ekstra vanskelig.. Kunne jeg "bare" gått ned noen kilo eller spist annerledes eller gudene vet hva så hadde jeg hatt NOE i hvert fall.. :|

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Føler skikkelig med deg, det må være noe sabla dritt! Vet heller ikke hva jeg skal si for at du skal føle deg bedre, eller om det er noe jeg kan si i det hele tatt, for det er nok helt sikkert et skikkelig nederlag når håpet har vært så høyt oppe, ikke minst alle pengene som går til dette!!

Eneste forslaget jeg har er kanskje å heller ta dere en skikkelig kjæresteweekend å reise bort og fokusere på dere to! Både for å få tankene vekk fra alt, men også for å styrke forholdet deres, for jeg ser for meg at denne prosessen er veldig tung for forholdet.

 

Stoooor :hug:

Er jo egentlig ikke så mye man kan si heller. Er vanskelig å sette seg inn i, selv oss i mellom som er midt i det selv. 

Kjærestetur til Bulgaria en uke er bestilt med avreise om 19 dager ❤️

Akkurat nå, Krelise skrev:

:hug:

❤️❤️

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martine skrev:

Har bare brukt de lange singlettene de har op Cubus ved begge svangerskapene, jeg. Men det kommer jo litt an på hva man ser etter. Hadde to topper fra h&m til pent bare. 

Smart, sånne passer jo sikkert :) 

1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Ingen ***** egg.. Så lei :(

:hug:

1 time siden, rosinbolle skrev:

Jeg har kjøpt noen gensere på hm som holder formen helt fint, mens t-skjortene derfra krymper veldig i første vask... Men jeg anbefaler å sjekke ut hva som finnes på Finn.no, det er mange som selger pakker med gravidklær for en billig penge! Jeg kjøpte en bærepose med klær av ei dame for 300 kr.

Det er sikkert litt forskjell på klærne derfra for jeg har hatt klær fra hm som har vært bra også har jeg hatt de som definitivt har vært mindre bra, tar sikkert turen innom nå når de har fått inn sommerkoleksjonen, de er jo rimelige ihvertfall :) Finn.no var smart, det hadde jeg ikke tenkt på :) 

25 minutter siden, SiriEveline skrev:

Min anbefalning om man har planer om å amme er Boob sine ammeklær, de kan brukes som gravidklær, og deretter til amming i ettertid. Jeg angrer veldig på at jeg ikke kjøpte det med en gang, for de har vært gull verdt rundt amming. Bruker de fremdeles et år senere og syntes fortsatt fasongen er kjempefin. Favoritten min er de litt lengre t-skjortene med rynker i siden og litt tynnere stoff, den ene jeg har brukes sammen med bomullskjørt i familieselskap ;) Men den er litt dyrere enn de andre da.

Det er forresten ofte sånn 25% rabatt, og av og til opptil 50% på utgående sortiment.

Takk, det skal sjekkes ut :) Å amme er planen så fremt jeg har nok melk osv så det var smart, så slipper man å kjøpe enda mer klær med begrenset brukstid :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

 Mens jeg fullammet, uten å bruke noen ammeklær :P bare vanlige topper og singleter. Dekket meg til med et helseteppe ute blant folk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har også endt opp med å bruke mest en vanlig t-skjorte og skjørt eller bukse. Ofte har jeg en kardigan el med, som jeg bare legger litt over hvis jeg ammer ute. Kjøpte to amme-singleter, men syns jeg får uanstendig mye kløft, og trives ikke med å være så "bar". Kunne nok hatt en ammetopp med armer, men syns det er vanskelig å finne noe som er fint. Det eneste jeg nå er på litt desperat jakt etter er en kjole jeg kan amme i, som er bryllupsfin. Og jeg skulle gjerne ha prøvd før jeg kjøpte...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, *Marianne* skrev:

Jeg har også endt opp med å bruke mest en vanlig t-skjorte og skjørt eller bukse. Ofte har jeg en kardigan el med, som jeg bare legger litt over hvis jeg ammer ute. Kjøpte to amme-singleter, men syns jeg får uanstendig mye kløft, og trives ikke med å være så "bar". Kunne nok hatt en ammetopp med armer, men syns det er vanskelig å finne noe som er fint. Det eneste jeg nå er på litt desperat jakt etter er en kjole jeg kan amme i, som er bryllupsfin. Og jeg skulle gjerne ha prøvd før jeg kjøpte...

Denne har jeg, og synes den er fin, og går an å amme i.. Men den er muligens litt stor i størrelsen.. Min er for stor for meg, og da blir den ikke like fin da :P 

https://m.zalando.no/envie-de-fraise-felicine-jerseykjole-ef329f01r-k11.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten 24+1 i dag :D Det er vell en liten milepæl ifht levedyktighet osv om det skjer noe, om jeg har forstått rett. 24 ukers kontroll i dag også og alt er som det skal. Fin hjertelyd, normalt symfysemål, fint blodtrykk, aktivt barn og fin urinprøve :) Ugh, neste gang blir det glukosebelastningstest :wacko:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Er forresten 24+1 i dag :D Det er vell en liten milepæl ifht levedyktighet osv om det skjer noe, om jeg har forstått rett. 24 ukers kontroll i dag også og alt er som det skal. Fin hjertelyd, normalt symfysemål, fint blodtrykk, aktivt barn og fin urinprøve :) Ugh, neste gang blir det glukosebelastningstest :x

Glukosebelastningstesten var ikke så ille som jeg hadde trodd. Selv om godt var det ikke, men det finnes verre ting. Så det går bra skal du se :)

Her kommer det mer og mer ord samt mer og mer sinne/frustrasjon. Ikke så lett å være hverken barn eller mamma alltid :P Men det er veldig moro også, hun skjønner mer og mer. Koser oss masse. Lille jenta er blitt så stor. Under en mnd til hun 2 år. Hvor ble den tiden av?

I går var det sommeravslutning i bhg og på slutten kom sambo og hundene dit, så ruslet vi hjem sammen. Var veldig stas med hundene og frøkna var tydelig på at det var hennes hunder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var ammeklær (særlig t-skjortene til Boob) noe av grunnen til at jeg klarte å amme ute offentlig (i starten ihvertfall). Nettopp fordi jeg ikke trengte å vise brystet omtrent noe jeg kviet meg ganske for. Det var bare å brette opp, vippe ned, vippe ned amme-bh så med en gang guttungen fikk tak kunne jeg brette ned et godt stykke og følte meg ikke så blottet.

Men vi er alle forskjellige, og det var sånn jeg opplevde det. Og etterhvert bygget jeg meg opp selvtillit til å ikke tenkte så mye på det, men syntes fortsatt det var umåtelig praktisk. Slapp å tenke på at toppen jeg tok på meg var løs eller vid nok og evt at jeg hadde noe under om toppen måtte draes opp.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to økedøgn trodde jeg virkelig noe var galt når jeg innså at Mons ikke hadde vekt meg enda og klokka var 3. Er det sånn det føles å sove om natta :lol: Men han lå bare og kosa seg han. I dag har vi hatt en behagelig formiddag med masse kos og nærhet. Han er mer og mer våken nå og følger med på ting rundt seg og stirrer med fokusert blikk når vi snakker med ham :) Og han kan slappe av på brystet mitt uten å sove tungt først og uten å prøve å spise seg gjennom alt for å nå tak i puppen. Guri :wub: 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Etter to økedøgn trodde jeg virkelig noe var galt når jeg innså at Mons ikke hadde vekt meg enda og klokka var 3. Er det sånn det føles å sove om natta :lol: Men han lå bare og kosa seg han. I dag har vi hatt en behagelig formiddag med masse kos og nærhet. Han er mer og mer våken nå og følger med på ting rundt seg og stirrer med fokusert blikk når vi snakker med ham :) Og han kan slappe av på brystet mitt uten å sove tungt først og uten å prøve å spise seg gjennom alt for å nå tak i puppen. Guri :wub: 

Hahaha, det hadde jeg glemt, lo høyt når jeg kom på det når jeg leste posten din. Baby som prøver å gnage seg gjennom klær i desperasjon etter pupp :lol:

Bra dere koser dere :)

 

Lista meg ut for å slå sammen parasollen fordi det høljeregna. Men innen jeg fikk slått den sammen måtte jeg slå den opp igjen fordi sola skinte på barnevogna. Trøndervær...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krelise skrev:

Hahaha, det hadde jeg glemt, lo høyt når jeg kom på det når jeg leste posten din. Baby som prøver å gnage seg gjennom klær i desperasjon etter pupp :lol:

Bra dere koser dere :)

Jepp :lol: man ser liksom for seg nyfødte som hjelpeløse, helt til de lukter mat that is :teehe: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Denne har jeg, og synes den er fin, og går an å amme i.. Men den er muligens litt stor i størrelsen.. Min er for stor for meg, og da blir den ikke like fin da :P 

https://m.zalando.no/envie-de-fraise-felicine-jerseykjole-ef329f01r-k11.html

Takk for tips? Så det var en som hadde kommentert litt om størrelsen. Jeg er bare 1,55 m, så lengde på sånne kjoler er også alltid et issue. Tror jeg skal kikke litt innpå der å se om jeg kan finne flere alternativer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Marianne* skrev:

Takk for tips? Så det var en som hadde kommentert litt om størrelsen. Jeg er bare 1,55 m, så lengde på sånne kjoler er også alltid et issue. Tror jeg skal kikke litt innpå der å se om jeg kan finne flere alternativer...

Jeg er 1,62 da, men lengden var grei den for min del, hadde jeg tatt en størrelse som passet bedre :P 

De hadde mange greie alternativer innpå der :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/5/2016 at 5:26 PM, Mud skrev:

@Aya hun er sukkersøt! :wub:

Og tenk at alt bare blir bedre fra nå av ! Med noen små nedturer selvfølgelig,  men det er en fantastisk reise å bli kjent med barnet sitt :D

 

Tusen takk! Og det er det jeg mistenker også, at dette bare blir bedre og bedre! :P Hvem skulle trodd at det skulle være så utrolig fint å bare se hvordan de utvikler seg liksom? Det er jo helt utrolig egentlig!

På 6/5/2016 at 8:07 PM, Lillekrapyl skrev:

Så herlig hun er @Aya og så godt å høre at dere koser dere :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tusen takk! Det er jeg glad for også. Det var noen øyeblikk i starten hvor jeg var veldig redd for at det aldri ville bli koselig ... Men det ble det - takk og pris :)

På 6/5/2016 at 8:25 PM, rosinbolle skrev:

Kjempesøt lita jente, @Aya !

Tusen takk :):) 

På 6/5/2016 at 9:11 PM, Absolute Entertainer skrev:

Oi @Aya :D Så stor og fin jente allerede.. Herregud, har jo ikke fått med meg at du hadde fått ei lita enn ennå.. Syns det ikke er så mange måneder siden du avslørte det :P 

Tusen takk søte du. Tiden går fort! Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en ordentlig kjempeklem - jeg er lei for at ting er så tøffe for deg og dere nå :(

På 6/6/2016 at 6:57 PM, Perfect Image skrev:

 

 @Aya Så nydelig hun er :heart::wub: 

NESTEN babysyk. Nesten... Så kommer jeg på hvor uendelig godt det er at mine er store nå :lol:

 

Det er sååå vanskelig å overholde leggetider når det er så nydelig vær ute! Lange kvelder er litt for enkle utendørs :) Også reiser de bort nesten hele juli :( Gruer meg så enormt masse til at de blir så lenge borte, og nærmest hele ferien...

Tusen takk snille du. Det er jo koselig med babyer, men det er jo ordentlig moro når de vokser til - skjønner deg godt! Det må være kjempetøft at de reiser vekk så lenge *klem*. 

 

Gratulerer såå mye med nydelig jente og endelig ferdig @soelvd :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...