Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Noen som kan foreslå en kaloriapp? Skal finnes en man kan skrive inn det man spiser, så regnes kaloriene ut automatisk. Ønsker en norsk en l

lifesum fungerer veldig bra her :) Legger også inn trening der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lifesum fungerer veldig bra her :) Legger også inn trening der.

Jeg har prøvd begge,og går for LifeSum, sin.. Den er lettere å forstå,syns jeg :)

Takk til @Pringlen for lappeside-hjelp :P hehe ^^

Jeg har spist EN rute med stratos.. siden 31.12 :o Imponert og stolt :D

I tillegg har jeg trena annenhver dag den siste uka :D

Men føler jeg gikk på en smell idag,og har spist mer enn tidligere dager... blæh -.-

Startet dagen med 3knekkebrød med 2 kokte egg.

Spiste så 2 klementiner son lunsjsnacks, tomatsuppe med litt fullkornsmakaroni og litt raspet ost..

Så kom søstra til sambo,med nystekte boller til oss..så spise ei hvetebolle.. også spiste vi stekt kyllingfilet,krydret..ikveld...

Og jeg har brukt ca 30min på rydding og vasking, 30min med situps og div lekeherjing på gulvet med sambo..for så 40min tur med bikkjene... blæh!

Trening imorra..da skal zumbaen økes fra 30min til 45min..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge,og går for LifeSum, sin.. Den er lettere å forstå,syns jeg :)

Takk til @Pringlen for lappeside-hjelp :P hehe ^^

Jeg har spist EN rute med stratos.. siden 31.12 :o Imponert og stolt :D

I tillegg har jeg trena annenhver dag den siste uka :D

Men føler jeg gikk på en smell idag,og har spist mer enn tidligere dager... blæh -.-

Startet dagen med 3knekkebrød med 2 kokte egg.

Spiste så 2 klementiner son lunsjsnacks, tomatsuppe med litt fullkornsmakaroni og litt raspet ost..

Så kom søstra til sambo,med nystekte boller til oss..så spise ei hvetebolle.. også spiste vi stekt kyllingfilet,krydret..ikveld...

Og jeg har brukt ca 30min på rydding og vasking, 30min med situps og div lekeherjing på gulvet med sambo..for så 40min tur med bikkjene... blæh!

Trening imorra..da skal zumbaen økes fra 30min til 45min..

Du er flink, bare stå på slik som du gjør :) Gjør ingenting om man "skeier" ut med en hvetebolle av og til - du må ikke tenke slik. Du skal jo gå inn for en livsstilendring - ikke en diett. Spis slik som du ser for deg at du skal spise i fremtiden, et normalt kosthold som du ikke trenger å slite med. Selvfølgelig - prøv å hold det usunne til feks lørdager, men om du spiser en hvetebolle på en mandag - så er det jo bare å gå en ekstra tur eller spise en litt mindre middag? :) Kalorier er kalorier, uansett om det kommer fra frukt, grønnsaker, middag, lunsj, hvetebolle eller sjokolade :) Brukt lifesum til å følge med når du har fått i deg nok kcal - har du gått litt over, så gå litt under neste dag :)

Som sagt, ikke tenkt at du skeier ut. Da vil du bare misslykkes. Tenk heller at du har koset deg med bollen, og feks at hunden(e) trenger/har godt av en 10 min lengre tur :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet nettopp ned Lifesum, og ifølge den skal jeg ha et daglig kaloriinntak på 1415 kcal. Det er basert på appens forslag om å bruke 18 uker på å gå ned 11 kg (0,6 kg/uke). Syns bare at 1415 kcal hørtes lite ut? Over så lang tid?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet nettopp ned Lifesum, og ifølge den skal jeg ha et daglig kaloriinntak på 1415 kcal. Det er basert på appens forslag om å bruke 18 uker på å gå ned 11 kg (0,6 kg/uke). Syns bare at 1415 kcal hørtes lite ut? Over så lang tid?

Du skal også legge inn evt trening og tur i den også justerer den seg opp om du da har kaloriforbruk :)

Feks så spiser jeg 539 kcal mer i dag pga jeg har vært på 45 min kettlebell og 45 min yoga.

Om man har gått 1,5 time tur så regner den rundt 300 kcal osv (gå sakte/gå fort alt etter tempo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal også legge inn evt trening og tur i den også justerer den seg opp om du da har kaloriforbruk :)

Feks så spiser jeg 539 kcal mer i dag pga jeg har vært på 45 min kettlebell og 45 min yoga.

Om man har gått 1,5 time tur så regner den rundt 300 kcal osv (gå sakte/gå fort alt etter tempo)

Aha, ja da stiller det seg jo annerledes. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du det så travelt da? :) Får ikke quotet, men det er til @marjea

Det er vel ok å bruke den tiden du trenger til å legge om livsstilen og matinntaket enn å tenke på at det skal gå så og så fort som f.eks. 11 kg på 18 uker. Da blir det liksom ikke slanking, mer varig endring av livsstil, selv om resultatet er både vekttap og endring i speilet.... for å forklare meg helt bambus. Bare et forslag i kassa :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at om man trener og "får" ekstra kalorier av lifesum - ikke spis alt du har trent. Da gikk ikke jeg ned i alle fall. Men sa lifesum at jeg hadde trent vekk 300kcal spiste jeg 150kcal ekstra. Det er ikke nødvendig vis så smart å følge det appen sier slavisk hva gjelder inntak. Man må prøve seg frem rett og slett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du det så travelt da? :) Får ikke quotet, men det er til @marjea

Det er vel ok å bruke den tiden du trenger til å legge om livsstilen og matinntaket enn å tenke på at det skal gå så og så fort som f.eks. 11 kg på 18 uker. Da blir det liksom ikke slanking, mer varig endring av livsstil, selv om resultatet er både vekttap og endring i speilet.... for å forklare meg helt bambus. Bare et forslag i kassa :ahappy:

Nei, jeg har det ikke travelt :) Jeg godtok bare hva appen foreslo sånn i første omgang. Men så stusset jeg på at kalorimengden var lav - nettopp fordi jeg ikke skal på slankekur, men heller bruke appen som en bevisstgjøring i startfasen.

Min erfaring er at om man trener og "får" ekstra kalorier av lifesum - ikke spis alt du har trent. Da gikk ikke jeg ned i alle fall. Men sa lifesum at jeg hadde trent vekk 300kcal spiste jeg 150kcal ekstra. Det er ikke nødvendig vis så smart å følge det appen sier slavisk hva gjelder inntak. Man må prøve seg frem rett og slett.

Takk for tips! Som skrevet over så er poenget med appen (for min del) å bli bevisst hva jeg spiser, ikke nødvendigvis å følge den til punkt og prikke. Ønsker å skaffe meg en slags oversikt over kalorier og næringsstoffer over mat jeg spiser til vanlig.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, bare stå på slik som du gjør :) Gjør ingenting om man "skeier" ut med en hvetebolle av og til - du må ikke tenke slik. Du skal jo gå inn for en livsstilendring - ikke en diett. Spis slik som du ser for deg at du skal spise i fremtiden, et normalt kosthold som du ikke trenger å slite med. Selvfølgelig - prøv å hold det usunne til feks lørdager, men om du spiser en hvetebolle på en mandag - så er det jo bare å gå en ekstra tur eller spise en litt mindre middag? :) Kalorier er kalorier, uansett om det kommer fra frukt, grønnsaker, middag, lunsj, hvetebolle eller sjokolade :) Brukt lifesum til å følge med når du har fått i deg nok kcal - har du gått litt over, så gå litt under neste dag :)

Som sagt, ikke tenkt at du skeier ut. Da vil du bare misslykkes. Tenk heller at du har koset deg med bollen, og feks at hunden(e) trenger/har godt av en 10 min lengre tur :)

Takk, det er helt sant, det du "sier"..

Jeg vil ikke bli helt SNUSfornuftig :P

Idag har jeg trena 60min zumba, 10min med mageøvelser, også vært ute en tur med kicksparken.. det får holde :P

Nå er jeg sliten,og sulten..middagen ble litt forsøvet,men jeg aaaaner ikke hva jeg har lyst på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk en gaffel i og se om det henger deig igjen på den. Da er den ikke ferdig

Fant ut at det bare var en banan igjen ..og den var overmoden - brunish... så da skal jeg prøve når jeg får kjøpt bananer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker matmuffins! Pleier å variere oppskriften, men er veldig fornøyd med denne:

1 dlhavregryn

  • ½ dlvann
  • 1 ½ dlhvetemel
  • 1 ½ dlsammalt hvete, fin
  • 1 dlsammalt hvete, grov
  • 2 tsbakepulver
  • ½ tssalt
  • 4 stkegg
  • 4 dlyoghurt naturell
  • Skinke i biter, squash, soltørket tomat/vanlig tomat, paprika, spinat, raspet gulrot - hva du ønsker.
  • Litt raspet jarlsbergost - men obs - øker kaloriinnholdet endel.
Slik gjør du

1. Bland mel, bakepulver og salt i en bolle.

2. Visp sammen egg, yoghurt og oljen fra de soltørkede tomatene. Rør blandingen sammen med det tørre.

3. Vend i grønnsaker og skinke.

4. Bruk et muffinsbrett med plass til 20 små eller 12 store muffins. Plasser papirformer i muffinsbrettet. Fyll formene 2/3 deler fulle.

5. Stek muffinsene midt i ovnen på 200 °C i ca 20 - 25 minutter. Avkjøl på rist.

Server muffinsene med en god salat, en god spekeskinke eller nyt dem som de er, enten hjemme, på tur eller som matpakke.

  • Tid: 20 - 40 min
  • Vanskelighetsgrad: lett

Pleier også å bytte ut det fine melet med grovt mel, både spelt og rug og grovbakst fungerer fint. Disse blir det litt mer hold i, og du blir good og mett.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker matmuffins! Pleier å variere oppskriften, men er veldig fornøyd med denne:

1 dlhavregryn

  • ½ dlvann
  • 1 ½ dlhvetemel
  • 1 ½ dlsammalt hvete, fin
  • 1 dlsammalt hvete, grov
  • 2 tsbakepulver
  • ½ tssalt
  • 4 stkegg
  • 4 dlyoghurt naturell
  • Skinke i biter, squash, soltørket tomat/vanlig tomat, paprika, spinat, raspet gulrot - hva du ønsker.
  • Litt raspet jarlsbergost - men obs - øker kaloriinnholdet endel.
Slik gjør du

1. Bland mel, bakepulver og salt i en bolle.

2. Visp sammen egg, yoghurt og oljen fra de soltørkede tomatene. Rør blandingen sammen med det tørre.

3. Vend i grønnsaker og skinke.

4. Bruk et muffinsbrett med plass til 20 små eller 12 store muffins. Plasser papirformer i muffinsbrettet. Fyll formene 2/3 deler fulle.

5. Stek muffinsene midt i ovnen på 200 °C i ca 20 - 25 minutter. Avkjøl på rist.

Server muffinsene med en god salat, en god spekeskinke eller nyt dem som de er, enten hjemme, på tur eller som matpakke.

  • Tid: 20 - 40 min
  • Vanskelighetsgrad: lett
Pleier også å bytte ut det fine melet med grovt mel, både spelt og rug og grovbakst fungerer fint. Disse blir det litt mer hold i, og du blir good og mett.

Kan man lage uten youghurt?

Jeg kjøpte skinke,paprika, mais og har bittelitt revet norvegia igjen.. så tenkte å prøve meg frem litt med det jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...