Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

41 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg fikk PM fra @Aslan, og jeg kjente til det fra før. :shifty: I bøkene finnes det en viktig karakter som enda ikke har dukka opp i serien, men om h*n gjør det, så er ikke teorien så viktig. :innocent: 

Tror du h*n gjør det i serien, da? Det tror ikke jeg, det blir for mye mas å ta med. Men L+R=J, tror jeg nok er med...

red: 

http://asoiafuniversity.tumblr.com/post/47078623222/on-aegon-targaryen-and-taking-third-options-r-l

Dette kan man jo lese, om man gidder :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. april 2016 at 5:24 PM, SandyEyeCandy skrev:

Jeg synes Davos er tidenes DØVESTE karakter, og har sjelden skumma så raskt som når det var hans fortellerstemme i bøkene. Han er riktignok litt mer interessant i serien, men det er ikke nok. Om han dauer så er det bare fuglemat for meg, altså.

Enig, hans høydepunkt i serien hittil for min del var når han uttalte "night" som NIGGET når han øvde på å lese med Shireen :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2016 at 5:24 PM, SandyEyeCandy skrev:

 

Tviler på at hun er heksa, men jeg trur (som har blitt nevnt) at det smykket holdt mye av krafta, og at forbindelsen til lysguden ligger i rubinen. Når hun tar av seg den, forsvinner også illusjonen som oppstår idet hun fylles av hans kraft, og jeg trur hun tok av smykket nå i bytte mot John sitt liv. I alle fall håper jeg at det er det og ikke bare enda en desillusjonert følger som slutter å tru. :P

Cg2nQx_U0AAN_z8.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Cg2nQx_U0AAN_z8.jpg

Det er noen teorier rundt den scenen der.

1) Selyse så hennes ekte form der, ettersom hun virket så rar - som om hun ikke klarte å se på henne, samtidig som at hun ikke klarte å se vekk. Melisandre sa vel en gang at Selyses tro var så sterk at hun så "the Lord of Lights truth" uansett hvor grusom den var.

2) Selyse har en så sterk tro at hun ser den unge Melisandre selv uten smykket. Det passer jo i også bra med at Melisandre plutselig ble gammel når troen hennes blir svekket, som den mest sannsynlig gjorde i forrige episode.

3) Hun bader i noe magisk som hjelper henne å holde seg ung.

Det blir uansett spennende å se hva som skjer med henne :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor "alle" er så begeistret for Jon Snow? Jeg synes han er dritkjedelig! Han har omtrent ett ansiktsuttrykk og gjør ikke så mye spennende, synes jeg. Skjønner ikke helt hva the fuzz is all about. Oppdater meg gjerne! For det aner meg at han blir å komme til live igjen og at jeg må se han sesongen ut og da er det jo greit å ikke irritere seg over ham hele tiden :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Poter skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor "alle" er så begeistret for Jon Snow? Jeg synes han er dritkjedelig! Han har omtrent ett ansiktsuttrykk og gjør ikke så mye spennende, synes jeg. Skjønner ikke helt hva the fuzz is all about. Oppdater meg gjerne! For det aner meg at han blir å komme til live igjen og at jeg må se han sesongen ut og da er det jo greit å ikke irritere seg over ham hele tiden :innocent:

Jeg er ikke så begeistret for han, gjør meg ingenting at han er død men satt hele første episode og venta på at han skulle bli brakt til live igjen. :lol:    Av Stark-folket likte jeg Robb godt, han var skikkelig eyecandy også. :wub:   Sansa likte jeg ikke de første sesongene, men hu liker jeg bare bedre og bedre. Arya digget jeg, men jeg skjønner ikke helt det opplegget de driver med nå så nå er jeg bare forvirret over hu :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg er ikke så begeistret for han, gjør meg ingenting at han er død men satt hele første episode og venta på at han skulle bli brakt til live igjen. :lol:    Av Stark-folket likte jeg Robb godt, han var skikkelig eyecandy også. :wub:   Sansa likte jeg ikke de første sesongene, men hu liker jeg bare bedre og bedre. Arya digget jeg, men jeg skjønner ikke helt det opplegget de driver med nå så nå er jeg bare forvirret over hu :lol: 

Jeg får også bare mer og mer sansen for Sansa (haha!). Blir spennende å se hva hun og Brienne kan få til sammen!

Arya liker jeg også godt. Tro om hun kommer til å bruke de ansiktene til noe, f.eks få døde i live igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest R+L=J som gjør Jon Snow spennende som karakter. For han er en viktig brikke når alt kommer til alt, og det hele skal avgjøres. Ellers så liker jeg ham for at han det som kan kalles mest for en tradisjonell helt i serien. Mine favoritt øyeblikk med ham er helt klart tiden med Ygritte, fordi hun var så badass og fordi vi da virkelig forstår at han "know nothing" i det store og det hele. 

Arya har alltid vært min favoritt Stark, og Sansa var den jeg synes var den kjedeligste - men det har begynt å ta seg opp. Håper at hun i samspill med Brienne kan bli badass. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chako skrev:

Det er mest R+L=J som gjør Jon Snow spennende som karakter. For han er en viktig brikke når alt kommer til alt, og det hele skal avgjøres. Ellers så liker jeg ham for at han det som kan kalles mest for en tradisjonell helt i serien. Mine favoritt øyeblikk med ham er helt klart tiden med Ygritte, fordi hun var så badass og fordi vi da virkelig forstår at han "know nothing" i det store og det hele. 

Arya har alltid vært min favoritt Stark, og Sansa var den jeg synes var den kjedeligste - men det har begynt å ta seg opp. Håper at hun i samspill med Brienne kan bli badass. 

Hva var R+L=J igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chako skrev: Det er mest R+L=J som gjør Jon Snow spennende som karakter. For han er en viktig brikke når alt kommer til alt, og det hele skal avgjøres. Ellers så liker jeg ham for at han det som kan kalles mest for en tradisjonell helt i serien. Mine favoritt øyeblikk med ham er helt klart tiden med Ygritte, fordi hun var så badass og fordi vi da virkelig forstår at han "know nothing" i det store og det hele. 

Arya har alltid vært min favoritt Stark, og Sansa var den jeg synes var den kjedeligste - men det har begynt å ta seg opp. Håper at hun i samspill med Brienne kan bli badass. 

Hva var R+L=J igjen?

Google ?

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R er Prince Rhaegar (Targaryen), L er Lyanna (Stark), så teorien går ut på at Jon Snow ikke er Eddard Starks bastardsønn, men sønn av Lyanna og Rhaegar. Det åpner for at Jon Snow vil bli en dragerytter, at han er tronarving og at han og Dany kan komme til å få et av disse incest-ekteskapene Thargaryene er kjent for. R L=J-theory wikipedia

 

Nei, jeg skjønner ikke poenget med å sende pm eller google seg til teorier som er åpne og kjente på nett :P Hele tråden her er en potensiell spoiler, så om folk ikke vil vite, får folk la være å lese her :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kaja skrev:

Jeg trenger en ny serie og se på, og denne er jo så poppis at jeg kanskje bør gi det en sjanse? 
Kommer man fort inn i den eller tar det litt tid? 

 

Du kommer fort inn i det. Jeg er ganske treig på serier, eneste jeg sleit med var å huske "fylkene" (landene?) de forskjellige var, men det er bare en bagatell.  Du går absolutt glipp av noe (verdens beste serie etter min mening) så jeg hadde kjørt på.

 Anbefaler å unngå denne og alle andre tråder/artikler om GOT. Hadde aldri lest en eneste spoiler når jeg starta å se det i høst.  Hadde mista mye glede dersom jeg hadde vist at ditt eller datt kom til å skje.  Jeg var helt anti GOT og skulle aldri se på det fordi jeg liker ikke sånt. Så overtalte samboeren min meg i fjor og herregud, livet mitt har jo vært fullstendig meningsløst før :lol:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ozzy skrev:

Du kommer fort inn i det. Jeg er ganske treig på serier, eneste jeg sleit med var å huske "fylkene" (landene?) de forskjellige var, men det er bare en bagatell.  Du går absolutt glipp av noe (verdens beste serie etter min mening) så jeg hadde kjørt på.

 Anbefaler å unngå denne og alle andre tråder/artikler om GOT. Hadde aldri lest en eneste spoiler når jeg starta å se det i høst.  Hadde mista mye glede dersom jeg hadde vist at ditt eller datt kom til å skje.  Jeg var helt anti GOT og skulle aldri se på det fordi jeg liker ikke sånt. Så overtalte samboeren min meg i fjor og herregud, livet mitt har jo vært fullstendig meningsløst før :lol:  

Haha, jeg liker normalt heller ikke "sånt" (eller hva jeg tror det er) Men "alle" er jo så himla opphengt, og alle mine serier har pause. Trenger noe å se på når jeg strikker, og er lei av å begynne på serier på bare et par episoder. Håper jeg blir hekta! Får ikke sett noe før onsdag da.. men men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kaja skrev:

Haha, jeg liker normalt heller ikke "sånt" (eller hva jeg tror det er) Men "alle" er jo så himla opphengt, og alle mine serier har pause. Trenger noe å se på når jeg strikker, og er lei av å begynne på serier på bare et par episoder. Håper jeg blir hekta! Får ikke sett noe før onsdag da.. men men :P

Spørs om det blir så mye strikking :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Spørs om det blir så mye strikking :lol:  

Haha! Det lover hvertfall godt :lol: (eller ikke...) har ikke tid til å bare se på tv, det føler jeg er å kaste bort livet. Så får kun lov dersom jeg er produktiv samtidig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jon Snow og Arya og Tyrion - mine desidert favoritter i serien, og Davos også. Jon Snow er sånn en fyr, Davos er også sånn en fin fyr og Arya - ja hun er bare så badass at det må man bare beundre! Og Tyrion.. han må man bare simpelthen like!

Nå er serien forbi bøkene på så mange områder at det er blitt en helt annen spenning å se på.. kunne egentlig ønske de la ut alle 10 episoder på en gang, så kunne man tatt en dag til å se alle episodene - og få fred i sjelen..

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...