Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

Jo, du har nok rett, Mari. Jeg ser jo på MINE personlige preferanser, akkurat som alle andre. Og for meg ville verdien av å være på forumet falle drastisk hvis AN ble fjernet. Selv om jeg også deltar i tråder om foring, trening, rasevalg, sporter osv. :)

Slik er det sikkert for mange. Men vi vet jo heller ikke hvor mange brukere vi allerede har tapt pga tråden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

Siden AN tråden blir diskutert, kan jeg jo si at jeg er en av dem som ALDRI er innom den, rett og slett fordi den går for fort for meg :P samt de det med "ignorering" den gang da jeg skrev fikk jeg ingen svar så da falt interessen rett og slett. :P

Er dog helt enig med Mari, de diskusjonene som blir skapt i AN burde absolutt flyttes ut i forumet. Men det igjen krever at dere som faktisk leser AN rapporterer og ber om at diskusjonen flyttes i egen tråd. Slik at vi andre som ikke leser i AN også kan delta om temaet er av interesse for oss. :)

De aller fleste forum har som nevnt skravletråder, på noen følger og deltar jeg til og med jeg i disse da de går mer i mitt tempo. Syns det er en koselig del av forumene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg husker tider før AN (den har rullet og gått siden 2007) med høy temperatur, mange tråder med mye krangling, men var det mer aktivitet i de trådene? Tja, kanskje. Jeg var iallfall mer aktiv i perioder, men da var jeg sykemeldt og hadde tid. Et års tid var jeg helt vekk, men det hadde ingenting med AN å gjøre. Mer et behov for å kutte ut tidstyven sonen for en periode. Men jeg tror aldri sonen har vært så snill som nå, så all surtingen over hvor slemme vi er, fatter jeg bare ikke.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden AN tråden blir diskutert, kan jeg jo si at jeg er en av dem som ALDRI er innom den, rett og slett fordi den går for fort for meg :P samt de det med "ignorering" den gang da jeg skrev fikk jeg ingen svar så da falt interessen rett og slett. :P 

Er dog helt enig med Mari, de diskusjonene som blir skapt i AN burde absolutt flyttes ut i forumet. Men det igjen krever at dere som faktisk leser AN rapporterer og ber om at diskusjonen flyttes i egen tråd. Slik at vi andre som ikke leser i AN også kan delta om temaet er av interesse for oss. :) 

De aller fleste forum har som nevnt skravletråder, på noen følger og deltar jeg til og med jeg i disse da de går mer i mitt tempo. Syns det er en koselig del av forumene. :)

Mye blir skilt ut. Men ikke alt. Men der må alle bidra :-)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I AN skriver jeg mer små hverdagsepistler og det har jeg inntrykk av at flere gjør. Hopper bare inn og skravler litt, jeg. Det er umulig å jobbe fullt og få med seg alt der inne. Skjønner jeg at noen er lei seg for noe, eller jeg lurer på noe som har skjedd, spør jeg. Jeg får da svar, selv om det er snakket om for fem sider siden :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt legitim grunn til å mislike den. Absolutt. :ahappy: Takk!

Ok, det kan nok kanskje være sant. Men, jeg tror ikke den tar SÅ mye aktivitet.

Jeg hadde nok knapt vært innom forumet, ei heller svart i andre tråder, om det ikke var for AN. Det er min hovedinteresse på forumet, og så dukker det opp tråder som er av interesse i ny og ne. Jeg følger med på resten av forumet FORDI jeg følger med på AN. Ikke omvendt. Da hadde det blitt 1 person mindre på forumet generelt.

Jeg har forsvunnet en gang før da jeg ikke hadde internett/tid til å følge med på AN. Da oppdaterte jeg meg svært sjelden på resten også. Og sånn tror jeg det er for en del her.

Men joda. Vi kan nok igjen bli flinkere til å lage egne tråder på ting og sånn. Men jeg ser gjentatte ganger når folk lager egen tråd så kommer det bare at det har vært snakket masse rundt før, søk på forumet. Og det er kjedelig. Da blir det jo ingen tråd utav det.

Men nå blir jeg veldig OT her.

Ville bare ha fram at jeg syns det er en del aktivitet i de aller fleste delene av forumet jeg, selv med AN..

Jeg har aldri vært med i noen Akkurat Nå tråd, og det tok tid før jeg oppdaget den. Lurte på hvorfor det ikke dukket opp noe nytt, men at det samtidig var så sykt mange folk pålogget. Men jeg bryr meg (no offence) nada om alt utenomsnakket på Sonen, synes kun hundegreiene er spennende, så AN-tråden vil aldri bli noe for meg. Jeg er heller ikke interessert i å dele av livet mitt utenom hunden, tenker på at alt som kommer på nettet blir på nettet. Likevel klarer jeg å "sløse" bort hele dagen på sonen hvis jeg går inn for det, haha! Tror det er flere som meg her, særlig nykommere og nye hundeeiere, som tror og mener at Hundesonen først og fremst handler om hundeprat.

Men hva andre gjør, please. Snakk i vei! Støtter bare at hundesaker legges i egne tråder, sånn at alle kan følge med på dem :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg husker tider før AN (den har rullet og gått siden 2007) med høy temperatur, mange tråder med mye krangling, men var det mer aktivitet i de trådene? Tja, kanskje. Jeg var iallfall mer aktiv i perioder, men da var jeg sykemeldt og hadde tid. Et års tid var jeg helt vekk, men det hadde ingenting med AN å gjøre. Mer et behov for å kutte ut tidstyven sonen for en periode. Men jeg tror aldri sonen har vært så snill som nå, så all surtingen over hvor slemme vi er, fatter jeg bare ikke.

Hehe, enig! Sonen har faktisk BARE utviklet seg i en mer hyggelig, mer diplomatisk, mer åpen og mer vennlig retning. Jeg husker noen av de gamle burtrådene, klikkertrådene og NKKU-sommerleirtrådene ... :P

Jeg liker forresten AN veldig godt! Den er trivelig :) Men jeg er helt enig i at konkrete hundesaker bør legges i andre tråder, slik at forumet kan fungere sånn som det er tiltenkt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er AN stedet for jeg kan blurte ut tanker og ting om alt og ingenting, ikke mer enn det. Og av den grunn liker jeg AN, der er det rom for alt, gledesutbrudd og sinneutbrudd. Jeg er ikke interessert i å bruke Facebook til å irritere meg over forsinka buss (igjen..), ei heller interessert i å lage ny tråd hver gang noe skjer med hunden min som ikke passer helt inn i en eksisterende tråd, og jeg syns det er kjekt at det er en slik lavterskeltråd. Jeg tror at mange interessante diskusjoner dukker opp der av en grunn jeg, kan være ting som en kanskje tror at ingen tenker er interessant, så derfor skrives det i AN istedetfor å lage egen tråd siden sikkert ingen syns det er noe å diskutere, men så er det mange som syns det er spennende og interessant og det blir en diskusjon. Som ideelt sett skilles ut slik at alle kan delta selvsagt :) Eller tenker jeg helt feil? :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ulike forumer lenge og har lært litt opp igjennom. Vet at visse temaer kan utvikle seg heftig og føler man seg ikke i "humør" er det bare å ikke delta på debatten. Man MÅ ikke si noe i alle saker man kanskje har en mening om, jeg har slettet så mange innlegg etter at jeg har skrevet dem for jeg tenker at dette er ingen vits. Enten fordi det ikke hadde noen hensikt, hadde vært bensin på bålet eller at man vet at noen vil svare krasst tilbake og man ikke føler for å motta det. Jeg syns det funker bra det. Har man rotet seg inn i en debatt hvor folk kanskje tolker innleggene feil eller blir misforstått og man får ugunstige svar tilbake selv om man prøver å forklare sin mening, så har jeg selv bare forlatt debatten og ikke klikket meg inn der igjen. Dette for å bevare humøret mitt rett og slett.

En ting er å skrive på nett, en annen ting er real life. Det er litt spesiellt å skrive ting bak ett nick, noen føler mer selvtillit da.

Forumet er stort, noen kjenner naturlignok flere utenom og jeg er ofte misunnelig på aktivietene folk lager til i sør. Jeg har vært her siden starten og føler meg fortsatt ikke alltid "inne", men jeg er her for å lære, bidra og få tiden til å gå. Man blir litt avhening rett og slett :P Jeg syns det er koselig å ha en fast plass å titte innom hver dag :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg er så lei av alle beskyldninger om hersketeknikk og stråmenn i alle debatter nå, at jeg er frista til å rapportere alt sånt som personhets. Jeg er møkkalei av at diskusjoner hele tiden skal vris over til å være noe personlig, fremfor at folk faktisk argumenterer for sitt syn og står for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av alle beskyldninger om hersketeknikk og stråmenn i alle debatter nå, at jeg er frista til å rapportere alt sånt som personhets. Jeg er møkkalei av at diskusjoner hele tiden skal vris over til å være noe personlig, fremfor at folk faktisk argumenterer for sitt syn og står for det.

Noen ganger kan det misbrukes - og det å anklage noen for hersketeknikk kan være en hersketeknikk i seg selv. Men faktum er at bruk av hersketeknikker og spydigheter ER svært utbredt her på sonen.

Jeg tror ikke alltid et er brukt bevisst og er ment for å være ekkel. Jeg tror rett og slett det har bltit en slags (u)vane hos noen, hvor man knapt er klar over at man gjør det. At det har blitt veldig fokus på det nå synes jeg er positivt. Og når man ser nettopp hvor mye det er snakk om hersketeknikker i debatter her nå, så er det et tegn på hvor mye det faktisk blir brukt. Selv når man tar bort de som feilaktig anklager noen for hersketeknikk, så er dette noe som brukes ofte.

Det å bli møtt med overdrivelser, spydigheter, sarkasme og hersketeknikker er minst like slitsomt som det å bli anklaget for hersketeknikker. Min drøm er at vi kan komme dithen at vi faktisk kan diskutere uten å verken bruke, eller anklage andre, for slikt, og dermed holde oss saklige. Hvis man må ty til overdrivelser og spydigheter, så kan ikke argumentene i seg selv være så sterke alene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av alle beskyldninger om hersketeknikk og stråmenn i alle debatter nå, at jeg er frista til å rapportere alt sånt som personhets. Jeg er møkkalei av at diskusjoner hele tiden skal vris over til å være noe personlig, fremfor at folk faktisk argumenterer for sitt syn og står for det.

Da er det bare å trøkke i vei ;)

edit: det skulle være en sånn hyggelig ;):gaah::ahappy: Vi vil gjerne ha rapporter da vi ikke rekker over hele forumet :ahappy:

:banana-santa::ChristmasTree::Kissing: :Pissed: :rockettes: :juletre: :CarolSingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips: Det frister ikke å komme med tilbakemeldinger når dette er reaksjonen fra admin- og moderatortemaet. :)

Du tror ikke at vi kanskje er LEI kjernen av temaet her? VI oppfordrer hele tiden til mer rapportering for å bremse denne hersedebatten som skjer. Og vi kan ikke få lov til å si at vi er lei at det blir slik i debatter? virkelig?

Vi er ikke lei denne tråden, vi er lei at alle diskusjoner blir ødelagt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at vi kanskje er LEI kjernen av temaet her? VI oppfordrer hele tiden til mer rapportering for å bremse denne hersedebatten som skjer. Og vi kan ikke få lov til å si at vi er lei at det blir slik i debatter? virkelig?

Vi er ikke lei denne tråden, vi er lei at alle diskusjoner blir ødelagt!

Velkommen til Internett. ;)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at vi kanskje er LEI kjernen av temaet her? VI oppfordrer hele tiden til mer rapportering for å bremse denne hersedebatten som skjer. Og vi kan ikke få lov til å si at vi er lei at det blir slik i debatter? virkelig?

Vi er ikke lei denne tråden, vi er lei at alle diskusjoner blir ødelagt!

Da misforsto jeg. Jeg forsto det slik at dere var lei av at vi tok opp problemer med tone og diskusjon her på sonen. Det kunne misforstås slik det var ordlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...