Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

Åh, herrefred. Jeg har ikke sett sånn type personkarakteristikk av noen her på sonen siden Lotta herja her inne som det du kom med i dag, Emilie, så at du fremstiller deg selv som en stakkars hakkekylling er mer enn jeg kan fatte. Jeg var heller ikke klar over at jeg - for det er meg som irriterer deg så ******, åpenbart, etter dagens utblåsning - hadde et problem med deg før nå, når jeg leste det her i denne tråden. Men å nægge om min diskusjonsteknikk, å lese alt jeg skriver som spydigheter og sarkasme, og blåse ut om hvordan jeg er som person, det er selvsagt ikke hakking..

Dette blir bare for teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

Jey!! Endelig klarte jeg å bruke en hersketeknikk som var helt utilsiktet! Og det til og med når jeg skrev med svak grå skrift at den ikke var rettet mot noen. Jeeez (den var tilsiktet)

Hva er poenget med å skrive slike kommentarer? Hvorfor påpeke at ting er på gang igjen? Jeg ser ikke helt poenget.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jey!! Endelig klarte jeg å bruke en hersketeknikk som var helt utilsiktet! Og det til og med når jeg skrev med svak grå skrift at den ikke var rettet mot noen. Jeeez (den var tilsiktet)

Man trenger ikke å VITE at man bruker en hersketeknikk for å kunne bruke dem. Det er for øvrig ikke alltid en unnskyldning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herrefred. Jeg har ikke sett sånn type personkarakteristikk av noen her på sonen siden Lotta herja her inne som det du kom med i dag, Emilie, så at du fremstiller deg selv som en stakkars hakkekylling er mer enn jeg kan fatte. Jeg var heller ikke klar over at jeg - for det er meg som irriterer deg så ******, åpenbart, etter dagens utblåsning - hadde et problem med deg før nå, når jeg leste det her i denne tråden. Men å nægge om min diskusjonsteknikk, å lese alt jeg skriver som spydigheter og sarkasme, og blåse ut om hvordan jeg er som person, det er selvsagt ikke hakking..

Dette blir bare for teit!

Synes du det er rart? Men igjen, jeg bare "nægger" og "fremstiller meg selv som en stakkars hakkekylling", jeg, når jeg får NOK! Jeg sa hva jeg følte, og ja, det er det jeg føler. Stakkars meg? Tja, opp til hver enkelt å mene noe om, men en følelse er en følelse. Hvis du leser litt i de siste trådene hvor vi har diskutert, så skjønner du kanskje hvorfor. Eller ikke. Jeg synes sarkasme kan være både snedig og sjarmerende, også fra deg, gjerne rettet mot meg også, men jeg har en grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg den tråden det har vært temperatur i, har ikke deltatt i den. Når man kommer inn uten å ha tatt et standpunkt er det veldig tydelig at noen tolker alt @2ne skriver i verste mening. Uten pigger ute og med nøkternt blikk så var det hun skrev kun om sak.

Det finnes brukere her inne som jeg ikke gidder diskutere med mer fordi de har en så utpreget "enten er du med meg eller mot meg" holdning, og tar alt opp i verste mening at man kan lure på hvorfor de gidder å være her. Men jeg kan velge - jeg kan la de forsure min hverdag, eller jeg kan le av dem og drite i det. Det er mitt valg, og mitt alene :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg den tråden det har vært temperatur i, har ikke deltatt i den. Når man kommer inn uten å ha tatt et standpunkt er det veldig tydelig at noen tolker alt @2ne skriver i verste mening. Uten pigger ute og med nøkternt blikk så var det hun skrev kun om sak.

Etter åtte år med "Oops, did my sarcasm hurt your feelings? Get over it"-holdning, så kanskje det går an å forstå at noen til slutt blir såret. Det gjelder ikke bare meg. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men de fleste jeg kjenner er laget av kjøtt og blod. Ikke is.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter åtte år med "Oops, did my sarcasm hurt your feelings? Get over it"-holdning, så kanskje det går an å forstå at noen til slutt blir såret. Det gjelder ikke bare meg. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men de fleste jeg kjenner er laget av kjøtt og blod. Ikke is.

Jeg leste hva du tente på og det var sak, ikke person, ikke sarkasme. Det var dine egne briller, og ikke noe som hadde noe med virkeligheten og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette. Sarkasme unnskyldes hele tiden her med at man "tolker i verste mening", "svelger etthvert agn", "er negativ/hårsår/har ømme tær"... men er man så frekk at man endelig tar til motmæle med sarkasmen så får man høre det! Da er det masse prat om personangrep - hva med alle personangrepene som har skjult seg i et utall sarkastiske innlegg, som ser ut til å unnskyldes og bagatelliseres?

Hvorfor er sarkasme og spydighet bare noe man vifter bort, noe man må tåle og noe man ikke må bite på, mens det å reagere på sarkasme er svært så provoserende?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette. Sarkasme unnskyldes hele tiden her med at man "tolker i verste mening", "svelger etthvert agn", "er negativ/hårsår/har ømme tær"... men er man så frekk at man endelig tar til motmæle med sarkasmen så får man høre det! Da er det masse prat om personangrep - hva med alle personangrepene som har skjult seg i et utall sarkastiske innlegg, som ser ut til å unnskyldes og bagatelliseres?

Hvorfor er sarkasme og spydighet bare noe man vifter bort, noe man må tåle og noe man ikke må bite på, mens det å reagere på sarkasme er svært så provoserende?

Det hender seg at man innbiller seg at man leser sarkasme også - igjen, de brillene jeg nevnte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender seg at man innbiller seg at man leser sarkasme også - igjen, de brillene jeg nevnte.

Men det hender også, temmelig ofte faktisk, at sarkasme benyttes. Hvorfor beskyttes og bagatelliseres dette? Hva om det ikke er noe galt med våre briller, men deres?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hender også, temmelig ofte faktisk, at sarkasme benyttes. Hvorfor beskyttes og bagatelliseres dette? Hva om det ikke er noe galt med våre briller, men deres?

Da er nok du på et annet forum enn meg, for jeg ser ikke at det brukes i så utstrakt grad som mange her skal ha det til.

Innimellom bruker man det fordi man er oppgitt, at man føler man blir tillagt meninger man ikke har mm. Hvis man til stadighet synes at motdebattantene er sarkastiske og spydige så bør man kanskje gå litt i seg selv og se på sin egen fremferd også. Overdreven bruk av sarkasme er uansett ikke hensiktsmessig om man ønsker å få frem sine poenger. Men noe sarkasme og ironi er det faktisk helt naturlig at det er i en debatt..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok du på et annet forum enn meg, for jeg ser ikke at det brukes i så utstrakt grad som mange her skal ha det til.

Innimellom bruker man det fordi man er oppgitt, at man føler man blir tillagt meninger man ikke har mm. Hvis man til stadighet synes at motdebattantene er sarkastiske og spydige så bør man kanskje gå litt i seg selv og se på sin egen fremferd også. Overdreven bruk av sarkasme er uansett ikke hensiktsmessig om man ønsker å få frem sine poenger. Men noe sarkasme og ironi er det faktisk helt naturlig at det er i en debatt..

Enkelte går inn i tråder og starter med sarkasme fra innlegg nr. 1, så det har ikke alltid så mye med min og andres fremferd å gjøre.

Uansett synes jeg bare det er litt snodig - og trist - at vi som reagerer på sarkasme får slengt i oss svært mange påstander om hvorfor det er vår feil at vi reagerer, mens sarkasmen og spydigheten blir viftet bort og bagatellisert. Det skjer hver gang dette blir tatt opp. Og når da sarkasme og spydighet har blitt brukt her på forumet i flere år, og det til slutt reageres på det, så blir man anklaget for personhets. Men det er ingen som leer et øyelokk over all personhetsen som ligger skjult i årevis med sarkasme.

Men jeg tar til etterretning det Raksha skrev for et par sider siden, syntes det var en av de mest vettuge innlegg i debatten.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en ser sarkasmen men synes det er på et akseptabelt nivå og ikke har et problem med det? Det er ikke nødvendigvis alle som synes forumet skal kjemisk renses for alt av "skarp tone". Det er jo ikke alle som synes tonen her på forumet er et problem. Hvis en ikke ser det som et problem er det jo heller ikke noe å hisse seg opp over. Det hender jeg synes noen kan roe ned et par hakk, men ikke i den grad at det forsurer forumet for meg. Om det er å bagatellisere så ok. Jeg synes faktisk ikke det er stort mer enn en bagatell.

Og nei, jeg synes ikke det er greit at noen blir herset med eller utsatt for personangrep. Men det er ikke nødvendigvis personangrep bare fordi det er sarkasme. Og hvis jeg leser noe som jeg ikke oppfatter som sarkastisk eller et personangrep så er det jo ikke bagatellisering hvis jeg ikke er enig med noen som tolker det innlegget anderledes enn meg og blir fornærma (hvis det ble forståelig).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok du på et annet forum enn meg, for jeg ser ikke at det brukes i så utstrakt grad som mange her skal ha det til.

Innimellom bruker man det fordi man er oppgitt, at man føler man blir tillagt meninger man ikke har mm. Hvis man til stadighet synes at motdebattantene er sarkastiske og spydige så bør man kanskje gå litt i seg selv og se på sin egen fremferd også. Overdreven bruk av sarkasme er uansett ikke hensiktsmessig om man ønsker å få frem sine poenger. Men noe sarkasme og ironi er det faktisk helt naturlig at det er i en debatt..

Som jeg har sagt tidligere, din virkelighet er ikke noe mer virkelig enn min. Skjønner du ikke hvorfor det er provoserende å si "gå i dere selv, trekk inn de såre tæra, se på deres egen fremferd" osv? Hvis du ikke skjønner det, så ja, da forstår jeg jo svarene dine bedre med en gang :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette. Sarkasme unnskyldes hele tiden her med at man "tolker i verste mening", "svelger etthvert agn", "er negativ/hårsår/har ømme tær"... men er man så frekk at man endelig tar til motmæle med sarkasmen så får man høre det! Da er det masse prat om personangrep - hva med alle personangrepene som har skjult seg i et utall sarkastiske innlegg, som ser ut til å unnskyldes og bagatelliseres?

Hvorfor er sarkasme og spydighet bare noe man vifter bort, noe man må tåle og noe man ikke må bite på, mens det å reagere på sarkasme er svært så provoserende?

Dette er vel essensielt. Også enig i ditt siste innlegg, Tabris, minus det at du er enig i Rakshas innlegg.

For jeg er ikke enig i Rakshas holdning om at man bare skal takle alt og spise i seg alt, og at man bør gjøre det for å "forbedre" ting. Jeg gidder faktisk ikke ta i mot drittslenging og dritt. Da er ballen allerede sparket, og jeg svarer, og det forbeholder jeg som min rett likemye som egen individrett. Det er ikke jeg som har begynt da, uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en ser sarkasmen men synes det er på et akseptabelt nivå og ikke har et problem med det? Det er ikke nødvendigvis alle som synes forumet skal kjemisk renses for alt av "skarp tone". Det er jo ikke alle som synes tonen her på forumet er et problem. Hvis en ikke ser det som et problem er det jo heller ikke noe å hisse seg opp over. Det hender jeg synes noen kan roe ned et par hakk, men ikke i den grad at det forsurer forumet for meg. Om det er å bagatellisere så ok. Jeg synes faktisk ikke det er stort mer enn en bagatell.

Jeg synes ikke forumet skal renses for noe som helst, jeg. Problemet er bare det at det blir fullstendig ramaskrik i det noen ser seg drit lei på all sarkasmen, og sier i fra om nettopp det. Da blir folk fort både lei og vonbroten. Ironisk nok, siden andre ikke har lov til å bli såra for noe, særlig ikke hvis det er pakket inn i litt sarkasme. Nei, blir man lei av spydighetene, da er man bare humorløs og selvhøytidelig. Og påpeker man det i tillegg så er det også personhets. Og fordi det er så mye brukt, at det nærmest kan kalles misbruk, så er det jammen ikke rart at folk ikke klarer å skille sarkasme fra oppriktighet. Og jeg blir faktisk overrasket over at folk blir sjokkert over at man ikke klarer å skille. Det blir litt som gutten som ropte "ulv".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel essensielt. Også enig i ditt siste innlegg, Tabris, minus det at du er enig i Rakshas innlegg.

For jeg er ikke enig i Rakshas holdning om at man bare skal takle alt og spise i seg alt, og at man bør gjøre det for å "forbedre" ting. Jeg gidder faktisk ikke ta i mot drittslenging og dritt. Da er ballen allerede sparket, og jeg svarer, og det forbeholder jeg som min rett likemye som egen individrett. Det er ikke jeg som har begynt da, uansett :)

Da har du misforstått innlegget mitt, for det var ikke intensjonen med innlegget at man skal ta i mot alt og holde kjeft. Men starte med seg selv, se på egne innlegg, se forbi sarkasme, se forbi innlegg som preges av at ting tas personlig og fokusere på det man faktisk diskuterer.

Hets, personangrep, osv. Skal selvsagt fremdeles rapporteres - og jeg skriver OGSÅ i det innlegget at vi kommer til å slå hardt ned på ting som ikke nødvendigvis går som direkte regelbrudd, som foreksempel usaklighet og nedlatenhet.

Unnskyld ot men, velkommen tilbake som moderator, @raksha :hug:

Takk :) Nå trenger jeg ikke passe blodtrykket lenger :aww::lol:

Men nå foreslår jeg at dere slutter å diskutere 2ne vs Emilie, og leser innegget mitt fire ganger til, og så en gang til i morgen, og starter med nyvaskede briller og ny frisk på forumet. Blir det mer persondiskutering her så stenges tråden. Fortsett å rapporter - selv om ikke rapportene alltid tas til følge etter deres ønske så blir de lest. Og vi vil vite hva det reageres på, vi rekker ikke over hele forumet.

Moderator Raksha.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg er ikke enig i Rakshas holdning om at man bare skal takle alt og spise i seg alt, og at man bør gjøre det for å "forbedre" ting. Jeg gidder faktisk ikke ta i mot drittslenging og dritt. Da er ballen allerede sparket, og jeg svarer, og det forbeholder jeg som min rett likemye som egen individrett. Det er ikke jeg som har begynt da, uansett :)

Tror dette er et generelt problem. "Han tok leken fra meg først, så da slo jeg han i hodet med spaden". Det blir jo helt poengløst til slutt :) .

Noen (kanskje mange?) ganger må vi være så klisjefylte at vi vender det andre kinnet til. Selv om det kan føles urettferdig å være den bedre mann/kvinne..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt tidligere, din virkelighet er ikke noe mer virkelig enn min. Skjønner du ikke hvorfor det er provoserende å si "gå i dere selv, trekk inn de såre tæra, se på deres egen fremferd" osv? Hvis du ikke skjønner det, så ja, da forstår jeg jo svarene dine bedre med en gang :)

Vær ærlig med deg selv nå - om det innlegget hadde kommet fra en annen bruker så hadde du ikke løftet et øyelokk engang (pun intended). Da handler det om hva man selv velger å se..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du misforstått innlegget mitt, for det var ikke intensjonen med innlegget at man skal ta i mot alt og holde kjeft. Men starte med seg selv, se på egne innlegg, se forbi sarkasme, se forbi innlegg som preges av at ting tas personlig og fokusere på det man faktisk diskuterer.

Og når man prøver nettopp å se forbi sarkasme, men det ikke hjelper? Og man får beskjed om at man bare må forstå at slik blir det fordi "som man reder ligger man" selv fra moderatorer? (Det er bare å bla seg fram til side 1-5 her inne...). Hva skal man gjøre når man forsøker å svare gang på gang med saklig fokus, og selv sier "kan vi være så snill å se på saken, ikke meg" og personfokuset bare fortsetter? Det er ikke særlig motiverende til å vende noe kinn til da, gitt :thumbsdown2::hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig med deg selv nå - om det innlegget hadde kommet fra en annen bruker så hadde du ikke løftet et øyelokk engang (pun intended). Da handler det om hva man selv velger å se..

Virkelig? Vet du, jeg GIDDER ikke, Line. Du kan ta og spise de orda dine selv: "det handler om hva man selv velger å se." Akkurat det nemlig. Hvordan er det du tror at jeg ser på deg egentlig? Det trenger jeg åpenbart ikke å spørre om en gang. Du vet det nok bedre enn jeg vet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skal begynne med automatiske pauser på alle innlegg, slik at, si, først en time etter at man skrev posten har man mulighet til å godkjenne det man skriver før det postes. Litt sånn påtvungen tell-til-ti (hundre) :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skal begynne med automatiske pauser på alle innlegg, slik at, si, først en time etter at man skrev posten har man mulighet til å godkjenne det man skriver før det postes. Litt sånn påtvungen tell-til-ti (hundre) :lol:

Ja til det! Pleier å skrive masse, ikke poste og gå på tur før jeg leser over etterpå. Sparer meg selv for mye juling på den måten der :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...