Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

Skjønner faktisk Kanger litt i dette tilfellet jeg da. Greit nok Kanger selv var OT, men hvem av oss har IKKE vært OT i en eller annen tråd da. Selv syns jeg faktisk spørssmålet til kanger var relativt interessant, men også litt malplassert i tråden.

Selv om jeg også er enig i at det var 1 fjær som ble til 10 høns. Da jeg også opplevde AnetteH sin kommentar som humoristisk ment dog også OT iforhold til OTen, if that makes sense.

Skille ut diskusjonen ang økonomi og reiser fra juleshopping tråden kanskje? Problem solved ang OT i hvert fall?

Forskjellen er vel hvordan folk reagerer ppå ot om seg selv. Noen flirer og ser humoren, andre lager høns.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

Veldig enig med deg jeg Kangerlussaq. Er en grunn til at jeg ikke er så aktiv her inne lenger slev, går mest i å titte rundt. Husker fortsatt at det ble sagt i akkurat nå tråden, at jeg skulle gå å ta meg en pille, fordi jeg lagde tråd om at hunden min ble sparket. Nå gidder ikke jeg å ta noe personlig via et forum, men dette er mer en 'klan' for de som kjenner hverandre fra før/utenfor forumet, enn det det er et diskusjonsforum.

Spot on! Ekke så farlig hva som blir sagt, det avgjørende er hvem som sier det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mer om hvordan ting blir gjort, gang på gang :)

Altså det skal jeg ikke uttale meg om fordi jeg har ikke lest noen krangle tråder eller julegave tråd osv.

Men jeg har virkelig kjent på kroppen det red merle snakker om at dette forumet er ekstremt person avhengig. Er du riktig person og kjenner de rette folka så kan du lira av deg hva som helst uten at det får konsekvenser.

Det er en sosial rang og sosiale regler som står veldig sterkt.

Men jeg prøver å ikke være en urokråke som skaper kvalm, så da holder jeg meg heller unna :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det skal jeg ikke uttale meg om fordi jeg har ikke lest noen krangle tråder eller julegave tråd osv.

Men jeg har virkelig kjent på kroppen det red merle snakker om at dette forumet er ekstremt person avhengig. Er du riktig person og kjenner de rette folka så kan du lira av deg hva som helst uten at det får konsekvenser.

Det er en sosial rang og sosiale regler som står veldig sterkt her inne.

Så jeg velger å holde meg unna for det meste. For det er jo ingen som ser dette som et problem og jeg gidder ikke være en urokråke som skaper kvalm, da holder jeg meg heller unna :)

Vel. om dere begynner å rappotere inn ting så kanskje den følelsen kan endre seg. jeg er ikke av den oppfatning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at man skal syte for alle småting her i verden... Sonen er et diskusjonsforum, om man ikke liker å være her, så finn noe annet å gjøre. Det er ikke verre enn det.

Er det meg du sikter til eller sånn generelt?

Nå er det ikke diskusjons delen av forumet jeg "syter" over da, jeg takler en diskusjon... det er mer andre ting, som ikke er relatert til selve diskusjonen. Men herregud, hvis det ikke engang er lov å lufte det som jeg VET det er flere som også tenker så ok, vi får bare holde munn da. Jeg glemmer stadig at man ikke kan kritisere noe her inne. My bad

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du sikter til eller sånn generelt?

Nå er det ikke diskusjons delen av forumet jeg "syter" over da, jeg takler en diskusjon... det er mer andre ting, som ikke er relatert til selve diskusjonen. Men herregud, hvis det ikke engang er lov å lufte det som jeg VET det er flere som også tenker så ok, vi får bare holde munn da. Jeg glemmer stadig at man ikke kan kritisere noe her inne. My bad

Generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du sikter til eller sånn generelt?

Nå er det ikke diskusjons delen av forumet jeg "syter" over da, jeg takler en diskusjon... det er mer andre ting, som ikke er relatert til selve diskusjonen. Men herregud, hvis det ikke engang er lov å lufte det som jeg VET det er flere som også tenker så ok, vi får bare holde munn da. Jeg glemmer stadig at man ikke kan kritisere noe her inne. My bad

Det er bare det at de som kritiserer så og si aldri rapporterer eller kan vise til noe konkret. At folk er uenige betyr ikke at det ikke er lov til å si noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du sikter til eller sånn generelt?

Nå er det ikke diskusjons delen av forumet jeg "syter" over da, jeg takler en diskusjon... det er mer andre ting, som ikke er relatert til selve diskusjonen. Men herregud, hvis det ikke engang er lov å lufte det som jeg VET det er flere som også tenker så ok, vi får bare holde munn da. Jeg glemmer stadig at man ikke kan kritisere noe her inne. My bad

Et utmerket eksempel på at noen tar seg fryktelig nær av en generell kommentar. Man kan velge litt hvordan man vil tolke kommentarer også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utmerket eksempel på at noen tar seg fryktelig nær av en generell kommentar. Man kan velge litt hvordan man vil tolke kommentarer også..

Jeg forstår at det ser ut som jeg tok meg fryktelig nær av dette, men det gjorde jeg ikke.

Men dette er fortsatt ikke poenget mitt. Det virkelig rett og slett ikke som jeg er klarer å formidle poenget mitt, jeg er nok ikke så god til å formidle meg skriftlig. Så da lar jeg det heller være. og nei jeg er fortatt ikke furten :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mulig jeg misforsto da. Trodde det var det at SAS ble kommentert som var ille her :-/

Det har vært litt forskjellig, men alt handler jo om hvilken sammenheng og hvordan det sies og oppfattes. Om din arbeidsplass ikke har vært diskusjon med deg inkludert så er det jo ikke et tema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det ser ut som jeg tok meg fryktelig nær av dette, men det gjorde jeg ikke.

Men dette er fortsatt ikke poenget mitt. Det virkelig rett og slett ikke som jeg er klarer å formidle poenget mitt, jeg er nok ikke så god til å formidle meg skriftlig. Så da lar jeg det heller være. og nei jeg er fortatt ikke furten :P

Det du mener høre slik ut: at det er en "gjeng" som får gjøre som de vil og "utenforstående" (som ikke er en del av "den kule gjengen") blir moderert og får mye strengere reaksjoner?

Jeg har fjernet noen få innlegg som var fryktelig OT og som ikke sa noen verdens ting om hverken utgangspunktet i denne tråden eller julehandel-tråden.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sosial rang og sosiale regler som står veldig sterkt.

Men jeg prøver å ikke være en urokråke som skaper kvalm, så da holder jeg meg heller unna :)

Sånn veldig generelt. Det fine er at en ikke trenger å akseptere det en oppfatter som en sosial rang der det er en liten gruppe som en da mener dominerer et miljø. En må tørre å ta plass og ikke bry seg så mye om de der reglene alltid.

Ikke hold deg unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Åh, mulig jeg misforsto da. Trodde det var det at SAS ble kommentert som var ille her :-/

Det er alltid ille å kommentere SAS. ;)

Nå ble jeg bare nysgjerrig tidligere å måtte se hvordan en tråd om juleshopping kunne bli stengt. Det første OT-innlegget var vel endel mer enn bare OT, ett direkte sleivspark spør du meg. Skjønner godt at enkelte reagerte og at tråden utviklet seg som den gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfordrer for hundre og syttende gang om at folk må rapportere ting. Det er klin umulig å vite om a slenger en kommentar til b, så blir c og e støtt mens d og resten av alfabetet ler. Vi klarer desverre ikke å lese tanker ;-)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener høre slik ut: at det er en "gjeng" som får gjøre som de vil og "utenforstående" (som ikke er en del av "den kule gjengen") blir moderert og får mye strengere reaksjoner?

Jeg har fjernet noen få innlegg som var fryktelig OT og som ikke sa noen verdens ting om hverken utgangspunktet i denne tråden eller julehandel-tråden.

Moderator IW

Takk :) Hadde tenkt å gå tilbake å be deg slette den kommentaren fra meg. Den var ikke noe pen og jeg ber om unnskyldning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfordrer for hundre og syttende gang om at folk må rapportere ting. Det er klin umulig å vite om a slenger en kommentar til b, så blir c og e støtt mens d og resten av alfabetet ler. Vi klarer desverre ikke å lese tanker ;-)

Det syns jeg burde vært et krav til å bli moderator, nemlig :ahappy:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
×
×
  • Opprett ny...