Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - desember


Nimbus
 Share

Recommended Posts

Når bilen må fikses for 13.500,- (som jeg kjøpte for fem uker siden), vaskemaskinen har streika og støvsugerposene jeg kjøpe ikke passer i støvsugeren... Daaa kan man kjenne at livet ikke akkurat går på skinner om dagen☹️ Men, klarte å ta meg litt sammen å trene hundene. Heldigvis hadde de en god treningsdag, ellers hadde jeg fått sammenbrudd tror jeg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan hende jeg kommer til å tilbringe mer tid på forumet fremover.  Denne julegaven skal det godt gjøres og toppe altså!   Endelig er tiden her for at en etterkommer etter Rocky skal komme i hus. ❤

Takk ? Ja, de visste de, men de har selv både hund og katt og så kommer der en til hund, så det blir for mye stress for katten med tre hunder... og jeg skjønner jo det. Var bare ikke forbedret

Jeg har hatt juleverksted med to venninner i dag, og vanligvis sliter jeg med å finne på noe gøy å gjøre på juleverksted, men i år fikk jeg tidenes idé.. ? Siden vi alle tre har hund, bestemte vi oss

Posted Images

Just now, Miloficent said:

Når bilen må fikses for 13.500,- (som jeg kjøpte for fem uker siden), vaskemaskinen har streika og støvsugerposene jeg kjøpe ikke passer i støvsugeren... Daaa kan man kjenne at livet ikke akkurat går på skinner om dagen☹️ Men, klarte å ta meg litt sammen å trene hundene. Heldigvis hadde de en god treningsdag, ellers hadde jeg fått sammenbrudd tror jeg?

Åfyy, det er så gøy å ha bil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Miloficent skrev:

Når bilen må fikses for 13.500,- (som jeg kjøpte for fem uker siden), vaskemaskinen har streika og støvsugerposene jeg kjøpe ikke passer i støvsugeren... Daaa kan man kjenne at livet ikke akkurat går på skinner om dagen☹️ Men, klarte å ta meg litt sammen å trene hundene. Heldigvis hadde de en god treningsdag, ellers hadde jeg fått sammenbrudd tror jeg?

Er det noe du kan klage på? Siden du nettopp har kjøpt bilen tenker jeg :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Er det noe du kan klage på? Siden du nettopp har kjøpt bilen tenker jeg :o 

Ja vi er i full gang med å se på kjøpsavtalen og rapportene fra verksted/NAF. Kjøpt hos forhandler, som ganske bastant mener han ikke skal ordne opp noe her. «Var ingen problem når jeg leverte i fra meg bilen», men nå 5 uker senere må den fikses for en liten formue og har i tillegg fått beskjed fra verksted at den ikke kan kjøres før den er fikset. Så jeg vil absolutt påstå dette er en vesentlig feil/mangel (i henhold til reklamasjonsrett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miloficent skrev:

Ja vi er i full gang med å se på kjøpsavtalen og rapportene fra verksted/NAF. Kjøpt hos forhandler, som ganske bastant mener han ikke skal ordne opp noe her. «Var ingen problem når jeg leverte i fra meg bilen», men nå 5 uker senere må den fikses for en liten formue og har i tillegg fått beskjed fra verksted at den ikke kan kjøres før den er fikset. Så jeg vil absolutt påstå dette er en vesentlig feil/mangel (i henhold til reklamasjonsrett).

Krysser fingrene for at det går på reklamasjonsretten.

En føler jo en trygghet ved å kjøpe hos forhandler, så veldig kjipt når det blir sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Krysser fingrene for at det går på reklamasjonsretten.

En føler jo en trygghet ved å kjøpe hos forhandler, så veldig kjipt når det blir sånn!

Ja, var jo derfor jeg ville kjøpe fra forhandler denne gang - siden jeg har vært mye uheldig med kjøp av privatpersoner. Så typisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Lenge siden sist jeg var på dette forumet... Noen har kommet og noen har forsvunnet ser jeg, men stort sett samme tralten her håper jeg? Jeg leverer min aller siste eksamen i dag. Lykke til til alle dere andre som har eksamener nå!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LØJ skrev:

Hei hei! Lenge siden sist jeg var på dette forumet... Noen har kommet og noen har forsvunnet ser jeg, men stort sett samme tralten her håper jeg? Jeg leverer min aller siste eksamen i dag. Lykke til til alle dere andre som har eksamener nå!

Hei og velkommen tilbake! Lykke til med siste innspurt i dag :ChristmasTree:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet dagen med agilitytrening i hallen i dag ?Arbeidsvillig hund og tom hall, kaffe og god musikk på høytalerne, ikke verst på en fredag! Nå er det lunsj og litt avslapping, før jeg skal jobbe i kveld - første gang jeg jobber siden august i fjor tror jeg... Livet som arbeidsledig student ?Kommer nok til å være rimelig sliten i kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Salka skrev:

Vi startet dagen med agilitytrening i hallen i dag ?Arbeidsvillig hund og tom hall, kaffe og god musikk på høytalerne, ikke verst på en fredag! Nå er det lunsj og litt avslapping, før jeg skal jobbe i kveld - første gang jeg jobber siden august i fjor tror jeg... Livet som arbeidsledig student ?Kommer nok til å være rimelig sliten i kveld! 

Høres ut som en god start på dagen :)

Hvor har du fått jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillekrapyl said:

Høres ut som en god start på dagen :)

Hvor har du fått jobb?

Har vært ansatt i Kiwi siden 2013 og vært innom og jobbet i forskjellige butikker i ferier og når jeg har vært i Norge i perioder, og nå har jeg fått jobb som tilkallingsvikar i en butikk jeg ikke har jobbet i før! Blir spennende, jeg gleder meg ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, LØJ said:

Hei hei! Lenge siden sist jeg var på dette forumet... Noen har kommet og noen har forsvunnet ser jeg, men stort sett samme tralten her håper jeg? Jeg leverer min aller siste eksamen i dag. Lykke til til alle dere andre som har eksamener nå!

:wave:

Håper eksamen gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pajko skrev:

Livet som hvalpeeier. Sitter en fredags kveld og hører på nyttårsraketter på dataen, mens Tuija sover ved siden av mig. Håper at hun ikke blir redd for den slags...

Får håpe du ikke har sånn rar hund som jeg har? hun bryr seg kun om ekte fyrverkeri ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Hei og velkommen tilbake! Lykke til med siste innspurt i dag :ChristmasTree:

Takk takk? Og hei til deg!

14 timer siden, Nimbus skrev:

:wave:

Håper eksamen gikk bra!

Hei hei:wave: Håper jeg også, grugleder meg til sensuren:gaah:

10 timer siden, WelshenNemi skrev:

Får håpe du ikke har sånn rar hund som jeg har? hun bryr seg kun om ekte fyrverkeri ?

Har hatt en sånn jeg også. Sovnet til rakett CD'n men var ikke glad i "nyttårsuka"...

19 timer siden, Salka skrev:

Har vært ansatt i Kiwi siden 2013 og vært innom og jobbet i forskjellige butikker i ferier og når jeg har vært i Norge i perioder, og nå har jeg fått jobb som tilkallingsvikar i en butikk jeg ikke har jobbet i før! Blir spennende, jeg gleder meg ?

Grattis med ny jobb?

 

Jeg har ingen planer i dag jeg, I N G E N:banana-santa::funny-santa-dance-smiley-emotic:CarolSingers::vino:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare en eksamen igjen og det skal bli bra godt å bli ferdig!!! Er en muntlig gruppeeksamen. Har aldri hatt det før og alt blir på Zoom. Går nok greit. Er glad gruppeoppgaven ble den siste sånn at vi kan dra hverandre litt opp :) 

Håper bare jeg står på eksamenene jeg har hatt nå i høst! Har vært en overgang å komme tilbake til studiene etter 10 år!

Endret av Poter
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Poter said:

Nå har jeg bare en eksamen igjen og det skal bli bra godt å bli ferdig!!! Er en muntlig gruppeeksamen. Har aldri hatt det før og alt blir på Zoom. Går nok greit. Er glad gruppeoppgaven ble den siste sånn at vi kan dra hverandre litt opp :) 

Håper bare jeg står på eksamenene jeg har hatt nå i høst! Har vært en overgang å komme tilbake til studiene etter 10 år!

Det går nok fint :) Jeg hadde hele den muntlige delen av masteroppgaven på Zoom, og det gikk overraskende greit :) I starten av dette semesteret kunne jeg ikke fordra Zoom, men nå synes jeg det er en fin plattform :) 

----------------

Har dere noen tips til gode serier/filmer forresten? Jeg ser veldig lite på TV så har sikkert litt å ta igjen :lol: Liker såkalt "realistisk" sci-fi (ikke aliens og sånt), så f.eks. nettopp Snowpierecer på Netflix og likte den veldig godt.

Endret av Wilhelmina
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Wilhelmina said:

Det går nok fint :) Jeg hadde hele den muntlige delen av masteroppgaven på Zoom, og det gikk overraskende greit :) I starten av dette semesteret kunne jeg ikke fordra Zoom, men nå synes jeg det er en fin plattform :) 

----------------

Har dere noen tips til gode serier/filmer forresten? Jeg ser veldig lite på TV så har sikkert litt å ta igjen :lol: Liker såkalt "realistisk" sci-fi (ikke aliens og sånt), så f.eks. nettopp Snowpierecer på Netflix og likte den veldig godt.

Har også fått mer sansen for digitale løsninger! Ikke et fullgodt alternativ alltid, men det funker bedre og bedre.

Hva med f.eks. Altered Carbon? Litt samme gata, på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Det går nok fint :) Jeg hadde hele den muntlige delen av masteroppgaven på Zoom, og det gikk overraskende greit :) I starten av dette semesteret kunne jeg ikke fordra Zoom, men nå synes jeg det er en fin plattform :) 

----------------

Har dere noen tips til gode serier/filmer forresten? Jeg ser veldig lite på TV så har sikkert litt å ta igjen :lol: Liker såkalt "realistisk" sci-fi (ikke aliens og sånt), så f.eks. nettopp Snowpierecer på Netflix og likte den veldig godt.

Har du sett The Alienist (Psykiateren) på Netflix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Wilhelmina said:

Har dere noen tips til gode serier/filmer forresten? Jeg ser veldig lite på TV så har sikkert litt å ta igjen :lol: Liker såkalt "realistisk" sci-fi (ikke aliens og sånt), så f.eks. nettopp Snowpierecer på Netflix og likte den veldig godt.

Tja, si det ... The 100 var vel ganske OK et par-tre sesonger i alle fall. Colony ble jeg litt hekta på selv om det vel egentlig ikke akkurat er ekstremt høy kvalitet. Der er det nok dessverre noen ailiens, med de er liksom veldig i bakgrunnen.

Av andre serier så ble jeg ekstremt positivt overrasket over The Queens Gambit - litt rar, men fengende miniserie. Fått mye skryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...