Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Bellare skrev:

Det her må vere tidenes verste sommar... Får beskjed om at bestefar har fått lungekreft, nokre dagar seinare kjem beskjeden om at det er med spredning og at han ikkje har så innmari lenge igjen. Dagen etterpå ringer pappa med beskjed om at onkel er funne død heime i si eiga seng. Bestefar blir dårleg og innlagt på lukka isolat, kun flaks at dei fikk alt "opp og gå igjen" så raskt, då alle prøvene var heilt på bunnen når han kom inn. Får vidare beskjed om at han ikkje kjem til og få meir behandling enn den eine kuren han fikk, sidan han ikkje vil tåle det. 

Og opp igjen på det heile er det nærmast full krig mellom eit par familiemedlem, då den eine er meir opptatt av seg sjølv og å slenge dritt om den andre som faktisk er der gjennom alt. 

Ser også ut til at den eine lille sjansen for meg å komme meg litt vekk i sommar, gikk rett i vasken. Herlege greier!
Snart 4 dagar ut i ferien og eg har mest lyst til og grave meg ned allerede.

Passar ein tysk jaktterrier den her veka, og for ein behageleg hund å ha i hus! Han og Hera er full match :D 
I tillegg er mamma her med sin hund, men 5 bikkjer i samme hus går overraskande greit og roleg for seg altså. Einaste som kan vere litt knot, er at begge hannbikkjene er kjent for å ikkje gå så greit overens med andre hannbikkjer. Så Fenris er stort sett ute på gangen, og ellers har vi 2 utegardar (ein med og ein utan tak), så en eller begge kan vere ute.

Nokon hadde glømt å lukke døra mellom gangen og kjøkkenet utan at eg var klar over det, så eg slapp tyskeren ut av buret sitt når han var ferdig og ete på kvelden. Han sprang rett ut i gangen, der Fenris var, så eg fikk jo nærmast full panikk på heile greia. Og det einaste som skjedde, var at tyskeren snuste på søppelposen som sto der, mens Fenris iherdig prøvde å invitere han til leik :teehe:

:console:Så trist å lese om bestefaren og onkelen din :no: Håper ferien din blir så fin som den kan bli, alt tatt i betraktning.

 

Jeg har min siste dag med vanlige pasient-lister, de siste tre dagene blir det kun hørselstesting. Jeg skal nyte den som best jeg kan for det blir mest sannsynlig min siste som audiograf noensinne :hmm:.

Hundene fikk sykkeltur i morges også, det ser ut til at Skoj har trekkfunksjonen i orden. Han fikk bare trekke litt og løp løs ellers, synes han er litt ung til å trekke så veldig lenge ennå og han trenger mer kondis, denne sommeren har ikke akkurat lagt opp til at vi har fått vært så fysiske som vi bruker.

I ettermiddag står det igjen pakking på planen. Vi fikk unna en del i går og er vi flinke de neste dagene så slipper vi å stresse sånn i helga.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 324
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se den søte lille som ble med oss hjem på onsdag:  Forløpig enklest å ta bilde av når hun sover, for ellers er hun oppi og kooooooooooooooooooooooser, eller finner på ramp    

minien er ikke allverdens glad i å hilse på fremmede hunder, spesielt ikke hvis han er i bånd. Dere vet sikkert hvor vanskelig det kan være å unngå hilsing; jeg har prøvd å gå langt ut i grøften, elle

Natt til 24 juli ble disse tre født ♡ Ariel har endelig blitt mamma ♡

Posted Images

Minien får ikke komme opp i sengen, bortsett fra om ettermiddagen når jeg ser på en tilfeldig serie fra sengen (les hviler middag) Han har heller ikke lov å hoppe ned fra min veldig høye seng selv, men skal be om hjelp.  Der sover jeg i den dypeste søvn, og han vil ned... Han stiller seg opp ca 30 cm fra ansiktet mitt og venter ...og venter, jeg er sikker på at han prøver å hypnotisere meg til å våkne;)  Bare så det er sagt , det er ikke verdens kuleste måte å våkne på ( selv om jeg er litt stolt av at han følger reglene.)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over et døgn siden Esther spiste over halvparten av en gummisåle og so far, so good. Fant litt rester i avføringen hennes idag tidlig, hun spiser normalt og bæsjer normalt. Like gal som før, så håper dette går rette veien. Kommer til å følge med som en hauk de neste dagene (ukene?) allikevel. :frantics: Etter å ha ringt tre veterinærer, oppdretter og raseentusiast igår klarte jeg å sove med litt roligere hjerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Th3a skrev:

Over et døgn siden Esther spiste over halvparten av en gummisåle og so far, so good. Fant litt rester i avføringen hennes idag tidlig, hun spiser normalt og bæsjer normalt. Like gal som før, så håper dette går rette veien. Kommer til å følge med som en hauk de neste dagene (ukene?) allikevel. :frantics: Etter å ha ringt tre veterinærer, oppdretter og raseentusiast igår klarte jeg å sove med litt roligere hjerte. 

Jeg tror du fint kan stresse ned over det der altså ;) En liten såle vil veldig sjelden utgjøre noen fare.

Skoj har spist uante mengder tøystykker, biter av leker, sko, innhold fra sofaputer osv, det går stort sett helt fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, endelig! Etter et par år i systemet og lang tid med både søknader og klager, fikk jeg i dag endelig innvilget AAP. Det er både en seier og et stort nederlag på samme tid, men håper det kan hjelpe til bedring iallefall.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke la meg stresse over at jeg ikke aner hvordan ståa er hjemme hos hundene, nettet falt ut så jeg får ikke kontakt med Ipad. Håper bare Skoj ikke har funnet halen sin i løpet av dagen, da står han vel å spinner til jeg kommer hjem :hmm:.

Sånn bortsett fra det så er dagen fin. Det er glohett ute, ikke like glohett inne på jobb. Jeg casha ut bursdagsgaven min fra narvesen litt på etterskudd og spiste croissant og kaffe til lunsj. Om ikke lenge er det helg :) Ting kunne vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som får skikkelig trypofobi-trigger av krøllene på den ene spanske vannhunden på sonen sin snapchat i går/i dag (fikk ikke helt med meg om snappene var fra i går/i dag)?? :P Grøsser inni meg når jeg ser det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Kangerlussuaq said:

Bare jeg som får skikkelig trypofobi-trigger av krøllene på den ene spanske vannhunden på sonen sin snapchat i går/i dag (fikk ikke helt med meg om snappene var fra i går/i dag)?? :P Grøsser inni meg når jeg ser det :lol: 

Haha! Vi får skylde på det dårlige mobilkameraet og at snapchat komprimerer de enda mer, de er ikke sååå ille i virkeligheten (da har de jo, litt mer dybde?). Tror jeg, da. Må innrømme at jeg aldri har kjent på trypofobi ? Men han har skikkelige korketrekkerkrøller, det skal han ha! 

(Bildene er fra i går.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Tonje said:

Jeg tror du fint kan stresse ned over det der altså ;) En liten såle vil veldig sjelden utgjøre noen fare.

Skoj har spist uante mengder tøystykker, biter av leker, sko, innhold fra sofaputer osv, det går stort sett helt fint. 

 

Det er godt å høre, man skremmer jo seg selv om man leser om skrekkhistorier på nettet (som jeg gjorde etter det skjedde)! Hun ene veterinæren jeg snakket med skremte meg skikkelig. "Selv en liten gummibit kan sette seg fast i tarmen og være livstruende", jo takk, du hører vel at jeg gråter i telefonen? :ermm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Th3a skrev:

Det er godt å høre, man skremmer jo seg selv om man leser om skrekkhistorier på nettet (som jeg gjorde etter det skjedde)! Hun ene veterinæren jeg snakket med skremte meg skikkelig. "Selv en liten gummibit kan sette seg fast i tarmen og være livstruende", jo takk, du hører vel at jeg gråter i telefonen? :ermm: 

Joda, det kan det nok, men mye kommer ut av seg selv også :)

Dagens "fangst" i bajspåsan her ble en borrelås fra en potesokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Nimbus said:

Haha! Vi får skylde på det dårlige mobilkameraet og at snapchat komprimerer de enda mer, de er ikke sååå ille i virkeligheten (da har de jo, litt mer dybde?). Tror jeg, da. Må innrømme at jeg aldri har kjent på trypofobi ? Men han har skikkelige korketrekkerkrøller, det skal han ha! 

(Bildene er fra i går.) 

Har relativt hard trypofobi (kan ikke se på enkelte planter, blir så fysisk uvel at jeg ikke klarer å se på bilder på internett etc). Så jeg ble trigget relativt hardt. Tror det kan ha noe med kontrasten (altså lys runding på mørk bakgrunn) som gjør det. Sikkert utløst av snapchat som gjør bilder mer kornete. Ikke noe vondt ment om hunden altså, det er jo jeg som har trypofobi og fikk noia av det. Var bare fascinerende, har aldri fått det av hundepels før :lol:  Tror dermed det har mye å si den der kontrasten og formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Th3a skrev:

Det er godt å høre, man skremmer jo seg selv om man leser om skrekkhistorier på nettet (som jeg gjorde etter det skjedde)! Hun ene veterinæren jeg snakket med skremte meg skikkelig. "Selv en liten gummibit kan sette seg fast i tarmen og være livstruende", jo takk, du hører vel at jeg gråter i telefonen? :ermm: 

Uff min spiste nettopp en sokk men veterinæren var veldig rolig og bare "jeg har operert ut mye men aldri en sokk" og det roa meg jo ned - helt til jeg googla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, roxie88 said:

Uff min spiste nettopp en sokk men veterinæren var veldig rolig og bare "jeg har operert ut mye men aldri en sokk" og det roa meg jo ned - helt til jeg googla :P

Vi fikk beskjed om at sokk absolutt ikke alltid gikk bra, spesielt risky med såpass liten hund (9 kg i skrivende stund), så tok ikke sjansen. Heller litt brekkmiddel bare enn stor  operasjon (selv om det ble overraskende dyrt for lommeboka). Valpen tok det hvertfall veldig bra heldigvis og kom seg raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Kangerlussuaq said:

Har relativt hard trypofobi (kan ikke se på enkelte planter, blir så fysisk uvel at jeg ikke klarer å se på bilder på internett etc). Så jeg ble trigget relativt hardt. Tror det kan ha noe med kontrasten (altså lys runding på mørk bakgrunn) som gjør det. Sikkert utløst av snapchat som gjør bilder mer kornete. Ikke noe vondt ment om hunden altså, det er jo jeg som har trypofobi og fikk noia av det. Var bare fascinerende, har aldri fått det av hundepels før :lol:  Tror dermed det har mye å si den der kontrasten og formen.

Ja, han har en fin kombinasjon av "blonde" og brune krøller (lyse ytterst). Ser godt greia nå, etter at du nevnte det. Hehe, han tar seg heldigvis ikke nær av det ? Har en venninne med samme fobi, hadde heller aldri sett for meg at det kunne slå inn på hundepels. Men ja, tipper bildekvaliteten spiller inn. Morsomt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hva som er morro med å drikke seg sørpe full...

Det naches nå på badeplassen bortenfor her, en hel haug voksne mennesker som ikke klarte gå ut til stranda på stødige bein. Greit nok at folk har det morro, men hvorfor finner de ut å bade midt på natta beruset? I tillegg hoppe fra stupetårnet på 3/5m. Håper virkelig de har med seg noen designerte, har hjertet i halsen for at noen skal skade seg eller ende til havs :( 

Edit: Og der traff visst noen på en brennmanet...

Endret av maysofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Stjerneskinn skrev:

Vi fikk beskjed om at sokk absolutt ikke alltid gikk bra, spesielt risky med såpass liten hund (9 kg i skrivende stund), så tok ikke sjansen. Heller litt brekkmiddel bare enn stor  operasjon (selv om det ble overraskende dyrt for lommeboka). Valpen tok det hvertfall veldig bra heldigvis og kom seg raskt. 

Så bra, kom sokken opp? ? Jeg bor jo øde så det kom til å ta minst 2 timer før jeg var hos dyrlegen så da mente hun det var for sent med brekkmiddel, for sokken kom til å ha gått videre ned i systemet og ikke være i magen lengre. Men min er jo nærmere 20 kg også så det er jo litt større tarm å komme gjennom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, roxie88 said:

Så bra, kom sokken opp? ? Jeg bor jo øde så det kom til å ta minst 2 timer før jeg var hos dyrlegen så da mente hun det var for sent med brekkmiddel, for sokken kom til å ha gått videre ned i systemet og ikke være i magen lengre. Men min er jo nærmere 20 kg også så det er jo litt større tarm å komme gjennom ?

Ja, alt av mageinnhold kom raskt opp. Satser og håper på at det går bra i deres tilfelle. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det "bare" rundt 25 grader og det er så deilig! Fikk gått en fin tur uten å føle seg helt kake og gamlefar Felix hang med han også. 

Jeg har fått vaska kjøleskapet så det er klart til å settes på lager og pakket litt. Ikke så mye som gjenstår nå så resten av dagen skal jeg bare ha helg og kose meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på sølen noen dager å trent hund. Skjønner godt hvorfor folk drar dit for å trene, sporterrenget er jo helt fantastisk! :)  Ubehagelig varmt der nede og, så de planlagte langturene utgikk dessverre. Twist fikk prøvd seg på svømming for første gang da. Han er fremdeles ikke helt overbevist om at det er nødvendig å svømme, men han hadde fin teknikk, ikke den paniske plaskingen jeg hadde forventet. Skal prøve med vest på han å se om han syns det er bedre. :) 

Endret av MarieR
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss på Dagali :) Ungene har vært heldige å fått kjøre både gocart og Atv.  

@Kaja har forbarmet seg over Toddy og tatt han inn for natten siden det er meldt mye lyn og torden.  Han har gått lang tur på fjellet, så han blir nok mye jobb *fnis *

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...