Gå til innhold
Hundesonen.no

På tide å endre reglene og redde forumet?


Recommended Posts

det er nok mye sant i det @QUEST,  men du skal kanskje være litt ydmyk du og å tenke over at det kan være stikk som andre har opplevd  selv om ikke du har.  Og da mener jeg ikke at ting oppfsttes forskjellig,  men at du ikke har sett stygge(nok) ting ikke betyr at det ikke forekommer.  Det har bla vært mobbing /trakkasering på pm,  noe som og ble bekreftet av modteamet tidligere i tråden om jeg ikke tar helt feil.  Og nå sikter jeg ikke til noen spesifikke brukere som hverken sender eller mottaker bare så det er sagt.  Meg bekjent så er det flere som har vært på den karusellen og.  Men kun for å ilustrere at det handler ikke nødvendigvis om små filleting.

man har og forskjellig toleranse av forskjellige årsaker.  og jeg er på ingen måte noen fan av å sy puter under armene på folk,  samme hva slags bakgrunn man har.  Man får tåle å lese stygge ting,  man får tåle at folk er direkte og man får tåle at det kommer sleivspark fra tid til annen,  rett eller ei.  Men man skal ikle være nødt til å godta alt stilletiende.  Det er ikke allright  å forvente at folk skal finne seg i trakassering,  mobbing (gjentagende sådan). Det er heller ikke greit å forvente at den som blir mobbet skal velge å enten bare late som ingenting eller være nødt til å forlate forumet selv fordi det ikke er lov å ta det opp i fare for å såre noen andre eller bli skyld i dårlig stemning på forumet.  Og før noen legger noe mellom linjene her så er ikke dette et stikk til kanger,  det er ikke en påstnad om at flere titals Sonenbrukere  er mobbet ut eller trakkasert. Og spesielt da ikke av en enkeltbruker.  Det jeg mener er at det kan hende det ligger litt mer bak enn alle vet /tror, og det er ikke spesielt allright nødvendigvis å bagatelisere det heller eller å gi dem skylden for det noen andre gjør mot dem. Det argumentet mener jeg begge veier altså og ikke i sammenheng med hva som er blitt sagt eller gjort forøvrig av drøye ting. Er vell generelt fint å holde seg til topic og bort fra hersketeknikker, spesielt på litt sensitive tema. Det går an å ta høyde for at folk ikke overdriver/er dramaqueens  og samtidig påpeke viss om at  man har behov for å legge til npen forbehold for meningen sin. 

Edit;  den der første delen der ble litt krassere/dårligere formulert wnn jeg hadde tenkt, bare til opplysning.  Har sendt bwskjed til quest og orker ikke å tenke ut noe bedre  formulering akkurat nå.  Så det får bli med beklagelsen og oplysningen om at set ble litt feil ?

Endret av Malamuten
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 397
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg ikke lest så veldig mye av de 2-3 siste sidene, men fikk med meg starten og føler for å si et par ord. For min del så er jeg veldig lite aktiv debattant i hundedelen av forumet. Jeg er m

"hadde jeg sagt dette på denne måten til personen om vi diskuterte  RL?" "Kan jeg stå for det jeg skriver om feks en fremtidig arbeidsgiver finner ut hvem jeg er bak nicket?"  "er dette slik jeg ø

Nå har det den siste tiden vært masseflukt fra forumet og jeg ønsker å spørre hva som skal til for at hundesonen skal fortsette å være et alright sted å være og hvordan vi kan forhindre at enda flere

Posted Images

Just now, julnil said:

Hva er kriteriene for å bli «tatt opp» i den facebookgruppen? Ser det nevnes at det både er tidligere og nåværende medlemmer av sonen der?

imgen kriterier annet enn god stemning og hundefolk eller interesse for hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

det er nok mye sant i det @QUEST,  men du skal kanskje være litt ydmyk du og å tenke over at det kan være stikk som andre har opplevd  selv om ikke du har.  Og da mener jeg ikke at ting oppfsttes forskjellig,  men at du ikke har sett stygge(nok) ting ikke betyr at det ikke forekommer.  Det har bla vært mobbing /trakkasering på pm,  noe som og ble bekreftet av modteamet tidligere i tråden om jeg ikke tar helt feil.  Og nå sikter jeg ikke til noen spesifikke brukere som hverken sender eller mottaker bare så det er sagt.  Meg bekjent så er det flere som har vært på den karusellen og.  Men kun for å ilustrere at det handler ikke nødvendigvis om små filleting.

man har og forskjellig toleranse av forskjellige årsaker.  og jeg er på ingen måte noen fan av å sy puter under armene på folk,  samme hva slags bakgrunn man har.  Man får tåle å lese stygge ting,  man får tåle at folk er direkte og man får tåle at det kommer sleivspark fra tid til annen,  rett eller ei.  Men man skal ikle være nødt til å godta alt stilletiende.  Det er ikke allright  å forvente at folk skal finne seg i trakassering,  mobbing (gjentagende sådan). Det er heller ikke greit å forvente at den som blir mobbet skal velge å enten bare late som ingenting eller være nødt til å forlate forumet selv fordi det ikke er lov å ta det opp i fare for å såre noen andre eller bli skyld i dårlig stemning på forumet.  Og før noen legger noe mellom linjene her så er ikke dette et stikk til kanger,  det er ikke en påstnad om at flere titals Sonenbrukere  er mobbet ut eller trakkasert. Og spesielt da ikke av en enkeltbruker.  Det jeg mener er at det kan hende det ligger litt mer bak enn alle vet /tror, og det er ikke spesielt allright nødvendigvis å bagatelisere det heller eller å gi dem skylden for det noen andre gjør mot dem. Det argumentet mener jeg begge veier altså og ikke i sammenheng med hva som er blitt sagt eller gjort forøvrig av drøye ting. Er vell generelt fint å holde seg til topic og bort fra hersketeknikker, spesielt på litt sensitive tema. Det går an å ta høyde for at folk ikke overdriver/er dramaqueens  og samtidig påpeke viss om at  man har behov for å legge til npen forbehold for meningen sin. 

Hva som har foregått på PM folk imellom, kan jeg naturlig nok ikke uttale meg om. Jeg må forholde meg til det som skrives her på sonen. 

Den eneste  mobbingen og trakasseringen jeg har fått med meg, har foregått i denne og lignende tråder. I denne tråden kom manges sanne ansikt frem, uansett hvor uskyldsrene , gode og tolerante de har likt å fremstille seg som, både titt og ofte..

Det er mange år siden jeg oppdaget at de som liker å tro om seg selv at de er så himla snille, gode og tolerante og gjerne belærer andre om deres mangel på selvsamme, ofte er de verste, når man får skrapt av dem fernissen. .

Selv er jeg fullstendig klar over at jeg kan være både sarkastisk, arrig, misantropisk, intolerant med mere..det har jeg vel ikke akkurat lagt skjul på eller prøvd å 'sminke' bort.. ;) 

Men når det nå var snakk om denne gruppa på fb..kjente medlemmene til forsøket på trolling som ble gjort her av et "utmeldt" medlem, eller opererte vedkommende helt på egenhånd...? Og nå regner jeg jo selvfølgelig med å få et heeelt ærlig svar..:innocent:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, julnil said:

Hva heter gruppen?

Sgt 

Just now, Vilje said:

@Malamuten

Det har blitt eksplisitt skrevet av moderatorteamet at vi IKKE har fått noen rapporter om trakasserende PMer. Sier ikke at det ikke forekommer, men det er ikke noe vi kjenner til. :)

Da leste jeg litt fort der.

Just now, Shlush said:

Startet denne gruppen som lukket men synlig og nå det siste døgnet blitt hemmelig?

Nei,  fortsatt lukket, men synlig så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

 

Men når det nå var snakk om denne gruppa på fb..kjente medlemmene til forsøket på trolling som ble gjort her av et "utmeldt" medlem, eller opererte vedkommende helt på egenhånd...? Og nå regner jeg jo selvfølgelig med å få et heeelt ærlig svar..:innocent:

 

Vet du... Jeg la ikke merke til det først, og når jeg merka det så tenkte jeg "nei, det kan ikke være samme person!" Og syns det var skuffende...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shlush skrev:

Vet du... Jeg la ikke merke til det først, og når jeg merka det så tenkte jeg "nei, det kan ikke være samme person!" Og syns det var skuffende...

Det samme tenkte jeg..kanskje særdeles når man tenker på hva slags profesjon vedkommende har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Hva som har foregått på PM folk imellom, kan jeg naturlig nok ikke uttale meg om. Jeg må forholde meg til det som skrives her på sonen. 

Den eneste  mobbingen og trakasseringen jeg har fått med meg, har foregått i denne og lignende tråder. I denne tråden kom manges sanne ansikt frem, uansett hvor uskyldsrene , gode og tolerante de har likt å fremstille seg som, både titt og ofte..

Det er mange år siden jeg oppdaget at de som liker å tro om seg selv at de er så himla snille, gode og tolerante og gjerne belærer andre om deres mangel på selvsamme, ofte er de verste, når man får skrapt av dem fernissen. .

Selv er jeg fullstendig klar over at jeg kan være både sarkastisk, arrig, misantropisk, intolerant med mere..det har jeg vel ikke akkurat lagt skjul på eller prøvd å 'sminke' bort.. ;) 

Men når det nå var snakk om denne gruppa på fb..kjente medlemmene til forsøket på trolling som ble gjort her av et "utmeldt" medlem, eller opererte vedkommende helt på egenhånd...? Og nå regner jeg jo selvfølgelig med å få et heeelt ærlig svar..:innocent:

 

Det var vell poenget mitt,  å lese det som står, og om enn ikke sluke det som fakta bare fordi noen har skrevet det så går det an å ikke bagatelisere,  ilegge egne meninger på synsing osv fordi man selv ikke har opplevd det.  Men faktisk diskutere ut ifra det som står og det alene.  ?

Nei,  gruppa viste ikke om dette medlemmet og trollingen,  og ja, eet er nevnt og ledd av når det ble oppdaget.  og denne vedkommende er ikke og har ikke vært med i gruppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det samme tenkte jeg..kanskje særdeles når man tenker på hva slags profesjon vedkommende har..

Og det er relevant fordi? Kan vel være god i jobben sin uavhengig av oppførsel på internett. 
Edit: syns ikke det bør dras inn... like lite som å dra inn kommentarer fra andre gamle diskusjoner i nye tråder. 

Endret av Mirai
  • Like 6
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hvorfor det? Litt trolling på nett har da vel ingenting med hvordan man utfører jobben sin å gjøre? 

Det ble vel nettopp ytret ønske om å ikke diskutere det mer og du trykket da vitterlig 'liker' på det innlegget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det ble vel nettopp ytret ønske om å ikke diskutere det mer og du trykket da vitterlig 'liker' på det innlegget? 

Det var ikke derfor jeg trykket. Og innlegget ble forøvrig endret etter jeg gjorde det, så jeg så ikke at det sto det engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det samme tenkte jeg..kanskje særdeles når man tenker på hva slags profesjon vedkommende har..

Unnskyld en naiv liten dott, men er ikke dette også baksnakking av en person som ikke kan forsvare seg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
15 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen? Du oppretter en ny (?) profil, ene og alene for å forsvare en fbgruppe du er med i, mulig du ikke mener det slik men jeg klarer ikke å se hva slags andre grunner det skulle være? 

Kan vi nå vente innlegg fra hvert eneste exmedlem her, som skal bedyre at "Neiiida..vi sier ikke noe som helst  stygt om folk på Sonen.."? Ja med tanke på hva folk får seg til å si, rottet godt isammen mot et medlem her inne, til dette medlemmet..Så kan vi vel levende forestille oss hva 'englebarna' sier bak ryggen på vedkommende..:sleep:

Jeg og andre tror hva vi vil om den saken, vi har jo også fått rapport 'innenfra' så og si, som vel ikke akkurat avkrefter den oppfatningen.. ;) 

 

Endel av medlemmene i den nye gruppen har fulgt hverandre på ulike hundefora i mer enn 20 år. Mange (tror jeg) har vært medlemmer av sonen. At folk med interesse for hund samles i en gruppe utenfor sonen synes jeg ikke er spesielt rart, for mange er sonen ikke lengre Norges hundenavle. Utrivelig er den også blitt, faktisk mer utrivelig enn noen av de andre gruppene jeg har deltatt i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare med utgangspunkt i denne tråden lurer jeg på om ikke den FB gruppa kanskje heller er plassen å være...og det til tross for at det liksom er der de sure gamle tantene er. Ser ut som det går helt fint å fikse dårlig stemning her uten dem gitt... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Bare med utgangspunkt i denne tråden lurer jeg på om ikke den FB gruppa kanskje heller er plassen å være...og det til tross for at det liksom er der de sure gamle tantene er. Ser ut som det går helt fint å fikse dårlig stemning her uten dem gitt... 

Har tenkt tanken selv ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vivere skrev:

Endel av medlemmene i den nye gruppen har fulgt hverandre på ulike hundefora i mer enn 20 år. Mange (tror jeg) har vært medlemmer av sonen. At folk med interesse for hund samles i en gruppe utenfor sonen synes jeg ikke er spesielt rart, for mange er sonen ikke lengre Norges hundenavle. Utrivelig er den også blitt, faktisk mer utrivelig enn noen av de andre gruppene jeg har deltatt i :) 

Jaha..ja takk for opplysningen..jeg skjønner fortsatt ikke dette behovet for å forklare og forsvare og attpåtil "gjenoppstå "  bare for å komme med det samme, flere ganger? :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, QUEST skrev:

Jaha..ja takk for opplysningen..jeg skjønner fortsatt ikke dette behovet for å forklare og forsvare og attpåtil "gjenoppstå "  bare for å komme med det samme, flere ganger? :huh:

Kanskje fordi du har gjentatt den samme regla opptil flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...