Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Økonomisk, fornuftig, nøktern... :aww::lol:

Jeg Har aldri vært den som tar av for sko, vesker, eller tilbehør generelt. Det er ikke bare husmorgenet jeg er født uten :P

 

Du, det sa jeg også om meg selv. Helt til jeg oppdaget hvor mye jeg plutselig hadde:icon_redface:

Sko kan man kjøpe når man har råd ja, men hva når man finner akkurat de man har lyst på?! De er kanskje utsolgt når man tar seg råd ved en senere anledning:lol: *prøver hardt å finne unskyldinger for meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

1 time siden, Stine skrev:

Sko er noe man kjøper når det er absolutt nødvendig, helst på tilbud :sleep:

Der er jeg også. Veldig. Jeg må ha nye tursko til våren, det blir det første skoparet på mange år, bortsett fra et par sandaler i sommer.

16 minutter siden, Wachita skrev:

Så har du de som er litt for økonomiske og aldri kjøper noe til seg selv, og når de først gjør det så kan du banne på at bikkja spiser det opp.. 

:lol:

Jeg spiser sånne derre peanøtter med sjokoladetrekk.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Da har lillemann endelig sovna. Det tok sin tid. Til slutt prøvde jeg meg med å være litt streng og informere om at Bizi måtte ut av senga og rommet hvis ikke han la seg ned for å sove. Da fikk jeg beskjed om at "Da besøker ikke jeg deg! Det er i hvert fall helt sikkert!":ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirai skrev:

Venter på svar fra utleier om de har funnet noen nye til leiligheten jeg har leid med eksen (usj, fælt å skrive det :/ ), hvis de ikke har det skal jeg prøve å finne en annen student eller noe som kanskje vil ha det andre soverommet. Er så innmari ikke klar til å pakke ned alt og flytte hjem til mor..

Oi, dæven, snakker om sola, nå ringe han mens jeg skrev her og sa at jeg kunne prøve å få det til, hvis ikke har de egentlig funnet noen. Men da har jeg sjansen! :o 

Håper det ordner seg med noen å dele med! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, må finne en god løsning på det da, C skal sikkert ha noen av møblene og alle hvitevarene.. så det må jeg prøve å finne brukt. Og vet ikke helt hva som blir igjen av andre ting. Æsj, kjenner det er vondt å tenke på det egentlig. Er ikke klar for å se at alle tingene hans er borte. Vet at han har vært der og hentet noe i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

Tante pose er streng...:no:

Tante Pose er fornuftig :aww: 

1 time siden, Stine skrev:

Sko er noe man kjøper når det er absolutt nødvendig, helst på tilbud :sleep:

Nemlig... som når lilletåa plutselig kommer ut av joggeskoene :aww: Eller -- nå er det jo snart vinter, jeg trenger ikke de joggeskoene da :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det syns ikke jeg :P Jeg fortalte mamma og pappa hvor sinna den lille vepsen blir av å bli børsta, så da måtte jo pappa prøve, og da var hun jo forholdsvis tam - hun bare knurra litt og dytta den unna med labben. Pappa har et merkelig godt lag med pudler, datterbarnet kaller han bare puddelhviskeren :lol: 

Tenk å ha en puddelhvisker som pappa da :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg er alene hjemme i kveld - kanskje til og med helt til søndag! :D:o:D Pappa har tatt med seg Leah og Ali og gått tur, jeg har spist pita med kjøttdeig og ost til middag, nå har jeg potetgull, sjokolade og brus.. Denne helgen starter godt! :D 

Bra start på helgen ja! Håper den fortsetter like bra :) 

1 time siden, Line skrev:

Tante Pose har ikke helt skjønt det med sko :aww: 

Tante pose kan alt om sko - hun har mange års erfaring :aww: 

57 minutter siden, Pringlen skrev:

Tante pose har helt rett :lol:

Åff cårs :D 

53 minutter siden, Pixie skrev:

For å forsvare meg selv littegrann da, så er det fint lite å finne på Finn i mitt område som ikke er 90- eller 180-senger, og i butikk ser jeg utelukkende på ting på salg eller demo-modeller til halv pris... har ikke kjøpt noe ennå

Salg er heller ikke billig om man kikker på dyre modeller. Tante Poses jungelord :aww: 

42 minutter siden, Line skrev:

Sko handler ikke om å være voksen :lol:

Jo, i høyeste grad :P Ikke minst handler det om å være litt nøktern, ikke sløse ressurser på unødvendige ting som aldri blir brukt like vel. 

42 minutter siden, Line skrev:

Men å være økonomisk er voksent. Tæring etter næring, og selv om man i utgangspunktet har lyst på noe så kan man ikke alltid få det man har lyst på. Det kan komme senere når man har penger til det. Som nye sko :D 

Som om Tane Pose skulle sagt det selv :aww: 

26 minutter siden, Kaisen skrev:

Sko kan man kjøpe når man har råd ja, men hva når man finner akkurat de man har lyst på?! De er kanskje utsolgt når man tar seg råd ved en senere anledning:lol: *prøver hardt å finne unskyldinger for meg selv*

Da går man forbi, for det er ikke sånn at man nødvendigvis TRENGER det man har lyst på, sant? Og NÅR du har behov for nye sko, så finner du helt sikkert noen som passer :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirai skrev:

Takk! Ja, må finne en god løsning på det da, C skal sikkert ha noen av møblene og alle hvitevarene.. så det må jeg prøve å finne brukt. Og vet ikke helt hva som blir igjen av andre ting. Æsj, kjenner det er vondt å tenke på det egentlig. Er ikke klar for å se at alle tingene hans er borte. Vet at han har vært der og hentet noe i går..

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Da går man forbi, for det er ikke sånn at man nødvendigvis TRENGER det man har lyst på, sant? Og NÅR du har behov for nye sko, så finner du helt sikkert noen som passer :aww: 

Men når man er voksen og har økonomien på stell så kan man gjøre/kjøpe ting man har LYST på om man har råd - som f eks sko eller bobil :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Tante Pose er fornuftig :aww: 

Da går man forbi, for det er ikke sånn at man nødvendigvis TRENGER det man har lyst på, sant? Og NÅR du har behov for nye sko, så finner du helt sikkert noen som passer :aww: 

Slutt å ødelegg unnskyldningene mine :lol:

Bikkja har plutselig begynt å skape seg ved kloklipp. Håper det bare er en periode hun har. Mistenker det er pga soppen egentlig. Vondt og redd for labbene sine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mirai skrev:

Takk! Ja, må finne en god løsning på det da, C skal sikkert ha noen av møblene og alle hvitevarene.. så det må jeg prøve å finne brukt. Og vet ikke helt hva som blir igjen av andre ting. Æsj, kjenner det er vondt å tenke på det egentlig. Er ikke klar for å se at alle tingene hans er borte. Vet at han har vært der og hentet noe i går..

Skjønner veldig godt at det er tungt, og ikke minst vanskelig å se hvordan ting skal ordne seg. Men det blir bra, og det aller meste pleier å ordne seg på den ene eller andre måten. Selv om det ser tungt ut fram til man når et visst punkt :)

Mitt beste tips er egentlig bruktbutikker! De aner ofte ikke hva ting er verdt(er min erfaring). Jeg fikk feks komfyren min til en 1000-lapp da jeg tilfeldigvis var innom for å slå ihjel litt til. Fant samme til 6-7000,- brukt på finn, og min var omtrent ubrukt. Enkelte deler var fremdeles pakket inn i plast, liksom :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/2/2017 at 6:39 PM, Siri said:

Ja, det er jo skogsbunnen jeg er bekymra for også, som sagt... Jeg tenker ofte at naturressurser IKKE burde vært på private hender. Det BURDE ikke vært sånn at man måtte tjene penger på sånt... av og til tenker jeg at jeg kanskje er kommunist, sånn innerst inne :aww: 

Og der har man jo den siden av det. Det er jo takket være skogbruket at vi nå har massevis av muligheter til å gå på tur både i skogen og langs skogsbilvegene :ahappy:

 

Enig der sånn tildels. :lol: Aner ikke om det blir tjent særlig penger på dette her, gården hadde eget lite sagbruk en gang i verden slik jeg har forstått det, men det er nedlagt for lenge siden. Så blir vel ut med råmateriell "bare". Nå må det bare ut iom det er vel straks 15år på overtid sånn rent aldersmessig på skogen. 

Ei av de andre oppstallørene fant ut at stalleier kan søke stønad fra kommunen ifbm denne veien faktisk! Siden det pr idag er omtrent ugjennomtrengelig skog der, og det som nevnt blir å sammeknytte to turområder. :D Så er vi heldige blir det ok standard på den også og ikke "bare" traktorvei. 

EDIT: 
Og sånn når vi er inne på sko. Jeg har et par backup par liggende som er kjøpt når jeg har funnet skikkelig gode tilbud. Men jeg bruker stort sett opp et par før jeg tar i bruk et nytt et. :) Stallskoene mine er godt på overtid. :lol: Hull både her og der, men de har jeg ikke backup par liggende på, så håper å finne noen på ullared når jeg skal dit neste helg. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å handle sko, finner sjelden det jeg har i tankene og synes det er surt å bruke så mye penger på de når jeg uansett må kjøpe nye etter et år. Nå snakker jeg tursko altså. Jeg har to par joggesko, det ene til jogging og det andre litt sånn finere fritidsjoggesko. Deretter har jeg ett par støvletter og ett par finsko, resten er faktisk tursko. Hilsen frøken praktisk :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Jeg hater å handle sko, finner sjelden det jeg har i tankene og synes det er surt å bruke så mye penger på de når jeg uansett må kjøpe nye etter et år. Nå snakker jeg tursko altså. Jeg har to par joggesko, det ene til jogging og det andre litt sånn finere fritidsjoggesko. Deretter har jeg ett par støvletter og ett par finsko, resten er faktisk tursko. Hilsen frøken praktisk :P

 

Jeg synes det ikke er surt å bruke penger på tursko! Man velger jo selv den dyre typen. Du kan kjøpe et par til 500 og kose deg med det du sparte når du fryser på beina. Hihi. Ellers pleier jeg å finne det paret jeg skal ha og vente noen uker til det dukker opp et bra tilbud! :D Outnoth og Fjellsport har ofte 30% på det meste med rabattkode. 

------------

Akkurat vært tre timer på teori før sporkurset i helga! Spennende! :D Jeg snakker alltid for mye/kommenterer alt og tenker at alle synes jeg er dum som kommer med så mye rart, men men. Det er sjarmen ved å være sammen med meg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.spleis.no/project/20733

Sånn om å være fornuftig og sånt... hvorfor tømme kontoen for å fikse bilen når det gjør at du ikke kan skaffe nødvendig (og forventet) helsehjelp til hunden?

Er ikke det å være økonomisk forberedt en del av å ha hund, og enda mer av å sette kull på tispa? Jeg vet økonomi var en del av min beslutning om at jeg ikke kunne ha Uno alene, jeg var redd for å stå i nettopp denne situasjonen uten penger til veterinær. Og han var en ung, frisk hannhund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg synes det ikke er surt å bruke penger på tursko! Man velger jo selv den dyre typen. Du kan kjøpe et par til 500 og kose deg med det du sparte når du fryser på beina. Hihi. 

------------

Nettopp. Jeg tilbringer såpass mange timer og mil ute på tur at jeg er avhengig av gode sko, så da "må" jeg kjøpe gode sko som gjerne koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

https://www.spleis.no/project/20733

Sånn om å være fornuftig og sånt... hvorfor tømme kontoen for å fikse bilen når det gjør at du ikke kan skaffe nødvendig (og forventet) helsehjelp til hunden?

Er ikke det å være økonomisk forberedt en del av å ha hund, og enda mer av å sette kull på tispa? Jeg vet økonomi var en del av min beslutning om at jeg ikke kunne ha Uno alene, jeg var redd for å stå i nettopp denne situasjonen uten penger til veterinær. Og han var en ung, frisk hannhund...

Hadde hun hatt Agria avl forsikring, hadde keisersnitt på chihuahua blitt dekket... 

Synes også det er litt rart at hun kan si allerede nå at det blir keisersnitt. Oftest vet en ikke det før fødselen starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillekrapyl skrev:

Hadde hun hatt Agria avl forsikring, hadde keisersnitt på chihuahua blitt dekket... 

Synes også det er litt rart at hun kan si allerede nå at det blir keisersnitt. Oftest vet en ikke det før fødselen starter...

Lurer også på hvordan hun vet det går mot ks... Det vet du vel ikke før noe tid hos vet, med riestimulerende og tang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt her og lurte på hvorfor jeg alltid blir tett i nesa av å sitte i sofaen med laptopen på bordet foran mag. Så begynte jeg å tenke på når gulvteppet under meg ble banka sist, og kom fram til at det har det aldri blitt. Det får en ukentlig omgang med støvsuger, men jeg tipper det er mye støv og dritt i området mellom teppet og nesa mi. I morgen skal det ut og bli banka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
25 minutter siden, Pixie skrev:

https://www.spleis.no/project/20733

Sånn om å være fornuftig og sånt... hvorfor tømme kontoen for å fikse bilen når det gjør at du ikke kan skaffe nødvendig (og forventet) helsehjelp til hunden?

Er ikke det å være økonomisk forberedt en del av å ha hund, og enda mer av å sette kull på tispa? Jeg vet økonomi var en del av min beslutning om at jeg ikke kunne ha Uno alene, jeg var redd for å stå i nettopp denne situasjonen uten penger til veterinær. Og han var en ung, frisk hannhund...

Hjelpes... Det er et klassisk eksempel på hvem som IKKE bør avle... Det er ikke bare keisersnitt som koster penger. Det er ikke gratis å ha valper etterpå heller, og tispa kan trenge tilsyn av veterinær etterpå.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Tenk å ha en puddelhvisker som pappa da :lol: 

Da er det jaggu meg flaks det er pudler vi har :D 

1 hour ago, Siri said:

Bra start på helgen ja! Håper den fortsetter like bra :) 

Det gjør jeg og!

Spoiler

Jeg har til og med vært innom stomileverandøren og henta ut noen nye plater i tilfelle ting ikke holder som det skal denne gangen heller (ja, jeg var oppe og skifta 2 - TO - ganger natt til i dag :yawn: Jeg er så lei!), så da kan det jo være at jeg finner en løsning som holder og som ikke gjør at jeg går og lurer på om jeg kommer til å lekke nårsomhelst og bli enda sårere enn jeg er. W00pw00p! Hverdagsgleder :P For sjuklinger :lol: 

Jeg har ingen skodille, jeg skjønner ikke greia med det. Jeg har flere par med sko altså, men jeg bruker i all hovedsak to par, et par joggesko og et par med turstøvler. De bruker jeg til de går opp i liminga, og da kjøper jeg (evt sutrer litt til mamma *kremt* Med bein som mine er det lurt å ha gode sko, men det er ikke helt kompatibelt med økonomi som min) nye, som jeg bruker til de går opp i liminga igjen. Om sommeren går jeg stort sett med slippers eller sandaler (sandalene er det også mamma som har kjøpt til meg, mest fordi hun ikke syns jeg behøvde å gå i slippers hele tiden :teehe: ). 

Det er det samme med jakker, jeg (les: mamma) kjøpte ny jakke i 2014, for da gikk jeg ned så mye i vekt at den jakka jeg hadde (som var arvet av en venninne) ble altfor diger (det var en bursdagsgave, btw. Shoppingtur med mamma for å få klær som passa til undervektig-meg, når alt jeg eide var til overvektig-meg :P ). Men i år har jeg kjøpt meg ny jakke, fordi den jakka fra 2014 egentlig skal være en sånn "ut i verden uten hunder"-jakke (det er jo greit å komme på sykehus f.eks uten potemerker oppover sidene og på armene, og bæsjeposer og godbiter i lommene :lol: ). 

Men jeg har en greie for vesker. Ikke dyre vesker, jeg får helt noia av tanken på å bruke mer enn 500 kr på noe som skal oppbevare ting og henge på skuldra mi :P Men nå har det blitt en nødvendighet å ha med veske :rolleyes: fordi jeg må ha med ekstrautstyr i tilfelle stomiskift - og til tross for veskeinteressen min så har det blitt et irritasjonsmoment å MÅTTE ha med seg shiten samme hvor jeg skal, veit dere at en gang måtte jeg ha et kriseskift mens vi var på et butikksenter? Vi skulle bare innom og kikke på Nille, liksom.. :gaah: Alle disse aspektene man ikke egentlig tenker over.. Men anyways - nå må jeg jo ha med meg noe å ha dette utstyret i, og da må det være litt størrelse på den fordi det utstyret tar plass, og jeg sliter med å finne akkurat den veska som er akkurat stor nok til å romme det jeg må ha med, som ser ålreit ut, som ikke koster masse penger og som ikke er så stor at det ser ut som at jeg flytter inn til folk når jeg har den med meg, OG som ikke er vondt å ha hengende på skuldra. Det har vært noen bomkjøp, for å si det sånn :aww: 

Jeg brukte vesker fra før av altså, men nå MÅ jeg ha den med meg. Og veit dere hva? Alle disse som ikke bruker vesker, de tar ikke fem flate øre for å legge sine greier i veska mi om de syns det passer seg sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

  Skjul innhold

 

Jeg brukte vesker fra før av altså, men nå MÅ jeg ha den med meg. Og veit dere hva? Alle disse som ikke bruker vesker, de tar ikke fem flate øre for å legge sine greier i veska mi om de syns det passer seg sånn :P 

Skikkelig skyldig :lol: Jeg eier ikke en eneste veske og må alltid putte tingene mine i andres sine, eller lommene til C :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stine said:

Skikkelig skyldig :lol: Jeg eier ikke en eneste veske og må alltid putte tingene mine i andres sine, eller lommene til C :lol:

Det er irriterende :P Særlig om du i tillegg sier at du ikke trenger en veske :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Men når man er voksen og har økonomien på stell så kan man gjøre/kjøpe ting man har LYST på om man har råd - som f eks sko eller bobil :P 

Det kan man, men man trenger ikke å kjøpe flere ting som har akkurat samme funksjon :P 

1 time siden, Kaisen skrev:

Slutt å ødelegg unnskyldningene mine :lol:

:teehe:

6 minutter siden, 2ne skrev:

Da er det jaggu meg flaks det er pudler vi har :D 

Ja, tenke seg til :D 

6 minutter siden, 2ne skrev:

Det gjør jeg og!

:ahappy:

6 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har ingen skodille, jeg skjønner ikke greia med det. Jeg har flere par med sko altså, men jeg bruker i all hovedsak to par, et par joggesko og et par med turstøvler. De bruker jeg til de går opp i liminga, og da kjøper jeg (evt sutrer litt til mamma *kremt* Med bein som mine er det lurt å ha gode sko, men det er ikke helt kompatibelt med økonomi som min) nye, som jeg bruker til de går opp i liminga igjen. Om sommeren går jeg stort sett med slippers eller sandaler (sandalene er det også mamma som har kjøpt til meg, mest fordi hun ikke syns jeg behøvde å gå i slippers hele tiden :teehe: ). 

Det er litt sånn min taktikk er også... jeg bruker ting til de går opp i sømmene, det går hull eller revner... 

6 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg brukte vesker fra før av altså, men nå MÅ jeg ha den med meg. Og veit dere hva? Alle disse som ikke bruker vesker, de tar ikke fem flate øre for å legge sine greier i veska mi om de syns det passer seg sånn :P 

Snylter de? :o Jeg bruker forresten ikke veske... har aldri gjort det og kommer neppe til å gjøre det heller. 

Har jeg sett første episode av Vikingane - og gleder meg til fortsettelsen :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...