Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Siri skrev:

Dagen blir kort når man står opp seint. Siris jungelord. Fader altså - det er jo allerede lunch liksom :o Jeg kjenner at kroppen er helt på tur nå  - bare pga tre kvarters feil ved oppstandelsen :aww: 

Skriver under på denne. Våknet 10.30. Da blir det ikke mye igjen når jeg må kjøre herfra til jobb 14.30. Er vel hjemme igjen rundt midtnatt sånn som i går etter jobb, og det samme i morgen. Ikke min faste jobbhelg heller, så denne gangen ble det en kort frihelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Skriver under på denne. Våknet 10.30. Da blir det ikke mye igjen når jeg må kjøre herfra til jobb 14.30. Er vel hjemme igjen rundt midtnatt sånn som i går etter jobb, og det samme i morgen. Ikke min faste jobbhelg heller, så denne gangen ble det en kort frihelg.

Jeg kunne aldri hatt en jobb der jeg måtte jobbe til andre tider enn 7-15/8-16 :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så mye legen kunne gjøre, som forventet. For sent å ta blodprøver i dag, fikk bare sjekket blodprosent i fingern den var ok, og uansett så er det antakeligvis en bivirkning fra migrenemedisin, igjen, jeg har nemlig blødd i 4+ uker, og begynner å bli skrekkelig slapp og uvell. Så skulle se an blødningen over helga siden det virker som den er på vei til å roe seg ned endelig. Hvis ikke den har slutta til over helga, så skulle jeg ringe så skulle de kontakte nevrolog. Slutter dem helt så skal jeg innom på onsdag og ta utvida blodprøver for å sjekke for mangler som kan forklare den ekstreme slappheten. Og så ta det opp selv med nevrologen om 14 dager.  

 

Nuh skal jeg inn til svigerfar og avtale at vi henter barnet i barnehagen kl 4 og så ta med meg hundene opp i senga, og sove til kl 15.50. Så det så. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Jeg har hele tida innbilt meg at jeg har hatt 37 timer fleksitimer på kontoen, men jeg har faktisk nesten 48 timer... mulig jeg kan ta helg akkurat nå da, eller? Og gå en deilig tur i skogen med hundene FØR det blir mørkt? 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god nyhet oppi leverpostei tragedien er at jeg både får med meg sessongåpning på Beitostølen og norsk vinner! Drar til Beito på torsdag og blir til lørdag ettermiddag, jeg går glipp av middagen på lørdagskvelden da, men får med meg sprinten på formiddagen så det er greit :D

Eller, først må jeg høre om mamma og pappa kan passe dyra da :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Siri skrev:

Hmmmm... Jeg har hele tida innbilt meg at jeg har hatt 37 timer fleksitimer på kontoen, men jeg har faktisk nesten 48 timer... mulig jeg kan ta helg akkurat nå da, eller? Og gå en deilig tur i skogen med hundene FØR det blir mørkt? 

Tar du deg fri kl 14 hver fredag frem til jul bruker du 16 flexitimer. :innocent::heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg kunne aldri hatt en jobb der jeg måtte jobbe til andre tider enn 7-15/8-16 :o 

Ikke jeg heller, det har jeg prøvd og jeg mistrivdes veldig med det. Så takk og all ære til de som har slike jobber, noen må jo :) 

Nå skal jeg straks ta helg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstur gått, og har til og med vært på shopping jeg... et par sko rikere:aww: de er nå gjemt bort i klesskapet mitt fordi samboeren min får åndenød hver gang jeg kommer hjem med nye sko. Har intet mindre en to fulle skoskap i gangen, en skohylle i klesskapet og 2 svarte sekker i boden:icon_redface: så for å ikke gi han hjerteinfarkt så bli de diskret tatt frem, og klippet av lappen på når han ikke ser:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Hmmmm... Jeg har hele tida innbilt meg at jeg har hatt 37 timer fleksitimer på kontoen, men jeg har faktisk nesten 48 timer... mulig jeg kan ta helg akkurat nå da, eller? Og gå en deilig tur i skogen med hundene FØR det blir mørkt? 

Ikke verst å ha +48. Dayum. Jeg har -16 fleksitimer på kontoen, og ble sendt hjem 14:00 av sjefen i dag :lol:  "Du kan ha opptil -40 før vi bryr oss". Og jeg som trodde tyskerne var et arbeidsomt folk :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tonje said:

Hvor finner du info om dette? Jeg kunne trengt en link og noen bilder for å minne flere på fb om hva de er med på å støtte når de drar på delfinshow i sydenland...

Det beste er å vise til https://www.facebook.com/RicOBarrysDolphinProject/

Der har du bilder, info, videoer, samleinfo og de er veldig seriøse. De er kun opptatte av å dokumentere for å vise verden hva som skjer. De sletter det meste av hatske kommentarer og oppfordrer til konstruktivt samarbeid med japanerene (selv om de blir møtt med terrorismeanklager osv). Jeg berømmer de for å klare å holde hodet kaldt og gjøre "alt riktig" i en situasjon hvor jeg, helt ærlig, har så dårlig avreagering av jeg mer har lyst å kaldkvele hele bøgda framfor noe konstruktiv kommunikasjon :P Så ja, your best choice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Twist fikk jo svar på HD røntgingen forrige uke, men jeg leste bare svarbrevet, og ikke pdf'en som var vedlagt. Åpnet det tilfeldigvis nå, og der står dette:

Kommentar: Det kan se ut som din hund har en "transitional vertebra" i overgangen lumbal-sacrum, også kalt overgangsvirvel. Dette er en medfødt misdannelse. Kontakt din veterinær dersom du ønsker mere informasjon.

:o:o Da blir det vel å kontakte veterinær og evt. kiropraktor for å høre hvilke forebyggende tiltak jeg kan iverksette. Ser jo ingen symptomer pr. i dag, men vil jo helst holde det sånn. Stakkars gutten da, hva om han går og har vondt uten at jeg ser det :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå nettshopper jeg julekjoler og drømmer meg samtidig litt bort i FINN-annonser om småbruk og gårder til salgs. Mulig jeg er litt vel tidlig ute til begge deler, og det er også meget mulig jeg heller burde lese til midtermene mine som tross alt bare er 2 uker unna istedet.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mushi skrev:

Tar du deg fri kl 14 hver fredag frem til jul bruker du 16 flexitimer. :innocent::heart: 

:lol: 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

@Siri husk å svi av minst tre timer før nyttårsaften da :-) 

Det er nok ingen fare - jeg avspaserer vel julehverdagene, tenker jeg. Går med noen timer da :D 

1 time siden, Tonje skrev:

Ikke jeg heller, det har jeg prøvd og jeg mistrivdes veldig med det. Så takk og all ære til de som har slike jobber, noen må jo :)

Det tenker jeg også! Ære være dem som orker!!! 

1 time siden, Kaisen skrev:

Skogstur gått, og har til og med vært på shopping jeg... et par sko rikere:aww: de er nå gjemt bort i klesskapet mitt fordi samboeren min får åndenød hver gang jeg kommer hjem med nye sko. Har intet mindre en to fulle skoskap i gangen, en skohylle i klesskapet og 2 svarte sekker i boden:icon_redface: så for å ikke gi han hjerteinfarkt så bli de diskret tatt frem, og klippet av lappen på når han ikke ser:lol:

Jeg skjønner i grunnen gubben, jeg... hva SKAL man med så mye sko? :o 

41 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Ikke verst å ha +48. Dayum. Jeg har -16 fleksitimer på kontoen, og ble sendt hjem 14:00 av sjefen i dag :lol:  "Du kan ha opptil -40 før vi bryr oss". Og jeg som trodde tyskerne var et arbeidsomt folk :teehe:

:lol: Men sånn er det strengt tatt her også. Vi kan ha -40 timer - tror jeg det er - før noen bryr seg! Tyskere og nordmenn er kanskje ganske like, like vel :D Men jeg er dritgnien på timene mine. Jeg får litt vondt i kontrollen når jeg tar ut fleksitimer... også forsvinner det jo som sagt en del i jula da :D 

Har vi vandret rundt på måfå i skogen her igjen. Drøye 6 km kjennes mye lenger ut når man går på villspor faktisk. Også er det så mye bedre trening å måtte løfte beina før man setter dem ned igjen. Yasmine løper tulling innimellom - Willy kun om han har vilt i nesa. Han har blitt litt gubbete, han :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home! Helg! Jeg fikk stappa fire vedsekker inn i baksetet på bilen, men det er vel egentlig litt for mildt til peis nå. Peisestua mi blir fort for varm hvis jeg fyrer i peisen. Jeg vil sitte i godstolen ved peisen og varme beina og lese boka mi!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hjemme sjuk fra jobb i dag også, men har ikke fått slappet av så mye akkurat. Nav, lege, tilbake til nav, shoppe snørrpapir og Fisherman´s, titte på senger og bli helt forelsket i Cobra møbelserie på Møbelringen, generelt mye tråkking. Nå har jeg fått i meg mat og kjenner at kroppen mest av alt bare vil bikke overende på sofaen, men først bør jeg ta tak i den digre haugen med klær som ligger på senga og støvsuge gulv og tepper her. Må henge opp en vask med ullklær også, og rydde... få på noe musikk kanskje, og komme igang før jeg sovner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

 

Jeg skjønner i grunnen gubben, jeg... hva SKAL man med så mye sko? :o 

 

DET gjør faktisk jeg også:lol: langt over halvparten er egentlig sko jeg aldri bruker. Og de 2 svarte sekkene har stått i boden i over et år, så jeg aner egentlig ikke helt hva jeg har. Men kan ikke kaste. For TENK OM jeg en vakker dag vil bruke de:aww: jeg må ta meg sammen, og ha en real opprydning. Har et par sko som moren min har mast om å få i flere år. I dag sa jeg ja. Jeg angrer litt allerede. Jeg er en sko-hoarder:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg litt oppgitt. Trodde hele poenget med hjemlevering uten signatur var at man ikke skulle trenge å være hjemme jeg, men Bring mener visst noe annet. :aww:  Jeg var forøvrig hjemme når de mente de hadde forsøkt å levere pakken (ut fra tidspunktet som står på sporingen) og jeg har ikke sett snurten av noe Bring-bil. :aww:  Er bare en halvtime jeg ikke har vært hjemme på hele dagen i tillegg. 

Er vel bare å hente hundeforet på butikken i morgen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Det knitrer i peisen, middagen putrer på ovnen og Alfred ligger å koser på fanget mitt :ahappy:

 

Misunnelig! Jeg bestemte meg for å slå av panelovnene og bare ha varme fra peisen, og så sier displayet på fjernkontrollen til pipevifta error! Hjalp ikke å skifte batterier heller. Uten elektrisk peisvifte blir det fort for dårlig trekk her. Må jeg virkelig ut på taket for å sjekke om stormen har kødda med pipevifta? Tror kanskje jeg ber snekkermannen min om å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...