Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober

Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med leilighet @Pixie !

------------------------
Nå skal jeg faktisk ikke inn til HiOA før i januar! 
Det klarer ikke hjernen min å forstå. Jeg skal ha praksis 7 km fra utgangsdøra. Kommer til å bli helt sinnsykt digg med den korte reiseveien. Riktignok er det mye som skal gjøres, skrives, noteres og logges i praksisen. Det er tross alt 35 studiepoeng det er snakk om med eksamen i mars. Men 7 km! Så 1,5 uke i Oslo, så ytterligere nesten 3 mnd med 7 km :D 

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Forøvrig, er det noen som vet om noen som lager/selger slike av GOD kvalitet i Norge? 
Skulle gjerne hatt noen flere, og har kjøpt av Hide&Collar i UK før, veldig fornøyd med de, men pga frakt og toll og slikt så kjøper jeg gjerne i Norge hvis mulig (evt kan jeg høre med noen av mine UK baserte FB venner om å gå via dem)
Round-Leather-Show-Set-With-Detachable-L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/18/2017 at 7:22 PM, Snoffe skrev:

Ble rimelig provosert når ei dame på mamma sin Facebook skulle "hjelpe" meg med å bli frisk i går. Hun skrev på veggen til mamma at jeg måtte begynne på yoga, slutte å syntes synd på meg selv og begynne å tenke meg frisk.

Expand  

Bare send henne hit til meg, så skal jeg fortelle henne i klartekst hva som skjer når man ignorerer kroppens signaler og prøver å "tenke seg frisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/18/2017 at 6:45 PM, Tommy skrev:

Credit given where credit due. Stranda er bra :lol:

Expand  

:lol: Og parkene - må ikke glemme parkene med alle de fine blomstene... om sommeren :D 

På 10/18/2017 at 7:11 PM, *Kat84* skrev:

Nei, det var mer mengden stråler man utsettes for gjennom hele livet i form av røntgen. Ikke at røntgen i seg selv er farlig, men han har som prinsipp å ikke sende noen til slike undersøkelser uten at det er en medisinsk grunn. 
Kan være en måte å unngå å gi henvisning på, eller at han heller er bekymret for den psykiske belastningen av å se det i bildeform. 

Expand  

Med mindre du er gravid, så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem for LEGEN at du får tatt røntgen av knotten? I hvert fall ikke når det faktisk kan være positivt for deg? 

1 time siden, Snoffe skrev:

Ble rimelig provosert når ei dame på mamma sin Facebook skulle "hjelpe" meg med å bli frisk i går. Hun skrev på veggen til mamma at jeg måtte begynne på yoga, slutte å syntes synd på meg selv og begynne å tenke meg frisk. Fordi ME er ikke kronisk, det er en nymotens sykdom og  alle som forsker på ME er korrupte. Dette viste hun fordi hun har vært mye på sykehuset med siden plager (som ikke er me). 

Expand  

Å, jeg ble utsatt for en del sånne folk da jeg fikk MS. Og mamma var en av dem... :aww: Det var NONI-juice og magnetarmbånd, tanketerapi - og ikke minst Kangenvann!!! Grøss... 

På 10/18/2017 at 7:46 PM, Symra&Pippin skrev:

Jeg håper det var kjøleskaplyder jeg hørte på kjøkkenet nå. Det hørtes veldig ut som mus. Gruer meg alltid til musefellestresset om høsten.

Expand  

Jeg har ligget i senga og lyttet etter muselyder de siste nettene... jeg har ikke hørt noe ennå, heldigvis.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg inkassovarsel på en parkeringsbot! Parkeringa er gjort med en bil som jeg ikke eier, på et sted jeg aldri har parkert! Viser seg at det bilkjennetegnet som ble stjålet fra min bil i sommer, nå sitter på en Mini som kjører rundt her i byen :| Det ble selvsagt anmeldt i sommer, og bilen min fikk helt nye skilter, men jeg gidder da **** ikke at en eller annen dust kjører rundt med mitt gamle reg.nr og pådrar MEG inkasso :o Ordner seg selvsagt med inkassoen da, ordner jo det ved å sende inn kopi av anmeldelsen, men håper dette blir det siste jeg hører ang det skiltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/18/2017 at 7:41 PM, *Kat84* skrev:

Jeg får jo ikke svar på hvordan det skjedde. Men jeg har en viss anelse ut fra bruddstykker jeg husker. 
For meg så er det så enkelt som at han skal ikke få lov å slippe unna og tro at han er en mester på manipulasjon og derfor aldri blir avslørt for det han er. 

Psykopater fortjener ikke å slippe unna når de ødelegger for andre. Og det å faktisk vise at JO, dette har skjedd, sånn er han og har alltid vært det hadde så klart vært en god type terapi i form av at jeg står opp for meg selv i større grad enn hva jeg har gjort til nå.

Men det er vel kun med henvisning? Men som sagt så har jeg ikke sjekket det så nøye enda. :)

Expand  

Nei det er sant. Men du vil jo likevel få mer bekreftelse på det du alt vet :hug:

På 10/18/2017 at 8:55 PM, Wilhelmina skrev:

Bare send henne hit til meg, så skal jeg fortelle henne i klartekst hva som skjer når man ignorerer kroppens signaler og prøver å "tenke seg frisk".

Expand  

Skal love at hun fikk passet sitt påskrevet. Ble litt overrasket over hvor sterke ord disse damene brukte til slutt, men det var samtidig helt rett av dem.

På 10/18/2017 at 9:07 PM, Siri skrev:

Å, jeg ble utsatt for en del sånne folk da jeg fikk MS. Og mamma var en av dem... :aww: Det var NONI-juice og magnetarmbånd, tanketerapi - og ikke minst Kangenvann!!! Grøss... 

Expand  

Hyggelig:sheldon: har forøvrig en far som mener at det bare er å trene så blir jeg frisk, alt fikses med trening må vite :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er nå 05.20 her. Skal ned til byen og ta buss i 8 timer, en busstur som i Norge ville tatt 2.5 ish :lol:

Men det blir godt å komme ut fra byen!! 

Har klart å ha en snusboks i snart 4 dager, det går overraskende greit. Har 3 bokser igjen etter den å slutte helt på. De skal jeg prøve å spare til lange transportetapper!

Også fikk jeg kjøpt et fantastisk maleri i går :wub: jeg elsker fjellene i Himalaya. Og når jeg da fant et med favoritten Ama Dablam på, så måtte jeg jo ha det. Everest i bakgrunnen! 

20171018_180006.jpg

• Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag (18.okt) var mammas bursdag. 
Ekstra tung dag å gå gjennom når min firbente skygge ikke lenger er her heller. :( Han var det siste jeg hadde igjen etter henne, vår felles hund. 
Og når jeg nå er i dette humøret så savner jeg såklart exen også, på toppen av det hele. 2017 har virkelig ikke vært mitt år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
  På 10/18/2017 at 9:07 PM, Siri skrev:

Med mindre du er gravid, så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem for LEGEN at du får tatt røntgen av knotten? I hvert fall ikke når det faktisk kan være positivt for deg? 

Expand  

Om jeg er gravid så er det sånn der jomfru Maria og spøkelser og sånn som gjør det. Mannen steriliserte seg etter yngste var født :P 

Men som sagt lengre oppe så tror jeg heller det er en unnskyldning for å spare meg for psykiske påkjenninger ved å grave i ting. Men så lenge det blir slengt med leppa, og slekt jeg ikke har møtt på lenge en gang bare går forbi meg når vi møtes på butikken eller annet så er ikke akkurat det så veldig mye bedre. 

På 10/18/2017 at 9:54 PM, Snoffe skrev:

Nei det er sant. Men du vil jo likevel få mer bekreftelse på det du alt vet :hug:

Expand  

Ja, hadde fått en bekreftelse på at alt jeg husker og plutselig kan både høre og lukte faktisk ikke er ville fantasier slik som han påstår. 
:hug:

Nok en lang dag med to jobber. Det er ingenting som tyder på at de får ansatt flere med det første, så jeg kommer vel til å fortsette å være låst til demoer en stund fremover. 
Heldigvis blir det et par måneder med naturlig pause der fra midten av november, og i mellomtiden får de kanskje tak i flere folk. Det er lov å håpe i hvert fall :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/19/2017 at 12:39 AM, Rocket skrev:

Ekstra tung dag å gå gjennom når min firbente skygge ikke lenger er her heller. :( Han var det siste jeg hadde igjen etter henne, vår felles hund. 
Og når jeg nå er i dette humøret så savner jeg såklart exen også, på toppen av det hele. 2017 har virkelig ikke vært mitt år. 

Expand  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/18/2017 at 9:54 PM, Snoffe skrev:

Hyggelig:sheldon: har forøvrig en far som mener at det bare er å trene så blir jeg frisk, alt fikses med trening må vite :aww:

Expand  

Det er alltid fint med alle som vet best :D 

På 10/19/2017 at 12:39 AM, Rocket skrev:

Expand  

På 10/19/2017 at 5:51 AM, *Kat84* skrev:

Om jeg er gravid så er det sånn der jomfru Maria og spøkelser og sånn som gjør det. Mannen steriliserte seg etter yngste var født :P 

Expand  

:lol: Mirakler har skjedd før, så... :P 

46 minutter siden, *Kat84* skrev:

Men som sagt lengre oppe så tror jeg heller det er en unnskyldning for å spare meg for psykiske påkjenninger ved å grave i ting. Men så lenge det blir slengt med leppa, og slekt jeg ikke har møtt på lenge en gang bare går forbi meg når vi møtes på butikken eller annet så er ikke akkurat det så veldig mye bedre. 

Ja, hadde fått en bekreftelse på at alt jeg husker og plutselig kan både høre og lukte faktisk ikke er ville fantasier slik som han påstår. 

Expand  

Men de psykiske påkjenningene du har nå er jo heller ikke noe bra for deg, så... Ofte kan en bekreftelse gi ro liksom, så jeg ville presset på for å få gjort det. Tror jeg... muligens :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/18/2017 at 8:51 PM, Snøfrost skrev:

Forøvrig, er det noen som vet om noen som lager/selger slike av GOD kvalitet i Norge? 
Skulle gjerne hatt noen flere, og har kjøpt av Hide&Collar i UK før, veldig fornøyd med de, men pga frakt og toll og slikt så kjøper jeg gjerne i Norge hvis mulig (evt kan jeg høre med noen av mine UK baserte FB venner om å gå via dem)
Round-Leather-Show-Set-With-Detachable-L

Expand  

Moria4dogs.no :) Jeg er veldig fornøyd med de båndene ihvertfall! 

Her er musefellefesten igang, merker at pus er borte ja :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/19/2017 at 5:51 AM, *Kat84* skrev:

Expand  

Ikke for å skremme deg altså, men sædlederne gror sammen igjen i ca 1% av tilfellene :P Og det kan skje når som helst i løpet av livsløpet etter sterilisering ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/19/2017 at 7:35 AM, Turb skrev:

Ikke for å skremme deg altså, men sædlederne gror sammen igjen i ca 1% av tilfellene :P Og det kan skje når som helst i løpet av livsløpet etter sterilisering ;) 

Expand  

Lite sannsynlighet for svangerskap selv om de gror sammen igjen. Mannens kropp utvikler ofte antistoff mot egne sædceller etter sterilisering fordi de da lekker over i blodbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/19/2017 at 7:58 AM, enna skrev:

Lite sannsynlighet for svangerskap selv om de gror sammen igjen. Mannens kropp utvikler ofte antistoff mot egne sædceller etter sterilisering fordi de da lekker over i blodbanen.

Expand  

Ja det tror jeg nok, men vet at det har vært noen rettsaker om det i usa :P (som vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg utålmodig å venter på PM til Kårningsprøve (lurer på hvem som er dommer) og PM til WDS/German Winner.

Også blir det jo alltid endringer hos meg, jeg må slutte være flink til å grave. Så nå når plan B slo feil så er det tilbake til plan A og satse på at spermen funker som den skal :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ny dag, ny hund. Det er vel greia med valp. I går var han plutselig kjempesint på meg for å ha nerver til å spise mat. All mat er nå hans mat, ifølge et nytt vedtak jeg ikke ble invitert med i noen forhandlinger eller beslutningsprosess om. Det viser seg at jeg ikke skulle ha noen behov for å spise lenger. Ufattelig frekt av meg å begå et sånt brudd på nye regler, så fikk meg en velfortjent skjennepreken. På gårsdagens tur ble jeg hoppet opp på så mange ganger, jeg brukte sikkert en time på å febrilsk søke internett etter klarsignal for å vaske membranjakke med vanlig vaskemiddel. No luck. Nikwax utilgjengelig på lørdag kveld, så ble pent nødt til å gå ut, midt under ridestevne med masse fremmede på tunet og rundtomkring på en søndag, iført The Jacket of Shame som flagget min latskap/udugelighet som hundefører. Den har så mange poteavtrykk, foran, bak, på armene og begge sidene, den kunne passert som kamofarget hadde den vært grønn. Kan angre på å ha kjøpt svart, eller ta meg sammen og begynne gi Ede mer tydelig kjipe konsekvenser for å hoppe opp, tenkte jeg. Det var kanskje nok å tenke på det, for i dag hoppet han opp færre enn fem ganger i løpet av over en time tur, og de få gangene han gjorde det bare forstod han at dette ble veldig feil fra måten jeg IKKE reagerte på, fordi jeg taust og med steinansikt samlet meg til en indre diskusjon med me, myself and I om hvordan jeg skulle reagere. Ga meg antakelig et ansiktsuttrykk og en utstråling Ede forstod at ikke var til å kødde med. Satte ikke potene på meg mer enn to ganger de første 10 min av turen, og bare avbrøt på tur opp de neste få gangene. Mutteren er sååå glad for å mestre den kommunikasjonen der i dag. Vi gikk oss også plutselig på et par turgåere han ikke viste noen interesse for å hilse på. Kjempelettelse, der jeg instantly fikk skuldrene under ørene, klar til å kaste meg på langlina for drakamp på livet, fordi jeg bare hadde tørrfor i lommene og han var ikke sulten. Impulsiv hilseiver har vært den største adferdsutfordringen hittil. Han elsker mennesker! Nå viste han ingen interesse verken for å oppsøke dem, eller gira på å innkassere godis for passering. Bare så på dem og spaserte nonchalant og ledig og avslappet forbi sammen med meg, med hengende langline, uten bestikkelser. Føltes som å score et fotballmål. Han er stadig ivrig på å komme fortere hjem når vi nærmer oss hva han oppfatter som eget territorium, hvor det virker som han er keen på å inspisere og kontrollere ASAP når han husker at vi har forlatt det ubevoktet, men på langt lavere stressnivå enn før. Kun noen få byks fremover, som han selv synes straffet seg med de ubehagelige rykkene i selen - det liker han ikke - så han korrigerer seg selv mot trekking og byks. Alt i alt, den nest beste turen vi har gått sammen til nå. Minus for å vimse for mye foran meg, type snublefelle. Usikker på om det går an å kommunisere til ham at det bare er ok å passere rett foran meg på god avstand. I min verden er det enkle det beste når det kommer til å lage regler for hunden. Å tillate ham å vimse rundt foran meg, bare ikke krysse min bane nærmere enn to meter foran, det er komplisert å kommunisere tydelig. Å bare tillate ham å bevege seg på siden og krysse bak meg på langline i øde områder er kjipt. Usikker på hvordan løse problemet med snublefella. Han har så liten radius, han gjør det ganske ofte, og det irriterer vettet av meg. Ikke usannsynlig at det fører til en skade. Trenger råd og tips og triks og hjelp med den der.  Å fotografere ham er stadig like vanskelig. Det er koselig at nærheten til meg overgår verdien av lønn for vel utført sitt, men det hadde vært fint om han kunne bli sittende sånn plutselig, ikke bare i hva han oppfatter som treningssessions Her klasket han ned i dekk for å vise at han kan bedre enn jeg ba ham om.. ..og her viser han hvilken lynkjapp innkalling han har. Kanskje ikke kjappere enn lynet, men han er kjappere enn lyden, ikke verst: Håndsignal for "Bli" og "Bli nå for **** sittende denne gangen!" ser ganske like ut, så lett å forstå at Ede tolket denne som: "Kom!" Det er en oppgitt og resignert hånd en ser synke til bakken i nok et skuffende nederlag: Å bli ***** sittende er noe vi trenger trene mer på i mer ulike situasjoner for å generalisere mer. Han er god på det innendørs, ikke bare hjemme. Sentralstasjonen, med masse lyder og folk og greier er ok med både sittende, liggende og stående mens jeg går ganske langt unna. Har dog store problemer utendørs, og ikke pga distraksjoner, men fordi han kommer til meg. Mulig vindpust er en trigger for minner om å bli forlatt for alltid alene sammen med nabo og storebror utenfor butikker. Antakelig.  Minne selv på å senke forventningene og jobbe med det som om det er nyinnlæring utendørs. 
    • Noen som har erfaring med et slikt silver shade dekken? Fungerer det?
    • Jeg er veldig glad i pinewood sine vester. Har også en fra Helsitar som jeg liker, men velger nok pinewood over helsitar oftere. Grunnen er at lommene på pinewood sine vester er mye større og rommer mer, så jeg får plass til masse godbiter, leker, bånd og halsbånd i lommene, spesielt baklomma. Vet ikke hvilken størrelse du bruker, men ser pinewood har alt fra XS-3XL. Hvis du er interessert, så vet jeg om en rabattkode hos pinewood på 30% rabatt, som jeg tror fortsatt er aktiv
    • Tiden begynner bli overmoden for å lære some type of nesearbeid. Forventningen var å bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstå ID og utvide derfra til romsøk og områdesøk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer på at han må lukte på boksene for å få godis fra hånden. Det har ligget på hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjøpe et av metall allikevel, heller enn å smøre tålmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gøy å jobbe med.  Vi har gått på en smell med capturing og shaping også. Fått captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til å få noe på cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om når det er godis fremme, for å heller tilby den adferden han selv tror er av høyest verdi, som dekk istedenfor sitt når jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornærmet og protesterer mot å gjøre noe som helst om det ikke er godis fremme når jeg ber ham.  Jeg har også ødelagt treapporten. Baklengskjedet så fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, så jeg hypet den litt opp med å bare la han løpe på impuls når jeg kastet og kjørte full fest når han kom løpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har så høy verdi nå, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer på første forespørsel uten å bølle. Den overgår de godbitene jeg prøver bytte den til meg med.  ..og han TYGGER på den. Legger seg til for å gnage på den etter å ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SÅ gøy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjør det med. Alt annet er han helt kewl med å levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, så har vi den generiske i reserve til å trene inn på nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje også tungapport før vi prøver oss på en ny en av tre.  Her om dagen fikk vi besøk av en diger flokk gjess på gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennå da jeg satte ham ned for et bilde før det braket løs. Feil vinkel til å få med noe i nærheten av omfanget. De var spredt utover hele åkeren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille før stormen, tenkte jeg, og var bekymret for å skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgårde når vi nærmet oss. Kråkene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprørte. Endte som moralsk supporter på kråkenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var så bombardert med gåsebæsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne.  https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw   Ikke sett dem ennå, og stusser på hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig  Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen på øverste bildet: Det var en så massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt å ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot å bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til området når gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen før til høsten. Håper på bedre impulskontroll under lineføring til da, eller enda bedre: Matvett. 
    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...