Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Kokospaniel skrev:


Det finnes spesialfor mot diaré. Mange apotek har zoolac, du trenger ikke dyrlege for å få tak i det. Enkelte dyrebutikker har Canicur

Ååh det visste jeg ikke! Ser at apotek1 har canicur og vitus apotek har zoolac (dog til over 1000 kr...) så da er helgen forhåpentligvis reddet! Er det noe forskjell på de 2? Har canicur like god effekt som zoolac? Har bare prøvd sistnevnte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Sitter og er sur på Symra&Pippin sine vegne...

Det er så irriterende. Tv2 begynner strålende med helt nye episoder av Mord og Mysterier... og så når du begynner å glede deg, og kose deg med de nye episodene... så begynner de å sende gamle episoder igjen:sint_01: og hver gang tenker jeg... de har nok bare gjort en feil.. neida... de gjør det hver jævlige gang:sint_01:

Nå skal jeg gå og legge meg, siden jeg bare er sur  allikavel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Sitter og er sur på Symra&Pippin sine vegne...

Det er så irriterende. Tv2 begynner strålende med helt nye episoder av Mord og Mysterier... og så når du begynner å glede deg, og kose deg med de nye episodene... så begynner de å sende gamle episoder igjen:sint_01: og hver gang tenker jeg... de har nok bare gjort en feil.. neida... de gjør det hver jævlige gang:sint_01:

Nå skal jeg gå og legge meg, siden jeg bare er sur  allikavel...

Jepp, veldig irriterende! Skjønte tegninga da datteren plutselig var nyfødt, hun var 3 - 4 år i den forrige episoden de sendte. Og etterhvert begynte jeg å huske handlingen. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg vet ikke hvor objektiv denne artikkelen er, men ... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/dette-likner-et-fengsel-for-hunder/a/197356/

Ai, gammel sak ser jeg nå. Kanskje forholdene er bedre nå.

Fant denne saken, men mye kan endre seg på så mange år også.. 

17 minutter siden, Kaisen skrev:

Ååh det visste jeg ikke! Ser at apotek1 har canicur og vitus apotek har zoolac (dog til over 1000 kr...) så da er helgen forhåpentligvis reddet! Er det noe forskjell på de 2? Har canicur like god effekt som zoolac? Har bare prøvd sistnevnte

Canikur inneholder vel kull i tillegg, men ellers lik som zoolac.. jeg foretrekker canikur :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Fant denne saken, men mye kan endre seg på så mange år også.. 

Canikur inneholder vel kull i tillegg, men ellers lik som zoolac.. jeg foretrekker canikur :) 

Ja, klart. De skapene der hadde jeg i alle fall ikke satt mine hunder i. Håper de har en mye bedre løsning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ja, klart. De skapene der hadde jeg i alle fall ikke satt mine hunder i. Håper de har en mye bedre løsning nå.

Jeg hadde nok heller brukt de burene der enn at de måtte sitte igjen i bilen hvis det hadde vært veldig varmt :) men nå er hundene mine vant med å bli satt igjen litt hvor som helst mtp støy, miljø osv, og i tillegg hadde jeg luftet de ofte osv :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dør visst Hottie av sult, jeg har skjemt henne bort i det siste med mating tidlig mens vi hadde terrier besøk. :lol: Får vel gi litt mat da... Kanskje ... 

 

Surra fremogtilbake oppe - merkelig nok så har jeg ikke rydda så mye som jeg hadde planlagt, men plutselig fikk Kodakpusen ormekur :huh: Tidligere i dag så fikke Kasko og Hottie klippet klør da jeg skulle rydde, merkelig det der. :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Sitter og er sur på Symra&Pippin sine vegne...

Det er så irriterende. Tv2 begynner strålende med helt nye episoder av Mord og Mysterier... og så når du begynner å glede deg, og kose deg med de nye episodene... så begynner de å sende gamle episoder igjen:sint_01: og hver gang tenker jeg... de har nok bare gjort en feil.. neida... de gjør det hver jævlige gang:sint_01:

Nå skal jeg gå og legge meg, siden jeg bare er sur  allikavel...

Har du Get? Og Apple-tv? Isåfall har du tilgang til en Get-app der du kan finne alle kanalene du har tilgang til, og dermed hele sesonger av programmene... så få du sett de nye episodene likevel :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, enna skrev:

Vel hjemme etter "sjelefred i fjellet". Skulle ønske jeg kunne flytte opp dit...men lite med pasienter akkurat der.

IMG_4672.thumb.JPG.2401dbcb99f1ad1397f17f7b24aa9308.JPGIMG_4699.thumb.JPG.e6f1fc00a65bf836ec1695ac1115b328.JPGIMG_4679.thumb.JPG.10eb7ed109577f47f4462aae3dc97d1d.JPGIMG_4674.thumb.JPG.e4933dbc79682230a8bfb90359e026cc.JPG

 

Du og gubben kan starte et høyfjells-rehabsenter! Men det blir kanskje ikke nødvendigvis så mye sjelefred av å drive noe eget. :P

Jeg kjeder meg, så da tar jeg en nattluftetur med dyrene, og så hopper vi i seng. I morgen skal det visst bli finvær! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, jeg får vel gå opp og legge meg med hostesnuppa, stakkars. 

Sommertoget kommer til Tolga i morra, ikke at jeg egentlig har peiling på hva sommertoget er, men vet at Fantorangen er med, og lillemor liker Fantorangen, så har et øøøørlite håp om at hun kan bli med besteforeldre og tanten for å se på sommertoget og fantorangen, uten meg, men om hun fremdeles er våken nå og hoster sånn hele natta (har fått hostesaft, men det hadde ikke langvarig effekt, gitt, så tror jeg det er veeeeldig usansynlig desverre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nej, jeg får vel gå opp og legge meg med hostesnuppa, stakkars. 

Sommertoget kommer til Tolga i morra, ikke at jeg egentlig har peiling på hva sommertoget er, men vet at Fantorangen er med, og lillemor liker Fantorangen, så har et øøøørlite håp om at hun kan bli med besteforeldre og tanten for å se på sommertoget og fantorangen, uten meg, men om hun fremdeles er våken nå og hoster sånn hele natta (har fått hostesaft, men det hadde ikke langvarig effekt, gitt, så tror jeg det er veeeeldig usansynlig desverre. 

 

Prøv å lur i henne litt svakt sitronvann :) det løser opp slim :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Prøv å lur i henne litt svakt sitronvann :) det løser opp slim :) 

Oh  takk! prøve det på dagen i morra, tror ikke jeg skal prøve på det nå. Da blir det krise da, hun hater alt sånt. "DUMMING!" fikk jeg etter å ha gitt henne hostesaft :lol:  Det er skikkelig kraftsalve fra henne det, virkelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Oh  takk! prøve det på dagen i morra, tror ikke jeg skal prøve på det nå. Da blir det krise da, hun hater alt sånt. "DUMMING!" fikk jeg etter å ha gitt henne hostesaft :lol:  Det er skikkelig kraftsalve fra henne det, virkelig.  

Ho mi har alltid vannflaske ved senga, og hjernevasket på at det er lurt å drikke litt etter man hoster. Så jeg bare putter noen dråper sitron oppi og later helt uforstående hvis hun begynner å bable i at vannet smaker rart.. "det er sikkert bare fordi du er trøtt, lille venn" sier årets mor :aww::lol::whistle: 

men hun er flink og tar hostesaft også hun da, hvis det er riktig type :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg MÅ jo si at jeg blir pittelitt skadefryd ovenfor en person (ikke in Your face selvsagt, men inni meg og her) når en person som har hatt rase hunder som har blitt både 14 og 16 år, får en blandingshund som har omtrent alt av "rasehund" sykdommer som var årsaken til at hun ikke skulle ha rasehund igjen (selv om de har blitt både 14 og 16 år uten andre sykdommer enn skader og ting som kommer med alder) Har nå en 13 mnd gammel blandingshund med ED, LPD i albuen og en haug med allergier.

Og for å ikke glemme PL grad 2/3 på begge bakbeina (stor hund over 20 kg)

Men blandingshunden ville jo leve mye lengre enn de andre så hun slapp miste hundene så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Krutsi skrev:

Ho mi har alltid vannflaske ved senga, og hjernevasket på at det er lurt å drikke litt etter man hoster. Så jeg bare putter noen dråper sitron oppi og later helt uforstående hvis hun begynner å bable i at vannet smaker rart.. "det er sikkert bare fordi du er trøtt, lille venn" sier årets mor :aww::lol::whistle: 

men hun er flink og tar hostesaft også hun da, hvis det er riktig type :P 

:lol:  hun tar hostesafta her og, gaper og svelger men kjefter noe voldsomt på meg før og etterpå. Og om vannet hadde begynt å smake feil, nei huff... :no::lol:

Tror det har roet seg litt nå, håper det varer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kaisen skrev:

Gratulerer med dagen:flowers:  fin dato, jeg har også bursdag i dag, faktisk:lol: og bikkja!! Må ikke glemme henne.  1 år. 

Litt gøy at vi har samme dag. Det var en ganske fin bursdagspresang når hun ble født i fjor. Tror ingen kan toppe det

Gratulerer så mye med overstått til dere begge! :flowers: 

Funfact: I gata jeg vokste opp var vi tre jenter som naboer, riktignok født i hvert vårt påfølgende år, som alle hadde bursdag 14. juli :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey - tørketrommelen takket for seg. Den er 9 år gammel, så er vel ikke så uventet. Men liker tørketrommelen min :cry:  Velvel - ikke største problemet på sommerstid - så og har god tid til å ordne gode tørkeløsninger inne til vintern, har ikke penger å til å prioritere ny tørketrommel med det første, så får klare oss uten en stund. Overlever nok.  Mye mer krise om det hadde vært vaskemaskina. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute å slipt ut hønsene, så plukket jeg blåbær til dem. Det finne er at de setter umåtelig stor pris på å få litt blåbær :ahappy:

I går kveld dro vi ut til mamma og de og kokte krabber. Spiste mest reker og blåskjell, fordi jeg var sulten og krabbene tok så lang tid :aww: men var veldig koselig! Naboen hadde latt oss låne nøstet sitt så vi var ned med sjøen, helt perfekt egentlig! 

IMG_20170714_194156674_HDR.thumb.jpg.b7048940ed3765e119b134e7a9a53c97.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hvor mye skal man mase på en oppdretter om man ikke får svar?

Klarer ikke helt å skjønne grunnen til fraværet av respons altså, er ikke akkurat uerfaren når det kommer til hund og mener selv jeg kan tilby en hund mer enn de fleste andre/hvermansen (for meg kretser hele mitt liv rundt nettopp hund, men selvsagt er det jo andre som også er slik). Men for det jeg vet er det jo noe oppdretter kan ha reagert på at jeg skrev. Så som sagt, hvor mye skal man egentlig mase? Så lite som mulig og bare gi opp å få valp fra en evt veldig bra kombinasjon fra en seriøs oppdretter? Andre som har vært i samme situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Yellow skrev:

Hvor mye skal man mase på en oppdretter om man ikke får svar?

Klarer ikke helt å skjønne grunnen til fraværet av respons altså, er ikke akkurat uerfaren når det kommer til hund og mener selv jeg kan tilby en hund mer enn de fleste andre/hvermansen (for meg kretser hele mitt liv rundt nettopp hund, men selvsagt er det jo andre som også er slik). Men for det jeg vet er det jo noe oppdretter kan ha reagert på at jeg skrev. Så som sagt, hvor mye skal man egentlig mase? Så lite som mulig og bare gi opp å få valp fra en evt veldig bra kombinasjon fra en seriøs oppdretter? Andre som har vært i samme situasjon? 

Ene oppdretteren jeg hadde en omplasseringshund fra var av de hvor nye valpekjøpere måtte jobbe litt for å bli godkjent men var dem godkjente så stilte denne 110% opp.  Jeg bruker alltid å presentere meg godt i en e-post og i e-posten så skriver jeg gjerne at jeg håper det passer at jeg ringer på en angitt dag noen dager etter at e-posten er sendt. Dette for å ha kontrollen og fordi at da blir dem kjent både med meg i skrevene ord og i en samtale. Det har alltid ført fram til en god kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro hvordan det funker å tørke dundyne uten tørketrommel? Tørketrommelen tok kvelden rett etter at jeg putta den, dyna altså, i vaskemaskina. Heldigvis ikke en jeg MÅ ha tørr i dag. 

Hengt den ut nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Raksha skrev:

Tro hvordan det funker å tørke dundyne uten tørketrommel? Tørketrommelen tok kvelden rett etter at jeg putta den, dyna altså, i vaskemaskina. Heldigvis ikke en jeg MÅ ha tørr i dag. 

Hengt den ut nå da. 

Hvis det blåser godt så hjelper det ellers må du gå og riste i dyna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...