Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Annik skrev:

De siste dagene, så har jeg kjent skikkelig på savnet av mamma. Vi er på besøk hos svigers, og det er nok litt derfor. I tillegg til at jeg er vant til å alltid "ringe hjem" når jeg er bortreist...

Om bare et par dager er det allerede to måneder siden hun plutselig døde, men jeg klarer likevel ikke å snakke om det uten å få en klump i halsen :P såvidt jeg klarer å snakke om henne, uten at klumpen kommer :P

:hug:

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det lukter av hannhunder også, særlig om det er tisper med løpetid i nærheten. Merk: lukter. Ikke stinker. Det er forøvrig 6 uker med løpetid pr tispe i året. Det er langt flere med hormonelle hannhunder :aww: 

Det lukter forøvrig av jenter med mensen også. Noen mer enn andre. Det er ikke alltid det hjelper å drukne det i parfymestank heller :P 

Hysj :aww: la meg leve i en verden der det endelig er noe galt med tispene :aww::lol:

Har en grise-hannhund selv, og er ikke akkurat imponert over han til tider :P behagelig med den kjemiske kastreringen i vår da :lol: synd den gikk ut, neida joda neida *ler*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Akkurat nå, Snoffe skrev:

 

Hysj :aww: la meg leve i en verden der det endelig er noe galt med tispene :aww::lol:

Har en grise-hannhund selv, og er ikke akkurat imponert over han til tider :P behagelig med den kjemiske kastreringen i vår da :lol: synd den gikk ut, neida joda neida *ler*

 

 

Nope, tisper er best. Jeg skal bare ha tisper heretter. Da kan jeg for eksempel ha et blomsterbed langs veggen, nedenfor verandaen der hundeområdet er. Ingen vits i å ha noe annet enn planter i høye krukker der Pippin er. Han vet at han ikke får lov å skvette i hagen, men han er veldig fast overbevist om at jeg ikke har vondt av det jeg ikke ser.

Klokka er snart ett! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Snoffe said:

Hysj :aww: la meg leve i en verden der det endelig er noe galt med tispene :aww::lol:

Har en grise-hannhund selv, og er ikke akkurat imponert over han til tider :P behagelig med den kjemiske kastreringen i vår da :lol: synd den gikk ut, neida joda neida *ler*

Det er mye galt med tisper, har du ikke lest det på forumet her? De har jo løpetid, og da er de humørsjuke 2 mnd før og 2 mnd etter løpetid - minst - sånn at det max er 4 mnd i året de er seg sjøl. De er jo til plage for alle kjønnsfroskhanner med de deilige duftene sine. De er slue og utspekulerte. De oppfører seg sånn at du skjønner hvorfor tispe er et skjellsord. Det er sikkert noe mer jeg ikke kommer på nå, men det er ikke noe "endelig er det noe galt med tisper", det meste er galt med tisper - når du liker hanner best, i hvert fall :P   

EDIT: Hvorfor har jeg ikke lagt meg enda? Seriøst! Hver eneste kveld, liksom. :rolleyes: 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nope, tisper er best. Jeg skal bare ha tisper heretter. Da kan jeg for eksempel ha et blomsterbed langs veggen, nedenfor verandaen der hundeområdet er. Ingen vits i å ha noe annet enn planter i høye krukker der Pippin er. Han vet at han ikke får lov å skvette i hagen, men han er veldig fast overbevist om at jeg ikke har vondt av det jeg ikke ser.

Klokka er snart ett! :|

:lol:

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er mye galt med tisper, har du ikke lest det på forumet her? De har jo løpetid, og da er de humørsjuke 2 mnd før og 2 mnd etter løpetid - minst - sånn at det max er 4 mnd i året de er seg sjøl. De er jo til plage for alle kjønnsfroskhanner med de deilige duftene sine. De er slue og utspekulerte. De oppfører seg sånn at du skjønner hvorfor tispe er et skjellsord. Det er sikkert noe mer jeg ikke kommer på nå, men det er ikke noe "endelig er det noe galt med tisper", det meste er galt med tisper - når du liker hanner best, i hvert fall :P   

EDIT: Hvorfor har jeg ikke lagt meg enda? Seriøst! Hver eneste kveld, liksom. :rolleyes: 

Tror at det blir feil uansett avhengig av hvem man møter :P

Husker da jeg nettopp hadde fått Koda (jeg var 18 år), og møtte en godt voksen dame med to tisper som kom med tidenes tirade fordi man kunne jo ikke kjøpe seg hannhund må vite. De tisser over alt og har løpetid 365 dager i året :aww: fikk litt hetta for å si det mildt :lol:

Selv skulle jeg ikke ha hannhund igjen, men så kom Casper og jeg bare måtte ha han :wub: men når Casper er borte, måtte det bli 100 år til, da, ja da skal jeg ha tispe :aww:

 personlig tror jeg at individet har mer å si enn kjønnet... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snoffe skrev:

 

 personlig tror jeg at individet har mer å si enn kjønnet... 

 

Det tror jeg har stor betydning også. Jeg har en av hver, en kåtstaur av en whippet og en mye mer behersket sheltiemann. Han er glad i tisper han også altså, men han prøver ikke å voldta de og har aldri vært noe problem å ha rundt løpetisper med mindre det er midt i stådagene. Felix derimot...Oh lord gi meg styrke sier jeg bare, han har gitt meg noen grå hår oppgjennom...Jeg er hannhund-menneske allikevel da, jeg er allergisk mot blodsøl og slafsing :P Satser på at jeg får en "ny Blaze" neste gang jeg skal ha hund.

Sitter på jobb og har lyst på bolle. Lukta fra narvesen sine nystekte siger inn i nesa når jeg kommer inn dørene her om morningen. På fredag kanskje, da er det jo helg OG ferie.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Belgerpia skrev:

Jeg kjenner jo også at det lukter metallisk av de, men jeg synes ikke de stinker - og jeg har sensitiv nese - stakkars goldenen min måtte bade hver sjette uke fordi han stinket, puddelen hæles jeg ikke ha i hus etter tre uker uten dusj (den STINKER tåfis etter to uker uten bad), og jeg måtte nesten omplassere henne i tannfellinga fordi hun lukta så ******. Aldri puttet løpetidslukta i den kategorien - men puddel er god på renhold, og jeg vasker frallen bak hver dag - kan jo være derfor.

Helt enig - løpetidslukta er helt grei den. En Willy som har vært på utstilling, rusa seg litt på deilige dufter, stressa litt, pissa mye og fått forhudskatarr - DET stinker, det... evt skjegg som ikke er vasket på et par uker... DET stinker. Løpetid er bare løpetid :aww: 

8 timer siden, 2ne skrev:

Kan hende, men voksne damer freser innimellom av å bli kalt jenter selv om de bør tåle såpass :P 

Det er bare påtatt :D 

8 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har sett verre :aww: 

Det var myyye verre enn på bildet :aww: 

8 timer siden, 2ne skrev:

Snakk for deg sjøl :lol: 

:P 

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nope, tisper er best. Jeg skal bare ha tisper heretter. Da kan jeg for eksempel ha et blomsterbed langs veggen, nedenfor verandaen der hundeområdet er. Ingen vits i å ha noe annet enn planter i høye krukker der Pippin er. Han vet at han ikke får lov å skvette i hagen, men han er veldig fast overbevist om at jeg ikke har vondt av det jeg ikke ser.

Jeg hadde fin plen, jeg, helt til jeg fikk Yasmine i hus... nå har den plena mange gule flekker... det hadde den ikke da jeg bare hadde Willy :aww: Men jeg vil heller ha gulflekket plen enn piss på alle hjørner og planter :D 

10 minutter siden, Tonje skrev:

Sitter på jobb og har lyst på bolle. Lukta fra narvesen sine nystekte siger inn i nesa når jeg kommer inn dørene her om morningen. På fredag kanskje, da er det jo helg OG ferie.

Jeg har fast rutine at hver måned når jeg er på sykehuset, så må jeg ha to boller og en kaffe med meg inn på dagligstua :aww: MÅ HA.... 

Nå pissregner det ute her, og min kollega og jeg skal ut på befaring... kjempebra timet, Claire, kjempebra :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Helt enig - løpetidslukta er helt grei den.

Jeg skal sende lørva nedover neste gang hun har løpetid, så tipper jeg du ombestemmer deg :lol: Hun lukter altså så nasty at jeg nesten brekker meg, selv om hun er supernøye på renholdet :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Det tror jeg har stor betydning også. Jeg har en av hver, en kåtstaur av en whippet og en mye mer behersket sheltiemann. Han er glad i tisper han også altså, men han prøver ikke å voldta de og har aldri vært noe problem å ha rundt løpetisper med mindre det er midt i stådagene. Felix derimot...Oh lord gi meg styrke sier jeg bare, han har gitt meg noen grå hår oppgjennom...Jeg er hannhund-menneske allikevel da, jeg er allergisk mot blodsøl og slafsing :P Satser på at jeg får en "ny Blaze" neste gang jeg skal ha hund.

Sitter på jobb og har lyst på bolle. Lukta fra narvesen sine nystekte siger inn i nesa når jeg kommer inn dørene her om morningen. På fredag kanskje, da er det jo helg OG ferie.

Artig :P

Jeg vet ikke hvordan Casper hadde vært med løpetid i huset.. har ikke så veldig lyst å finne det ut heller :P Gamle hunden trodde jeg skulle være verre enn hva han var, han ble bare slitsom når tispen hadde stådager :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Snoffe said:

Tror at det blir feil uansett avhengig av hvem man møter :P

Husker da jeg nettopp hadde fått Koda (jeg var 18 år), og møtte en godt voksen dame med to tisper som kom med tidenes tirade fordi man kunne jo ikke kjøpe seg hannhund må vite. De tisser over alt og har løpetid 365 dager i året :aww: fikk litt hetta for å si det mildt :lol:

Selv skulle jeg ikke ha hannhund igjen, men så kom Casper og jeg bare måtte ha han :wub: men når Casper er borte, måtte det bli 100 år til, da, ja da skal jeg ha tispe :aww:

 personlig tror jeg at individet har mer å si enn kjønnet... 

Det er litt rart at det skal være sånn tisper er best/hanner er best-greie. Jeg har hatt begge deler, jeg trodde jeg likte hanner best da jeg hadde hanner, og nå tenker jeg at jeg liker tisper best. Nå har jeg tisper fordi det er mest praktisk, men om jeg skulle få en hann igjen, så vil jeg nok like han "best" også. 

Det er irriterende fakter hos begge kjønn. Tisper slafser når de vasker seg når de har løpetid, hanner slafser når de vasker utstyret sitt. Tisper lukter litt når de har løpetid, hanner lukter litt når de er hormonelle og stressa. 

1 hour ago, Siri said:

Det er bare påtatt :D 

Selvsagt, det er typisk jentegreie det :P 

1 hour ago, Siri said:

Det var myyye verre enn på bildet :aww: 

Det er det alltid :aww::lol: 

1 hour ago, Siri said:

Jeg hadde fin plen, jeg, helt til jeg fikk Yasmine i hus... nå har den plena mange gule flekker... det hadde den ikke da jeg bare hadde Willy :aww: Men jeg vil heller ha gulflekket plen enn piss på alle hjørner og planter :D 

Rart, plenen her bærer ikke preg av at det er 3 tisper som bruker den som do, men det gjorde plena på Kløfta. Kanskje det er en superresistent gresstype her :teehe: 

1 hour ago, Siri said:

Nå pissregner det ute her, og min kollega og jeg skal ut på befaring... kjempebra timet, Claire, kjempebra :lol: 

Ah.. Norsk sommer. Man bare må elske den :aww: 

--

AN har sykepleieren vært her, hun er fra Hellas, og har litt språkproblemer enda. Hun kikka på et skilt jeg har hengende på veggen i stua, der det står "Advarsel, lavtflygende hybelkaniner kan forekomme", så spør hun: "Hybelkaniner, hva er det?". Da er det flaks at jeg har et par som gjemte seg bak gardina så jeg kunne vise henne, liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nope, tisper er best. Jeg skal bare ha tisper heretter. Da kan jeg for eksempel ha et blomsterbed langs veggen, nedenfor verandaen der hundeområdet er. Ingen vits i å ha noe annet enn planter i høye krukker der Pippin er. Han vet at han ikke får lov å skvette i hagen, men han er veldig fast overbevist om at jeg ikke har vondt av det jeg ikke ser.

Klokka er snart ett! :|

Alle tispene jeg har hatt har jammen meg slengt dåsa høyere opp (nesten) enn gutta når det skal tisses / markeres :P

11 timer siden, Pringlen skrev:

Jeg forstår virkelig ikke sånne pelsstell greier. Yngste hygenen har en drittpels, og driver og bytter ut en haug med ull. Så i går tenkte jeg å være flink, og skrape det av med en hesteskrape. Det fungerte faktisk veldig bra, men når jeg hadde holdt på i nesten 1 minutt, så ble det dritkjedelig, så jeg gav f... Støvsuge må man jo uansett :lol:

Vi har samme holdning til pelsstell ser jeg. Og etter BC passene jeg har hatt i sommer så skal jeg iaf ikke ha langhårshund (ja ja, jeg vet at BC ikke er langhårs...men for meg er de det :whistle: )

@Debbie stikker du på trening under TdF sending...jeg greier ikke sette på vaskemaskinen engang jeg. Flink du :flowers:
(av en eller annen merkelig grunn så få ikke jeg lov å mulitisitere)

 

Jeg har et skjære-reir ved siden av huset mitt. Kan høre på den skravlinga deres i evigheter, synes det er veldig søtt og så har de utrolig mye å snakke om.
Vi har gjennom årene jeg har bodd her ute fått et greit "vennskap", første sommeren jeg bodde her så satt de på taket og slapp småsten som trillet over taket og ned...så lo de seg halvt ihjel, for så å hente mer småsten og slippe på taket. Det har de sluttet med altså...
Men noe de har begynt med er å bruke balkongen, som går langs hele ene langsiden på huset, som en promenad. Jeg har stue og soverom langs denne balkongen og hører skjærene, ofte i par, gå langs balkongen mens de skravler. Kråkefugl er morsomme greier :teehe:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
13 minutes ago, LØJ said:

Jeg har et skjære-reir ved siden av huset mitt. Kan høre på den skravlinga deres i evigheter, synes det er veldig søtt og så har de utrolig mye å snakke om.
Vi har gjennom årene jeg har bodd her ute fått et greit "vennskap", første sommeren jeg bodde her så satt de på taket og slapp småsten som trillet over taket og ned...så lo de seg halvt ihjel, for så å hente mer småsten og slippe på taket. Det har de sluttet med altså...
Men noe de har begynt med er å bruke balkongen, som går langs hele ene langsiden på huset, som en promenad. Jeg har stue og soverom langs denne balkongen og hører skjærene, ofte i par, gå langs balkongen mens de skravler. Kråkefugl er morsomme greier :teehe:

Skjærer er kjempesøte. Jeg har en familie her også, de bruker å få litt RC tørrfor vinterstid, de mener tydeligvis at de burde få det på sommeren også, så når jeg kommer hjem, eller går ut, så kommer de og sitter og skvattrer, de høres ut som gamle dataspill he he he - de gjør meg i godt humør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, LØJ said:

Jeg har et skjære-reir ved siden av huset mitt. Kan høre på den skravlinga deres i evigheter, synes det er veldig søtt og så har de utrolig mye å snakke om.
Vi har gjennom årene jeg har bodd her ute fått et greit "vennskap", første sommeren jeg bodde her så satt de på taket og slapp småsten som trillet over taket og ned...så lo de seg halvt ihjel, for så å hente mer småsten og slippe på taket. Det har de sluttet med altså...
Men noe de har begynt med er å bruke balkongen, som går langs hele ene langsiden på huset, som en promenad. Jeg har stue og soverom langs denne balkongen og hører skjærene, ofte i par, gå langs balkongen mens de skravler. Kråkefugl er morsomme greier :teehe:

Det er et skjærereir utenfor blokka her også. På kveldstid når jeg legger meg hører jeg de skravle, men de "prater" om de samme tingene hver kveld. :lol: En kommer med en lang regle, og får en som kan tolkes som latter tilbake (antropomorfisme for the wind :teehe:).

--

Jeg er trøtt. Sovnet rundt tre, tror jeg. Jeg så ikke på klokken da, men sist jeg så på klokken var den nærmere to. Og det tok laaang tid før jeg sovnet. Aner ikke hvorfor. Så våknet jeg kl. 7 av min bedre halvdel som våknet med et brak (okei, han hoppet nesten i sengen) av lyden av Pøbel som spydde. Jeg hadde ikke hørt det engang, og jeg pleier å våkne dritlett. Pøbel spøy på dirty dogmatten. :aww: Den må nok i vaskemaskinen, gitt.

Og jeg tenker fortsatt på dette bildet. :aww:

ce0be1b0127305e39528f67e6134971c.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine tre så er det bare Freya som slafser når hun vasker seg, og hun kan holde på i evigheter :rolleyes: Heldigvis hører hun etter når hun får beskjed om at nå holder det. Ingen lukter noe spesielt når de har løpetid heller. Men innimellom så tenker jeg at når jeg gir meg med oppdrett så skal jeg ha bare en hannhund. En snasen en jeg kan stille ut, og ellers skal han være bare grei og snill :D 

Pissregner her også i dag, så tenker at jeg skal ta meg en ryddevaskedag på stua og i gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Belgerpia skrev:

Skjærer er kjempesøte. Jeg har en familie her også, de bruker å få litt RC tørrfor vinterstid, de mener tydeligvis at de burde få det på sommeren også, så når jeg kommer hjem, eller går ut, så kommer de og sitter og skvattrer, de høres ut som gamle dataspill he he he - de gjør meg i godt humør.

Bra bra, godt jeg ikke er alene om skjære-løøv :D Her får de brødskalker og rester etter middag (som hunder ikke kan få). Tror det er det som fikk småsten-trilling på taket til å stoppe. Her en dag hadde jeg kastet litt kokt ris uti min provisoriske komposthaug, hører skjærene har en dialog og så ser jeg 2 skjærer på plenen som gjemmer kokt ris under tørt løv. Måtte ut å sjekke hva de drev med og fant små lagre med ris rundt på plena :teehe:Tror jeg kan skrive en bok om alle de søte påfunnene de har:wub:

@Bananen når det er snakk om kråkefugl så kan vi dra den antropomorfismen ganske langt. Gaddamit de er smarte ass! 
Dine skjærer har vel ganske mye å prate om, de som bor litt mer urbant til. "Har du hørt den om spuven, meisen og skjæra...?"

Endret av LØJ
Måtte quote bananen
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Lusker rundt på dogweb og ser på HD-status, og synes denne var... interessant. Dette er da et kull der samtlige valper er røntget. Kan da ikke være vanlig at det er så stor spredning?

elghundhd.jpg

Helt vanlig! Det er jo derfor det en lurt å sjekke hele kullet og ikke bare foreldredyrene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, LØJ said:

@Bananen når det er snakk om kråkefugl så kan vi dra den antropomorfismen ganske langt. Gaddamit de er smarte ass! 
Dine skjærer har vel ganske mye å prate om, de som bor litt mer urbant til. "Har du hørt den om spuven, meisen og skjæra...?"

Fnis. Ja, "har du hørt om spurven som gikk inn til en bar, så kom meisen innom og drakk ham under bordet?", så ler den andre skjæra. Ja, det må være noe i det! :aww::teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg kl 19. i går jeg - slå den :aww: Sov ikke sammenhengende da, det er for mye forlangt. 

Satt nemlig rett opp og ned i sofaen og følte jeg skulle besvime, så ble bare gjort noen absolutte må'er så kravla jeg under dyna mens Bonden la lillemor. Trengte det, for føler meg mye bedre i dag heldigvis. Vært oppe noen timer, og verden føles fremdeles bedre. :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Fnis. Ja, "har du hørt om spurven som gikk inn til en bar, så kom meisen innom og drakk ham under bordet?", så ler den andre skjæra. Ja, det må være noe i det! :aww::teehe:

Det er iaf det jeg hører når de setter igang utenfor her :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Line skrev:

Av mine tre så er det bare Freya som slafser når hun vasker seg, og hun kan holde på i evigheter :rolleyes: Heldigvis hører hun etter når hun får beskjed om at nå holder det. Ingen lukter noe spesielt når de har løpetid heller. Men innimellom så tenker jeg at når jeg gir meg med oppdrett så skal jeg ha bare en hannhund. En snasen en jeg kan stille ut, og ellers skal han være bare grei og snill :D 

Pissregner her også i dag, så tenker at jeg skal ta meg en ryddevaskedag på stua og i gangen :) 

Det fikk meg til å tenke på kardemommeloven :ahappy: 

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjør som man vil":tuba:

8 minutter siden, LØJ skrev:

Bra bra, godt jeg ikke er alene om skjære-løøv :D Her får de brødskalker og rester etter middag (som hunder ikke kan få). Tror det er det som fikk småsten-trilling på taket til å stoppe. Her en dag hadde jeg kastet litt kokt ris uti min provisoriske komposthaug, hører skjærene har en dialog og så ser jeg 2 skjærer på plenen som gjemmer kokt ris under tørt løv. Måtte ut å sjekke hva de drev med og fant små lagre med ris rundt på plena :teehe:Tror jeg kan skrive en bok om alle de søte påfunnene de har:wub:

@Bananen

Sjura :wub: det het skjæra som bodde hos farmor og farfar i 10 år :ahappy: hun hadde rede i toppen v furua i hagen deres, og stjal maten som var ment til småfuglene :P

Her må jeg jage vekk skjærene som sniker seg inn i hønsegården for å stjeler mat, de stakkars hønsene våres blir jo helt skjelven i buksene sine over de bråkete tyvene :aww:

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
29 minutes ago, LØJ said:

Bra bra, godt jeg ikke er alene om skjære-løøv :D Her får de brødskalker og rester etter middag (som hunder ikke kan få). Tror det er det som fikk småsten-trilling på taket til å stoppe. Her en dag hadde jeg kastet litt kokt ris uti min provisoriske komposthaug, hører skjærene har en dialog og så ser jeg 2 skjærer på plenen som gjemmer kokt ris under tørt løv. Måtte ut å sjekke hva de drev med og fant små lagre med ris rundt på plena :teehe:Tror jeg kan skrive en bok om alle de søte påfunnene de har:wub:

@Bananen når det er snakk om kråkefugl så kan vi dra den antropomorfismen ganske langt. Gaddamit de er smarte ass! 
Dine skjærer har vel ganske mye å prate om, de som bor litt mer urbant til. "Har du hørt den om spuven, meisen og skjæra...?"

Jeg bruker jo å forsøke å være hyggelig til de når jeg kaster ut mat. Men av og til er de jo litt kørka - jeg kaster mat utenfor gjerdet, og de samler, hopper over gjerdet og gjemmer det i kanten rundt inne på gårdsplassen, og skvattrer og sladrer om hvor lurt det er. Neste gang jeg kommer ut så kjefter de på hverandre (som et gammelt ektepar), for maten de gjemte i stad er jo borte og det er sikkert den andre som har tatt den.. (skule ned på sultne ulver på fire bein), det har ikke slått dem at det er dumt å gjemme maten INNE hos de som de gjør godbitsøk med *ler*

Nå har jentene og jeg brukt opp valpen for en times tid. Jeg har lyst til å ta bilder i dag, men aner ikke hvor jeg skal dra og hvor det eventuelt ikke er folk som kan forstyrre... (jeg har ikke så god kontroll på Sam enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Krutsi skrev:

Helt vanlig! Det er jo derfor det en lurt å sjekke hele kullet og ikke bare foreldredyrene ;) 

Såpass. Ja her må jeg si jeg ble litt overrasket. Begge foreldrene, alle besteforeldrene og alle oldeforeldrene hadde A-hofter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, LØJ said:

Alle tispene jeg har hatt har jammen meg slengt dåsa høyere opp (nesten) enn gutta når det skal tisses / markeres :P

Mens jeg har bare ei tispe som markerer, og hun går mens hun gjør det :P 

2 hours ago, LØJ said:

Vi har samme holdning til pelsstell ser jeg. Og etter BC passene jeg har hatt i sommer så skal jeg iaf ikke ha langhårshund (ja ja, jeg vet at BC ikke er langhårs...men for meg er de det :whistle: )

Nei, det er ikke langhårs :aww: Det er heller ikke pelsstell å snakke om på BC :P 

2 hours ago, LØJ said:

Jeg har et skjære-reir ved siden av huset mitt. Kan høre på den skravlinga deres i evigheter, synes det er veldig søtt og så har de utrolig mye å snakke om.
Vi har gjennom årene jeg har bodd her ute fått et greit "vennskap", første sommeren jeg bodde her så satt de på taket og slapp småsten som trillet over taket og ned...så lo de seg halvt ihjel, for så å hente mer småsten og slippe på taket. Det har de sluttet med altså...
Men noe de har begynt med er å bruke balkongen, som går langs hele ene langsiden på huset, som en promenad. Jeg har stue og soverom langs denne balkongen og hører skjærene, ofte i par, gå langs balkongen mens de skravler. Kråkefugl er morsomme greier :teehe:

Kråkefugl er fascinerende ! Vi har mest kaier rundt her, men noen skjærer og kråker også. Syns det er artig å se de holder på :ahappy: 

47 minutes ago, Wilhelmina said:

Såpass. Ja her må jeg si jeg ble litt overrasket. Begge foreldrene, alle besteforeldrene og alle oldeforeldrene hadde A-hofter. 

Men har søsknene til foreldre, besteforeldre og oldeforeldre A-hofter? 

--

.. Skal jeg straks reise og ta blodprøve før jeg leverer bilen på verksted. Blodprøve på meg, altså. Og service på bilen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...