Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni

Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Elsker å planlegge, finne farger og stiler :D planlegger prinsesserommet mitt (alle fortjener et prinsesserommet  hvis de har lyst på :aww: ) og stuen for tiden :D Gruer meg til vi faktisk skal sette igang :lol:

Den lille erfaringen jeg har fått er at det alltid er mer arbeid enn det ser ut til :aww: spesielt hvis man har gubben min med på laget, han er fryyyyktelig nøye på alt :P

Og så tar det alltid mye mer tid enn man tror. Man ser for seg at man skal kjøpe maling og male et rom, og glemmer at man også skal fjerne lister og ledninger, skrape, spakle, slipe, spakle mer, slipe mer, grunne og så male to eller tre strøk, etter å ha satt på maletape på vinduer etc.

Edit: Og så sette på lister igjen og spakle og male dem. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og så tar det alltid mye mer tid enn man tror. Man ser for seg at man skal kjøpe maling og male et rom, og glemmer at man også skal fjerne lister og ledninger, skrape, spakle, slipe, spakle mer, slipe mer, grunne og så male to eller tre strøk, etter å ha satt på maletape på vinduer etc.

Ja! Oppussing er noe møkk, men veldig fint å bli ferdig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Bekymrer jeg meg sikkert unødvendig mye over vapsen. Hun er veldig halt etter operasjonen, men var jo bedre i helga. Var hos fysio ikveld og beskjed om veldig vondt overalt og tørr nesten ikke ta i henne og ny runde torsdag. Så tryner hun i buret når jeg skal løfte henne ut og står på tre ben. Så nå har jeg sittet og iset ned skulderen og masert lett på ryggen som vi fikk beskjed om. Så nå klarte hun iallfall støtte seg på benet inn i grinda si igjen.
Får krysse alt av at ikke noe er verre.. Men må de mer og prognosene er dårlige skal hun få slippe.. Det er ingen 50%hund :cry:
Kjekt å ta sorgene på forskudd osv... Får ringe kirurgen imorgen og høre om han vil se på beinet siden det er blitt så mye mer vondt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

.. Bekymrer jeg meg sikkert unødvendig mye over vapsen. Hun er veldig halt etter operasjonen, men var jo bedre i helga. Var hos fysio ikveld og beskjed om veldig vondt overalt og tørr nesten ikke ta i henne og ny runde torsdag. Så tryner hun i buret når jeg skal løfte henne ut og står på tre ben. Så nå har jeg sittet og iset ned skulderen og masert lett på ryggen som vi fikk beskjed om. Så nå klarte hun iallfall støtte seg på benet inn i grinda si igjen.
Får krysse alt av at ikke noe er verre.. Men må de mer og prognosene er dårlige skal hun få slippe.. Det er ingen 50%hund :cry:
Kjekt å ta sorgene på forskudd osv... Får ringe kirurgen imorgen og høre om han vil se på beinet siden det er blitt så mye mer vondt.

Håper det ikke er noe (mer) galt! :hug:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anette skrev:

Jeg skal ikke bagatellisere det, men det er ikke unormalt at ting er værst noen dager etter operasjonen istedenfor rett etter.. vev hovner opp, det begynner å Gro, kroppen reagerer osv.. 

men vi krysser fingrene :) 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Symra&Pippin said:

Gud, jeg har ikke TENKT på listene engang! :lol: Skal ned der i dag for å sparkle rommene som skal males i morgen... Listene må nok også males, de har nok ikke blitt gjort noe med siden huset sto nytt i 1987. Men det er nok en ganske stor mulighet for at jeg bare taper og maler helt inntil listen og ikke tar dem av. Hilsen dronningen av å half-asse ting :P  

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig morgen:) det pøsregner på utsida, og jeg har sovet som en stein mens jeg har hatt vindu åpent inatt.

Ellers lite å fortelle om, jeg skal på jobb i dag, og må gå en god tur med PRima før det. Så får spise opp eple mitt og hoppe ut i regnværet.

Ha en fin dag folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skille 2 hannhunder som barket sammen, igår..og ble selvsagt bitt ?

Legevakten stripset det bittelille såret oppå hånda, og vaksinerte meg..

Inatt har vært et smertehelv... klarer ikke bruke hånda ? Noe stemmer vel ikke helt da, kanskje... 

Ringe legen å spørre da, kanskje... Ja ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tinkie skrev:

Gud, jeg har ikke TENKT på listene engang! :lol: Skal ned der i dag for å sparkle rommene som skal males i morgen... Listene må nok også males, de har nok ikke blitt gjort noe med siden huset sto nytt i 1987. Men det er nok en ganske stor mulighet for at jeg bare taper og maler helt inntil listen og ikke tar dem av. Hilsen dronningen av å half-asse ting :P  

Det holder vel ofte å male inntil listene ja. Jeg måtte bare krisemaksimere bittelitt. :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BareLinn skrev:

Inatt har vært et smertehelv... klarer ikke bruke hånda ? Noe stemmer vel ikke helt da, kanskje... 

Huff, men ikke unormalt at det blir klemskader selv om det ikke blir store sår, og klemskader/bløtvevskader kan gjøre kjempevondt - verke og dunke noe voldsomt. Men kan hende du skulle hatt røntgen? Jeg har blitt bitt noen ganger, og det har verket og dunket skikkelig noen ganger, men somregel vært mye bedre dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det holder vel ofte å male inntil listene ja. Jeg måtte bare krisemaksimere bittelitt. :lol:

Og taket! Man MÅ male taket! Hilsen min mor. Hun er fremdeles i sjokk over at jeg nekta å male 45 kvm tak :aww: 

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elevfri skole i dag, av og til er det den skolen jeg liker best. :teehe:Neida, joda, neida. Men ca 300 elever skal plasseres i grupper og klasser der vi tror de får det best til høsten, og det er et helt lite puslespill. På sånne dager hjelper det veldig å ha dyktige og blide kolleger, og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
22 minutter siden, BareLinn skrev:

Det er helt normalt at sånne bitt gjør mer vondt dagen etter og dagen etter der før de blir bedre.
Hverken strips eller vaksine hjelper mot bløtvevskader. Helt normalt at man ikke kan bruke hånda også.
Sålenge bittstedet ikke er betent, dvs. at det user gugg ut og ser stygt ut så er det ikke noe man bør ringe legen for tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
9 timer siden, Anette skrev:

Uff :( Håper ikke det er noen forverring, og at det er som Krutsi sier! :hug: 

51 minutter siden, BareLinn skrev:

Huff da! :o  
Håper det går fort over. Det er typisk at slikt gjør ekstremt vondt i starten for så å bli bedre. Men synes du skal ringe lege og spørre hvis du er usikker. Better safe than sorry :) 

Sjef har trent på apport nå. Med dorull siden pinnen han fikk ta med seg inn er omgjort til fliser for lenge siden. Han begynner å bli flink til det nå, så nå skal det bli mer og mer vekt før jeg skal pakke apportbukken inn i avispapir. Babysteps og luring er taktikken min her altså :aww:  

Nå ligger han og ser på meg og vil gå tur. Det hadde kanskje vært like greit å få det gjort før det verste regnværet kommer :P 
Næh, en kopp kaffe till først :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye aua. 

@Anette håper ting går bra, og at det ikke er noe mer galt 

@BareLinn høres vondt ut! Selv om det er normalt så tenker jeg at det er bedre å gå en gang for mye til legen, enn en gang for lite. Bitt kan jo skape mer skade enn det som synes på overflata. 

Det pøsregner ute, som forventet. De firbeinte er ikke så begeistret for det. Min hånd er fortsatt ikke godnok til at jeg klarer å klemme inn bremsen på sykkel/kickbike/vogn så å kjøre de utgår. 

Skal vaksinere valpene kl 14, og ellers skal dagen hovedsakelig brukes til å lese til eksamen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem @Anette og forsiktig klem til Vaps!

Sitter å planlegger gave til kollega som kommer på babybesøk på tirsdag, så nå har jeg fått ei jeg kjenner til å lage nerdete vinyltrykk til bodyer :D Like greit å pense babyen inn på riktig retning med en gang, vi tror jo på diffusjon og greier :P 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer :hug: 

Pratet litt med noen venner og vi har avlyst kurshelgen og utsatt den til senere da jeg ikke vil ha med meg valpis som ståa er nå. Også venter jeg på telefon fra kirurgen. Alt han sa og skrev osv så skal hun ikke bli verre, men belaste benet mer og mer. Hun går bittelitt på det idag men ikke mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vet av noen aktive mennesker, gjerne noen som driver med hundesport, som leter etter en unghund å ta over, rop ut - sort/hvit, langhåret, ukomplisert border collie-hanne som akkurat har fylt et år leter etter nytt hjem ettersom han ikke passer eier i gjetingen :) 

Han er etter hannen jeg skal bruke til Lyn, gode gjeterhundlinjer, men selges hovedsaklig som aktiv familie/-sportshund. Både far, mor og kullsøster er å hilse på, sosiale og trivelige skapninger alle sammen. Begge foreldrene har godkjent gjeterhundprøve i høyeste klasse, er HD-fri og øyelyst UA. Han selv er ikke helsetestet enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet meg i går. Og for første gang barberte frisøren tuppene mine! Ingen har gjort det før, jeg ble litt nervøs på om frisøren skulle barbere hele hodet mitt. :lol: Knis. Men frisøren brukte også rettetang etter at det var ferdig klipt (ja, det ble brukt saks etterpå), og i dag kjøpte jeg min første rettetang! :shocked: Jeg har en hårføner fra før av, liksom. Som brukes sporadisk et par ganger i året ...

Jaja, jeg er ikke så forfengelig på håret mitt, skjønner jeg. Men rettetangen frisøren brukte rettet på de utstikkende hårstråene, gitt. Også så mykt håret ble!

Ja. :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Raksha said:

Huff, men ikke unormalt at det blir klemskader selv om det ikke blir store sår, og klemskader/bløtvevskader kan gjøre kjempevondt - verke og dunke noe voldsomt. Men kan hende du skulle hatt røntgen? Jeg har blitt bitt noen ganger, og det har verket og dunket skikkelig noen ganger, men somregel vært mye bedre dagen etter. 

Jepp, bittsåret er komisk lite, og ble vasket og renset grundig på legevakten igår.

Men SÅ vondt som det var inatt.. ?

1 hour ago, Belgerpia said:

Det er helt normalt at sånne bitt gjør mer vondt dagen etter og dagen etter der før de blir bedre.
Hverken strips eller vaksine hjelper mot bløtvevskader. Helt normalt at man ikke kan bruke hånda også.
Sålenge bittstedet ikke er betent, dvs. at det user gugg ut og ser stygt ut så er det ikke noe man bør ringe legen for tenker jeg.

Nei, det vet jeg også. Men jeg ringer heller en gang for mye, enn å gå på en smell om noe er skadet ☺

1 hour ago, *Kat84* said:

Huff da! :o  
Håper det går fort over. Det er typisk at slikt gjør ekstremt vondt i starten for så å bli bedre. Men synes du skal ringe lege og spørre hvis du er usikker. Better safe than sorry :) 

Helt enig ☺ Når jeg såvidt klarer å få på meg klær selv, syns jeg det er litt rart.. 

59 minutes ago, Snøfrost said:

Her var det mye aua. 

@BareLinn høres vondt ut! Selv om det er normalt så tenker jeg at det er bedre å gå en gang for mye til legen, enn en gang for lite. Bitt kan jo skape mer skade enn det som synes på overflata.

Det er ikke veldig behagelig, nei ? Haha, men overlever ?

Ringte legekontoret kl 09, og de ringte tilbake kl 11, og mtp at jeg knapt kan ta på knokkelen og området rundt.. Ikke klarer å bøye det leddet, så ville de ha meg inn igjen på vakta om 1t tid .. 

Så får vi se da .. Æsj, altså ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet meg i går. Og for første gang barberte frisøren tuppene mine! Ingen har gjort det før, jeg ble litt nervøs på om frisøren skulle barbere hele hodet mitt. [emoji38] Knis. Men frisøren brukte også rettetang etter at det var ferdig klipt (ja, det ble brukt saks etterpå), og i dag kjøpte jeg min første rettetang! :shocked: Jeg har en hårføner fra før av, liksom. Som brukes sporadisk et par ganger i året ...
Jaja, jeg er ikke så forfengelig på håret mitt, skjønner jeg. Men rettetangen frisøren brukte rettet på de utstikkende hårstråene, gitt. Også så mykt håret ble!
Ja. :aww:

Stor fan av rettetang, og føler meg alltid litt mer fjong etter jeg har brukt den[emoji38] Er litt ork men verdt det etterpå:) Husk spray e.l for varmebehandling, jeg er slørvete på dette, sliter på håret dessverre.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, teskjeia said:

Stor fan av rettetang, og føler meg alltid litt mer fjong etter jeg har brukt denemoji38.png Er litt ork men verdt det etterpå:) Husk spray e.l for varmebehandling, jeg er slørvete på dette, sliter på håret dessverre.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Kjøpte med en sånn varmebehandlingsspray også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager siden jeg dusjet bikkja og hun STINKER allerede. Syns ikke jeg gjør annet enn å dusje henne:icon_redface: og så fort som hun begynner å lukte! Hennes naturlige "hundelukt" kan umulig være så ufyselig. Kjenner stanken på lang avstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Finner ikke noe om noen grupper i området på nett, så lurer på om noen er interesserte i å starte en og leie hall sammen i vinterhalvåret?  
    • Lurer på hvor det ble av alle hundeparkeringsboksene. Er det noen som vet om butikker som fortsatt har sånne? Vi bruker ikke bur hjemme og trenger trene på det, samt at det er kjekt å kunne handle mat med hunden når den mestrer situasjonen. 
    • Jeg kjenner kun til engelsk setter, og synes noen ganger de er litt vel myke/milde. Så ville vært nøye på å finne en oppdretter som avler på trygge fine hunder. Tror nok fysisk mosjon er viktigere enn mental trening for en engelsk setter 😊 
    • Narsisistens smørbrødliste over hvordan skape avhengighet i new supply fungerer som bare det så langt. Vi er vel og merke fortsatt i innledende love bombing fase, men jeg har allerede vært avvisende og ikke svart på meldinger, og forlatt ham for å prate med andre så han hører det gjennom den stengte døren, noe som sender ham inn i en emosjonell berg og dalbane, og han vil bare være sammen med meg hele tiden. Truly toxic behaviors jeg har kommet unna med i dag, uten å bli forlatt til fordel for en annen, fordi han nå er så emosjonelt avhengig av meg allerede: Bading. Vasket til og med barten og skjegget med sjampo Tørking med håndkle Føning (!) Skamklipp med maskin  Potesokker  Greit, han protesterte litt mens det stod på og jeg skal innrømme det ble love bombet med K9 Nom Noms. Vi er for tidlig i toxic relationship prosessen til å bare kjøre på med den typen mishandling uten å tilsløre at det er hva det er ennå, men soon.. Har allerede begynt å tøye strikken litt. Bedt om sitt ved døren og så ikke belønnet med godis, bare en "kom da!". Bedt om stå, fortsatt med rygge uten godis mellom. Hvis en koker frosken sakte, så legger den ikke merke til at love bombingen sklir over i ren og skjær utnytting. Jeg er høy på dopamin av å ha fått ham til å: Sitt - dekk - stå (eller pølse-bacon-ost, som det heter for å snakke et språk han forstår) Spin og twirl Åttetall mellom beina  Utgangsstilling høyre og venstre  Sitte i front  Sitte på stedet hvil mellom beina Touch snute i hånd  Rygge Ligge på ryggen  Sitte bamse  Danse med muttern Gi labb(er) High five  Riste på hodet: "Neeei" Sitt-bli med dobbeltkommando håndsignal fordi jeg klebber ting til iblant ved å ville for fort frem Fra sitt frem til target pad Jeg har ikke lagt noen plan for å trene øvelser så jeg får tilfredsstilt min indre kontrollsyke. Det haster ikke å ha et repertoar av underholdningstriks, men det var så ****** kaldt ute, vi måtte gjøre noe inne. ..og Ede er helt med, lykkelig uvitende om hvordan han vil bli kokt sakte av en manipulativ Maskot som tenker at han uten å selv legge merke til prosessen vil måtte gjøre alt det der og mye mer uten en eneste godbit underveis.   Edit: Shit, nei, jeg er ikke helt profesjonell på dette. Det ser ut som det straffer seg ved at han allerede har begynt å snoke gjennom sakene mine. Han åpnet nettopp en skuff og begynte syte fordi han fant masse ubrukte godbitposer oppi der. —HVEM er det lageret der tiltenkt, liksom? Hva var det jeg gjorde da jeg stappet en sånn pose i lomma og forlot ham hjemme alene i nesten et minutt uten å svare på meldinger? Han får bare tro meg på at de er til ham og bare ham fordi jeg elsker ham og bare ham. 
    • Fikk endelig blitt kjent med lukten av alkoholkonsum i går. Busser og gater med feststemte brisne i godt humør. De aller fleste ignorerte ham. Noen vekslet noen ord på avstand. Mange flørtet i forbipassering. Ingen tok på ham. På den ene bussen var vi heldige og fikk 10 minutter selskap av tre glade brisne som selv hadde hunder de pratet om, mellom å henvende seg til Ede i passende intervaller for å fortelle ham at han er en søtnos, mens han satt rolig på fanget mitt i grei høyde og var inkludert i den midlertidige flokken.  Folk har blitt utrolig flinke til å ikke nævle på fremmede hunder. Det var verre å ha valp før, da de aller fleste ville ta på og gi førerne større utfordringer ved å lære valpen at det lønner seg å hoppe opp på folk, for da blir de skikkelig glade og kosemose - helt til valpen blir stor sånn som blandingshunden Bamse, og dømt til døden ved giftsprøyte for å gjøre hva alle belønnet Bamse for da han var liten: å hoppe opp på for å receive much love og gjøre en forbipasserende veldig glad.  Kanskje det hjelper at Ede er såpass stor valp. Han kan lett se ut som en voksen schnoodle-cockadoodle blanding om en ikke ser labbene og de klumsete bevegelsene. Folk som ser at det er en valp har kanskje nok peiling til å vite hvor dumt det er å trene ham til å forvente å bli fysisk med tilfeldige fremmede på gata. Kanskje er det også mutterns alder og mer seriøse holdninger som gjør det. Ser antakelig mer myndig og mindre approachable ut enn før. Vibber noe annet nå enn som yngre og mer sosial vimsevirre fjolle med mindre kunnskap og uten noen plan med sosialiseringen. Klar forbedring.  Råd fra instruktøren Ede er mindre fornøyd med at vi betaler for å veilede muttern om hvordan gjennomskue og outsmarte ham, det var å redusere mengden godis som bestikkelser. Jeg er fæl til å holde ham passiv og gi illusjonen av veloppdragen med godis. Han trenger lære å slappe av uten. Det rådet var vanskelig for muttern å følge opp på fulle busser og gater med folk tett i tett og ikke en eneste kommando for oppgaver han kan få fokusere på fremfor godbiten i mutterns hånd. Eksempelvis da dørene åpnet seg på den ene forholdsvis sparsomt befolkede bussen vi skulle av, og det var en to meters dyp, tett vegg av folk rett utenfor, på byens travleste holdeplass. Ede er typen som instinktivt ønsker ta inn og vurdere situasjoner før han tar beslutninger. Det er unaturlig for ham å bare følge muttern på blind tillit og valse rett inn i alt uten å se an ting først - og så valse uti på tillit til at mutterns lederskap er beste løsning. Han er tøff, men han er glup også.  Å ha valp som blir sittende midt i døråpningen mens tjue stk vil inn der, det går ikke, så å gå av bussen på egne poter er nå en arbeidsoppgave han har lært at det lønner seg med sitt-ned-aksjon mot. Å stoppe igjen, for å analysere og sniffe hender, bukselommer og mer og mindre edle private deler på fremmede, midt inni en ganske tett masse av mennesker i kaotisk bevegelsesmønster, det har han lært er måten å få muttern til å småpanisk fiske det beste hu har å by på ut av "In case of emergency"-lomma og la ham gomle på det mens vi navigerer ut av kaoset.  Hvem som trener hvem er altså et spørsmål om synsvinkel.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...