Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

10 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg bruker Aerius fordi den ikke gjør meg trøtt i det hele tatt, jeg har også mest den bomull-i-hodet-følelsen heller enn rennendeøyne/nese. Last ned appen HelseRespons på mobilen så kan du legge inn info om legekontor osv, der kan du sende melding rett til legen type "ønsker resept på allergimedisin" så trenger du ikke dra innom noe legekontor :ahappy:

Vi kom oss på trening vi, han var (merkelig nok) litt vanskelig å motivere med pølse og Frolic men var jevnt over ganske flink, siste runden vi gikk på bana ville vi bare fått trekk for noen ganger med stram line og to tilfeller av hund som skumper borti skilt :P Nå må bare matmor få nervene under kontroll før lørdag, så kan det gå bra!

Må jeg ikke teste meg før jeg får resept?  Det holder vel ikke med "Jeg har alle symptomene og alle jeg er genetisk i slekt med har det "? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Må jeg ikke teste meg før jeg får resept?  Det holder vel ikke med "Jeg har alle symptomene og alle jeg er genetisk i slekt med har det "? 

Det holdt for min fastlege! Jeg la til at jeg hadde testa reseptfri (Zyrtec) og merka bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Må jeg ikke teste meg før jeg får resept?  Det holder vel ikke med "Jeg har alle symptomene og alle jeg er genetisk i slekt med har det "? 

Jeg ville ikke tatt det for gitt at jeg hadde fått resept på bakgrunn av det, i all den tid kjente allergikere ofte må til fastlegen sin på kontroll før de får ny resept på allergimedisiner de har fått før. 

Kan du ikke bare dra til legen? Det er greit å snakke med lege før man begynner på reseptbelagte medisiner uansett, syns jeg da.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pixie skrev:

Det holdt for min fastlege! Jeg la til at jeg hadde testa reseptfri (Zyrtec) og merka bedring.

 

30 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg ville ikke tatt det for gitt at jeg hadde fått resept på bakgrunn av det, i all den tid kjente allergikere ofte må til fastlegen sin på kontroll før de får ny resept på allergimedisiner de har fått før. 

Kan du ikke bare dra til legen? Det er greit å snakke med lege før man begynner på reseptbelagte medisiner uansett, syns jeg da.. 

 

Jeg tester ut reseptfrie først og drar til legen når ting roer seg litt på jobb.

Tror det er like greit. Blir litt dyrere muligens.

@Symra&Pippin :Jeg har brukt hundeshampo mange ganger :P Alt fra KW til eurpris sin :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg glemte å kjøpe sjampo i dag! Kan jeg bruke hundesjampo? Seriøst? Symra har Plush Puppy med sitron, tror ikke jeg satser på Pippin sin med henna! 

Hvis du er redd for å bruke den på deg selv, er den neppe noe særlig for bikkjene heller :) Kjør på.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke dusjsåpen om jeg går tom for shampo :P Håret mitt trives bedre med enkelte såper enn en del shampoer faktisk :lol: 

Nå ser jeg CSI. Ikke en serie jeg fenges av til vanlig, men akkurat denne episoden var spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pringlen skrev:

Vær glad han i det hele tatt kommer med svar du, det er luksus. Her går det i "vet ikke" :lol:

Her også :lol: vet ikke, kan ikke lage som mat som du, jeg spiser alt. Takk, det hjalp. Spurte deg ikke om å lage maten, spurte om forslag.. :gaah: :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glam har fått ormekur, og trioen har fått tur. Det var varmt i sola i dag, så det ble en dukkert i Mjøsa for dem da vi var halvveis. Ble ikke mer enn 5 km i varmen, tur skal være trivelig for hundene. Det har liksom blitt så bråvarmt nå, denne våren.

Nå skal jeg mekke meg sen middag, har slappet av i sofaen og kjent litt på noen vondter. Jeg har klart å få gnagsår av en aldeles for nysgjerrig truse i løpet av turen, og selvfølgelig på hælene fordi ankelsokkene sklei ned. Stakkars meg :(:P 

18622692_10158545780100136_4369431955942

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Her også :lol: vet ikke, kan ikke lage som mat som du, jeg spiser alt. Takk, det hjalp. Spurte deg ikke om å lage maten, spurte om forslag.. :gaah: :lol:

Kloninger, faktisk :lol: (eller bare late gubber)

 

Kino i kveld. Får vi ikke flere filmer med Jack nå da??:icon_cry:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Kloninger, faktisk :lol: (eller bare late gubber)

 

Kino i kveld. Får vi ikke flere filmer med Jack nå da??:icon_cry:

Han spiser alt og blir ikke matlei sånn som meg. Han kan leve på å bytte på First price lasagne og Fp pizza.. Jeg er lei etter å ha spist det samme to ganger på et par uker liksom :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem igjen med hele kyllinggjengen :P var litt for tidlig til at vi fikk sett kjønnet på dem, så da får vi vente litt til :) er alltid like trivelig å komme hos de vi kjøpte kyllingene hos, lærer så mye hver gang og det er generelt veldig trivelig! 

 

Mannen fant plutselig ut at han ville lage gyros til middag i morgen, så da ble det en snartur på butikken. 

Nå er det jordbær med sukker og fløte, og en kopp med myntete :ahappy: også går en star wars film i bakgrunnen, helt grei kveld :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Krutsi said:

Jeg har aldri opplevd å gå tom for shampoo.. glemme den igjen hvis jeg har dratt på tur ja, men ikke gått tom ? 

Men ja, jeg legger litt for mye energi i planlegging osv :lol: 

Haha, you and me both! Og jeg har ikke glemt på tur heller ... :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som bruker hundesjampo :P Brukte CC kur for ikke så lenge siden også, funket som bare det! 

Travle dager, men en kollega ville bytte en vakt så nå får jeg plutselig fri i morgen. Skulle egentlig jobbe til fredag, men siden vi skal til Haugesund i helgen så passet det veldig bra med en nattevakt mindre denne uken. :ahappy:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nåde dere om jeg får bearded collie-pels på hodet i morgen.

Jeg ville ikke brukt en shampo jeg var så skeptisk til å bruke på meg selv, på hunden min. Kanskje du burde revurdere hundeshampo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bananen skrev:

Haha, you and me both! Og jeg har ikke glemt på tur heller ... :aww::lol:

Jeg har glemt i den forstand at jeg måtte dusje selv om det ikke var planlagt dusjing mens jeg var borte :P:lol: 

 

samboeren min er litt mer av den avslappet typen, så jeg prøvde engang å fortelle han hvirdan ting foregikk oppi hodet mitt, så da nevnte han noe med at jeg burde ikke si sånne ting høyt :lol: for jeg kan ha de rareste assosiasjonene for å komme på ting osv.. :whistle: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Teserere skrev:

Så du ble ikke skremt?! :D

Du har åpenbart ikke vært på ambull-rasespesialer. Jeg er godt herda, for å si det sånn :D

Æsj, det ble ekstra jobbing på fredag... Hadde glemt at jeg skal på slokke-kurs nesten hele mandag og da blir det jo ikke no jobbing. Skal nyte denne dagen til fulle da. Vakkert vært og ro i skogen! Merker at jeg begynner å bli voksen, for jeg har lyst til å rydde / vaske :blink:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...