Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

På 3.4.2017 at 3:17 PM, Snoffe skrev:

Har nettopp meldt oss på smeller kurs :o håper jeg er i form når kurset skal være :aww: også tror jeg at jeg gjør lurt i å melde på gubben også, sånn at vi kan bytte på så jeg får hvile litt også på kurset. Men samtidig så tror jeg det er litt teori hver kurskveld så da blir det forhåpentligvis mye sitting også...

Kjenner jeg er litt stresset nå :lol:

 

Jeg så det kurset og kunne tenkt meg å bli med.

Men vet du om det er uti gokk, eller enkelt å komme til? :P 

 

8 timer siden, Turb skrev:

Fikk sjokolade av en elev :D jeg har fine elever. Nå jobber de med filmprosjekt som de skal vise frem på fredag. Gleder meg til å se hva de har kommet opp med. Tror vi alle kommer til å le godt også håper jeg de har lært noe av det også :P 

En i klassen spøkte seg med et kinderegg samt "kandidatnummeret mitt på eksamen er *mumlemumle*" :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

2 timer siden, Wachita skrev:

Det er jo kjempe bra å spise ofte! Ikke mye, men ofte :D Og jeg har merket at når jeg spiser frokost, så spiser jeg mer i løpet av dagen. Systemet får kommet seg i gang av frokosten!

Men det tar jo så ****** mye tid å spise så ofte!

2 timer siden, 2ne skrev:

Noen må være den rare naboen, så hvorfor ikke deg? :D  

Jeg er vel for alltid innflytter her, så hvorfor ikke ta den helt ut :P 

1 time siden, Pixie skrev:

Det kommer jo også helt an på hva du spiser da, om du spiser sånt som smågodt som sender blodsukkeret i været med påfølgende kræsj eller proteiner og grove karbohydrater som holder deg mett lenger...

Selvfølgelig - men jeg fant det fascinerende at jeg var så sulten at jeg var plaget av det etter å ha spist tre reelle måltider, mens i går fikk jeg ikke i meg mat før langt ut på dagen og kjente minimalt til sult. Påskeegg-snopet jeg spiste var type en smågodt nå og da, ikke et måltid i seg selv ;) 

Og nå, nå sitter jeg og spiser middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, tutle skrev:

Jeg så det kurset og kunne tenkt meg å bli med.

Men vet du om det er uti gokk, eller enkelt å komme til? :P 

 

Det er i gokk ja :P og jeg tror ikke det går veldig mye buss ut dit. 

Skulle gjerne sagt at du kunne ta bussen til søfteland og kjørt med meg siste stykket, men det tørr jeg ikke. For jeg vet ikke om jeg er i stand til å dra eller om jeg klarer å fullføre kurset. Og da kan det bli litt dumt for deg hvis jeg blir så dårlig at jeg ikke kan gå ferdig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kaja said:

Det er, så vidt jeg vet, kun dersom du skyller Namsmannen penger at de kan ta fra det du får utbetalt i skattepenger? 

Statens Innkrevningssentral. Jeg tror ikke private inkassobyråer kan ta pant i skattepenger, SIS har fritak for mange regler som de private må forholde seg til. Det er uansett neppe namsmannen man skylder penger, men et inkassokrav går til Namsmannen for utleggsforretning om det ikke blir innfridd. :) 

2 hours ago, Mardina said:

Har allerede fått varsel fra en av de jeg skylder penger, at de vil ta en sånn skattemotregning eller hva det heter... Sykt surt, da jeg virkelig kunne trengt de pengene... :(

Du kommer til å spare mye penger på å betale ned gjelden din om du har krav som har gått rettslig. Det er en god investering. Surt der og da selvsagt, når det er penger du nesten hadde liksom. Det sagt, du kan klage på en skattemotregning. Du skal ha nok penger til livsopphold, så om du kan dokumentere hva du har tenkt å bruke skattepengene på så kan du få medhold. Men klagefristen er en måned etter du har mottatt varsel om skattemotregning. Om du har veldig dårlig råd synes jeg du skal klage om ikke fristen har gått ut. Litt papirarbeid, men ellers har du lite å tape :) 

@Raksha Om du har mye gjeld har du vel neppe formue? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, SFX skrev:

Men det tar jo så ****** mye tid å spise så ofte!

Neida, det gjør det ikke vøtt... man trenger ikke å sette seg ned og bruke en time på hvert måltid... man gumler et eple, tar en yoghurt, en banan, et knekkebrød etc :P 

50 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er vel for alltid innflytter her, så hvorfor ikke ta den helt ut :P 

:lol: 

50 minutter siden, SFX skrev:

Selvfølgelig - men jeg fant det fascinerende at jeg var så sulten at jeg var plaget av det etter å ha spist tre reelle måltider, mens i går fikk jeg ikke i meg mat før langt ut på dagen og kjente minimalt til sult. Påskeegg-snopet jeg spiste var type en smågodt nå og da, ikke et måltid i seg selv ;) 

Den magen din er jo helt på en snurr, så nå må du ta deg sammen og spise ordentlig slik voksne mennesker gjør :aww: 

50 minutter siden, SFX skrev:

Og nå, nå sitter jeg og spiser middag...

Flink pike :D 

Jeg har spist egg og bacon til middag.. på brødskive. det er farlig  godt, egentlig :aww: En gulrot, noen sukkererter og en tomat utgjorde den sunne delen av måltidet. Og der kom jeg på at lunchen bestod av sånn kjøpematpakke med to brødskiver med egg og bacon :o Den store egg- og bacondagen i dag, altså :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

@Raksha Om du har mye gjeld har du vel neppe formue? 

Bil regnes som formue. Jeg er den stolte eier av hele to! :o:lol:  (kun en som virker, men har lån på den andre som må innfris før jeg kan selge eller bruke penger på den). Den ene var oppført med listepris på 200 000 mer enn det som stemte, og den andre stod ikke oppført med listepris, så når jeg la inn riktig pris på den som stod og på den som ikke stod, så økte "formuen" min i form av bil med 6000... Så da er jo spørsmålet - hvor mye påvirker det? Jeg får igjen på skatten, men reduseres det med 6000 eller ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Raksha said:

Bil regnes som formue. Jeg er den stolte eier av hele to! :o:lol:  (kun en som virker, men har lån på den andre som må innfris før jeg kan selge eller bruke penger på den). Den ene var oppført med listepris på 200 000 mer enn det som stemte, og den andre stod ikke oppført med listepris, så når jeg la inn riktig pris på den som stod og på den som ikke stod, så økte "formuen" min i form av bil med 6000... Så da er jo spørsmålet - hvor mye påvirker det? Jeg får igjen på skatten, men reduseres det med 6000 eller ? 

 

Men om du har gjeld som er større enn formuen så skal du vel ikke skatte av den? Da har du i realiteten ingen formue. Går du lengre ned på skattemeldingen så ser du at du ikke er skattet av formuen din. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hagler det akkurat nå.

usj da! Været var faktisk en av hovedgrunnene til at familien min ikke flyttet til Trondheim da vi flyttet fra dk [emoji28]

Ble ikke sommerdekk uansett, får ta det etter påsken tenker jeg.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Men om du har gjeld som er større enn formuen så skal du vel ikke skatte av den? Da har du i realiteten ingen formue. Går du lengre ned på skattemeldingen så ser du at du ikke er skattet av formuen din. :) 

Åh! Takk!  Da kan jeg puste igjen :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lola Pagola skrev:


usj da! Været var faktisk en av hovedgrunnene til at familien min ikke flyttet til Trondheim da vi flyttet fra dk emoji28.png

Ble ikke sommerdekk uansett, får ta det etter påsken tenker jeg.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Trondheim sparker rumpe skal jeg si deg. :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
3 timer siden, Mardina skrev:

Har allerede fått varsel fra en av de jeg skylder penger, at de vil ta en sånn skattemotregning eller hva det heter... Sykt surt, da jeg virkelig kunne trengt de pengene... :(

Det var unormalt tidlig. De vet jo ikke om du får igjen noe. Sånne brev kommer stort sett uken før skatteoppgjøret. Og så står det på selvangivelsen at tilgodehavende utbetales med mindre noen andre gjør krav på penga. Det er kun gjeld til stat og kommune som kan motregnes sånn. (Studielån, ubetalt kommunale krav osv.) Det skal ekstremt mye til å slippe å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Raksha skrev:

Bil regnes som formue. Jeg er den stolte eier av hele to! :o:lol:  (kun en som virker, men har lån på den andre som må innfris før jeg kan selge eller bruke penger på den). Den ene var oppført med listepris på 200 000 mer enn det som stemte, og den andre stod ikke oppført med listepris, så når jeg la inn riktig pris på den som stod og på den som ikke stod, så økte "formuen" min i form av bil med 6000... Så da er jo spørsmålet - hvor mye påvirker det? Jeg får igjen på skatten, men reduseres det med 6000 eller ? 

Nå er jeg ingen ekspert liksom - og kan jo da selvsagt heller ikke gi en skikkelig forklaring (det er det sikkert noen andre her som gjør bedre), men de 6000 kr blir bare lagt til +summen i ligninga, og inngår da i den totale summen man skatter av, og utgjør dermed bare en liten brøkdel - og jeg tror neppe det har betyning for noe som helst dersom du likevel går i minus totalt sett med gjelda du har. 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Trondheim sparker rumpe skal jeg si deg. :aww:

Det er derfor vi ikke vil bo der :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Belgerpia said:

Det var unormalt tidlig. De vet jo ikke om du får igjen noe. Sånne brev kommer stort sett uken før skatteoppgjøret. Og så står det på selvangivelsen at tilgodehavende utbetales med mindre noen andre gjør krav på penga. Det er kun gjeld til stat og kommune som kan motregnes sånn. (Studielån, ubetalt kommunale krav osv.) Det skal ekstremt mye til å slippe å betale.

Statens Innkrevningssentral sender ut skattemotregning på alle krav de kan skattemotregne. Det er ikke alle krav som kan skattemotregnes, så jeg antar at det er en automatikk at de sender ut varsel om skattemotregning på alle krav hvor det er en mulighet uavhengig om de vet om det er skattepenger å ta av? 

Nå har jeg sagt skattemotregning så mange ganger inni hodet mitt at det høres helt rart ut. :P 

Det positive for deg @Mardina er at du slipper rettsgebyr og lignende om de tar snarveien om skattepengene dine. Det er mange tusenlapper spart det og. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Symra&Pippin said:

Trondheim sparker rumpe skal jeg si deg. :aww:

 

Haggelskura sparka iallfall rumpa mi når jeg var ute og lette etter guttungen i stad. Damn haggel. Damn kid. Banne. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Siri skrev:

Neida, det gjør det ikke vøtt... man trenger ikke å sette seg ned og bruke en time på hvert måltid... man gumler et eple, tar en yoghurt, en banan, et knekkebrød etc :P 

Men maten må fremdeles finnes fram og spises, og kanskje noe rydding - det blir et brudd i arbeidsflyten eller hva jeg nå gjør på. Jupp, jeg synes mat er skikkelig tiltak. Hadde jeg ikke vært så overvektig, så hadde jeg mistenkt at jeg har en spiseforstyrrelse.

Sitat

Den magen din er jo helt på en snurr, så nå må du ta deg sammen og spise ordentlig slik voksne mennesker gjør :aww: 

Jeg forsøker, og jeg har egentlig en del kunnskap om ernæring. Det er bare - som sagt - så himla tiltak og pes.

Sitat

Flink pike :D  

Det var lett å hive rester fra i går i mikroen :D 

Nå har hundene og jeg vært en time i hagen. Da har de fått springe løs og kose seg, og jeg har beskjært epletre til krampa tok meg. Jobbet i ett strekk, og det synes nesten ikke at jeg har tatt noe på ett av tre trær. Meg og mine grønne fingre, jeg aner jo ikke hva jeg holder på med... Men, det er bare å kjøre på, så får vi se hva resultatet blir. Jeg gråter ikke blod om epletrærne dør, så da går det an å klippe uhemmet. 

Glam hjalp til:

https://www.facebook.com/latruda/videos/10158286168275136/

Hvorfor får jeg ikke limt inn instavideo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Men maten må fremdeles finnes fram og spises, og kanskje noe rydding - det blir et brudd i arbeidsflyten eller hva jeg nå gjør på. Jupp, jeg synes mat er skikkelig tiltak. Hadde jeg ikke vært så overvektig, så hadde jeg mistenkt at jeg har en spiseforstyrrelse.

Matlaging legges inn i arbeidsflyten vet du - det er en normal del av det hele :P 
Og strengt tatt har du vel kanskje en spiseforstyrrelse :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg forsøker, og jeg har egentlig en del kunnskap om ernæring. Det er bare - som sagt - så himla tiltak og pes.

TA DEG SAMMEN (sies som Atle Anthonsen i den resirkuleringsreklamen :aww:) !!! :P 
Du må lage deg noen gode rutiner - and stick to the plan :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det var lett å hive rester fra i går i mikroen :D 

I know - og det er jo helt innafor :D Jeg gjør det stadig vekk - men da har jeg altså brukt litt tid på å lage ting som kan tines i mikroen tidligere. Så i stedet for å klippe epletrær i dag, kunne du f eks ja laget masse rotmos i porsjoner som du frøys ned til skralere tider :D Det er veldig sjelden jeg bruker mer enn 15-20 min på å lage meg middag fakisk :D 

Kaviarånde... hos barte- og skjegghund :aww:  Kaviar på tube er jo en åpenbar hit her i heimen, men fader så klinete det er - og jeg er litt usikker på effektiviteten når bikkja bruker et halv minutt bare på å sleike seg om kjeften etter å ha fått belønningen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiv og lang dag. Etter jobb dro jeg hjem med Oskar og ut på tur med Lotta, mens datter tura Lita (som i løpet av de dagene vi var borte hadde lagt såpass mye på seg at hun nå ikke ser beinete ut lenger :) Flink hundepasser!). Deretter ble det bassengtrening på Lotta, hun dro meg nedover bakken mot bassenget - tydelig veldig sugen på å komme seg i vannet. I 30 minutter svømte hun - jeg pressa henne LITT, men likevel måtte hun løftes ut av bassenger under tvang, og prøvde å hoppe ut igjen to ganger mens jeg tørka henne etterpå.
Etter basseng ble det agility med datter mens jeg tura Oskar. Agilitytreningen ble bare en time i dag, for Lotta var tydelig sliten etter svømminga og nekta å hoppe hinder. Forståelig nok.
Vel hjemme er det fred i heimen - alle tre hundene ligger og slapper av, Oskar i bur fordi Lotta løper. Han roer seg i buret, som står ved siden av sofaen der vi andre sitter/ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Statens Innkrevningssentral. Jeg tror ikke private inkassobyråer kan ta pant i skattepenger, SIS har fritak for mange regler som de private må forholde seg til. Det er uansett neppe namsmannen man skylder penger, men et inkassokrav går til Namsmannen for utleggsforretning om det ikke blir innfridd. :) 

Du kommer til å spare mye penger på å betale ned gjelden din om du har krav som har gått rettslig. Det er en god investering. Surt der og da selvsagt, når det er penger du nesten hadde liksom. Det sagt, du kan klage på en skattemotregning. Du skal ha nok penger til livsopphold, så om du kan dokumentere hva du har tenkt å bruke skattepengene på så kan du få medhold. Men klagefristen er en måned etter du har mottatt varsel om skattemotregning. Om du har veldig dårlig råd synes jeg du skal klage om ikke fristen har gått ut. Litt papirarbeid, men ellers har du lite å tape :) 

@Raksha Om du har mye gjeld har du vel neppe formue? 

Jeg har gjeld hos SIS ja. Jeg er forberedt på at jeg kanskje ikke ser noen av de 17 000,- som jeg faktisk får igjen. Men det skader uansett ikke å ta en tlf til dem og prøve å få til en løsning. Som du skriver, man skal jo ha til livsopphold også. Og når jeg allerede får så lite utbetalt fra NAV, så hadde de skattepengene kommet utrolig godt med... :hmm: Men jeg kommer absolutt til å klage, hvis det ikke går min vei... Jeg er ikke typen som gir meg uten kamp nemlig :devilbanana: :super:

Tenker jeg ringer til SIS allerede i morgen jeg, for jeg håper at det går ann å vise litt skjønn oppi alt dette :) Uansett, takk for masse gode råd, Mari, det skal jeg ta med meg videre :hug:

15 minutter siden, Belgerpia skrev:

Det var unormalt tidlig. De vet jo ikke om du får igjen noe. Sånne brev kommer stort sett uken før skatteoppgjøret. Og så står det på selvangivelsen at tilgodehavende utbetales med mindre noen andre gjør krav på penga. Det er kun gjeld til stat og kommune som kan motregnes sånn. (Studielån, ubetalt kommunale krav osv.) Det skal ekstremt mye til å slippe å betale.

Ja, det reagerte jeg også på. Men på den positive siden, så blir jeg jo kvitt den ene gjeldsposten da(fra de som sendte det motregningskravet), så da er det mindre jeg skylder i total gjeld. Samme kreditoren tok skattepengene mine i fjor også, så jeg er forberedt på at det kan skje... Surt er det jo uansett... De 17 000,- hadde kommet godt med i en allerede skral økonomi...

3 minutter siden, Mari skrev:

Statens Innkrevningssentral sender ut skattemotregning på alle krav de kan skattemotregne. Det er ikke alle krav som kan skattemotregnes, så jeg antar at det er en automatikk at de sender ut varsel om skattemotregning på alle krav hvor det er en mulighet uavhengig om de vet om det er skattepenger å ta av? 

Nå har jeg sagt skattemotregning så mange ganger inni hodet mitt at det høres helt rart ut. :P 

Det positive for deg @Mardina er at du slipper rettsgebyr og lignende om de tar snarveien om skattepengene dine. Det er mange tusenlapper spart det og. :) 

Joda, det er jo greit å slippe rettsgebyr og den slags... Jeg skulle bare ønske de kunne vise litt skjønn på akkurat dette. Det er første gang at jeg faktisk får igjen et 5 sifret beløp, så de pengene hadde kommet godt med uansett :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen driver å brenner noe nå. Litt seint synes jeg, det er rett ved ku husene og kjedelig hvis det blusser opp etter de har lagt seg. Men satser på at de har kontroll, selv om jeg synes det virka litt skummelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg har hatt et håp om å snart få 60.000 kroner inn på konto for en parkering jeg har hatt til overs etter salg av en leilighet. 
Men så viste det seg at utbygger ikke hadde tinglyst noen av parkeringsplassene, så de solgte parkeringer for 100.000 kroner stykket i tillegg til de som fulgte med i utgangspunktet uten å knytte dem til leiligheten. 

Etter litt graving fra de som var interessert i å kjøpe av meg fant man ut at INGEN av parkeringene var tinglyst, og dermed som fellesareal å regne. 
Så da er det ikke noe som tilhører leilighetene, og de pengene som flere betalte for parkeringsplasser var til ingen nytte. Det har utbygger stukket i egen lomme, og juridisk har ikke de som har betalt for dette hatt noen juridisk rett på mer enn gulvarealet man har bodd på og sportsbodene... 

På bakgrunn av dette hadde styret bestemt at de skulle kreve parkeringen av meg vederlagsfritt, siden jeg ikke har noe dokumentert eierskap til den. For å være snill har vedkommende som har betalt meg litt for å leie tilbudt meg 12.000 kroner for den. 
Det er et jæ**** stort hopp fra 100K og til 60K. 
Enda lengre hopp er det fra 60K og helt ned til 12K. 

Nå skal jeg ha tak i all dokumentasjon på transaksjoner mellom oss og utbygger, og jeg skal sette i gang og forhøre meg om det er mulighet for å anmelde, kreve erstatning, osv osv. 
100.000 kroner for ekstra parkeringsplass. Og 10 leiligheter hvor dette ble gjort... Utbygger har faktisk svindlet for en million... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg har hatt et håp om å snart få 60.000 kroner inn på konto for en parkering jeg har hatt til overs etter salg av en leilighet. 
Men så viste det seg at utbygger ikke hadde tinglyst noen av parkeringsplassene, så de solgte parkeringer for 100.000 kroner stykket i tillegg til de som fulgte med i utgangspunktet uten å knytte dem til leiligheten. 

Etter litt graving fra de som var interessert i å kjøpe av meg fant man ut at INGEN av parkeringene var tinglyst, og dermed som fellesareal å regne. 
Så da er det ikke noe som tilhører leilighetene, og de pengene som flere betalte for parkeringsplasser var til ingen nytte. Det har utbygger stukket i egen lomme, og juridisk har ikke de som har betalt for dette hatt noen juridisk rett på mer enn gulvarealet man har bodd på og sportsbodene... 

På bakgrunn av dette hadde styret bestemt at de skulle kreve parkeringen av meg vederlagsfritt, siden jeg ikke har noe dokumentert eierskap til den. For å være snill har vedkommende som har betalt meg litt for å leie tilbudt meg 12.000 kroner for den. 
Det er et jæ**** stort hopp fra 100K og til 60K. 
Enda lengre hopp er det fra 60K og helt ned til 12K. 

Nå skal jeg ha tak i all dokumentasjon på transaksjoner mellom oss og utbygger, og jeg skal sette i gang og forhøre meg om det er mulighet for å anmelde, kreve erstatning, osv osv. 
100.000 kroner for ekstra parkeringsplass. Og 10 leiligheter hvor dette ble gjort... Utbygger har faktisk svindlet for en million... 

Herrefred så mange svindlere i dette feltet! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, enna skrev:

Herrefred så mange svindlere i dette feltet! :|

Ja det kan du si... Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å slippe unna heller. De har jo gjort det mange ganger. Det er jo ikke første gang de har hatt et prosjekt som har gitt mulighet for utvidet parkering. Ikke siste prosjektet heller. 

Men det er jo en liten pinglesum fra bare meg. Så jeg kommer vel ikke noen vei uansett hva jeg finner på å gjøre... 
Skal nå skrive avtale med kjøper i morgen klokken 13.00. Ellers får jeg ikke noe som helst.. Får betalt bombrikka og service på bilen da. Og kanskje kjøpt noe gøy til ungene. Juhu :| 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...