Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 705
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Altså seriøst? ??

Nå har galskapen vært her i snart to uker og jeg tror jeg elsker alt ved henne! For det første er hun ekstremt stødig og trygg i møte med absolutt alle miljøer, mennesker, hunder, etc. Første dagen må

Jeg digger deg, Skoj! 

Posted Images

Skrevet

Da kan jeg stikke inn en tå her, tispa er bekreftet drektig i dag, så om ca 4,5 uker finner jeg ut om det blir valp på meg. Kommer det en hann i kullet, så blir det en liten sheltie på meg i begynnelsen av juni :)

• Like 7
Skrevet

Tiden går saaaakte! Merker at jeg har en hund for lite, og gleder meg til tuppa kommer i hus. :gaah:

Skrevet
17 minutter siden, busann skrev:

Da kan jeg stikke inn en tå her, tispa er bekreftet drektig i dag, så om ca 4,5 uker finner jeg ut om det blir valp på meg. Kommer det en hann i kullet, så blir det en liten sheltie på meg i begynnelsen av juni :)

Oh, hvor fra? Spennende! 

Skrevet
16 minutter siden, Kristiin skrev:

Åååh, de er jo så fine :wub:

Gleder meg på dine vegne :ahappy:

Takk for det :flowers:

Jeg tror det blir veldig bra og at den rasen kommer til å passe meg godt :) Kanskje vi kommer i gang med sportreningen vi hadde ambisjoner om også :D 

Skrevet
Akkurat nå, Midas skrev:

Jeg tror det blir veldig bra og at den rasen kommer til å passe meg godt :) Kanskje vi kommer i gang med sportreningen vi hadde ambisjoner om også :D 

Tror heller ikke portis blir så dumt asså! 

Ja, det er vi med på, det ble det jo aldri no av :lol: Så starter vi nok begge med blanke ark tipper jeg :lol:

Skrevet
Akkurat nå, Kristiin skrev:

Tror heller ikke portis blir så dumt asså! 

Ja, det er vi med på, det ble det jo aldri no av :lol: Så starter vi nok begge med blanke ark tipper jeg :lol:

Ja, vi gjør det ☺️ Det ble ikke så mye hverken av det ene eller det andre med Midas på slutten. Jeg vil gjerne ha noen å trene spor med :D 

Skrevet
Akkurat nå, Midas skrev:

Ja, vi gjør det ☺️ Det ble ikke så mye hverken av det ene eller det andre med Midas på slutten. Jeg vil gjerne ha noen å trene spor med :D 

..da har vi treningsdater når du får en liten krøll :D Snakket om å prøve blodspor i flere år, uten å noen gang få ut foten :lol:

• Like 1
Skrevet (endret)
15 hours ago, Tonje said:

Oh, hvor fra? Spennende! 

Fra en venninne som har sitt første sheltie kull (har drevet oppdrett av cavalier tidligere). 
Sherloki er far til kullet, så blir veldig spennende.

Endret av busann
  • Like 1
Skrevet
On 04/03/2018 at 10:45 AM, Malamuten said:

Veldig pen iallefall :wub:  Så spennende! 

Virkelig! Hun skal være her til påske, så da skal en veterinærvenninne få kjenne på magen. Jeg er så utålmodig! :o 

• Like 1
Skrevet
23 timer siden, Midas skrev:

Hvor fra?? :o:D 

Vurderer portisvalp til sommeren selv, men så ubesluttsom som jeg er så vet jeg ikke om det blir noe av i år heller :P Gamla blir 13 år, så det er jo på tide med en portis til. 

Skrevet
På 7.3.2018 at 8:49 PM, Maria skrev:

Hvor fra?? :o:D 

Vurderer portisvalp til sommeren selv, men så ubesluttsom som jeg er så vet jeg ikke om det blir noe av i år heller :P Gamla blir 13 år, så det er jo på tide med en portis til. 

Det kan jeg si når jeg vet om det blir valper og en hannhund på meg ;) 

Skrevet

Jeg grugleder meg sånn!!! 

Driver å tenker og planlegger. Hvor lang bruker\brukte dere på alene hjemmetrening? Og er det dumt at Hele familien er hjemme med hunden, for å så plutselig skal den være alene en hel dag? (Med trening først selvsagt), eller bare hjemme med en?

Vi får valpen i mai, tenkte å starte forsiktig med alenehjemmetrening og ta det rolig. Jeg er hjemme fra nå og frem til 1. august . Hele familien er hjemme i juli, og i august, kan mannen ta ferie, men er enkelte dager der begge er vekk. Rekker det med alenehjemmetrening til det? Eller bør jeg finne noen som kan sitte her? 

• 4 weeks later...
Skrevet
Akkurat nå, Sprettballen skrev:

2 uker til fødsel! :o Håper det kommer en hel haug med valper og minst 3 tisper.

Fire uker til fødsel her. Rekker akkurat valpeshow på spesialutstilling i august! Dersomhvissomatte det er så mange tisper at jeg får en da. :lol:

• Like 5
Skrevet (endret)

Oppdaterer litt for de som bryr seg :icon_redface: endte opp med å beholde en av valpene fra mitt første oppdrett. Følger spent med på om hun kommer til å bli for stor da hun ble beholdt fordi jeg har lyst til å prøve meg på utstilling. Så håper hun utvikler seg bra. Foreløpig er kroppen bra og hodet suverent ( etter mitt utrente øye) men hun er snarvokst så håper hun er lik moren og stopper å vokse snart. ( moren var også en stor valp men endte opp på 21 cm. Rasestandard 18 cm +- 2 cm ) så krysser fingrene.. Vanvittig livlig valp med litt temperament, men samtidig utrolig glad i alt og alle og utrolig kosete, så dette blir spennende! 

Utrolig dårlig poseringsbilde fra 5 ukers alder ( bilde nr 2) og søtnosbilder fra uke 9 ( bilde 3) og uke 12( bilde 1)

C3615DAD-24F5-408A-95E2-774BC3D91AFE.jpeg

213A6BF9-6D8B-417E-9A9A-BB6E0DFA69DF.jpeg

027CD512-4C4A-48A5-AA09-AEFBEA165629.jpeg

Endret av Eliza
  • Like 10
Skrevet
21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Fire uker til fødsel her. Rekker akkurat valpeshow på spesialutstilling i august! Dersomhvissomatte det er så mange tisper at jeg får en da. :lol:

Så spennende! Jeg kan nesten ikke vente med å få høre hvor mange de ser på røntgen til uka. Har mareritt om at det bare kommer hannhunder eller nesten ingen valper :blink: :lol: Og så har jeg litt noia for at jeg ikke har navn klart enda. Jeg pleier alltid å ha navn klart kjempetidlig! Sist gang hadde jeg bestemt meg for navn FØR jeg hadde bestemt meg for om jeg skulle ha valp eller ikke :innocent:

• Like 2
Skrevet
1 time siden, Sprettballen skrev:

Så spennende! Jeg kan nesten ikke vente med å få høre hvor mange de ser på røntgen til uka. Har mareritt om at det bare kommer hannhunder eller nesten ingen valper :blink: :lol: Og så har jeg litt noia for at jeg ikke har navn klart enda. Jeg pleier alltid å ha navn klart kjempetidlig! Sist gang hadde jeg bestemt meg for navn FØR jeg hadde bestemt meg for om jeg skulle ha valp eller ikke :innocent:

Jäger ble pappa i natt han.Der så de to på ultralyd,to på røntgen og ut kom det syv :-D Veldig morsom overraskelse!!

• Like 4
Skrevet
13 minutter siden, Toril skrev:

Jäger ble pappa i natt han.Der så de to på ultralyd,to på røntgen og ut kom det syv :-D Veldig morsom overraskelse!!

Så gøy! De så fire fosterblærer på UL, så håper det blir et stort kull :D 

• Like 1
Skrevet
5 timer siden, Eliza skrev:

Oppdaterer litt for de som bryr seg :icon_redface: endte opp med å beholde en av valpene fra mitt første oppdrett. Følger spent med på om hun kommer til å bli for stor da hun ble beholdt fordi jeg har lyst til å prøve meg på utstilling. Så håper hun utvikler seg bra. Foreløpig er kroppen bra og hodet suverent ( etter mitt utrente øye) men hun er snarvokst så håper hun er lik moren og stopper å vokse snart. ( moren var også en stor valp men endte opp på 21 cm. Rasestandard 18 cm +- 2 cm ) så krysser fingrene.. Vanvittig livlig valp med litt temperament, men samtidig utrolig glad i alt og alle og utrolig kosete, så dette blir spennende! 

Utrolig dårlig poseringsbilde fra 5 ukers alder ( bilde nr 2) og søtnosbilder fra uke 9 ( bilde 3) og uke 12( bilde 1)

C3615DAD-24F5-408A-95E2-774BC3D91AFE.jpeg

213A6BF9-6D8B-417E-9A9A-BB6E0DFA69DF.jpeg

027CD512-4C4A-48A5-AA09-AEFBEA165629.jpeg

Søtere enn sukker! 

• Like 2
Skrevet
15 hours ago, Sprettballen said:

2 uker til fødsel! :o Håper det kommer en hel haug med valper og minst 3 tisper.

Ooooh! Så spennende! Det blir schäfer? :wub:   

Skrevet
16 hours ago, Eliza said:

Uansett hvor stor hun blir så er hun i alle fall veldig søt :)