Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Siri skrev:

Nei, men det er helt annerledes :P Det er søtt på feil måte liksom :P 

Jeg skjønner ikke hva du mener? Hva da "søtt på feil måte"? :o:P 

2 timer siden, Siri skrev:

:lol: Sånn "gjort mye"-kvelder hos meg innebærer husvask og alt som er kjedelig og sånt man MÅ gjøre... Andre aktiviteter er jo stort sett bare morsomt :D Da føles det ikke som om man har gjort noe særlig :D 

Det er jo et poeng :ahappy: Pelsstell er dog en av de aktivitetene jeg ikke syns er morsomt :P 

2 timer siden, Siri skrev:

Om dette med fører BÅDE litt mer penger OG frihet, så var det jo på sin plass å gratulere :D 

Ja, det er det jo da! :jump: Jeg er litt usikker på om det gir mer penger og frihet, men det finner jeg vel ut snart :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg våkna i natt av vondt i magen og ryggen... jeg tror magen min syntes den slurken med hostesaft jeg tok før jeg la meg var fryktelig unødvendig, så da protesterte hele systemet big time... måtte opp og ta både Novalucid og smertestillende... det hjalp heldigvis, men nå murrer den magen igjen. 

Au da :hmm: Du må ikke ta sånn hostesaft som du blir så dårlig i magen av? 

1 time siden, Line skrev:

Bare å kjøre til Trondheim det :lol: Forøvrig er ikke tanna vond lengre :ahappy: 

 

Jeg kan love deg at jeg aldri kommer til å kjøre så langt for en tannlege :aww::P 

31 minutter siden, Siri skrev:

Når jeg ser hvor mye søppel jeg genererer de gangene jeg er på sykehuset for å få min medisindose, så kan jeg jo tenke meg det blir mye hos deg ja :o 

Altså, ja.. Jeg får jo 2 liter væske om dagen, og de kommer i esker med 10 i, dvs at jeg tømmer en sånn eske på 5 dager. Hver av posene er pakket inn i plast, og posene selv er jo av plast. Jeg får to sprøyter med saltvann for å skylle gjennom, hver av de er jo pakka i plast, og både posene og sprøytene har plastkorker. I tillegg så har vi jo det vi vasker av q-syten med, det er også pakka inn i plast. I dag har vi hatt full skift og vask av picclinen, og da er det jo et sterilt skiftesett i tillegg, innpakka i plast, samt bomullsdotter som er pakka inn i plast, sånne plastre til å ha over alt sammen som er pakka inn, hudfilm på "fille" som er pakka inn, samt da den før nevnte q-syten som også er pakka i plast.. Jeg tror det er alt som har med piccline og intravenøst å gjøre, og da har jeg ikke begynt på stomiskift og utstyr :lol: Det er MYE søppel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Nei, men på Gjøvik dyreklinikk koster det 8000 kr *hjelpsom*

Har de mr der da? Casper tok CT der iallefall. Eller, det var dyrehospitalet det kanskje.
Googlet litt og fikk opp summer som 16k, men det var for noen år siden.

Jeg føler liksom at jeg må gjøre noe mer, og hørte at de hadde fått en dyktig dyrlege fra Australia hos vet.høyskolen, som hadde fikset ryggen til hunden til en bekjent av mamma. Hn sa at jeg ikke måtte dra til Gjøvik, de hadde ikke riktig utstyr og sånn og var visst ikke noe å bruke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:


Har de mr der da? Casper tok CT der iallefall. Eller, det var dyrehospitalet det kanskje.
Googlet litt og fikk opp summer som 16k, men det var for noen år siden.

Jeg føler liksom at jeg må gjøre noe mer, og hørte at de hadde fått en dyktig dyrlege fra Australia hos vet.høyskolen, som hadde fikset ryggen til hunden til en bekjent av mamma. Hn sa at jeg ikke måtte dra til Gjøvik, de hadde ikke riktig utstyr og sånn og var visst ikke noe å bruke.

Eller det er vel Gjøvik smådyrsykehus tror jeg. Og søster var der og tok MR på hunden sin for litt siden. Er en ortoped på Gjøvik som jeg vet mange har anbefalt, er dyktig og grei. Men om han vet noe om rygg det vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Noen mennesker har så himla mange ord! Hvis jeg ser et sånt ordmenneske som nærmer seg så må jeg legge om planene for pausen min, ingen spising, masse lytting på ordstrømmer om alt og ingenting. :gaah:

:lol: Det er derfor jeg spiser på kontoret mitt :aww: 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener? Hva da "søtt på feil måte"? :o:P 

:P Det er bare ekkelt... og legger seg som belegg på tunga *urk*. 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Det er jo et poeng :ahappy: Pelsstell er dog en av de aktivitetene jeg ikke syns er morsomt :P 

Pelsstell er koselig om man har god tid, synes jeg.. som i går :D 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det er det jo da! :jump: Jeg er litt usikker på om det gir mer penger og frihet, men det finner jeg vel ut snart :lol: 

Håper det blir begge deler :D 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Au da :hmm: Du må ikke ta sånn hostesaft som du blir så dårlig i magen av? 

Nei, det er jo egentlig bare teit... men jeg visste jo ikke at jeg ble dårlig av den :P Jeg tror kanskje ikke jeg ble dårlig forrige gang jeg tok en slurk, men det er så lenge siden... NÅ skal jeg huske det til neste gang jeg evt føler behov :aww: 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Altså, ja.. Jeg får jo 2 liter væske om dagen, og de kommer i esker med 10 i, dvs at jeg tømmer en sånn eske på 5 dager. Hver av posene er pakket inn i plast, og posene selv er jo av plast. Jeg får to sprøyter med saltvann for å skylle gjennom, hver av de er jo pakka i plast, og både posene og sprøytene har plastkorker. I tillegg så har vi jo det vi vasker av q-syten med, det er også pakka inn i plast. I dag har vi hatt full skift og vask av picclinen, og da er det jo et sterilt skiftesett i tillegg, innpakka i plast, samt bomullsdotter som er pakka inn i plast, sånne plastre til å ha over alt sammen som er pakka inn, hudfilm på "fille" som er pakka inn, samt da den før nevnte q-syten som også er pakka i plast.. Jeg tror det er alt som har med piccline og intravenøst å gjøre, og da har jeg ikke begynt på stomiskift og utstyr :lol: Det er MYE søppel! 

Det er VELDIG mye søppel :lol: 

Har jeg sittet på Skype-kurs igjen... Veldig greit med sånne times-kurs på Skype altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra ! Den svarte citronen gikk gjennom eu-kontroll med flying colours :D Bytta to lyspærer. Det med partikkelfilterfeilen hadde løst seg selv, så de helte på noe diselrens også, og leste av feilkodene selvsagt. :blissysmile:  Liker sånt! 

 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 2ne skrev:

 

@Pixie og @Kaisen, det er sånt som dette som gjør at man anbefaler å ikke få hund om man ikke virkelig ønsker det selv, enten det er menn eller barn (det går i mange tilfeller ut på ett :P ) som ønsker seg hund. Det er også lov til å kaste inn håndkle og omplassere hunden om det føles for slitsomt, det er ikke sånn hundehold skal være, det skal være en overvekt av kos og moro, man burde føle at hundeholdet gir en noe, ikke at det er en slitsom byrde :) 

Nei altså, jeg er ufattelig glad for at vi fikk hund. Jeg kan aldri tenke meg et liv uten:wub: føler ikke at det er en byrde i seg selv å ha hund, heller samboeren som er en byrde akkurat nå:teehe:ansvaret skulle deles og utgifter skulle deles, men nå sitter jeg her med minus på kontoen fordi jeg ikke hadde beregnet å betale alt selv... jeg har allerede begynt å tenke på min neste hund jeg. Men da er forskjellen at det skal være min og ikke vår, og da kan jeg ikke ha noen forventninger til han i det hele tatt, og da blir jeg ikke skuffa heller:P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sunlily skrev:

Fikk tilbake røntgenresultatene på Celebi i går, og nok en dag med dårlige nyheter... Albuene var frie og fine, men hoftene var C, så da satt jeg igjen med en trist forvert, en trist oppdretter og en meg. Nå er jeg så lei av det ene etter den andre at jeg snart gir opp. Sistemann ut med røntging i dag, så får vi håpe resultatene er gode denne gangen i det minste :)

Og det var de :D B på begge hoftene til Tirith! Nå gjenstår svaret på albuene :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lola Pagola skrev:


Har de mr der da? Casper tok CT der iallefall. Eller, det var dyrehospitalet det kanskje.
Googlet litt og fikk opp summer som 16k, men det var for noen år siden.

Jeg føler liksom at jeg må gjøre noe mer, og hørte at de hadde fått en dyktig dyrlege fra Australia hos vet.høyskolen, som hadde fikset ryggen til hunden til en bekjent av mamma. Hn sa at jeg ikke måtte dra til Gjøvik, de hadde ikke riktig utstyr og sånn og var visst ikke noe å bruke.

Jeg tok feil, det er CT de har der. Unnskyld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Turb skrev:

Skjønner den godt og iblant synes jeg absolutt ikke at hundehold er morsomt eller verdt det, det er innimellom utrolig mye jobb og lite morro, men for meg så er det så gøy når det er gøy at det er verdt slitet... men skjønner godt de som ikke orker mer etter en rekke syke hunder...

Iblant tenker jeg også at jeg for hver hund bør velge en ny rase jeg ikke vet noe om, for da vet jeg ikke noe om sykdommene heller :P desto mer man lærer om en rase desto vanskeligere blir det jo å finne en oppdretter og en kombinasjon man vil ha valp fra pga helse og mentalitet

Det er veldig sant. Så jeg vurderer en helt ny rase neste gang, eller blanding faktisk.

Samtidig sitter jeg og kjenner på hvor deilig det er med frisk hund. Etter fire som var mye syke.

12 timer siden, enna skrev:

I dag har Lotta begynt med bassengsvømming på Heimdal. En gang per uke. For å bygge muskler og kondisjon på en sunn måte (blåholke utenfor huset mitt og området her, blir lite med fart for tiden). De fleste hunder sliter en del første treningen, ifølge hun som driver rehabiliteringsavdelingen,  og de syns ofte dette er veldig skummelt første gangen. Lotta brukte 3 minutter på "skummelt", deretter var det bare kjempemorsomt. Hun NEKTA å komme opp etter halv time, men var da skikkelig sliten. Faktisk så sliten at bakbena dirra når hun først stod på alle fire på land igjen. Vi måtte dra henne opp mens hun gjorde motstand, og hun prøvde to ganger å hoppe ut igjen. Første hund noengang ifølge Siv, som likte dette SÅ godt første gang den prøver basseng. Vi lo ganske godt av Lotta :) 
Etterpå ble det to timer med smellertrening og romsøk. Har sliten hund her i kveld :)

Det gjorde min gamle blanding også- det endte med at damen måtte ut i selve bassenget for å fange ho. Jeg var til utrolig lite hjelp, jeg sto og hylta av latter.

Akkurat nå har jeg fått en kjip beskjed, det er ingenting farlig, og ikke noe alvorlig- men allikavel ble jeg lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

For en natt... Trym har spydd en gang men finner ingen behagelige måter og ligge på så han har klynka, skjelvi og pesa litt "hele tiden". Han tisser da, så noe kommer jo gjennom? Han har kun drikki litt og det kom ut foran inatt... Ikke spist noenting på halvannet døgn. Tror det blir dyrlegen idag, redd for at det er noe som blokker et eller annet sted. Han har jo spist ting han ikke har tålt før, og da spyr han og ferdig med det. Ikke denne klynkinga :no: Han dør sikkert på operasjonsbordet.

 

5 minutter siden, Stine skrev:

Da ligger han på operasjonsbordet :no:

Håper det ikke er noe alvorlig og at han er kjapt på beina igjen! :hug:

3 minutter siden, Debbie skrev:

Det er veldig sant. Så jeg vurderer en helt ny rase neste gang, eller blanding faktisk.

Samtidig sitter jeg og kjenner på hvor deilig det er med frisk hund. Etter fire som var mye syke.

Det gjorde min gamle blanding også- det endte med at damen måtte ut i selve bassenget for å fange ho. Jeg var til utrolig lite hjelp, jeg sto og hylta av latter.

Akkurat nå har jeg fått en kjip beskjed, det er ingenting farlig, og ikke noe alvorlig- men allikavel ble jeg lei meg.

:hug:godt det ikke er noe farlig eller alvorlig i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Stine skrev:

Da ligger han på operasjonsbordet :no:

Håper de går bra! :hug:

 

Iraia er helt klikk på støvsugeren. Vært sånn siden dag en, regna med hu trengte å bli vant med den men hu gir seg ikke, bare bjeffer og bjeffer. Noen tips? Samme om det er vanlig støvsuger eller robot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Stine skrev:

Ja, aner ikke hva det er... Men høy crp og for mange hvite blodlegemer? Pluss full mage og tarm.

Ååå :( 
Håper operasjonen går fint og at han er kjapt på beina igjen :console: 

15 minutter siden, Debbie skrev:

Akkurat nå har jeg fått en kjip beskjed, det er ingenting farlig, og ikke noe alvorlig- men allikavel ble jeg lei meg.

Så godt at det ikke er noe farlig. Selv om også den type beskjeder kan være kjipe å få. 


Nå har vi vært ute på en times tur. På tide å komme seg ut på badet og få satt i gang med å friske opp fargen. Etter det skal jeg rydde og pakke ut enda mer før jeg skal videre til mannen og lage nachos med ungene :) De får ikke være her med alt det rot :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det er derfor jeg spiser på kontoret mitt :aww: 

 

Jammen jeg vil ordne med mat og kaffe på de 15 minuttene jeg har, ikke stå og høre detaljerte utlegninger om ditt og datt! Jeg tror det er sånn at noen må snakke for å bearbeide, skulle bare ønske at de forsto at jeg må ofre pausen min for at de skal få bearbeidet. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint, han er en tøff gutt :heart: Selv om det svirrer i bakhodet at han er 8 år og ikke har vært i narkose før... Ble en kort tur på hytta da, Tuva og jeg pakker oss ut nå. Kan ikke ha en nyoperert hund i en hytte uten vann og strøm, er såpeglatt ute og så kom meg nesten ikke opp, spent på om jeg kommer meg helskinnet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jammen jeg vil ordne med mat og kaffe på de 15 minuttene jeg har, ikke stå og høre detaljerte utlegninger om ditt og datt! Jeg tror det er sånn at noen må snakke for å bearbeide, skulle bare ønske at de forsto at jeg må ofre pausen min for at de skal få bearbeidet. :aww:

Har full forståelse altså :aww: 

Akkurat nå, Stine skrev:

Det går nok fint, han er en tøff gutt :heart: Selv om det svirrer i bakhodet at han er 8 år og ikke har vært i narkose før... Ble en kort tur på hytta da, Tuva og jeg pakker oss ut nå. Kan ikke ha en nyoperert hund i en hytte uten vann og strøm, er såpeglatt ute og så kom meg nesten ikke opp, spent på om jeg kommer meg helskinnet ned.

Krysser fingrene for at dette går kjempefint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Stine skrev:

Da ligger han på operasjonsbordet :no:

Nå har du vel fått nok for ei stund. Håper det går bra med han! :console:

 

I dag får jeg besøk fra Tr.heim og i morgen blir det roadtrip til Sverige for å se på valper. Gleder meg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

 

Jeg kan love deg at jeg aldri kommer til å kjøre så langt for en tannlege :aww::P 

Det hadde ikke jeg gjort heller :P 

35 minutter siden, Stine skrev:

Da ligger han på operasjonsbordet :no:

Fingers crossed! :hug: 

 

Nå sitter jeg med beina i skuffen :P, drikker kakao, og venter på at klokka skal bli film.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Stine skrev:

Det går nok fint, han er en tøff gutt :heart: Selv om det svirrer i bakhodet at han er 8 år og ikke har vært i narkose før... Ble en kort tur på hytta da, Tuva og jeg pakker oss ut nå. Kan ikke ha en nyoperert hund i en hytte uten vann og strøm, er såpeglatt ute og så kom meg nesten ikke opp, spent på om jeg kommer meg helskinnet ned.

Lykke til, det går helt sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...