Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars

Siljus
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Ikke tilfeldigvis noen soniser som bor i nærheten av Ulset(5116, altså ved Bergen) og kan hente noe for meg og sende det i posten? Jeg betaler selvfølgelig porto og vi kan eventuelt bli enige om noe ekstra i betaling [emoji4]
Vognposen jeg ønsker meg dukket plutselig opp på finn. Den selges ikke i butikker lengre, så typisk at det var langt unna [emoji14]
@Enits

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tilfeldigvis noen soniser som bor i nærheten av Ulset(5116, altså ved Bergen) og kan hente noe for meg og sende det i posten? Jeg betaler selvfølgelig porto og vi kan eventuelt bli enige om noe ekstra i betaling [emoji4]
Vognposen jeg ønsker meg dukket plutselig opp på finn. Den selges ikke i butikker lengre, så typisk at det var langt unna [emoji14]

Jeg kan også om ikke malinka gjør det :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Flaksen min i dag fortsetter tydeligvis :)
De mørke skyene holdt seg i en helt annen ende av hvor jeg gikk, så vi har hatt en times tur nå. Sola stod jo på hele veien, så det ble alt for varmt til å gå med allværsjakke. I det jeg kom inn innkjørselen begynte det å dryppe litt. Flaks! :)  

Efit ja... Jeg har tenkt på å ha en flere ganger, men når et skjer noe særlig her hos meg så blir det ganske spontant. Og jeg tror muligens at jeg hadde glemt det ut etter et par timer :whistle:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, enna skrev:

Da har jeg vært innom Brønnøysundregisteret ennå en gang og reservert meg mot telefonsalg og telefonreklame, samt adressert post-reklame. Er dritt lei av å bli forstyrra i tide og utide, og få postkassa fylt opp av dritt! 
Reserverte meg for noen år siden, men det har visst "falt ut" gitt!

Jeg tror jeg måtte reservere meg tre ganger i Brønnøysundregistrene for å få slutt på telefonselgere en gang for alle... skjønt, jeg hadde en på tlf i fjor en gang. Han fikk så hatten passa da jeg etter hvert skjønte at han var telefonselger :aww:. Lapp på postkassa fungerer forresten veldig bra. Jeg får aldri uadressert reklame lenger. Det er såååå deilig :ahappy: 

Har jeg sittet i møte i  hele dag, men skal straks hjem. Jeg er ikke helt i middagsmodus for tida, så jeg har ingen tanker om hva jeg skal lage til middag... Fryseren er full, men jeg er ikke sulten :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malinka skrev:

Joda, bor i nærheten. :) Jeg kan hente og sende i posten, men ikke før i morgen.

1 time siden, Enits skrev:

Jeg kan også om ikke malinka gjør det :)

Sonen altså :wub: <3

@Malinka Jeg er ute på trilletur med lillemor akkurat nå, men jeg sender pm når jeg kommer hjem :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har klistremerke på postkassa, og det funker veldig bra. Hvis merket er dekket av snø er det plutselig masse papirsøppel i postkassa igjen, så jeg prøver å koste av.

Ja, jeg har lappmot uadressert reklame. Har reservert meg mot adressert. Pluss disse j... telefonplagerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ah nå fikk jeg turnusfri fra jobb i morgen så da får jeg dratt opp til huset og vasket ut kjøkkenet og ordnet litt der + det andre soverommet. Elektriker kommer på mandag så jeg også får en komfyr. Lørdag blir det innflytting :D 

10.mars får jeg bredbånd. Antageligvis ikke så kjapt som jeg er vant med, men sikkert bra nok.  

Gleder meg litt til å henge med i svingene igjen og være på plass. Har liksom flyttet siden desember føler jeg nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ah nå fikk jeg turnusfri fra jobb i morgen så da får jeg dratt opp til huset og vasket ut kjøkkenet og ordnet litt der + det andre soverommet. Elektriker kommer på mandag så jeg også får en komfyr. Lørdag blir det innflytting :D 

Kanskje jeg må ta med bålpanna på lørdag? Så kan vi steike pølser på bål etter flyttinga :lol: Evt bare ta med ved å fyre opp et bål ute et sted :D 

10.mars får jeg bredbånd. Antageligvis ikke så kjapt som jeg er vant med, men sikkert bra nok.  

Overlever sikkert :P 

Gleder meg litt til å henge med i svingene igjen og være på plass. Har liksom flyttet siden desember føler jeg nå :P 

Du HAR jo det :P 

Det ble spekemat a la Siri til middag i dag... rå gulrøtter, rå kålrot, sukkererter, litt ost, noen brødsticks, creme fraiche, spekeskinke og speket hjort :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Siri skrev:

Kanskje jeg må ta med bålpanna på lørdag? Så kan vi steike pølser på bål etter flyttinga :lol: Evt bare ta med ved å fyre opp et bål ute et sted :D 

Hmmm ja kanskje det. Kan kjøpe inn litt pølser jeg på fredag! Eller lørdag morgen. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Overlever sikkert :P 

Har nok å henge fingrene i sikkert i sommer uansett, så merker vel ikke hastigheten :lol: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Du HAR jo det :P 

Ja jeg har jo faktisk det :lol: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Det ble spekemat a la Siri til middag i dag... rå gulrøtter, rå kålrot, sukkererter, litt ost, noen brødsticks, creme fraiche, spekeskinke og speket hjort :ahappy:

Her ble det pasta, avocado, stekte solsikkekjerner, kokt egg, røke laks rester. Ja, tømme frys og kjøleskap. men digg var det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Hmmm ja kanskje det. Kan kjøpe inn litt pølser jeg på fredag! Eller lørdag morgen. 

Pakker den i bilen, jeg :D Og kanskje ta med ved også da... Håper jeg husker det :o 

Har nok å henge fingrene i sikkert i sommer uansett, så merker vel ikke hastigheten :lol: 

Det tror jeg nok du har ja :lol: 

Ja jeg har jo faktisk det :lol: 

:lol: 

Her ble det pasta, avocado, stekte solsikkekjerner, kokt egg, røke laks rester. Ja, tømme frys og kjøleskap. men digg var det! 

Nammmm :D 

9 minutter siden, Wildlife skrev:

Sitter på kina restaurant med minn sønn. Her er et par som eneste andre kundene. Meget snodige samtaler de har gitt?

Vi LYTTER ikke, gjør vi vel? :lol: 
Nå fikk jeg lyst på kinamat... DET er godt, det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Enits said:

d190b3ec5f9f11b6138653a008c093f0.jpg

Lumi har veeeldig lyst på presangen min :P

Det skjønner jeg! Pøbel er veldig glad i Kongbamsen han fikk av @Artemis til jul - men han har knertet pipen som var i hodet på dinosauren, så det er bare magen som piper igjen. :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje Keo er litt for lur for sitt eget beste, eventuelt så har vi en varierende stimuluskontroll :lol: 

Her må man jobbe for maten på stuegulvet, Keo fikk fortsette litt høyrefot og innganger, noe som enda er meget merkelig også for føreren. Kommanderer "plassfot" i all min forvirring, bikkja sitter foran fortsatt og ser litt mistenkelig på meg, tydelig veldig gira men ikke helt sikker på hva jeg mente ettersom jeg kommanderte for både høyre (fot) og venstre side (plass). Kommanderer det samme en gang til uten å innse feilen, hvorpå Keo vrir rompa si inn på høyre, fortsetter å vri den inn, skviser seg ganske så brutalt inn mellom beina mine bakfra og setter seg der, meget håpefull om mat og fornøyd med seg sjæl. Godt kompromiss, kompis! :lol: 

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...