Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

10 timer siden, 2ne skrev:

Badering eller lignende kan kanskje lette litt på halebeinet fremover? Når du skal kjøre bil f.eks :) God bedring! 

Det overrasket meg i går, at å kjøre bil var mer behagelig enn å sitte i sofaen - i hvert fall så lenge jeg bare holdt gassen inne. Setevarmeren gjorde under med rumpa mi, så jeg lurer på om jeg bare skal sitte på vedovnen i dag :D 

Eeeeeeller finne en badering, jeg må uansett til Eidsvoll for å finne et apotek etterpå. Riktignok har vi hatt en mild vinter, men jeg er usikker på hvor lett det er å finne baderinger i februar. Kanskje de har noe på apoteket? Eller sånne oppblåsbare ringer en har rundt hundehalser i stedet for krager, tåler de rumpa mi?

10 timer siden, 2ne skrev:

Datterbarnet dro på skolen i dag, hun (og jeg, forsåvidt) hadde glemt at det er vinterferie :teehe: Nå er hun inne i en sånn Tolkien-steam, vi så de to første Hobbit-filmene i går, den siste Hobbit-filmen og den første LOTR-filmen i dag, så da er det vel de to siste LOTR-filmene i morra da :ahappy: Etter det skal hun høre alle bøkene på storytel. Jeg er en stolt, stolt mamma :D 

Hahahaha, jaja, bedre det enn å glemme å returnere til skolen etter ferie.

Og selvfølgelig har du gjort en god jobb med henne - velpreget og alt.

10 timer siden, Raksha skrev:

@SFX Lykke til ja! 

Tusen takk! Hvordan går det med deg?

10 timer siden, Raksha skrev:

Petter Kanin får nabo i natt. En liten 5 uker gammel rexgutt med forstoppelse - fått i gang systemet hans - tenk så lykkelig man kan bli over en bittebitteliten inntørka bæsj :lol:  Siden Pettern er hormonell på nivå med et helt 10.klassetrinn var det ikke aktuelt at de skulle bo sammen gitt, så minien fikk egen hybel. Gjort det jeg kan for han i natt, så da kan jeg legge meg og krysse fingre for at han er frisk og fin i morgen. 

Men stakkars liten da, god bedring til Harald (hvis det er en rex, så må den jo ha et kongenavn?)

3 timer siden, Siri skrev:

:lol: Det er ikke alltid det lønner seg å være snill pike nei... men jeg har også vært sånn. Sitter og venter og venter og venter, lurer på om de har glemt meg, og venter litt til... Godt du fikk løst det i hvert fall :lol: 

Nei, jeg skjønner nå at det er bedre å mase og kave med armene :P Den stakkars sykepleieren fikk ordentlig sjokk da jeg kom ut av undersøkelsesrommet, jeg kan jo ikke risikere å skade helsepersonellet heller. 

3 timer siden, Siri skrev:

:lol: Jeg har ei bok nå som jeg vet jeg har lest, for jeg kjenner igjen steder og settingen og sånt, men jeg husker jo ikke plottet eller hvordan det løste seg liksom - like vel sliter jeg med å lese den igjen bare fordi jeg vet jeg har lest den før... 

Åh, jeg elsker å lese på nytt ting jeg har likt før - mye bedre enn å kaste bort tid på noe nytt og dårlig. Selv om jeg vet nøyaktig hva som skjer, så får jeg like mye hjertebank, gåsehud og tåretriller. Jeg har noen ting jeg kan lese flere ganger i året, fordi det er så fordømt bra skrevet, og jeg blir så lykkelig av å lese kvalitet og litt deprimert over at jeg ikke kan skrive like bra, men så forsøker jeg likevel på Romanen Som Aldri Blir Utgitt.

3 timer siden, Siri skrev:

Kjenner jeg er litt lei av å se dårlig på det ene øyet - det er slitsomt når man sitter foran skjermen hele dagen. Men jeg overlever vel, antar jeg... 

Jeg mener dette helt seriøst: Vil det hjelpe med Kaptein Sabeltann-lapp?

2 timer siden, Turb skrev:

Tenk om man kunne drive bilen sin på snørr? Så billig drivstoff hadde vært om vinteren da...

Det er den mest random og fantastiske kommentaren jeg har lest på sonen på veldig, veldig lenge!

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg er litt usikker på det. Det er ingen av mine foreldre som er veldig opptatt av fantasy, de ser nok på om det går på tv og de ikke har sett det før (jeg tipper jo at de har sett LOTR-filmene, selv om jeg ikke har spurt de om det), men pappa leser ikke bøker og mamma leser klissete kjærlighetsromaner, så jeg har neppe fått det fra dem. Guttebarnet leser heller ikke bøker, og han ser vel ikke helt nødvendigheta av å se filmer om igjen heller :lol: Samme arv og samme miljø, han burde jo være hardcore HP-fan i det minste, men han er bare passelig interessert i det og :P 

Det hender jo at egenskaper hopper over en generasjon eller to, og dukker opp igjen.

10 minutter siden, Line skrev:

Nå leste jeg akkurat om Espaboller på Dagbladet.

Nå fikk jeg lyst på boller.

:aww: 

Det er bare å ta en tur.

Fortsatt god bedring til Lita, @enna

Nå skal jeg få sendt tre bilder til fremkalling, så jeg kan fylle ut mestvinnendealbum for avdeling Oslo og omegn for 2015 og levere tilbake før de skal deles ut for 2016 til helga. Det må jo ta et år å fylle ut et fotoalbum med bilde og hundens opplysninger... Men jeg forsøker å få det levert i dag til ei som sitter i avdelingsstyret og bor i Eidsvoll, så kan jeg lete etter dop og badering der.

Også blir jeg så grinete av noen av de som er med på konkurranser på P4 - hvis du ikke husker svaret med en gang, så bruker du ikke opp tiden på å tenke. Du sier pass, får et nytt spørsmål, og øker sjansen for å få et rett svar. Og er det mulig å gjette noe, så gjett framfor å si pass. Særlig når det gis to svaralternativ! Goddamnit, hvor lite strategisk og konkurransebevisst er det mulig å være?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobbintervju etterpå, og nervane har meldt seg. Og eg mislikar jobbintervju og alle spørsmåla! :P
Er kanskje mest nervøs og redd for at eg faktisk skal bli tilbudt jobben. Å gå i frå ein fast jobb og over til ein vikar jobb med (muligens?) lavare lønn. Det positive er jo at eg slepper 40 minutt med pendling t/r og bomavgift. 

Og kva går man med på jobbintervju som barnehagevikar? Dongeribukse og bluse? Sjølv føler eg for å hive på meg ullklær og svart, enkel joggebukse :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SFX skrev:

Det overrasket meg i går, at å kjøre bil var mer behagelig enn å sitte i sofaen - i hvert fall så lenge jeg bare holdt gassen inne. Setevarmeren gjorde under med rumpa mi, så jeg lurer på om jeg bare skal sitte på vedovnen i dag :D 

Pass på så du ikke får brent rumpe da i hvert fall :D 

22 minutter siden, SFX skrev:

Nei, jeg skjønner nå at det er bedre å mase og kave med armene :P Den stakkars sykepleieren fikk ordentlig sjokk da jeg kom ut av undersøkelsesrommet, jeg kan jo ikke risikere å skade helsepersonellet heller. 

:lol: Men det er jo kanskje det beste stede å gi folk sjokk på da, om man nå skal drive med sånt liksom :P 

22 minutter siden, SFX skrev:

Åh, jeg elsker å lese på nytt ting jeg har likt før - mye bedre enn å kaste bort tid på noe nytt og dårlig. Selv om jeg vet nøyaktig hva som skjer, så får jeg like mye hjertebank, gåsehud og tåretriller. Jeg har noen ting jeg kan lese flere ganger i året, fordi det er så fordømt bra skrevet, og jeg blir så lykkelig av å lese kvalitet og litt deprimert over at jeg ikke kan skrive like bra, men så forsøker jeg likevel på Romanen Som Aldri Blir Utgitt.

Men nytt kan jo være bra, sant? Og en krimbok er sjelden så fantastisk litterært skrevet at den er verdt å lese flere ganger altså... jeg får på en måte verken hjertebank, gåsehud eller tårer i øya når jeg leser krim :lol: Men jeg gleder meg nå til å lese Romanen Som Aldri Blir Utgitt :D 

22 minutter siden, SFX skrev:

Jeg mener dette helt seriøst: Vil det hjelpe med Kaptein Sabeltann-lapp?

Det kan jo hende, men jeg hadde jo ikke orka å gå med sånn lapp heller... :D Jeg LIDER meg gjennom det... 

22 minutter siden, SFX skrev:

Også blir jeg så grinete av noen av de som er med på konkurranser på P4 - hvis du ikke husker svaret med en gang, så bruker du ikke opp tiden på å tenke. Du sier pass, får et nytt spørsmål, og øker sjansen for å få et rett svar. Og er det mulig å gjette noe, så gjett framfor å si pass. Særlig når det gis to svaralternativ! Goddamnit, hvor lite strategisk og konkurransebevisst er det mulig å være?

Jeg melder meg inn i klubben!!! Også lurer jeg veldig ofte på hvorfor folk egentlig ringer inn til slike radioprogrammer når de omtrent skylder sosiale antenner og ikke tar humoren eller sjargongen til programlederen... men det er jo nesten litt underholdende i seg selv :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

SådetvardusomvarelskerinnatilHarald! :shifty:

:lol::lol:

 

1 time siden, Line skrev:

Nå leste jeg akkurat om Espaboller på Dagbladet.

Nå fikk jeg lyst på boller.

:aww: 

Så det jeg også. Men nå har jeg gått ned enda et kilo, den gleden trumfer bolleglede! (Kanskje til og med alle betydninger av uttrykket bolleglede).

Vi har sovet lenge, spist brunsj, vasket badet og gått oss en tur på føre som ikke var så glatt som antatt. Resten av dagen ligger åpen og uplanlagt. Kanskje jeg skulle gjøre unna noen burder først sånn at jeg kan gjøre noen lyster etterpå?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Wednesday skrev:

ÆSJ. Jeg nekter å gjøre det sjøl. Hvis det viser seg at dette er et gjentagende problem for Rafiki, så kommer jeg til å dra til dyrlegen hver eneste gang :aww: 

Jeg tilsatte litt kli (kjøpes på matbutikken) sammen med maten og problemet forsvant. Verdt et forsøk.

God bedring til @enna og @SFX

Jeg fikk svar fra NSB at jeg slapp gebyret (denne gangen - akkurat som det skjer ofte - aldri skjedd før).
Så det var en god nyhet i dag.

Er forkjølet og nesten ikke stemme igjen. Festlig å svare på spørsmål på jobben når en mnå hviske .... :P 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

De er veldig gode :D 

Ja, det er de :D 

1 time siden, SFX skrev:

Det er bare å ta en tur.

Litt langt for å kjøpe boller, så jeg kjøpte på Obs. men du kan få svinge innom og kjøpt til meg Ålesundhelga! :P 

30 minutter siden, Siri skrev:

Det kan jo hende, men jeg hadde jo ikke orka å gå med sånn lapp heller... :D Jeg LIDER meg gjennom det... 

I stillhet... :lol: 

Handlet. Var innom og kjøpte bikkjemat, og da kjøpte jeg med en ny pipelekesak. Nå ligger Freya og nikoser seg mens Yumi henger over henne og venter på en mulighet til å snappe den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bellare skrev:

Skal på jobbintervju etterpå, og nervane har meldt seg. Og eg mislikar jobbintervju og alle spørsmåla! :P
Er kanskje mest nervøs og redd for at eg faktisk skal bli tilbudt jobben. Å gå i frå ein fast jobb og over til ein vikar jobb med (muligens?) lavare lønn. Det positive er jo at eg slepper 40 minutt med pendling t/r og bomavgift. 

Og kva går man med på jobbintervju som barnehagevikar? Dongeribukse og bluse? Sjølv føler eg for å hive på meg ullklær og svart, enkel joggebukse :teehe:

Når jeg var på intervju til jobb i barnehage så hadde jeg på meg en svart dongribukse og en ullcardigan. Føler ikke man trenger å pynte seg i den forstand. Det er jo en barnehage liksom hvor hverdagen kanskje består av ull og joggeklær. Hadde dog aldri tørd å komme slik på intervju da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan søker man om etterbetalt?
Jeg har gått på AAP i flere år, men ble søkt ufør i November. 
Fortsatt ikke ferdig behandlet den søknaden, men etterbetalt ung ufør på AAP, kan jeg vel da søke om, fordiom?

Det kan du. Snakk med saksbehandleren din. Er strenge krav til ung ufør tillegg, men verdt å prøve.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bellare skrev:

Skal på jobbintervju etterpå, og nervane har meldt seg. Og eg mislikar jobbintervju og alle spørsmåla! :P
Er kanskje mest nervøs og redd for at eg faktisk skal bli tilbudt jobben. Å gå i frå ein fast jobb og over til ein vikar jobb med (muligens?) lavare lønn. Det positive er jo at eg slepper 40 minutt med pendling t/r og bomavgift. 

Og kva går man med på jobbintervju som barnehagevikar? Dongeribukse og bluse? Sjølv føler eg for å hive på meg ullklær og svart, enkel joggebukse :teehe:

Oh, så spennende! Det blir en annen hverdag enn det du driver med nå, men samtidig slipper du jobb på kveld og helger da :)  Bare kle deg i helt vanlig klær du, bhg-ansatte er mest opptatt av at det skal være praktisk :P Vi hadde en vikar i bhg jeg jobbet en gang som satt med høyhæla støvletter i sandkassa sammen med ungene, det så ikke bra ut :aww: 

Masse lykke til! :)

Snart er denne arb.dagen over også, det går så fort! Ut med gutta i snøen etterpå :ahappy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kaisen skrev:

Når jeg var på intervju til jobb i barnehage så hadde jeg på meg en svart dongribukse og en ullcardigan. Føler ikke man trenger å pynte seg i den forstand. Det er jo en barnehage liksom hvor hverdagen kanskje består av ull og joggeklær. Hadde dog aldri tørd å komme slik på intervju da :P

Gikk for dongeribukse og bluse + mine flotte, røde og veldig godt brukte salomon joggesko :D

Akkurat nå, Tonje skrev:

Oh, så spennende! Det blir en annen hverdag enn det du driver med nå, men samtidig slipper du jobb på kveld og helger da :)  Bare kle deg i helt vanlig klær du, bhg-ansatte er mest opptatt av at det skal være praktisk :P Vi hadde en vikar i bhg jeg jobbet en gang som satt med høyhæla støvletter i sandkassa sammen med ungene, det så ikke bra ut :aww: 

Masse lykke til! :)

Snart er denne arb.dagen over også, det går så fort! Ut med gutta i snøen etterpå :ahappy:

 

 

Praktisk med høge hælar i barnehage, ja :huh:

Takktakk!
Ja, blir ein veldig annleis kvardag! Litt usikker på kven som tek knekken på kven først, om eg får jobben :P Men føler intervjuet gikk veldig greit. Var hyggelege, imøtekommande og lette å prate med, dei som var der. Så får sjå i neste veke då, om eg får den eller ikkje!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bellare skrev:

Skal på jobbintervju etterpå, og nervane har meldt seg. Og eg mislikar jobbintervju og alle spørsmåla! :P
Er kanskje mest nervøs og redd for at eg faktisk skal bli tilbudt jobben. Å gå i frå ein fast jobb og over til ein vikar jobb med (muligens?) lavare lønn. Det positive er jo at eg slepper 40 minutt med pendling t/r og bomavgift. 

Og kva går man med på jobbintervju som barnehagevikar? Dongeribukse og bluse? Sjølv føler eg for å hive på meg ullklær og svart, enkel joggebukse :teehe:

Lykke til! Selv om lønna er lavere, kan det jo være at det går opp i opp med reduserte transportkostnader? Og det er verdi i å være mer hjemme også.

Standard råd er vel å kle seg på jobbintervju som en ville kledd seg på jobben - litt pyntet på en kontorjobb, anstendig som lærer, praktisk i barnehage, osv? Jeg har ikke vært i så mange jobbintervju, og har da vært mest fokusert på at det ikke skal være fullt av pels på klærne :P

1 time siden, Siri skrev:

Pass på så du ikke får brent rumpe da i hvert fall :D 

Hahahaha, jeg mister jo følelsen i rumpa på smertestillende, så det kunne kanskje ratt skje :D

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Men det er jo kanskje det beste stede å gi folk sjokk på da, om man nå skal drive med sånt liksom :P 

Med mindre hun var alene på vakt? Jeg så bare pasienter ellers i korridorene :P

1 time siden, Siri skrev:

Men nytt kan jo være bra, sant? Og en krimbok er sjelden så fantastisk litterært skrevet at den er verdt å lese flere ganger altså... jeg får på en måte verken hjertebank, gåsehud eller tårer i øya når jeg leser krim :lol: Men jeg gleder meg nå til å lese Romanen Som Aldri Blir Utgitt :D 

Jeg liker ikke krim, men jeg liker drama og angst i passe doser så lenge det er en happy ending :P Og jeg blir skuffa når jeg leser noe som er lovende i tre kapitler, også skrur de opp angst-knappen til det mest absurde og drar inn så mye randomness som om de har en morbid fasinasjon for å pine sine karakterer mest mulig.

Romanen Som Aldri Blir Utgitt er kjempebra, politisk dagsaktuell, tør å ta opp tabuer, ser verden gjennom litt andre briller, forsøker å være litt oppdragende samtidig som det også er en kjærlighetshistorie. Og er 97 prosent skrevet i hodet mitt og 2 prosent på papir.

1 time siden, Siri skrev:

Det kan jo hende, men jeg hadde jo ikke orka å gå med sånn lapp heller... :D Jeg LIDER meg gjennom det... 

Masochist. 

1 time siden, Siri skrev:

Jeg melder meg inn i klubben!!! Også lurer jeg veldig ofte på hvorfor folk egentlig ringer inn til slike radioprogrammer når de omtrent skylder sosiale antenner og ikke tar humoren eller sjargongen til programlederen... men det er jo nesten litt underholdende i seg selv :aww: 

Ja, så surmagete enkelte av dem er! FØR de har tabbet seg ut på alle spørsmål, til og med. Jeg innrømmer lett at noen ganger kan jeg ikke et eneste svar (men det hender jeg kan gjette riktig), mens andre ganger føles det som om jeg ville klart alle 15 om de kom så langt. Men det er jo frivillig å ringe inn, og premiene er ikke så lukrative at en lider seg gjennom å lytte til P4 uten å like humoren der?

44 minutter siden, MonicaT skrev:

God bedring til @enna og @SFX

 

Takk, det samme!

44 minutter siden, MonicaT skrev:

Jeg fikk svar fra NSB at jeg slapp gebyret (denne gangen - akkurat som det skjer ofte - aldri skjedd før).
Så det var en god nyhet i dag.

Åh, så bra!

39 minutter siden, Line skrev:

Litt langt for å kjøpe boller, så jeg kjøpte på Obs. men du kan få svinge innom og kjøpt til meg Ålesundhelga! :P 

Det kan vi fikse - men de er jo best når de er helt ferske. Jeg kjører ikke så fort over Gudbrandsdalen :P 

Det er visst ingen fotobutikk på Eidsvoll, så da har jeg bedt om å få framkalt de tre bildene i Jessheim. Så får jeg kvittet meg med de permene (at det skal være så slitsomt å vinne mestvinnendekonkurranser - det koster meg 150 kroner i fotobutikken å printe ut de bildene, og jeg må kjøre og avlevere de hos noen i styret. Skikkelig fælt å ha hatt så bra hunder, ass :D )

Men først gakke en liten tur med hundene - de trenger å få bevege seg, og legen anbefalte meg å bevege meg rolig så lenge jeg klarte, men holde meg unna is. Har hun sett ut av vinduet i det siste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipt av sikkert 2 kg hår :lol: Alright frisør som ikke skravlet altfor mye! Jeg var ikke helt i humør til småprating etter at bilen satt seg fast 2 min etter jeg hadde begynt å kjøre :P Men etter tips fra C fant jeg noe grus i ene boden, så jeg kom meg da avgårde etterhvert. Tipper de ikke kommer til å brøyte her før på fredag siden det ikke er vinterferie... Jaja, jeg har mat og ved :D Og nye musefeller! Det var ikke noe særlig å våkne av musa som prøvde å komme inn i brødposen inatt, også har jeg udugelige terriere som ikke merker musa engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Line skrev:

SådetvardusomvarelskerinnatilHarald! :shifty:

Var? :shifty:

3 timer siden, Siri skrev:

Vi trenger ikke engang den praten,  hun legen min. Jeg sendte en SMS for å få fornyet noen resepter (ja, det går også via sms), og da fikk jeg svar om at det var lenge siden jeg hadde målt blodtrykket mitt nå, så kanskje jeg burde tatt en tur innom? Greit med leger som passer på altså :D 

Ja, det er veldig greit! Jeg er innom for ofte til at hun rekker å etterlyse sånt, så jeg slipper det :lol: 

Nå har de fått en ny tjenestegreie forresten, besoklegen.no, så jeg kan sende meldinger til henne og omvendt, så jeg sendte en melding til resepsjonen egentlig om at jeg ikke kom denne uka siden jeg skulle til Ahus, og jeg har fått svar på det nå der hun ønsker meg lykke til :teehe: Jeg sende egentlig den beskjeden for at hun ikke skulle ringe meg på mandag og lure på hvorfor jeg ikke kom innom, jeg forventa ikke et svar, men da har vi testa ut det i hvert fall :lol: 

3 timer siden, Siri skrev:

Men det kan jo hende jeg brått husker plottet vet du - og det sitter jo i bakhodet :P 

Det pleier ikke å være så vanskelig å finne ut av hvem de skyldige er, så hva så? :P 

3 timer siden, Siri skrev:

Joda, det er det, men det finnes jo sære tispeeiere som ikke tar nei for et nei heller... duster :aww: 

Hæ? Hvordan kan de ikke ta nei for et nei? :lol: Men hundefolk generelt er vel duster.. Eller, folk generelt er vel duster.. 

3 timer siden, Siri skrev:

Men din mor LESER - det er genet vet du - HVA man leser er miljø :P Du har fått lesegenet fra mor, også har din datter fått det fra deg - men er da også påvirket av dine lesevaner og er dermed miljøpåvirket :D Akkurat som i hundeavl dette vøtt :P Guttebarnet har jo også en far, sant? Kanskje han heller ikke leser? :D 

Nei, guttebarnet har ingen far :P De leser ikke nei, guttebarnet og faren, de spiller instrumenter i stedet :) 

3 timer siden, Siri skrev:

Ja, måtte tida gå fort :D 

Svisj! :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Det overrasket meg i går, at å kjøre bil var mer behagelig enn å sitte i sofaen - i hvert fall så lenge jeg bare holdt gassen inne. Setevarmeren gjorde under med rumpa mi, så jeg lurer på om jeg bare skal sitte på vedovnen i dag :D 

Ja, det tror jeg nok hjalp! Kanskje du må ha egen varmeflaske til rompa di? :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Eeeeeeller finne en badering, jeg må uansett til Eidsvoll for å finne et apotek etterpå. Riktignok har vi hatt en mild vinter, men jeg er usikker på hvor lett det er å finne baderinger i februar. Kanskje de har noe på apoteket? Eller sånne oppblåsbare ringer en har rundt hundehalser i stedet for krager, tåler de rumpa mi?

Ja, jeg tenkte også på de oppblåsbare ringene man har rundt hundehalser, men jeg kom ikke på hva det het :lol: Hvis de tåler f.eks en berner som prøver å ta den av seg, så tåler de sikkert deg når du sitter rolig :ahappy: 

2 timer siden, SFX skrev:

Hahahaha, jaja, bedre det enn å glemme å returnere til skolen etter ferie.

Og selvfølgelig har du gjort en god jobb med henne - velpreget og alt.

:lol: Jeg syns det var morsomt at hun glemte at hun hadde vinterferie jeg.. Det hadde aldri jeg gjort da jeg gikk på skolen, jeg levde for feriene jeg :teehe: 

Hun har kommet seg de siste årene, hun var ikke sånn veldig til lesehest før hun heller, men hun har tydeligvis oppdaget gleden med gode historier hun og nå :heart: Hun er nå ei fin jente da :ahappy: 

2 timer siden, SFX skrev:

Åh, jeg elsker å lese på nytt ting jeg har likt før - mye bedre enn å kaste bort tid på noe nytt og dårlig. Selv om jeg vet nøyaktig hva som skjer, så får jeg like mye hjertebank, gåsehud og tåretriller. Jeg har noen ting jeg kan lese flere ganger i året, fordi det er så fordømt bra skrevet, og jeg blir så lykkelig av å lese kvalitet og litt deprimert over at jeg ikke kan skrive like bra, men så forsøker jeg likevel på Romanen Som Aldri Blir Utgitt.

Ja, DET! Det gjør ikke noe å lese en god historie to ganger, den er like bra andre gangen, liksom - og da veit du jo at den er bra, så da kan man jo bare glede seg i stedet for å lure på hva som skjer videre :D 

Jeg har heldigvis ingen Roman Som Aldri Blir Utgitt, jeg hadde planer om en "101 gode grunner til at hunden min ikke funker"-bok, men den er nok lagt på is :teehe: 

2 timer siden, SFX skrev:

Det hender jo at egenskaper hopper over en generasjon eller to, og dukker opp igjen.

Ja, det hender også at det ikke er arv, men et eget personlighetstrekk som gjør en unik og all sånn shit som det :aww: 

2 timer siden, SFX skrev:

Også blir jeg så grinete av noen av de som er med på konkurranser på P4 - hvis du ikke husker svaret med en gang, så bruker du ikke opp tiden på å tenke. Du sier pass, får et nytt spørsmål, og øker sjansen for å få et rett svar. Og er det mulig å gjette noe, så gjett framfor å si pass. Særlig når det gis to svaralternativ! Goddamnit, hvor lite strategisk og konkurransebevisst er det mulig å være?

Det kan jo hende de har sånt derre hjerneteppe da :teehe: Syns det er morsomt å høre på sånt jeg, jeg pleier å føle meg veldig mye smartere enn de fleste andre da (og) :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

:lol: 

Nå skal jeg ut og gå tur i sola, bare jeg klarer å bli enig med meg selv hvilke sko jeg skal ha på. Stort sett bart og fint, men der det ikke er bart så er det jo is...

You and me both. Jeg vurderer de skoene jeg søt sånn av i EFIT-en i februar, for jeg var hos en skomaker i går som banket på sømmene bak. Men jeg ser at jeg har skorpe på gnagesårene enda, så jeg venter til de er helt borte, tror jeg.

Sliten i hodet. Fått snakket med sykehuset og fått bekreftelse på noe og sendt den avgårde på posten. Skrevet meg opp i vaskeriet har jeg også, og møtte en svært frustrert nabo som ikke snakker spesielt godt norsk. Tørketrommelen har noen gjort hærverk på, så den går fortsatt om man lukker opp døra på den. Jeg gleder meg til å slippe fellesvaskeri engang, altså. Det har vært mye hærverk der oppigjennom tiden ... drittunger. Også har jeg gjort oppgave(r), og nå trenger jeg og Pøbel luftetur i sola. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, sommerferie til spania er bestilt!

Men jeg har litt blanda følelser da. Gruer meg til å reise fra fillebikkja mi:sleep: heldigvis kommer hun til å ha det helt topp hos pappa, men sist hun var der så var kun kun der et døgn når vi var på fest. Da hadde hun sittet ved døra og ventet på oss hele kvelden. Denne gangen blir vi jo borte en hel uke:shocked: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Hahahaha, jeg mister jo følelsen i rumpa på smertestillende, så det kunne kanskje ratt skje :D

:lol: Du kjenner det sikkert når det begynner å lukte brent :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Med mindre hun var alene på vakt? Jeg så bare pasienter ellers i korridorene :P

:lol: 

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg liker ikke krim, men jeg liker drama og angst i passe doser så lenge det er en happy ending :P Og jeg blir skuffa når jeg leser noe som er lovende i tre kapitler, også skrur de opp angst-knappen til det mest absurde og drar inn så mye randomness som om de har en morbid fasinasjon for å pine sine karakterer mest mulig.

Jeg antar Jo Nesbø ikke inngår som en av favorittforfatterne da :P 

2 timer siden, SFX skrev:

Romanen Som Aldri Blir Utgitt er kjempebra, politisk dagsaktuell, tør å ta opp tabuer, ser verden gjennom litt andre briller, forsøker å være litt oppdragende samtidig som det også er en kjærlighetshistorie. Og er 97 prosent skrevet i hodet mitt og 2 prosent på papir.

Vi gleder oss :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Masochist. 

I knooow :frantics:

2 timer siden, SFX skrev:

Ja, så surmagete enkelte av dem er! FØR de har tabbet seg ut på alle spørsmål, til og med. Jeg innrømmer lett at noen ganger kan jeg ikke et eneste svar (men det hender jeg kan gjette riktig), mens andre ganger føles det som om jeg ville klart alle 15 om de kom så langt. Men det er jo frivillig å ringe inn, og premiene er ikke så lukrative at en lider seg gjennom å lytte til P4 uten å like humoren der?

Nei sant? Folk slutter aldri å forundre meg :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

Nå har de fått en ny tjenestegreie forresten, besoklegen.no, så jeg kan sende meldinger til henne og omvendt, så jeg sendte en melding til resepsjonen egentlig om at jeg ikke kom denne uka siden jeg skulle til Ahus, og jeg har fått svar på det nå der hun ønsker meg lykke til :teehe: Jeg sende egentlig den beskjeden for at hun ikke skulle ringe meg på mandag og lure på hvorfor jeg ikke kom innom, jeg forventa ikke et svar, men da har vi testa ut det i hvert fall :lol: 

:lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det pleier ikke å være så vanskelig å finne ut av hvem de skyldige er, så hva så? :P 

:P 

1 time siden, 2ne skrev:

Hæ? Hvordan kan de ikke ta nei for et nei? :lol: Men hundefolk generelt er vel duster.. Eller, folk generelt er vel duster.. 

Fordi atte de skal ha DEN utredningen for HVORFOR jeg ikke vil at Willy skal ha flere kull :P Men ja - folk generelt er duster... 

1 time siden, 2ne skrev:

Nei, guttebarnet har ingen far :P De leser ikke nei, guttebarnet og faren, de spiller instrumenter i stedet :) 

Nemlig... går i arv vøtt :P 

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, DET! Det gjør ikke noe å lese en god historie to ganger, den er like bra andre gangen, liksom - og da veit du jo at den er bra, så da kan man jo bare glede seg i stedet for å lure på hva som skjer videre :D 

 

Jeg bare irriterer meg, jeg... bare fordi jeg veit at jeg har lest boka før :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det kan jo hende de har sånt derre hjerneteppe da :teehe: Syns det er morsomt å høre på sånt jeg, jeg pleier å føle meg veldig mye smartere enn de fleste andre da (og) :lol: 

:lol:

Har jeg spist deilig karrikyllingsuppe m peanøtter og ris. Nok til middag i morgen også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusla tur, ble litt ubehagelig pga en fot. Kjennes som jeg har en hevelse foran hælen, på innsiden av foten, akkurat i kanten på fotbuen. Ikke vondt-vondt, men ubehagelig å gå tur med, og nå murrer den. Jaja, jentene har fått tur i finværet, så da kan foten få hvilen den, så er den sikkert bra i morra :thumbs: 

Edit: litt eyecandy :D 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2017 at 5:07 PM, SFX said:

Men om dommer trekker for at hunden ikke er i utstillingskondisjon (altfor tynn) så er det fra excellent til very good, og deretter trekker hun for konstruksjons- og utviklingsting, og da er du nede på good. Det er ikke uvanlig at en premiegrad glipper om en hund er for tynn, for tykk eller i for dårlig pels.

Faktisk kan man havne helt ned på sufficient... 
 

Quote

12.3 Good (God) i kvalitetsklasse Hund som tilsvarer rasens standard og hvis eksteriøre feil er av mindre fremtredende karakter.

12.4 Sufficient (Godtagbar) i kvalitetsklasse Hund som tilsvarer rasens standard, men som ikke har rasens alle karakteristiske preg eller har bristende fysisk kondisjon.

Hei, forresten! Bare kikker kjapt innom. Har flytta, men har ikke nett enda. Får det kjempefint når vi en gang blir ferdig med å møblere og pakke ut. Ting tar tid med mye jobb og andre prosjekter. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...