Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Herregud valpen er matvrak altså :lol:  Sto en 15kg sekk med mat, åpnet men full, inntill veggen. Var oppe for å tisse og hører at hu bråker nede. Går ned og hu har jaggu meg greid å velte den og spiser som **** :lol:  Jeg som pleier å sulte hu før valpekurs liksom, nå er hu vel mett :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Det er dritt å være sånn :lol: Kunne vært deilig iblant å være en alt for selvsikker person med alt for lite selvinnsikt... sånne ting hadde blitt mye lettere da. 

Det er sånne folk som blir direktører - og presidenter i USA, det :aww: 

1 time siden, Stine skrev:

Måtte ha karbohydrater, så da ble det pasta med pølse, ost og ketchup til middag :lol: Noen ganger er det dritt å være hunkjønn :pinch:

Har akkurat spist spaghetti med ostepølse... :aww: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg trodde de ville ta et hint når jeg meldte meg ut av reunionklassefest-gruppa for ørtende gang etter å ha blitt lagt til, og takket nei til to venneforespørsler. Nå kom det melding på FB med screenshot av invitasjonen fra h*n som organiserer det hele, så nå skrev jeg rett ut at den tiden min på den skolen var si lite trivelig at ikke har noe behov for å mimre eller på andre måter gå tilbake til den tiden. 

Jeg er lei av å spille skuespill og å late som om alt er i orden. Bare fordi jeg beit tenna sammen og med høy puls gjennomførte forrige reunionfest, så betyr ikke det at jeg må det i år. Jeg har endret meg på ti år, jeg har blitt flinkere til å si "nei" og å stå opp for meg selv. Og jeg ser bedre nå hvordan deres oppførsel - og deres ignorante foresatte, samt skoleadministrasjonen - påvirket meg. For ti år siden visste jeg ikke at jeg var syk, jeg var jo vant til å ha det som jeg hadde, og visste ikke bedre. Nå vet jeg at mobbingen i hvert fall forsterket ting, og har påvirket tiår av mitt liv. Jeg er kanskje bitter, men jeg har ikke noe som helst behov for å dra dit, høre hvordan de har det med familie, barn, forhold, hobbyer, jobb og karrierer - mens jeg må si at jeg er for tiden i NAV-systemet fordi dere fuckers fucket ting opp for meg. Jeg fikser ikke tanken på å se at noen av de som plaget meg mest skal ha vokst det av seg og blitt skikkelige folk med anstendige liv, for det føles så ****** urettferdig akkurat nå.

Gi deg selv en klapp på skuldra, det er nå du faktisk er en flink pike, som ikke blir med på ting du ikke egentlig vil være med på bare fordi.. :) Syns du er tøff jeg! 

--

Morsomt nok skal vi og ha pølse og spaghetti til middag i dag, vannet koker nå, så det var planlagt før jeg leste her :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke henge med her inne.. :(

Bikkjene har hatt hver sin runde med magetrøbbel.  Toddy spiste ikke på flere dager og virket pjusk,  Nico hadde kraftig diaré  ( i bilen til sambo .. ) og oppkast.  De er fine nå , men Nico ble skamklipt av sambo som en konsekvens av det.

Podens reaksjon når han så det var priceless " Noen har ødelagt pulien !!!??? " :lol:

Vi har hatt noen netter i skogen. Toddy er fortsatt en skam for rasen, han fryser lett og liker ikke telt *sukk * Han turte å sove ute nå da , men det kan være fordi den skamklipte moppen som tror den er husky valgte å sove ute i stedenfor på kuskinnet sitt i tipien.  

Turens høydare var at vi fikk selskap av en enorm musevåk.  Den vekket oss om natten og viste seg tilmed på dagen når det var overskyet.  Sirklet over campen og skrek.  Det var stas for barna ! Det var så mye skogsmus der at vi måtte henge opp alt spiselig , så ikke rart den var svær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

sånne folk er ikke noe å menge seg med. Det vet jeg av egenerfaring. 
Men nå blir ikke jeg engang invitert til reunion greier, så jeg slipper den problemstillingen i det minste. 

Med fare for å høres ut som om jeg ikke blir fornøyd, men det er jo leit at de ikke inviterer en gang :hug: Jeg fikser å bli invitert, jeg vil bare ikke ha maset som følger etterpå.

50 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det er klart at det er de voksne og skolen som har sviktet. 
Men de jeg opplevde som ekle i grunnskolen har veldig mye lik personlighet enda. Noen er kanskje bare sånn, mens andre igjen bare har sett på det som uskyldige pek og vitser. 
Men jeg forstår godt at du fikk en liten kalddusj som du sier. Men det høres ut som at du heldigvis er på et slikt sted i livet hvor du vil klare å riste det av deg raskt igjen :) 

Jada, det var ikke noe problem å riste det av seg da invitasjonen opprinnelig kom, jeg blir bare så sliten av at saken ikke blir ferdig og at jeg må tenke på det flere ganger. Jeg synes heller ikke det er noe kult å si rett ut hvorfor jeg ikke vil komme.

Nå har jeg målt bilburet, for å finne ut hvor stor leiebil vi må ha. Ei venninne og jeg skal på utstillingstur, men min bil har fått røket topplokk (eller noe sånt? Topp-pakning? Topphatt? Flosshatt?) og er frarådet å kjøre så langt. Min venninnes bil gikk ikke gjennom EU-kontrollen og er skrota, men de har ikke fått kjøpt ny bil i tide likevel, som vi trodde skulle gå i boks. Så da ser det ut til at vi må leie bil. Med mindre jeg kan få skvist inn en bilreparasjon denne uka, når jeg likevel går her og dingler sykemeldt. Det må jo repareres uansett, og jeg har ikke noe bedre råd til å gjøre det om en måned enn nå. Men verkstedet er selvfølgelig stengt, hvorfor får jeg røkk til å fikse praktiske ting utenom kontortider?

Det er så irriterende å lete etter leiebil også, for det er for eksempel over to tusen kroner billigere å leie fra Gardermoen enn fra Lillehammer i samme selskap, og når det skal være slike variabler blir det så vanskelig regnestykke - lønner det seg å kjøre til Tønsberg for å hente en billigere bil der, og hvor skal en sjekke? Så kompliseres det jo av at vi ønsker fri kilometer og hund i bilen.

Jeg må få reparert den bilen, den kan jo like godt bryte sammen på vei til Kristiansand som i utlandet - eller på vei til jobb til uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

... og så lusker jeg inn og ødelegger hele greia med å opplyse om at i dag har jeg spist siste rest av pizzaen fra lørdag :aww:  

thatonefriend.thumb.jpg.74670a60d1d07d66c9bb3afec3fb9038.jpg

:teehe: 

Chili sin carne med foccacia og aoili som tilbehør her :innocent:

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Vi har kjøpt et ***** hus.

https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606

Vi EIER et hus. :frantics:  :ustol::jump::frantics::bananas::ike::wub: :blink:

Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Nå er jeg sånn at jeg går og sjekker speilet at jeg har en nese bare for å være sikker. Jeg har også Googlet nese+funksjon for å vise nesa mi hva den egentlig skal brukes til... den var ikke imponert...

:lol: Pigg kan sikkert hjelpe deg med nese funksjon. 

Jeg fikk en skrekk opplevelse på morgenen i helgen faktisk!!!! Jeg trodde Talli fikk ett anfall!

I det jeg våknet så hoppet hun rundt, også deiset hun i gulvet slo hode i døren og lå sprellet og ble helt stiv brått. Jeg løftet jo henne opp og forventet egentlig bli full av tiss og avføring og liksom HALLO hva skjer med deg? Hun sover med BOT dekken om natten og når hun hoppet rundt så hadde hun greid å få begge strikkene mellom tærene på begge bakbeina. Så hun hadde ikke fått noe tak på glatt underlag og antageligvis slått bakhode og blitt borte noen sekunder. I min halvvåkene tilstand var nok rekkefølge på når hun slo hode i veggen annerledes. Var helt fin, fikk surret løs bakbeina og suss i øret og gikk avgårde i 120 km/t ned på kjøkkenet for frokost. Duste hund! Og hele seansen varte vel sånn ca 10 sekunder tipper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[emoji38] Pigg kan sikkert hjelpe deg med nese funksjon. 
Jeg fikk en skrekk opplevelse på morgenen i helgen faktisk!!!! Jeg trodde Talli fikk ett anfall!
I det jeg våknet så hoppet hun rundt, også deiset hun i gulvet slo hode i døren og lå sprellet og ble helt stiv brått. Jeg løftet jo henne opp og forventet egentlig bli full av tiss og avføring og liksom HALLO hva skjer med deg? Hun sover med BOT dekken om natten og når hun hoppet rundt så hadde hun greid å få begge strikkene mellom tærene på begge bakbeina. Så hun hadde ikke fått noe tak på glatt underlag og antageligvis slått bakhode og blitt borte noen sekunder. I min halvvåkene tilstand var nok rekkefølge på når hun slo hode i veggen annerledes. Var helt fin, fikk surret løs bakbeina og suss i øret og gikk avgårde i 120 km/t ned på kjøkkenet for frokost. Duste hund! Og hele seansen varte vel sånn ca 10 sekunder tipper jeg. 

Gaaaaaaa panikk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Med fare for å høres ut som om jeg ikke blir fornøyd, men det er jo leit at de ikke inviterer en gang :hug: Jeg fikser å bli invitert, jeg vil bare ikke ha maset som følger etterpå.

Det går greit for min del, og er helt som forventet. Har ikke noe stort behov for å se de igjen gitt. 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

... og så lusker jeg inn og ødelegger hele greia med å opplyse om at i dag har jeg spist siste rest av pizzaen fra lørdag :aww:  

thatonefriend.thumb.jpg.74670a60d1d07d66c9bb3afec3fb9038.jpg

:teehe: 

Vi skal ha sweet & sour, men svinestrimler. Så ikke helt i pølseboksen vi heller, men jeg vurderte det i butikken i dag. 

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Gratulerer! :flowers: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tinkie skrev:

Weeee, grattis :D 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:lol: Pigg kan sikkert hjelpe deg med nese funksjon. 

:o Jammen godt det bare var en liten ulykke :o 

Sitter og ser ut vinduet ved spisestuebordet - og det er fortsatt lyst og klokka er halv seks snart :o Hvor ble vinteren av liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Gi deg selv en klapp på skuldra, det er nå du faktisk er en flink pike, som ikke blir med på ting du ikke egentlig vil være med på bare fordi.. :) Syns du er tøff jeg! 

Tusen takk! :icon_redface:

40 minutter siden, Tinkie skrev:

Gratulerer så mye!

33 minutter siden, JeanetteH skrev:

Så fælt! Ti sekunder er kjempelenge når det står på sånn, grøss...

Jeg har foreløpig ikke fått gjort noe av det jeg hadde planlagt i dag, men jeg har fått skrudd opp ei hylle uten vater - målestokk og øyemål FTW. Eller, det er en stang, men den skal jo også være i vater.

fintorp-tradkurv-med-handtak-svart__0156

To slike kurver som henger på kroker fra Fintorp-stang henger nå rimelig oppunder taket (ikke full takhøyde, det er skråtak) i hjørnet ved trimmebordet, så jeg kan ha shampoo, balsamspray og andre flasker lett tilgjengelig, og forhåpentligvis plassert så høyt opp at de ikke blåses ned av føneren.

Også lurer jeg på om jeg skulle hengt opp noe lignende dette, som jeg også har liggende:

fintorp-bestikkstativ__0464068_PE609177_

Jeg så for meg å ha børster, kammer og sakser oppi dem. Nå har jeg en bag til pelsstellsaker, og det er jo veldig praktisk at jeg bare kan grabbe den og vite at alt er der når jeg skal på utstilling - men hjemme leter jeg jo alltid etter det jeg skal ha, fordi det alltid ligger i bunnen. Så vil jeg huske å pakke med meg alt jeg trenger om jeg ikke har det fast i bagen hjemme?

Jaja, jeg får heller fikse litt pels, og tenke mer på hvordan jeg skal organisere pelsutstyret. Jeg må også tenke på at det er en ganske hard luftstråle fra føneren, så jeg kan ikke ha hva som helst på veggen ved trimmebordet - og det er bare upraktisk å henge det opp på en annen vegg.

Jeg skulle også skru opp ei leselampe over sofaen på hunderommet, men jeg fatter ikke hvordan det er meningen at den skal skrus fast. Den er kjempefin, jeg fikk den til jul etter å ha siklet på den i trekvart år, men den lyser fryktelig dårlig fra emballasjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lola Pagola said:

Jeg gjør det! IIIIIK! Sitter med musepekeren over send-knappen nå. Jeg hater egentlig å bli avvist, eller iallefall det å vente på å bli det, men herregud, jeg kjenner jo ikke fyren som skal ha søknaden, og får jeg nei (som jeg sannsynligvis får, da det er flust av folk som er mer kvalifiserte enn meg) så kan jeg iallefall si at jeg prøvde :P

Sånn... sendt :S 

Good for you! Det viktigste er å prøve. :ahappy:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tinkie skrev:

Grattis!  Jeg tapte nok en budrunde på fredag, men det forventet jeg :aww: Gleder meg til jeg kan vekselsvis juble og ligge i fosterstilling av skrekk jeg også :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, *Kat84* said:

Gratulere :D:D:D  

56 minutes ago, Mud said:

Gratulerer!!

53 minutes ago, Mona said:

Gratulerer! Fint hus:)

50 minutes ago, Snøfrost said:

Gratulerer! :flowers: 

49 minutes ago, Pixie said:

Gratulerer!! Så fint et hus også da, og utsikten :)

47 minutes ago, Siri said:

Weeee, grattis :D 

Just now, Malinka said:

Grattis!  Jeg tapte nok en budrunde på fredag, men det forventet jeg :aww: Gleder meg til jeg kan vekselsvis juble og ligge i fosterstilling av skrekk jeg også :lol:  

Tusen takk, dere! Mistet @Line sin quote, og kanskje noen flere, men. Det er ikke bare spisestueplasseringen vi har tenkt å fikse før vi flytter inn, for å si det sånn. :lol:  

Vi kuppet den før fellesvisning. Vi var på privatvisning i dag, og en halvtime senere ringte vi og tilbød akkurat det han sa han var villig til å godta for å droppe fellesvisning. Stakkars fyr hadde noen andre på vei til privatvisning akkurat da jeg ringte, så han ble litt fortvilet :lol: Men de hadde visst samme tak som det vi bød, og siden han likte oss så godt, og vi bød først, så fikk vi det. :jump: 

• Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det i begynnelsen av forrige uke jeg snakket om å begynne å pakke?? Vel. Vi flytter i morgen og nettopp begynt å pakke...skjønner ikke hvorfor jeg tenker på å begynne i god tid. Jeg kjenner meg selv:aww: og det er neimen ikke lett å ha flere søppelsekker og esker stående ferdigpakket på gulvet. Bikkja er jo i himmelen. SÅÅ mye å tygge på!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Kaisen said:

Var det i begynnelsen av forrige uke jeg snakket om å begynne å pakke?? Vel. Vi flytter i morgen og nettopp begynt å pakke...skjønner ikke hvorfor jeg tenker på å begynne i god tid. Jeg kjenner meg selv:aww: og det er neimen ikke lett å ha flere søppelsekker og esker stående ferdigpakket på gulvet. Bikkja er jo i himmelen. SÅÅ mye å tygge på!!! 

Vi flytter om fire måneder, og jeg har begynt å tenke på hva jeg kan pakke :aww::lol:  

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eddie har lagt inn søknad om å få de nusselige spanielørene erstattet med pønkråkk hanekam. I en alder av bare 6,5 mnd setter han seg heldigvis fortsatt ned som en jente når han tisser - og når han markerer, som han gjorde for første gang i dag. Det er stille før pubertetsstormen, men små vindkast kommer de mørke tordenskyene i forveien, og forsurer den prepubertale idyllen iblant.  I dag skulle jeg ha filma. Ikke første gangen en potensiell YouTube-million gikk i vasken. En av mitt livs store regrets er å ikke ha filma første gangen jeg ga chihuahuaen en hel roastbeefskive. Jeg kunne vært millionær, men har åpenbart ikke næringsvett. Glemte å filme i dag også. Ord er fattige, men kamera og power-PC til å redigere videoer på koster, så ord får klare seg. Unge Edeward har slitt en stund, med en indre kamp mellom nature og nurture. Fornuft og følelser. Det instinktive ressursforsvaret hans er så sterkt at han har store vansker med å få gjennomført sin egen vilje. På den ene siden vil han gjerne ha meg til å kaste lekene hans, fordi å jage etter dem er det aller, aller morsomste han vet, men han har ikke lyst til å gi dem fra seg. De er verdisaker for han. Han vet kognitivt at det er nødvendig å hande meg gjenstander for å få dem kastet, og han ELSKER å få dem kastet. Leker er ikke morsomme når de ligger i ro. Da er de bare potensiell moro. Litt som penger i banken. Det er selvsagt mer gøy å bruke penger enn å bare ha dem, men det føles godt å ha dem, og en er redd for å miste dem ved å bruke dem. På samme måte som jeg gjerne vil reise og shoppe og drikke frappuccino og spise ute, så vil han helst ha de lekene flyvende gjennom lufta og sprettende bortover bakken. Han ber meg kaste dem. Han maser om å få dem kastet. Lyser opp i euforisk livsglede når han ser at jeg er i ferd med å kaste. INGEN tvil om hva som er høydepunktene i livet hans, men han har en slags malplassert økonomisk sans, hvor han vokter lekene som om de kan forsvinne dersom han bruker dem. Ressursforsvaret hans er så sterkt at det er et handikap for ham. Den absurde kampen han kjemper hver gang han vil ha lekene kastet, men ikke har lyst til å gi dem fra seg. Kan ikke beskrives med ord. You had to be there, for jeg har ikke filma det.  Dette har ihvertfall pågått en stund nå. Den indre kampen mellom følelser og fornuft. Så, i dag.. Vi har fått nytt utstyr i posten. Grime og kortere bånd for å ferdes i folksomme miljøer. Grime fordi jeg liker være på den sikrere siden. Han begynner bli stor og tung og sterk. Den ene gangen han DRO i båndet for å hilse på storebror er ikke noe jeg ønsker reprise på. Han kan tydeligvis være virkelig sterk om han plutselig finner ut at han ikke vil høre på meg, så grime er en potensielt nødvendig sikkerhet. Det, og så har vi kjøpt kjettingbånd, fordi jeg liker tyngden. Hunden kjenner også at båndet er der. Det er bedre kontakt. Dessverre, som vanlig ved netthandel, har vi fått noe annet enn jeg trodde jeg bestilte. 50 cm var ikke lengden på kjettingen, men total lengde. Det der trenger tilvenning. Heldigvis har vi også fått oss et strikkbånd med såkalt trafikkhåndtak, som jeg tenkte det kunne være greit å koke frosken sakte med for å unngå at likheten med visse grupper i Pride-paraden blir for påfallende. Det holder liksom å kle seg i lakk og lær i offentligheten, vi trenger ikke lage et SM show også, mener jeg. Det er hva som trolig vil skje om vi legger ut på tur blant folk med det veldig, veldig korte kjettingbåndet der uten noen tilvenning, så her må trenes, det var planen for dagen.  For å senke potensielt stress før vi gikk avgårde i nabolaget, så skulle vi leke litt. Få på litt gode biokjemikalier. Erstatte kortisol med endorfiner. Når matmor er utstyrt med vom og tørrfisk på lomma er det nødvendig å leke før vi går avgårde, for å få ned forventningsstress. Biokjemien i dette ble forklart meg, men jeg er ikke stø nok på detaljene til å gjenfortelle korrekt. I grove trekk flommes han umiddelbart av dopamin fra forventning om belønning, så utløser det raskt en masse adrenalin og kortisol når forventningene ikke innfris fort nok (for ham). Han blir agitert og opplever en slags smerter, og mat som belønning får ikke dette stresset ned igjen. Lek derimot gjør. Fikk teorien forklart, sett det fungere i praksis. Å leke på tur fungerer fint på vanlig turbånd, men jeg vil ikke tilvenne ham at det går an å leke på så kort bånd. Ulike båndlengder har ulike regelverk for adferd. Derfor må vi leke før vi legger ut på en potensielt stressende treningstur med SM-lenke, mat i lommene og KRAV for å få den.  KRAV et noe Eddie har problemer med å forholde seg til. Han kunne vært kryssordløsningen på nøkkelordet assertive. Meningers mot og egen vilje. Tar det å bli stilt KRAV til som en trussel. Frosken må kokes sakte, ellers går den i maktkamp. Det fikk jeg bekreftet på den harde måten i dag ved å stille et urimelig krav for å starte leken: Jeg ba ham om utgangstilling.  Istedenfor fikk hele nabolaget konsert med Dickhead and The Pønk Råkk Assertiveness.  Til å begynne med ble jeg irritert. Han var så TEIT. Noe så ufattelig simpelt som å bare sette seg i utgangstilling for å få det han så inderlig intenst ville ha. Han hadde SÅ lyst på både leken og maten, men istedenfor å kjapt, enkelt og greit sette seg i utgangstilling som han VISSTE ville gi uttelling, så valgte han å kjefte meg huden full for å ha the audacity til å ikke bare gi ham hva han ville ha.  Jeg fikk omsider noe som liknet utgangstilling og han fikk umiddelbart leken sin kastet. Fløy avgårde som om han hadde sluppet fri fra Guantanamo. Gjorde meg klar til å belønne ham for levering, fordi middagen var en time på overtid. Favorittmaten. Han er vill etter Vom. Villig til å utstå både kloklipp og frisering i ansiktet så lenge det står Vom på hylla. Han har vanligvis INGEN selvrespekt når det lukter Vom i premie. Vanligvis.  Han slapp favorittleken et par meter fra levering. "Ta med!" responderte jeg, og så var ******* løs igjen. Ikke snakk om. Sikker på det tok mange minutter med utskjelling. Han synes jeg er en herskesyk HURPE med et sykt "behov" for å dominere. HVORFOR skulle han levere meg den leken for å få maten jeg hadde i hånden? "Herskesyke hurpe! Det der handler bare om å ydmyke meg! Ser jeg ut som undersåtten din? Den leken er MIN og den maten er også MIN! Vil du ha leken i hånden kan du plukke den opp selv!" Jeg endte med å plukke den opp selv. Han ble stille noen øyeblikk. Innså at han hadde tapt. Jeg hadde nå både leken og maten og han hadde bare stoltheten. Det gikk ikke mange sekunder før nederlaget ble erstattet med forventning om kast. - Link! Unge Eddies verden raste sammen igjen. Usikker på HVA som er problemet hans, for han går SÅ fint i utgangstilling for kjipe tørrforkuler, bare de er i hånden som lure. Han HAR gått FINT i utgangstilling med Vom på hylla og i vinduskarmen også. Hvorfor ikke nå? Hva er problemet? Svaret er et intenst autonomitetsbehov. Han ga så TEΙΤΕ liksom-nesten kreative alternativer til en faktisk utgangstilling, etter å ha gitt ham flere invitasjoner til å plassere seg riktig valgte jeg å gripe halsbåndet for å veilede ham ordentlig på plass - for å kunne rose og belønne. Verste overgrepet jeg kunne begått mot ham. Han strittet imot, og jeg ville ikke gi meg, så det utviklet seg til en brytekamp jeg til slutt vant ved hans surrender. Var han et menneske ville han HYLGRÅTT. Hikstet og hulket i bunnløs sorg over dette sjokkerende sviket. Var jeg ikke hans beste venn? Hva slags venn og partner GJØR noe sånt? Jeg kunne jo ikke gi meg, for jeg hadde faktisk lagt på et krav, og han trenger VITE at et krav er et KRAV og når det innfris, så blir det ALDRI problemer og ALLTID godt humør og belønning. Å la en nær pubertal riesenschnauzer få lov til å kjempe seg fri fra et (i utgangspunktet bare veiledende) grep i halsbåndet var 100% uaktuelt, samme hvor såret og sjokkert han var. Det ble til slutt en utgangstilling. Leken fikk jeg også levert i hånden, men ikke uten en psych kamp om hvem som bestemmer over ressursene. Ede er IKKE fornøyd med å måtte jobbe for mat og lek.  Tur ble det ikke, men en god latter ble det, fordi Ede er absurd sta. Håper jeg ser samme humoren i det når han begynner skape seg pga endret båndlengde. Fra 2-1 meter i første omgang, med bare korte partier på "trafikkhåndtak". Grime har vi prøvd på. Den sitter det litt lenger inne å gå hjemmefra med ennå. 
    • Hvis det funker med 50/50 kan du jo da bare fortsette med det. For helgeturer går det jo fint å ta med i kjølebag, det gjør ikke noe om det tiner så lenge det blir spist innen en dag eller to. Men ville prøvd forsiktig med et annet tørrfôr som er beregnet for valp.
    • Av praktiske årsaker, skal ha med hunden på flere reiser uten fryser. Tenker å gi blanding av vom og tørrfor på sikt.  I tillegg liker jeg å bruke deler av måltidene til trening på tur, noe som er vanskelig med råfor...  
    • Tispen min er 10 måneder nå.  Meget omgjengelig familiehund. Mjuk pels og gemytt 🤣. Lettlært. Nydelig vakker. Perfekt størrelse.  Vi driver med blodspor og lydighet.  Grua meg mest til pelsstell når jeg vurderte rasen, ja snø i pelsen er irriterende, men jeg må lære meg å huske å bruke riktig tøy 🙈 Koser meg overraskende med å klippe og stelle pelsen.  Jeg har dessverre vært ekstremt uheldig med sykdom på henne, men slik jeg har forstått det er dette en sunn rase med få plager.   
    • Blir spennende å følge med videre!   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...