Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Selger unna masse nytt og svært pent brukt utstyr! Hurtta, Ruffwear, Non-Stop og annet, sendes fraktfritt til sonenfolk! Har også en Canelana hundeseng med opphøyde kanter str 60x80 ubrukt, kr 300.

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88936741

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88941789

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88934387

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88933501

Skrevet

Tror du forede potesokker str. 5 passer til en Pøbel? Er de store? Blir det ett sett?

Tror jeg vil ha "Ubrukt Kong godbitleke kr 50" også. Samt en av de andre aktivitetslekene. Jeg lurer på hvordan den som er under hundebeinet til venstre er? Også den ved siden av hundebeinet til høyre? Og hva er de to helt øverst for noe? :P

Skrevet
5 minutter siden, Bananen skrev:

Tror du forede potesokker str. 5 passer til en Pøbel? Er de store? Blir det ett sett?

Tror jeg vil ha "Ubrukt Kong godbitleke kr 50" også. Samt en av de andre aktivitetslekene. Jeg lurer på hvordan den som er under hundebeinet til venstre er? Også den ved siden av hundebeinet til høyre? Og hva er de to helt øverst for noe? :P

Det er et sett med sokker ja. De er ganske store, se bilde :) Kong godbitleke er din, aktivitetslekene er holdt av til i morgen (sier fra om de ikke blir henta).

20170112_223452.jpg

Skrevet

Og forresten, om noen mener jeg har satt for høye priser så si fra! Jeg trenger å få solgt det, noe er nytt med prislapp på og resten er prøvd på/ brukt et par ganger.

Begynner å lure på om jeg er den eneste som liker kantarell-fargen til Hurtta?

Skrevet

Forresten tar jeg gjerne Fitpaws-ene også, hvis ikke SFX eller Monikawt skal ha dem. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker kantarell-fargen eller ikke, men jeg kan ta med den oppdaterte Y-selen i str. 70 hvis jeg kan få den for 150 kr :P 

Venter med å sende PM til det er avklart :) 

Skrevet
1 minutt siden, Emmy skrev:

Forresten tar jeg gjerne Fitpaws-ene også, hvis ikke SFX eller Monikawt skal ha dem. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker kantarell-fargen eller ikke, men jeg kan ta med den oppdaterte Y-selen i str. 70 hvis jeg kan få den til 150 kr :P 

Y-selen i 70 har jeg to av så du kan fint få den til 150 :) Skal jeg sende den i morgen eller vente på avklaring om Fitpaws?

Skrevet
12 minutter siden, Pixie skrev:

Y-selen i 70 har jeg to av så du kan fint få den til 150 :) Skal jeg sende den i morgen eller vente på avklaring om Fitpaws?

Jeg vil gjerne vente på avklaring om Fitpaws, supert om du holder av Canelana-sengen og Y-selen i mellomtiden :) 

• Like 1
Skrevet
6 minutter siden, maysofie skrev:

Hurtta Y-selene, har du mulighet til å måle den reelle omkretsen på festestroppen? :)

Går det greit om jeg gjør det i morgen? Hodet mitt har hatt kvelden nå :sleep:

Skrevet
13 timer siden, Pixie skrev:

Går det greit om jeg gjør det i morgen? Hodet mitt har hatt kvelden nå :sleep:

Gjerne! Er interessert i Explorer-kobbelet og halvstrupet også :ahappy: 

Edit: Var kanskje ikke Explorer-kobbelet jeg mente, men der kantarellfargede på høyre side, padded håndtak.

• Like 1
Skrevet

Er muligens interessert i kantarelldekkenet!! Må bare få målt Dixie, husker ikke om hun er 40 eller 45, kan du holde den av til imorgen? :D Hva slags hund er det brukt til?

Skrevet
1 time siden, Orca skrev:

Er muligens interessert i kantarelldekkenet!! Må bare få målt Dixie, husker ikke om hun er 40 eller 45, kan du holde den av til imorgen? :D Hva slags hund er det brukt til?

Det er brukt til tibetansk terrier med rygglengde på 45 cm, dekker godt så om hun er 40 vil det bli litt stort :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...