Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Godt Toddy ikke er løs i kjeften ,  for han fikk plutselig en puddelkvast i rumpa på tur. Den kom så lydløst og brått på at vi begge skvatt himmelhøyt .  

Faren til poden skal få seg valp. I samarbeid med faren sin igjen siden han er i full jobb og faren er pensjonist .  Det blir en ny jrt .  

Jeg husker jeg måtte bruke alt av overtalelsesevner for å få han til å gå med på at vi skulle ha en så liten hund før jeg kjøpte Jonas ,  nå er han rasefrelst .  Det er ikke jeg :P

Både han og faren slapp jo unna oppdragelsen av bikkja , det var jeg som ble kurert for valpesyke til evig tid . 

Jeg ønsker de lykke til og er strålande fornøyd med at jeg slipper unna med å bare kosemose med f**nskapet i ny og ne :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg synes dessverre det er all grunn til å være bekymra for jordskred. Det er jo dritskummelt og Trøndelag er jo liksom ikke ukjent med ras... Der det rasa i Selbu i går (?) bruker jeg å kjøre når jeg skal til pappa... eller skulle, kanskje... han bor jo ikke inni der lenger, men det er jo ikke mange år siden det var en voldsom storm som tok masse trær i den skråningen, og som dermed ble hogd ut. Ikke rart det rasa da, når det ikke var særlig med vegetasjon igjen til å holde på jordmassene. 

Sant, det har vært flere skred i regionen de siste dagene. Heldigvis ingen store, men det skumle er jo at et lite skred fort kan utløse ett større, fordi de store jordmassene støttet seg på de små som raste ut. Og med stadig mer hogst i allerede utsatte områder skal det jo som du sier mye mindre til før det raser. :hmm:

AN ser jeg "Valley of the Wolves" på NatGeoWild. Har sett den dokumentaren et par ganger før, men den er så fin så det gjør meg ingenting og se den flere ganger :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Noen som har litt peiling på lønn, rettigheter i forbindelse med dette osv som har tid til en kort PM? :) Litt frustrert.

Edit: dreier seg om å få lønn som ufaglært når man har treårig høyskole å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk kveldstur med Trym og Vigdis før det ble altfor mørkt :D Tuva har foreløpig husarrest, noe som passet dronningen særdeles dårlig! Nå er hun faktisk sur og gidder ikke se på meg engang.... Jaja, hu løp på seg en strekk eller noe igjen i dag tidlig så hun er pent nødt til å holde seg i ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for første gang blitt bitt av fremmed hund. :blink: Skulle passere et par på vei inn i en butikk og der hadde jeg plutselig en liten minpin i hånda gitt. Ble heldigvis ikke hull som jeg kan se, men hadde avtrykk av hele tannraden en stund etterpå. Forstår ikke folk som binder sånne utenfor butikken jeg altså, også midt i sentrum også. Mange som passerte og du måtte innenfor metern av dem. Heldigvis så var den store hunden roen selv, men hjelper ikke det når den lille biter. 
Bundet i flexi var den også, aner ikke om det var ulåst i utgangspunktet eller om det løste seg ut, men den lille saken hadde rekkevidde utover hele fortauet plutselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, mannebeinet slår til innimellom. Under middagen idag så lurte han på om vi ikke skulle begynne å sette inn 250kr hver i mnd på en sparekonto til bryllup! Vi har alltid prata om bryllup og barn, sånn en vakker dag.  Men ikke har han fridd og ikke er det aktuelt nå, men det at han faktisk foreslår det får hjerte mitt til å banke litt ekstra :wub:  

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

En kollega på ca 40 år fortalte at i familiesammenheng blir hun den trassige minsteungen som er sur fordi hun ikke får være med å bestemme. :lol:

:lol: !! 

Jeg blir alltid dritfurt fordi bror sin hund får lov til ALT og mine knapt får lov til å puste. De prøver å skylde på at vi har tre og han bare en.  Problemet er bare at det er 100 ganger mer styr med hans ene enn det er med våre tre til sammen :aww: 

 

Satser på at jeg har tjent inn voksenpoenga jeg tapte tidligere i dag: 

Ca 40% kanin og 60& svinekjøtt, plus løk og krydder: 

31423560706_0f0c093441_k.jpg

31461013915_c1eae311c4_k.jpg

 

Har en batch med oppmalt rent svinekjøtt og jeg skal lage av. Gikk tom for kaninkjøtt som var oppdelt. 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først er det Björkis-selen som vi fikk alt for stor, sidan dei hadde sydd feil mål.
Så no når eg fikk selen frå seleverkstedet, der han fyren målte bruningen sjølv, så er selen griseliten. Begynner nesten å lure på om det er eit hint om at Catania kanskje har nok selar... Ventar no i spennning på svar frå seleverkstedet, alltid like morro å vere så uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: !! 

Jeg blir alltid dritfurt fordi bror sin hund får lov til ALT og mine knapt får lov til å puste. De prøver å skylde på at vi har tre og han bare en.  Problemet er bare at det er 100 ganger mer styr med hans ene enn det er med våre tre til sammen :aww: 

 

Satser på at jeg har tjent inn voksenpoenga jeg tapte tidligere i dag: 

Ca 40% kanin og 60& svinekjøtt, plus løk og krydder: 

31423560706_0f0c093441_k.jpg

31461013915_c1eae311c4_k.jpg

 

Har en batch med oppmalt rent svinekjøtt og jeg skal lage av. Gikk tom for kaninkjøtt som var oppdelt. 

 

Åååå det så godt ut! Aldri smakt kanin, men har trua på at det er skikkelig digg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bellare skrev:

Først er det Björkis-selen som vi fikk alt for stor, sidan dei hadde sydd feil mål.
Så no når eg fikk selen frå seleverkstedet, der han fyren målte bruningen sjølv, så er selen griseliten. Begynner nesten å lure på om det er eit hint om at Catania kanskje har nok selar... Ventar no i spennning på svar frå seleverkstedet, alltid like morro å vere så uheldig.

Seler er noe herk når man har en hund som ikke går inn i standard str. 
Björkis selen vår var også for stor, og i tillegg sydd skjev- men ville de innrømme det? Nope.. Så da fikset jeg den selv :P

Håper du får noe som passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Seler er noe herk når man har en hund som ikke går inn i standard str. 
Björkis selen vår var også for stor, og i tillegg sydd skjev- men ville de innrømme det? Nope.. Så da fikset jeg den selv :P

Håper du får noe som passer!

No shit! :P

Björkis selen fikk eg ny som passa, pluss eit halsbånd som "plaster på såret". Men den funkar ikkje som anna enn tur-sele, då den ved sykling der ho trekker framover, gnager i armholane på ho. Men funkar knall som tur-sele då :) 
Så når seleverkstedet mannen var på d4a, fikk eg han til og måle sjølv, så alt skulle vere korrekt sidan eg er så redd eg skal måle feil sjølv. Men skjønar no at eg kanskje like gjerne kunne gjort det sjølv :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ganzie skrev:

Stor klem til @Tricolor og @Tommy:hug: 


Vært hjemme hos foreldrene mine i helgen og hilst på "min" nye hund:ahappy: (Mamma og pappas nye hund, men siden jeg er medlem i NKK og jeg skal stille henne, ble jeg satt som eier)
Cherie er mammaen til Inya, og da det ble kjent at mamma og pappa var på utkikk etter ny bestevenn, var vi så utrolig heldige at oppdretteren til Inya tilbød oss å overta Cherie. Utrolig generøst av dem, og de savner henne, men hun stortrives som bortskjemt enehund, og hun slo seg til ro allerede de første timene i huset:ahappy:

Junior ble i allefall glad for enda en hund å kose på:wub:

15356649_1179972272057921_25044735319908
Snill, trygg og tvers igjennom herlig, men jeg ser utrolig mye av Inya i både utseende og oppførsel:lol:
Nå er hun helt nedrøytet etter valpekull, men til våren blir hun atter en gang en flott dame:heart:

Fy søren, jeg er nerd :lol: Så kallenavnet og profilen på hodet og tenkte "Cody" med en gang før jeg leste videre, og siden hun er fra NS så la jeg sammen to og to, og bingo! Det var hun jeg trodde :P Huska tilogmed hvem moren og hennes foreldre var, haha. 

Akkurat nå er jeg godt i gang med dagens bakst, halvferdig med sjakkrutedeigen, som da var en fjerdedel av grunndeigen. Halvparten av berlinerkransene er bakt ut og står kaldt, og nå tenkte jeg å bake ut resten av dem og få første brett i ovnen. Kakene som ble ferdig i går er ikke pyntet, så jeg vet ikke om jeg skal pynte litt, eller bake videre og pynte mer i morgen. Heller mot det siste, slipper å tenke på tiden så mye da med kaker ut og inn av ovnen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lass nr.2 på hengeren og klar for kjøring i morgen. Er egentlig veldig glad for at jeg har en liten evighet på dette prosjektet. Og for de som ikke har fått det med seg (husker ikke om jeg skrev det i går :icon_redface: ) så eier jeg nå ett hus på nesten 300 kvm og ett rekkehus :P Føler meg jo nesten litt rik :lol: Helt til jeg ser på papirene fra banken. 

Så nå tømmer jeg rekkehus for ting og bilder neste uke, i mellom nattevakter. Også skal jeg til Finland i helgen. Har egentlig ikke lyst, men så kommer alle mine Finske valpekjøpere for å møte meg. Så da kan jeg liksom ikke avlyse heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo ringte på her og skulle ha underskrift mot planlagte containere for husløse rusmisbrukere og psykisk syke i nabolaget .  Jeg har aldri hørt om det før for bare de nærmeste naboene har blitt informert .  

Min første tanke var selvfølgelig sikkerheten til ungen , min andre tanke er at ett sted må de jo uansett få husly og jeg har bodd stort sett hele livet i belastede områder uten å merke så mye til det. Dette er det "peneste " nabolaget jeg har bodd i. 

Jeg sa jeg måtte undersøke nærmere før jeg skriver under. Jeg skriver ikke under sånt på impuls. 

Jeg finner ingenting om det på kommunens nettside. Rart .  Jeg fikk jo lese brevet. Burde ikke sånt ligge tilgjengelig for offentligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...