Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, BareLinn skrev:

Jeg er visstnok 29år idag, jeg ... :tuba:Det stopper vel her, for de fleste? :innocent:

Gratulere med dagen! 

Og ja, det stopper på 29. Jeg blir 29 femte år på rad neste år :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Hva vil det ca bli kostende for et sett til en whippet? 

Kommer ann på om deu vil ha med eller uten såleforsterkning og hvor høye de skal være, men sjekk link
Oona's potesokker

1 time siden, Siri skrev:

SÅNNE potesokker har jeg lett etter lenge.... det man får kjøpt på butikken detter jo av bare man SER på dem... hmmmmmm... kanskje... ikke det at jeg bruker potesokker så ofte egentlig, men akkurat på 0-føre kunne det vært greit.

Ikke så ofte jeg bruker potesokker selv, men veldig kjekt at de faktisk blir med hjem fra tur de gangene de brukes :)

 

7 timer siden, SFX skrev:

Jeg har selvfølgelig tenkt på det, jeg er ikke helt idiot, men det er ikke mye ledig veggpass i stua - det er ett sted jeg har plass til en liten panelovn, men der er det ikke stikkontakt i nærheten. Så da må jeg i så fall ha en elektriker i hus for å montere, og det har jeg ikke hatt råd til.

Du har ikke mulighet for å ha ett rom med mer varme på da? slik at du kan benke deg der inne til resten av huset har fått opp varmen? Utrolig kjedelig når huset trenger en skikkelig isolerings sjekk og pengeboka nekter plent å være med :no:
brrrr

---

Har jeg sovet skikkelig dårlig i natt. Blitt litt mye stim med julevask og diverse. Kneet snakket om at det ville ha pause i hele natt... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg er visstnok 29år idag, jeg ... :tuba:Det stopper vel her, for de fleste? :innocent:

Grattis med dagen! Og klart det stopper der. :aww: 

Akkurat nå har jeg hjemmekontor, og det er slettes ikke så verst altså. Skulle egentlig på kontoret, men fikk beskjed om at det kom til å være fullt der hele formiddagen. Så leit tenkte jeg da, og stupte under pleddet. Fortsatt småforkjølt, men vesentlig bedre så det går rette veien. Håper overskuddet jeg hadde et lite glimt av før forkjølelsen også kommer tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Belgerpia skrev:

Aldri hørt om oljeovner gone mad altså..........
Men jeg sjekker jo min med jevne mellomrom i forhold til om den er hel osv. Men igjen - jeg har hatt min på døgnet rundt i flere år.

Mamma våknet av at hun hostet og bestemte seg for å gå ned å lage seg te i fjor vinter og da sto oljeovnen hennes i en dam med olje og det luktet brent... etter det har jeg og blitt litt redd for de ovnene der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg er visstnok 29år idag, jeg ... :tuba:Det stopper vel her, for de fleste? :innocent:

Gratulerer :D:D så lenge det er første gangen man er 29 så er det vel innafor :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjørte borti bilen min i går å ripa lakken... :gaah: Var på mange forskjellige steder, så aner ikke hvilken parkeringsplass det har skjedd på.. Selvfølgelig sa de hverken ifra eller la igjen lapp, så da må jeg betale alt selv.. Akkurat det jeg trengte før jul liksom :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belgerpia skrev:

Aldri hørt om oljeovner gone mad altså..........
Men jeg sjekker jo min med jevne mellomrom i forhold til om den er hel osv. Men igjen - jeg har hatt min på døgnet rundt i flere år.

Men selv om du aldri har hørt om det, så har det skjedd. Jeg våkna til en ovn som spraket og laget ekkel lyd, samtidig som det stod blå lynglimt ut av sidene på den. Jeg sjekket også denne ovnen jevnlig... 

1 time siden, AussieAllTheWay skrev:

Ikke så ofte jeg bruker potesokker selv, men veldig kjekt at de faktisk blir med hjem fra tur de gangene de brukes :)

Ja, det er liksom det :D. Jeg har nok lagt igjen en del potesokker i skogene på Romeriksåsen gjennom årene - og forsåvidt andre steder *ler*. Og funnet noen i tillegg... De man får kjøpt er jo alltid for korte - og med doble sporer på bakbeina er det også litt vanskelig mht borrelåsene som ofte kommer tvers over sporene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
12 timer siden, Perfect Image skrev:

Ja! Nå har jeg gjort mitt ihvertfall :P Så kan de bare fryse, dustebikkjene. Men jeg kunne hatt en fin ny gang nå, og fin trapp men da hadde jeg jo hatt dårlig samvittighet for bikkjene, for jeg hadde jo ikke visst de ikke hadde brukt det overhodet. Men ja, jeg gidder heller ikke å investere mer i hundetepper eller senger eller whatever :lol: Kjøper en svær rull med vetbed i ny og ned i forbindelse med valpekull, men de bruker jo knapt det. 

Haha, ja så lenge du har gjort ditt så er det ikke så mye annet som kan gjøres. Litt vanskelig å tvinge dem til å bli inni der :lol: 

 

12 timer siden, Artemis skrev:

Neida, det er fin trening. :D

Fetter er det største matvraket jeg har hatt i hus noen gang: "OMG! Weeee! Juhu! En tørrfôrkule!" :jump: 

Joda, altså... Det kan jo være at det går bra. Det KAN være :P 

Nå er det bare en time til jeg skal være på møte hos den skolen jeg har vurdert. Og jeg har så mye spørsmål, men vet likevel ikke helt hva jeg skal spørre om. Og jeg er sånn i tvil om hva jeg skal gjøre, og hvordan jeg skal få ting til å gå opp. 

En av jobbene må jeg jo kvitte meg med. Og med bare studielån, barnebidrag, bostøtte, og litt deltidsjobb så må det jo bli den jeg faktisk har varekostnader på enkelte ganger. Men den flyplassen har vært så ustabil at jeg vet ikke om jeg tør å stole på det de sier om 100-300 timer i måneden fremover :blink:  
Og hvis jeg da plutselig står med få timer der.... Hva gjør jeg da med den store konkurransen om til og med stillinger som lørdagshjelp det er her nå? Alt fra studenter til tidligere oljearbeidere søker jo på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg hjemmekontor. Sitter å hører på regnet som plasker ned. Ikke akkurat julestemning.

Dessuten har varmesentralen i huset stoppet i løpet av natta, så det er kaldt overalt. Og kun en av peisene går an å bruke, så det er veldig varmt i ene stua, men ikke i resten av huset. #fryser.:brr:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tonje skrev:

Var hos legen for nakkesmertene mine og kom ut med antidepressiva og henvisning til MR..Det er visst vanlig å bruke mot kroniske smerter. Noen som har erfaring med det?

Leste om bivirkningene og den som skremmer meg mest er vektøkning :icon_redface:

Ja, det er ikke uvanlig. Ikke absolutt alle typer av antidepressiva selvsagt, men noen. Amitripytlin er en av de (virkestoffet i Sarotex). Det er et trisyklisk antidepressiva som virker på en litt annen måte enn SSRI som escitalopram er (bruker det som eksempel siden det ble nevnt oppi her). 


@BareLinn  Gratulerer med dagen :flowers: 

 

 

Sitter på toget tilbake til Bø etter en "lyneksamen" ble ferdig på 35min, men får ikke gå før det har gått minst 1 time. Håper jeg fikk alt rett, da det er kravet for å få bestått. Om ikke har jeg vel trykka litt feil en plass, for vanskelig er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SFX skrev:

Det er elendig isolert, eventuelt så har all isolasjon sklidd ned og ligger i kjelleren :P Men jeg visste ikke at det fantes støttemuligheter, det må jeg sjekke ut. 

Jeg har tettet et vindu som trakk som bare det, brukt akrylmasse rundt vinduet og listene, for det blåste i nakken når jeg satt foran det - så det hjalp. Det må uansett byttes senere, så det gjør ikke noe at jeg gjør det umulig å åpne i mellomtiden fordi det er tettet i alt av sprekker. Men jeg har ikke råd til å gjøre noe før jeg har normal inntekt igjen.

Men trengs det fire-fem dager for å få hytta varm? For da er det jo poengløst å bruke for meg i forhold til jobben, da må jeg enten akseptere kaldt hus de dagene jeg jobber, eller tørre å forlate huset med oljeovnen påslått.

Det setter seg mye kulde i veggene når en hytte står helt uoppvarmet over tid. Huset ditt blir jo ikke bunnfrosset mens du er på jobb. Men det med oppvarming og økonomi er ikke så enkelt, kanskje vil det faktisk lønne seg å holde jevn lav temperatur framfor å slå av og på. Ellers vil jeg anbefale tjukke, lange gardiner foran vinduene, det hjelper mye på trekk! Og i gamle dager la de strikkete eller sydde slanger foran dører for å stoppe trekken der. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tonje skrev:

Var hos legen for nakkesmertene mine og kom ut med antidepressiva og henvisning til MR..Det er visst vanlig å bruke mot kroniske smerter. Noen som har erfaring med det?

Leste om bivirkningene og den som skremmer meg mest er vektøkning :icon_redface:

Jeg går på samme virkestoff mot migrene og fibromyalgi, kjente på vektøkning i sommer desverre - men så ble kvalmen så markant at jeg har ikke slitt med det mer. :lol: Funker forøvrig ikke på migrenen men funker noe på fibroen, så kommer nok til å fortsette på høyeste dose jeg tåler uten å bli for kvalm. 

Vær veldig obs på at du kan bli kjempedårlig om du kutter dem brått, du skal bruke ganske lang tid på seponering når du slutter på dem igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser demonsykdom istedet for demenssykdom. Men feilen er nok bare mangel på kaffe.

Regner og er surt og kaldt. Gleder meg ikke akkurat til tur senere, men skal ikke så langt for Pigg hoster enda. Siden vi ikke kan mosjonere så får jeg torturere litt istedet.17d4c61780f6a87fafdf87a2a8084768.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner forresten gjengen som syns oljeovner er skumle, ene vår begynte å lekke da den stod avskrudd. :o   Men vi har en ovn stående i gangen, som står på konstant, vifteovn faktisk. Ikke helt trygt det heller... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Når man leser demonsykdom istedet for demenssykdom. Men feilen er nok bare mangel på kaffe.

Regner og er surt og kaldt. Gleder meg ikke akkurat til tur senere, men skal ikke så langt for Pigg hoster enda. Siden vi ikke kan mosjonere så får jeg torturere litt istedet.17d4c61780f6a87fafdf87a2a8084768.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

jeg stusset over at eurosport sendte "barnesykehuset: amsterdam" Med kaffebrillene på så var det selvsagt "banesykling: amsterdam" :aww:  

Veldig søt med lue da! :wub: 

 

Her var det 11 minus i natt, nå sludder det. Ikke imponert. :aww:  Skal ha i meg kaffe og litt fast føde, så skal jeg ut og ta bilde av kaninungene som skal flytte neste uke. Og ordne litt i fjøset. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...