Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

18 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg er skikkelig skeptisk til hele greia jeg altså. Jeg er litt sart på dette med vekta mi,  så hvis den begynner å krype oppover får det heller være ass. Det gidder jeg ikke :sleep:

Får veie meg jevnlig fremover...

Du får prøve, og fungerer du ikke på dem så går du tilbake til legen å sier i fra :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ganzie skrev:

Weee:D Gleder meg:ahappy:
(og mulig det tikker inn enda en bestilling, mammas nye hund ville visst ha røde sokker:aww:)
Verdens beste potesokker, de holdt i nesten seks år med nærmest daglig bruk på vinterhalvåret:D

 

Kanin er nam, og veldig undervurdert:)

Satse på disse holder like lenge da :D og ny bestilling skal gå bra :)

20161206_212130-1[1].jpg

Har fryktelig lyst til å ha kaniner i tillegg til høns for slakt, men strever nok med å slakte haner- kanin kunne jeg aldri avlivet :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg trenger å kjøpe julemat i år :lol: Har jo planer om enda flere slag, og to deigklumper til klare i kjøleskapet. Tok litt av, ja. 
15418543_10157816242240641_8686462016705

15304632_10157816242230641_8360416264531

Tror jeg bare baker ut de to skvettene i morra (pepperkaker og mørdeig - blir flere syltetøykaker), og så pynter litt. Er ikke ferdig med pepperkakehuset, og det vil jeg bruke litt tid på. Risboller og delfiakake tar jeg ikke helt enda uansett, men de brune pinnene kanskje i helga. Og så kokosmakroner. Og DA er det stopp! Nei, karameller kanskje :o Har jo kjøpt sånn lakrispulver for å teste lakriskarameller. Sølvstøv har jeg også. Burde lage konfekt :P Ønsker meg flere timer i døgnet altså, men egentlig greit, for sånn her forsvinner jo vinteren grådig fort. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, egentlig er jeg lova valp i januar, men nå har jeg ikke fått tak i dem sommhar valpen på over ei uke.. og facebooken oppdateres jevnlig, så dem er nå oppe og går. Jeg sendte en siste sjanse mail i dag, det blir jo litt vondt når man ikke vet. :/ hvor lenge skal man gi en valpeselger da før man tenker det er ekstremt useriøst og går videre?

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg ganske irritert faktisk. Brukt mangfoldige tusener på å ordne innvendig på to av hunderommene i forbindelse med to av hundegårdene, og kjøpt helt nytt stort hundehus til nr tre hos kk import og pusset opp det siste hundehuset. Bare for å være helt sikker på at hundene har et lunt og godt sted om dagen, så de ikke fryser og alle har det bra.... Tror dere f*** meg ikke hver ENESTE HUND ligger ute, både i snøvær og i -15 grader! Til og med de korthårede og lille Lerke legger seg i en ball ute isteden! ER DERE KLAR OVER AT DERE BLE PRIORITERT FREMFOR Å PUSSE OPP GANGEN! Vær nå litt takknemlig og bruk det da!

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Satse på disse holder like lenge da :D og ny bestilling skal gå bra :)

20161206_212130-1[1].jpg

Har fryktelig lyst til å ha kaniner i tillegg til høns for slakt, men strever nok med å slakte haner- kanin kunne jeg aldri avlivet :P

 

De ble kjempfine:D Gleder meg:ahappy:
Nå må jeg bare sy et lilla halsbånd som matcher:aww::lol:

8 minutter siden, Caroline skrev:

Tror ikke jeg trenger å kjøpe julemat i år :lol: Har jo planer om enda flere slag, og to deigklumper til klare i kjøleskapet. Tok litt av, ja. 
15418543_10157816242240641_8686462016705

15304632_10157816242230641_8360416264531

Tror jeg bare baker ut de to skvettene i morra (pepperkaker og mørdeig - blir flere syltetøykaker), og så pynter litt. Er ikke ferdig med pepperkakehuset, og det vil jeg bruke litt tid på. Risboller og delfiakake tar jeg ikke helt enda uansett, men de brune pinnene kanskje i helga. Og så kokosmakroner. Og DA er det stopp! Nei, karameller kanskje :o Har jo kjøpt sånn lakrispulver for å teste lakriskarameller. Sølvstøv har jeg også. Burde lage konfekt :P Ønsker meg flere timer i døgnet altså, men egentlig greit, for sånn her forsvinner jo vinteren grådig fort. 

Stikker du innom Namsos og baker litt?:innocent::lol:
Flink husmor:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Satse på disse holder like lenge da :D og ny bestilling skal gå bra :)

20161206_212130-1[1].jpg

Har fryktelig lyst til å ha kaniner i tillegg til høns for slakt, men strever nok med å slakte haner- kanin kunne jeg aldri avlivet :P

 

Mulig å legge inn bestilling på sånne sokker? Evt. få oppskrift så jeg kunne prøvd å sy selv? De ser helt geniale ut :)

Hadde egentlig lagt alle planer om julekaker på hylla, men nå tror jeg jaggu det må bli en sånn en deig fire kaker-deig. Syltetøyhjerter og sjakkruter er jo kjempegodt! Og så jeg også lage noe med lakris... og mintkuler! Og og og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Skjønner jeg har vært mye hos veterinæren på onsdager i det siste når iPhonen legger inn at det vil ta meg 18 minutter å kjøre dit i morgen :aww: Jeg har ikke tenkt meg dit i morgen, så ellers takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
34 minutter siden, Artemis skrev:

image_zpsvrlw5sqv.jpeg

:teehe: 

 

Det er en type selvkontroll jeg bare kan drømme om å få lært slukhalsen min :aww: 

8 minutter siden, Perfect Image skrev:

Akkurat nå er jeg ganske irritert faktisk. Brukt mangfoldige tusener på å ordne innvendig på to av hunderommene i forbindelse med to av hundegårdene, og kjøpt helt nytt stort hundehus til nr tre hos kk import og pusset opp det siste hundehuset. Bare for å være helt sikker på at hundene har et lunt og godt sted om dagen, så de ikke fryser og alle har det bra.... Tror dere f*** meg ikke hver ENESTE HUND ligger ute, både i snøvær og i -15 grader! Til og med de korthårede og lille Lerke legger seg i en ball ute isteden! ER DERE KLAR OVER AT DERE BLE PRIORITERT FREMFOR Å PUSSE OPP GANGEN! Vær nå litt takknemlig og bruk det da!

Akkurat det der er grunnen for at jeg aldri har brukt penger på hundeseng til noen av mine. 
De legger seg alle andre steder enn oppi eller inni det jeg har brukt penger på at de skal få være oppi eller inni uansett. 

Men akkurat hundegård skjønner jeg altså, det er ikke det jeg mener. 
Men irriterende typisk å gjøre slikt :lol: 

Jeg skal trasse litt mot trassen igjen og legge meg litt tidlig i dag også jeg. Greit å ha hele dagen til rådighet oppdaget jeg i dag :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 minutt siden, Krutsi skrev:

Når er det terminlista for prøver kommer ut egentlig? Er det ikke starten av desember? 

Midten av desember for rally ihvertfall. Noen som spurte NKK på fb, så regner med det gjelder andre prøver også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

 

 

Akkurat det der er grunnen for at jeg aldri har brukt penger på hundeseng til noen av mine. 
De legger seg alle andre steder enn oppi eller inni det jeg har brukt penger på at de skal få være oppi eller inni uansett. 

Men akkurat hundegård skjønner jeg altså, det er ikke det jeg mener. 
Men irriterende typisk å gjøre slikt :lol: 
 

Ja! Nå har jeg gjort mitt ihvertfall :P Så kan de bare fryse, dustebikkjene. Men jeg kunne hatt en fin ny gang nå, og fin trapp men da hadde jeg jo hatt dårlig samvittighet for bikkjene, for jeg hadde jo ikke visst de ikke hadde brukt det overhodet. Men ja, jeg gidder heller ikke å investere mer i hundetepper eller senger eller whatever :lol: Kjøper en svær rull med vetbed i ny og ned i forbindelse med valpekull, men de bruker jo knapt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Det er en type selvkontroll jeg bare kan drømme om å få lært slukhalsen min :aww: 

 

Neida, det er fin trening. :D

Fetter er det største matvraket jeg har hatt i hus noen gang: "OMG! Weeee! Juhu! En tørrfôrkule!" :jump: 

12814556_10156602403760182_6187235596692

:teehe:

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Caroline skrev:

Jepp, skal prøve! Mellom jobb og julebord fredag eller når jeg våkner en gang utpå lørdag :P Og Leto må huskes. 

Det er husket, tok litt tid for NKK sin nye greie liker ikke Nederlanske reg nr så jeg måtte trikse med regnr til foreldrene til Sinner før nye dog-tingen syns det var greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Artemis skrev:

Neida, det er fin trening. :D

Fetter er det største matvraket jeg har hatt i hus noen gang: "OMG! Weeee! Juhu! En tørrfôrkule!" :jump: 

12814556_10156602403760182_6187235596692

:teehe:

 

Haha så søt! Den siste der (som jeg quoter) kunne jeg nok gjort med Labradoren min - men den stabelen cheesy bites? Oh noooo... Man må jo bevege seg litt selv om man venter :ermm::lol: Utrolig at han klarer å sitte i ro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er drevne på NKK og min side og legge til hund der? :lol: 

Jeg prøvde å få legge inn G på min side, siden jeg er deleier og kunne tenkt meg å ha mulighet til å melde på uten å måtte gå via gubben og hans innlogging osv.. Jeg fant ut hvor jeg gjorde det tidligere, men det ville ikke gå igjennom.. Nå finner jeg det ingen plass? Er det ikke mulig lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Caroline skrev:

Tror ikke jeg trenger å kjøpe julemat i år :lol: Har jo planer om enda flere slag, og to deigklumper til klare i kjøleskapet. Tok litt av, ja. 
15418543_10157816242240641_8686462016705

15304632_10157816242230641_8360416264531
 

Ett lite spørsmål bare...

Du LIKER å bake du eller??
IMPONERT!!

36 minutter siden, Pixie skrev:

Mulig å legge inn bestilling på sånne sokker? Evt. få oppskrift så jeg kunne prøvd å sy selv? De ser helt geniale ut :)

Bestille ja. Det kan gjøres her: Oona's potesokker
Men oppskriften er noe jeg har jobbet lenge med for å få slik de er i dag, og føler den er "my precious"  ;) så beklager :no:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:


Har du prøvd deg på å søke støtte fra Enova til etterisolering og bedre vedovn? Det huset kan jo umulig ha noen form for isolasjon

Det er elendig isolert, eventuelt så har all isolasjon sklidd ned og ligger i kjelleren :P Men jeg visste ikke at det fantes støttemuligheter, det må jeg sjekke ut. 

Jeg har tettet et vindu som trakk som bare det, brukt akrylmasse rundt vinduet og listene, for det blåste i nakken når jeg satt foran det - så det hjalp. Det må uansett byttes senere, så det gjør ikke noe at jeg gjør det umulig å åpne i mellomtiden fordi det er tettet i alt av sprekker. Men jeg har ikke råd til å gjøre noe før jeg har normal inntekt igjen.

1 time siden, Snoffe skrev:

Mamma og de har "ring hytten varm" på hytten. Det funker kjempe bra! Vi ringer 4-5 dager før vi skal opp, og da har vi satt ovnene på sånn at de står på 15 grader. Er grei temperatur å komme opp på hytten i. Hytten står jo uten strøm når vi ikke er der, så den trenger gjerne noen dager på å få varmen, spesielt når det er kaldt (har hytte på geilo). Men ja, vi er fornøyd, og stefaren min kan ikke tenke seg å gå tilbake til å ikke ha "ring hytten varm"

Men trengs det fire-fem dager for å få hytta varm? For da er det jo poengløst å bruke for meg i forhold til jobben, da må jeg enten akseptere kaldt hus de dagene jeg jobber, eller tørre å forlate huset med oljeovnen påslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...