Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

16 minutter siden, JeanetteH skrev:

Er jeg frekk om jeg kommer med henger den dagen jeg skal overta ett hus? :P Er det noen uskrevende regler for slikt?

Når du har overtatt et hus så er det ditt!

Nå har jeg sett de to første episodene av Snøfall. Klar for den tredje!

Call me barnslig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

3 timer siden, LØJ skrev:

Også ler jeg av det nye bildet i signaturen til @Siri Så fine sauer :heart: Blir i kjempe godt humør av det bildet!

:lol: Jeg har alltid sagt at jeg har en litt naivistisk tegnestil :aww: 

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Fleece og soft faktisk! Enda mer perfekt enn før da jo :D 

Ja, hvor skal dette ende.... det er jo perfeksjon fra ende til annen dette her. 

2 timer siden, mokken skrev:

Født lydig, røytefri og nesten uten pelsstell regner jeg med! :aww::P

Selvsagt! Kommer med garanti for det :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Jaaaa, det er hun! En fin katte i sekken, egentlig :heart::lol: 

Fineste katta :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det ser gøy ut. Jeg syns å huske at det ikke var så gøy som det ser ut som da, men det har kanskje mer med min manglende evne til å balansere å gjøre :lol: 

Det ER gøy - og enda gøyere er det når man har med selskap som står for underholdningen... som å gå på snørra og sånt :D 

1 time siden, 2ne skrev:

I natt har jeg hatt en passe kjip natt, med opptil flere turer opp og ikke ro til å sove igjen :yawn: I tillegg har kroppen min kommet på at den er revmatisk, så jeg er stokk stiv i to føtter og ei hånd, det syns jeg er skikkelig upraktisk. Når man er sånn generelt funksjonshemma, hadde det vært kjekt med to fungerende hender, om ikke noe annet.. :P 

Æsj.... :( 

1 time siden, Krutsi skrev:

Tusen takk! Satser på at det er et veldig godt valg. De lovde meg en frisk hund i alle år, ferdig dressert i hverdagslydighet, husren og ingen valpebiting, og i tillegg skulle den være veldig lettlært så ville bli lydighetschamp. med en gang :aww: 

Det er nok bare å gratulere altså :D 

24 minutter siden, JeanetteH skrev:

Er jeg frekk om jeg kommer med henger den dagen jeg skal overta ett hus? :P Er det noen uskrevende regler for slikt?

Næsj... "Noen" kom med tilhenger mange ganger FØR overtakelse :aww: 

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg sett de to første episodene av Snøfall. Klar for den tredje!

Call me barnslig.

Jeg måtte stoppe med det jeg holdt på med i går kveld bare for å se Snøfall.... :aww: 

Willy og jeg har vært på herlig skitur - det går sånn ca nesten dobbelt så fort med Willy foran, enn når Yasmine er eneste trekkhjelpa jeg har :aww:. Og det er vedig kjekt med en Willymotor når man har bomma på smøringen og skiene er litt vel glatte med dårlig feste.... Da var det bare å skøyte og stake, da... Vi holdt halve runden. Da var både Willy og jeg slitne. Vi har ikke så god kondis ennå.... :aww: 

@Tonje - Det så ut som om det var lysløype fra skistadion på Budor ja :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ozzy skrev:

Hva er dynegrøt? 

Det er når man koker opp grøten for så å pakke den inn i dyner og setter den lunt. Da får grøten svellet og blitt ferdig uten at man trenger å røre i den. Er grådig greit når man ikke har tid til å stå å røre i grøten i lang tid. Min mor gjorde alltid det når hun arrangerte julegrøt til masse folk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Line skrev:

Helt normalt å ha med seg ting når man overtar :) 

 

 

39 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Når du har overtatt et hus så er det ditt!

 

 

23 minutter siden, Siri skrev:

 

Næsj... "Noen" kom med tilhenger mange ganger FØR overtakelse :aww: 

 

Takk, da tar jeg med henger ++ når jeg overtar. Greit å ta en tur i samme slengen. Før har jeg liksom hentet nøkkel hos megler og veldig kort flytte vei så det har ikke vært aktuelt :P 

Kanskje jeg t.o.m er så frekk at jeg setter den der FØR jeg overtar for jeg skal noe annet der også. Om bare banken nå overfører pengene. Det kjenner jeg meg nervøs for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal kjøpe meg en Lenovo Ideapad 110 15.6. Hvis noen har meninger om dette valget så hører jeg gjerne på. Jeg har en Thinkpad som jobblaptop og er helt fornøyd, Ideapaden er vel neste generasjon og sikkert enda bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute hos mamma å hentet masse julefilmer, så nå har jeg Jul i Blåfjell på i bakgrunnen:ahappy: 

Gikk en hyggelig søndagstur med gubben, er ikke så ofte han blir med på tur så betyr så mye de gangene han blir med:ahappy: 

Burde ha lagt inn noen regninger til betaling, men utsetter det til i morgen :P Haster ikke heldigvis :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Nå kommer faktisk australian cobberdog i ulike pelstyper også.... 

Men får en ikke støt av sånn fleecepels?

Og hva betyr DNA: Clear? At den ikke har noe DNA? Eller er den fri på absolutt alle tilgjengelige DNA-tester?

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Den var kanon bra :D Toro + Stine var en perfekt kombinasjon. Men jeg er veldig spent på om du fikk ut knekket :P 

For å være ærlig, så har jeg ikke begynt på oppvasken enda :P Jeg tenkte den skulle få stå litt til, så skal jeg ha juleverksted nå for å forsøke meg på hjemmelagede julegaver. Det er ikke så godt lys på kontoret, hvor jeg har arbeidsplass til limpistol og stæsj, så jeg må utnytte dagslyset.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal kjøpe meg en Lenovo Ideapad 110 15.6. Hvis noen har meninger om dette valget så hører jeg gjerne på. Jeg har en Thinkpad som jobblaptop og er helt fornøyd, Ideapaden er vel neste generasjon og sikkert enda bedre? 

Jeg var også inne på den tanken når maskina røyk i vår, men endte opp med å kjøpe en Lenovo Yoga 500. Veldig fornøyd med det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal kjøpe meg en Lenovo Ideapad 110 15.6. Hvis noen har meninger om dette valget så hører jeg gjerne på. Jeg har en Thinkpad som jobblaptop og er helt fornøyd, Ideapaden er vel neste generasjon og sikkert enda bedre? 

Lenovo er sjeldent feil å kjøpe :) Bare pass på at du får riktig modell av 110. Det er to modeller med 15.6" skjerm. En med SSD og en med HDD. Personlig ville jeg kjøpt den med SSD, er vel bare 500 kr forskjell på de to. Men alle har ikke den med SSD i butikk. Det er den som heter 80tj001UMX som har SSD ;) 

 

 

 

 

AN skal vi ut på tur. Hvis jeg finner bikkja... Hun ligger stort sett slik at jeg kan se hun fra her jeg sitter og leser. Men for øyeblikket er hun helt usynlig. Heldigvis ikke så mange kvm å lete på da :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg nevne at det året (2014 eller 2015) jeg hadde tre ulike laptoper som kræsjet fullstendig, så var to av dem Lenovo? Begge bare sluttet å fungere etter kort tid, og den første ble sendt inn til reparasjon, og kræsjet igjen under 24 timer etter at jeg fikk den tilbake.

Det mest frustrerende var den dårlige kundeservicen til Infocare, for de kunne ikke si noe om hvor lenge ting ville ta, om jeg ville få tilbake maskina, om jeg hadde krav på ny, blablabla. Og da jeg kom til Elkjøp for å kjøpe ny maskin etter at jeg fikk opphevet kjøpet, så klarte selgeren å påstå at det aldri var problem med Lenovo og satte spørsmålstegn ved om jeg var klar over hva slags maskin jeg hadde hatt.

Jeg har sikkert hatt uflaks, men min erfaring har trigget en liten Lenovo-allergi :P Ironisk nok så sitter jeg med en Lenovo nå også, men jeg er ikke fornøyd med den - dog er det mer på grunn av "karosseriet" enn function failure, som de andre hadde (på den første ble hovedkortet svidd, på den andre tror vi det var skjermkortet som gikk, men det røk igjen og igjen når de byttet det).

Nei, juleverksted var det, og nå er alt av dagslys borte. Duh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Line skrev:

Jeg var også inne på den tanken når maskina røyk i vår, men endte opp med å kjøpe en Lenovo Yoga 500. Veldig fornøyd med det :) 

Takk for tips!

18 minutter siden, Polfarer skrev:

Lenovo er sjeldent feil å kjøpe :) Bare pass på at du får riktig modell av 110. Det er to modeller med 15.6" skjerm. En med SSD og en med HDD. Personlig ville jeg kjøpt den med SSD, er vel bare 500 kr forskjell på de to. Men alle har ikke den med SSD i butikk. Det er den som heter 80tj001UMX som har SSD ;) 

 

Takk for tips du også!

12 minutter siden, SFX skrev:

Skal jeg nevne at det året (2014 eller 2015) jeg hadde tre ulike laptoper som kræsjet fullstendig, så var to av dem Lenovo? Begge bare sluttet å fungere etter kort tid, og den første ble sendt inn til reparasjon, og kræsjet igjen under 24 timer etter at jeg fikk den tilbake.

Det mest frustrerende var den dårlige kundeservicen til Infocare, for de kunne ikke si noe om hvor lenge ting ville ta, om jeg ville få tilbake maskina, om jeg hadde krav på ny, blablabla. Og da jeg kom til Elkjøp for å kjøpe ny maskin etter at jeg fikk opphevet kjøpet, så klarte selgeren å påstå at det aldri var problem med Lenovo og satte spørsmålstegn ved om jeg var klar over hva slags maskin jeg hadde hatt.

Jeg har sikkert hatt uflaks, men min erfaring har trigget en liten Lenovo-allergi :P Ironisk nok så sitter jeg med en Lenovo nå også, men jeg er ikke fornøyd med den - dog er det mer på grunn av "karosseriet" enn function failure, som de andre hadde (på den første ble hovedkortet svidd, på den andre tror vi det var skjermkortet som gikk, men det røk igjen og igjen når de byttet det).

Nei, juleverksted var det, og nå er alt av dagslys borte. Duh!

Helt naturlig at man blir allergisk mot Lenovo av slike opplevelser! Grunnen til at jeg har siktet meg inn på det merket er at alle ansatte på jobben min har laptoper fra Lenovo (over 100 personer), og jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer med maskina. Men det er jo alltid spennende om man får en mandagsmaskin da, det skjer i de beste familier.

Vi er inne fra en søndagstur som brått ble forandret til tisserunde. Ingen av oss liker å få regn rett i fjeset uansett hvilken vei vi går. Prøver igjen litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Om bare banken nå overfører pengene. Det kjenner jeg meg nervøs for..

Det der var min skrekk husker jeg... dette kjøpet mitt gikk jo litt fort, så det var knappe tidsfrister å forholde seg til, men det gikk vel akkurat i siste liten :o 

2 timer siden, SFX skrev:

Men får en ikke støt av sånn fleecepels?

JO, det er sant... :o 

2 timer siden, SFX skrev:

Og hva betyr DNA: Clear? At den ikke har noe DNA? Eller er den fri på absolutt alle tilgjengelige DNA-tester?

Antakelig vis uten DNA... da er alt så mye enklere :aww: 

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Nå kommer faktisk australian cobberdog i ulike pelstyper også.... 

 

 

:sint_01::no: Jeg ble regelrett kjeftet huden full, for jeg var en av "de" som ville ødelegge og juge om rasen når jeg pent påpekte at damen hadde blandingshund.

7 timer siden, JeanetteH skrev:

Aaaaaaaand we have a winner!!!

15304423_10157852590430072_4304041410627

 

Juhu:ChristmasTree: Så utrolig søt.

 

Siv kurs er veldig gøy og bra, og jeg har fått litt flere klosser å bygge med. Men gud så sliten en blir, og når en da sitter i en pissekald hall i flere timer- er helt gåen... drikker kakao for livet. Og Prima snorker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askjem vannet rundt i dag, 5 timer tur ble det, i til dels krevende terreng, da mye av stien var tildekket med veltede trær etter en eller annen storm. Unaturlig pent vær til å være 4 desember og andre søndag i advent!

15319278_10154502398410091_5450364223074

Stor diskusjon på en julegruppe på facebook om jula er kristen eller ikke. Må si det er mange som ikke aner at den egentlig er norrøn https://no.wikipedia.org/wiki/Jul

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

:cry: Har utsatt en evighet å se Gilmore Girls på netflix. Redd jeg ikke skulle få samme følelsen som før, det gjor jeg :cry: jeg vil ha MER!

Har siste episoden igjen, så de første tre samme dag men klarer ikke få meg til å se det ferdig :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Oh no. For to år siden prøvde kirurgen å operere ut ei av visdomstennene mine, men det gikk ikke...Den klemte på ei nerve, og jeg kunne miste følelsen i deler av ansiktet hvis han fortsatte. Så han holdt på en time inni der, delte den i biter, fikk ut noe, men sydde så igjen med beskjed om at hvis den begynner å gjøre vondt igjen så må du til spesialist for å få den ut.

Og nå er den igang igjen, gitt...JEG VIL IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Dere, det står ikke ne pr nå om burbruk i den norske hundeloven, gjør det? jeg finner det i alle fall ikke. Det var vel kanskje bare et forslag om at det skulle inn i lova?

Nei, det er retningslinjer fra mattilsynet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

:sint_01::no: Jeg ble regelrett kjeftet huden full, for jeg var en av "de" som ville ødelegge og juge om rasen når jeg pent påpekte at damen hadde blandingshund.

De er veldig såre angående sine blandingshunder, disse blandingshundeierne :lol: 

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Dere, det står ikke ne pr nå om burbruk i den norske hundeloven, gjør det? jeg finner det i alle fall ikke. Det var vel kanskje bare et forslag om at det skulle inn i lova?

Det står litt om burbruk i Mattilsynets veiledning om hold av hund :) 
http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/veiledning_om_hold_av_hund.1458/binary/Veiledning om hold av hund

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi flyttet hit så har Smula, og delvis også Freya, reagert med å bli urolige når det blåser så det knaker i veggene. Men å være ute i samme uværet, det er det artigste som finnes, hilsen Smula. Hun er rar...

Sett Black Mass, og lagt (forhåpentligvis) siste hånd på metodekapittelet. Hva skal jeg se på nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Helt naturlig at man blir allergisk mot Lenovo av slike opplevelser! Grunnen til at jeg har siktet meg inn på det merket er at alle ansatte på jobben min har laptoper fra Lenovo (over 100 personer), og jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer med maskina. Men det er jo alltid spennende om man får en mandagsmaskin da, det skjer i de beste familier.

Ja, jeg tror vel ikke det finnes et eneste merke av noe som helst produkt som absolutt alle har vært suverent fornøyd med til enhver tid :D Det var bare så infernalsk irriterende at jeg fikk flere mandagsmaskiner på rad, og da jeg skulle kjøpe ny ville jeg egentlig hatt noe helt annet av prinsipp - men jeg hadde et budsjett, og da ble det visst Lenovo igjen. Den har fungert nå... Vel, over et år, for jeg kjøpte den før jeg flyttet hit, men karosseriet er litt plæstikk for meg, og det har blitt slarkete i laderinntaket. Men det kan jo være at jeg bruker maskina feil også, at det blir slitasje.

Når alt kommer til alt, så har alle PC'er og laptoper jeg har hatt sluttet å fungere på et tidspunkt, uavhengig av merke. Alle mobiler også, og selv om jeg er grisefornøyd med Berlingo'en så kommer det en dag den ikke går også. Alt har en ende, og det er det eneste sanne.

1 time siden, Siri skrev:

Antakelig vis uten DNA... da er alt så mye enklere :aww:

Er det derfor blandingshunder er sunnere? Fordi de er uten DNA, og dermed ikke kan få arvelige sykdommer?

Nå har jeg litt ømme fingertupper etter varm limpistol, men jeg har kost meg. Så skal sonen få avgjøre om dette kan være julegaver, jeg må bare laste opp bilde fra mobilen, et øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...