Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

18 timer siden, SFX skrev:

Jeg har laget karamellpudding (fra pose) for første gang - håper den ble bra, måtte jukse med en telefon til mamma, og nå knaker og sprekker det så mye i karamell-lokket at jeg ikke tør å sette den i kjøleskapet enda - jeg husker @Raksha for hundre år siden satte en varm kasserolle i kjøleskapet så hele den kalde hylla sprakk, og etter det har jeg vært forsiktig med å leke med veldig varmt møter veldig kaldt, la oss se hva som skjer.

Den var kanon bra :D Toro + Stine var en perfekt kombinasjon. Men jeg er veldig spent på om du fikk ut knekket :P 

14 timer siden, 2ne skrev:

 

AN har jeg hatt min første og forhåpentligvis siste postop.-freakout, jeg ønsket meg taco til middag i går, og mens datterbarnet står og lager så kom jeg på hvor dårlig jeg har blitt av å spise taco før operasjonen, og jeg bare orka ikke å ta sjansen på å bli så dårlig igjen. I teorien skal jeg tåle all slags mat nå som tarmene er "reparert", men i praksis hadde jeg ikke så lyst til å finne ut om teorien stemte.. Så datterbarnet lagde pasta til meg i stedet (hun er virkelig fantastisk altså! Lille hjemmepleieren min :heart: ), og det smakte sånn omtrent ingenting, men jeg fikk i det minste ikke noia av å spise det.. 

:heart: Hun burde utdanne seg innen helse. Men igjen... det er noe med å la det være igjen på jobb også. 

10 timer siden, SFX skrev:

Jeg måtte gå tre ganger rundt meg selv i stad når jeg trengte kjelepåsettere, og ikke fant så mange som jeg pleier å ha - inntil jeg kom på at to av dem var under karamellpuddingen i kjøleskapet :P 

Nå er jeg egentlig litt ubehagelig mett, men jeg har hatt det beste julebordet ever - treningsgjengen har feiret årets opprykk, titler og NM-kvaliker med champagne, ribbe med alt av tilbehør, og tidligere nevnte karamellpudding, delfiakake, etc etc etc. Det er noe meget befriende i å feire julebord krøllet opp i sofaen i joggebukse og oversized hoodie :D Maten ble bra også, selv om det røk to sikringer underveis. Ups... Kjøkkenet fikk vel sjokk, jeg har ikke kokkelert så omfattende siden julaften i fjor :P 

 

10 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Vart på julbord och ätit mig så mätt så jag vart faktiskt en liten stund bekymrad på om jag skulle ta mig hem igen utan att somna. God mat och fantastiskt sällskap. Vilket hundliv man lever. :flowers:

Takk for en super kveld :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bært inn ved til jul .  Føler meg nesten i rute .  

Det er fascinerende hvor fort bikkjene lærte seg konseptet julekalender gitt. Når Snøfall begynner og jeg nærmer meg skapdøra sitter de brått som tente lys.  De er litt skuffet over at de bare får en luke om dagen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, enna skrev:

Ny pølsedag. Har laga spekepølser av hjort. spekepølser a la MEG, og spekepølser med chilli. Førstnevnte skal røkes og tørkes, de to andre spekes. I morgen blir det lefsebaking.

15267700_10153904882321761_4120206014740615443_n.jpg15327346_10153905088296761_7291174251929729972_n.jpg
Og vi har laget leverpostei. Beste noensinne :) Og vi (jeg og venninne)  har laga leverpostei til jul i ganske mange år nå. Men i år gjorde vi en vri og laga egen oppskrift. Ble en høydare :)

15242015_10153904882486761_4819101083433687759_n.jpg

Så flink du er! Hjemmelaget leverpostei er fantastisk godt :ahappy:

11 timer siden, Monab88 skrev:

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl!

Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONAL champion :D Nora fiksa det på første dagen med å bli BIR med cert og cacib blandt nesten 80 påmeldte bernere! En ubeskrivelig følelse jeg skal leve på til langt ut i neste år!

Måtte bare forte meg inn her å dele før jeg stuper i seng:ahappy:

FB_IMG_1480802933822.jpg

Wow! Gratulerer så mye :D

43 minutter siden, Siri skrev:

Nå kommer faktisk australian cobberdog i ulike pelstyper også.... 

 

Jeg vil ha en sjokolade fleeceball! Eller ikke... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mokken skrev:

Jeg vil ha en sjokolade fleeceball! Eller ikke... :blink:

Klart du vil!!! Den er sikkert supersøt vet du :D 

Nei, nå ut på skitur... i dag er det Willy sin tur til å få trimmet seg (nei, jeg går IKKE på ski med Willy og Yasmine sammen... det hadde nok gått bra etter hvert, men starten er så pinlig at jeg ikke vil vise omverdenen det sirkuset :aww:). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, WelshenNemi skrev:

:blink: :blink:

Sånne ting hadde nok jeg også klart.. Jeg surrer så mye innimellom at det er flaut :icon_redface:

Godt å ikke være alene :aww::lol:

 

Ble vekket av et sleik på munnen, av Alfred. Katter burde ikke få lov til sånt :aww: den tungen er jo som sandpapir :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes for en finn-annonse @Ozzy Men måtte legge go'vilja til for å forstå halvparten... :D

Også ler jeg av det nye bildet i signaturen til @Siri Så fine sauer :heart: Blir i kjempe godt humør av det bildet!

---------------------------

Koser meg med vintersport på tv...skal egentlig lese til examen men...oi...se, nå er det skiskyting!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bøtter ned ute, og jeg er veldig glad for at det kommer i flytende og ikke halvfast form :P Det er nemlig jeg som har snømåking denne uka.. 

Poletten har endelig ramlet ned hos Yumi, så nå hoppes det opp overalt. Tidligere har hun bare hoppet opp i sofa ved "uhell" når hun har kommet i full fart etter en av de andre. Nå er det opp og ned, opp og ned, og når man endelig har funnet ut av det så går det også an å komme seg opp i putehaugen i hjørnet!

15319272_10154202086821985_1372365960206

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Siri skrev:

Nå kommer faktisk australian cobberdog i ulike pelstyper også.... 

Fleece og soft faktisk! Enda mer perfekt enn før da jo :D 

Og gratulere så mye til @Monab88:D

 

Jeg merker at det er desember allerede. Travelt hele tiden. Og i dag er det julegaveshopping! 

Og shopping etter muffinsform, tennisballer og fjellsko. Må få kjøpt ordentlig sko nå. Våknet med verkende kne, og det etter et par dager har ordnet jeg har gått tur i støvler :pinch:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Aslan skrev:

Ugh, det der irriterer meg og. Er en hanne jeg veit av som eier sier var kjemisk kastrert som unghund fordi han "voldtok alt og alle" og var umulig rundt tisper, men så ble han jo nuch og var så flott atte, så heldigvis hadde kastreringa gått ut så han har til nå fått fire kull på halvannet år.. Håper de ikke slekter på faren sin!

Ja, ikke sant.. Sånn sett så er det faktisk bedre med vanlig kastrering, da kan de ikke brukes i avl selv om de skikker seg som voksne.. Men sånn er det med mye annet også, valper og unghunder som er skikkelig usikre, men som vokser og trenes mer "modige", det glemmes når de skal avles på, for de er jo så bra som voksne.. *sukk* 

14 timer siden, Siri skrev:

Nei, hun var vel den derre "katta i sekken" hun :lol: 

Jaaaa, det er hun! En fin katte i sekken, egentlig :heart::lol: 

14 timer siden, Siri skrev:

Ja, salt binder jo vann i kroppen, så det er nok bare greit å få i seg litt :D 

Litt er bare sunt vil jeg tro :) 

14 timer siden, Siri skrev:

Vi kosa oss på skitur i dag altså :) 
15259302_1534021386625065_1174163730438409116_o.jpg

Det ser gøy ut. Jeg syns å huske at det ikke var så gøy som det ser ut som da, men det har kanskje mer med min manglende evne til å balansere å gjøre :lol: 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

:heart: Hun burde utdanne seg innen helse. Men igjen... det er noe med å la det være igjen på jobb også. 

Hun syns at alt som er av kroppsvæsker, bortsett fra blod, er ekkelt, så jeg er litt usikker på om det er et lurt karrierevalg for henne :lol: Men hun kunne kanskje trivdes i et omsorgsyrke, om hun klarte å legge igjen jobben på jobben. Hun er en omsorgsperson :heart: 

--

I natt har jeg hatt en passe kjip natt, med opptil flere turer opp og ikke ro til å sove igjen :yawn: I tillegg har kroppen min kommet på at den er revmatisk, så jeg er stokk stiv i to føtter og ei hånd, det syns jeg er skikkelig upraktisk. Når man er sånn generelt funksjonshemma, hadde det vært kjekt med to fungerende hender, om ikke noe annet.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snoffe skrev:

Vi skal spise julegrøt i morgen, og siden jeg er fryktelig dårlig til langt ut på kveldene tenkte jeg å lage grøt i dag (dynegrøt). Som sagt så gjort. Fikk litt hjelp av gubben til å finne riktig menge, og så målte jeg opp å putta i gryten og begynte å røre. Syntes det var litt lite melk, og begynte å lure litt på om den mengden kom til å holde til 4 pers + rester. Helte oppi litt mer melk, og fremdeles syntes jeg det så litt rart ut. Fikk ropt på gubben, og selvfølgelig har jeg puttet oppi 2,7 dl istedenfor 2,7liter:Laugh: OMG, det er så typisk meg! Sendte melding til mamma og hun holdt på å dette av stolen av latter:Laugh: Kom vist ikke som et stort sjokk at det var jeg som gjorde det:icon_redface::lol: Fikk oppi mer melk, og så begynte alt å se litt mer riktig ut :P Nå står grøten godt plassert på badet, pakket inn i ullteppe og dyne. Der skal den få stå å kose seg til vi skal spise i morgen :ahappy: 

Hva er dynegrøt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det kommer til å bli helt perfekt vet du!!!! Gratulerer med et godt valg :D 

Tusen takk! Satser på at det er et veldig godt valg. De lovde meg en frisk hund i alle år, ferdig dressert i hverdagslydighet, husren og ingen valpebiting, og i tillegg skulle den være veldig lettlært så ville bli lydighetschamp. med en gang :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har herja i skogen i 90 minutter, så nå har Uno blitt kvitt litt overskuddsenergi. Jeg lurer sånn på hvordan det skal gå når gubben får eneansvar for lufting om jeg må bort i praksis for ny jobb, gubben går jo ikke steder hunden kan løpe løs og hunden får ikke brukt opp energien ved å traske pent i bånd gatelangs. Det ser jeg når jeg slipper ham i skogen her, han bruker de første 30 minuttene bare på å løpe som om det gjaldt livet. Så kan han begynne å snuse og løpe litt mer målrettet...

Den tid den sorg, nå ligger han og snorker svakt ved siden av meg :wub:

Jeg sloss med garderobeskapet mitt isted, det er ei hylle som løsner hele tiden (den typen som hviler på plugger satt inn i hull i veggen). Ikke bare falt den ned igjen, da jeg skulle rydde unna og sette den på plass igjen falt den like godt ut og ned på tærne mine. Så nå har jeg aua og sitter og ser på garderobeskap på nett...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_6379.JPG(ikke det beste bilde)Men saten kor kalt det. mellom -25 og -30 ute. Masse snø. Høstens valper har fått kost seg i løpegården. Rart og tenke på om 2 uker så er jeg hjemme til Ariel og mest sannsynlig ikke snø og så vidt kulle grader.  Dagene blir bare kortere og kortere. Mørt før to, ikke lyst før  8-9 tia. På en måte så nyter jeg det på en måte ikke. Skulle så ønske at jeg hadde en av minne egnene hunder her oppe. Men selv hvor mørt det er så er det bare og glede seg til 2017, da skjer det mye :) Ha en fin søndag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

Er jeg frekk om jeg kommer med henger den dagen jeg skal overta ett hus? :P Er det noen uskrevende regler for slikt?

Helt normalt å ha med seg ting når man overtar :) 

Ut på tur i regnet. Må innom gamlingene en tur også, fordi mamma ikke kommer seg på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...