Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november

xxx12345
 Share

Recommended Posts

22 minutter siden, Emmy skrev:

Da blir det samlivsbrudd, ja :( Et forhold som har vart i 9 år, hele mitt voksne liv. Utrolig trist, skummelt og en enorm lettelse på en gang. Måtte bare få det ut, har båret på dette så lenge!

:console:

14 minutter siden, Ozzy skrev:

Akkurat nå får jeg ikke sove fordi jeg klør så forbanna mye under gipsen at jeg sterkt vurderer å hoppe ut av vinduet for å få noe annet å tenke på. 

Hat ! :gaah::frantics::thumbsdown::icon_clapping:

Det hjelper ikke å klø på hunden eller et annet sted på deg selv? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Takk for klemmer og gode ord :) Håper og tror det kommer til å gå bra, satser på det! Uansett hva som venter, må det vel være bedre enn å bli i et forhold som ikke funker. Håper jeg :P 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Emmy skrev:

Da blir det samlivsbrudd, ja :( Et forhold som har vart i 9 år, hele mitt voksne liv. Utrolig trist, skummelt og en enorm lettelse på en gang. Måtte bare få det ut, har båret på dette så lenge!

Jeg gjorde det slutt med samboeren jeg hadde hatt siden jeg var tenåring for et par år siden. Angrer ikke et sekund, men avgjørelsen satt lagt inne! Jeg har det så mye bedre alene. Gjør ting du ønsker, prioriter DEG! Jeg hadde et år jeg alltid sa ja til å bli med på alt folk spurte meg om og fikk opplevd mye artig! Anbefales! Nå går det bare en vei: opp, opp, opp! :D

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kokospaniel @Stine @Pixie @Raksha @Snoffe @Bananen @Ozzy @Yellow (håper jeg ikke har glemt noen) Tusen takk for støtte :wub: Hva skulle èn gjort uten dere sonenfolka :heart: 

@Emmy om du trenger noen å grine med så er jeg passe ustabil og sippete for tiden... Ta var på deg selv :hug:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Emmy skrev:

:hug: Det er alltid vondt uansett hvor mye man vil det selv, men det kommer til å bli bra og bedre enn det har vært snart :hug:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mushi skrev:

Jeg gjorde det slutt med samboeren jeg hadde hatt siden jeg var tenåring for et par år siden. Angrer ikke et sekund, men avgjørelsen satt lagt inne! Jeg har det så mye bedre alene. Gjør ting du ønsker, prioriter DEG! Jeg hadde et år jeg alltid sa ja til å bli med på alt folk spurte meg om og fikk opplevd mye artig! Anbefales! Nå går det bare en vei: opp, opp, opp! :D

Takk, håper jeg får det sånn :D Avgjørelsen satt veldig langt inne, ja! Men jeg har nok egentlig vært ferdig med forholdet lenge. Har vært så lei av at alt handler om ham og hans avhengighet (alkoholiker), så nå er jeg veldig klar for å prioritere meg selv. Eneste jeg bekymrer meg for, er at jeg ikke er spesielt sosial, og de siste årene har mitt sosiale liv bestått av ham og min nærmeste familie. Så nå er jeg plutselig singel og uten noe nettverk ... Blir nok ikke så mange invitasjoner av sånt :P 

@LØJ Du har det nok verre enn meg, stor klem til deg :hug:

On a brighter note :lol:

12795558_1119242178116074_47226660173368

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2016 at 9:48 AM, plutte skrev:

Digg med fyr i peisen. Skulle berre ønske eg hadde fleire dører i huset så ikkje all varmen flaug opp i andre etasje heile tida, der er det jo ingen. :P 

Heng opp et laken ellernoe der det er åpent. jeg har gjort det til gjesterommet, og det isolerer overraskende mye! iskaldt på gjesterommet og varmt der det skal være varmt

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Emmy kjenner meg igjen. Men vet du hva - vi er kjempeinteressante mennesker selv om vi kanskje ikke er "så" utadvendte! :D Prat med folk på tur, nå kan du si ja ja ja (som noen sa) til alt! Kafemøter, hundeturer, you name it. Elsker å si ja til folk som ikke nødvendigvis passer inn i A4-bildet i verden - for da får man masse å prate om og møter genuine mennesker som er seg selv. Slikt blir det ordentlige vennskap av. Detta ordner du, null problem! :D

In the meantime skal jeg bare prøve å lære meg det nye språket i det nye landet jeg flytter til i morgen.... Haha :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Emmy Finn på noe nytt da vel! Kanskje drømmen er å starte med innebandy? Eller orientering? Jeg begynte på crossfit (noe som er utrolig sosialt) og fikk en haug med nye bekjentskaper igjennom det. Stopp folk på tur og spør om hundene kan hilse. Da har du plutselig noen du kan skravle med hver gang dere møtes på tur. Ta kontakt med gamle venner, forklar hva som har skjedd (trenger ikke gå i detaljer!), men at du ønsker at dere får tilbake kontakten dere hadde før. Og oppretthold den! Dette klarer du lett!

Du får ikke noe klem av meg, men du kan få en high-five! Godt du klarte avgjørelsen!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mokken skrev:

Så herlig å våkne til lyden av en hund som spyr.... :ermm: 

Mmmhm! Det jeg våknet av også i dag.

Men jeg lurer på hva som er greia med at de helst skal spy på tepper/senger som befinner seg på gulvet? Det er jo masse av gulvplass, liksom. Som er uten de tingene ... jeg husker at Kamar var ramm på å spy på tepper, og jeg har ikke tall på de tingene jeg bare måtte kaste. :x

:hug:@Emmy.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Emmy
Det er veldig rart i starten. Føles både tomt, ensomt, og som om det er en del av deg som mangler. Men etter hvert så våkner du litt. Ser at nå kan du gjøre akkurat det du finner for godt der og da. 
Begynn i det små. Om din innskytelse er å kjøpe nye lysestaker så gjør det. Om du plutselig får lyst til å gå på besøk til noen du ikke har vært hos på en stund så gjør det! 
Det tar tid, men til slutt vil du ikke forstå hvordan du har kunnet leve på noen annen måte :)  

Ting tar tid i dag. Men nå skal jeg hoppe i dusjen, og så skal jeg ut i skogen. Litt greit at lille fanten får skitne seg ut en siste gang før han må oppføre seg i halvannen uke :lol: 
Er absolutt ikke sikker på hvordan jeg skal få til det, men det finner vi jo fort ut. Rettere sagt finner jeg vel ut at det er en umulighet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonden skulle si fra når han tok inn oksene, og strømmen i gjerdet var slått av, så jeg får tilgang til skogen vår igjen. Jeg har ikke sett oksene siden mandag (de går/gikk på et stort beite som går langs tre hus et stykke fra hverandre, så de kan være i andre enden uten at jeg ser de, men de pleier å være innom på min andel flere ganger om dagen), kan jeg da gå ut fra at de er borte og strømmen er av? Er det andre måter å sjekke det på, enn å ta på gjerdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Bonden skulle si fra når han tok inn oksene, og strømmen i gjerdet var slått av, så jeg får tilgang til skogen vår igjen. Jeg har ikke sett oksene siden mandag (de går/gikk på et stort beite som går langs tre hus et stykke fra hverandre, så de kan være i andre enden uten at jeg ser de, men de pleier å være innom på min andel flere ganger om dagen), kan jeg da gå ut fra at de er borte og strømmen er av? Er det andre måter å sjekke det på, enn å ta på gjerdet?

Pirk borti det med et eller annet av metall, som har et plasthåndtak du kan holde i. (skrutrekker etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Hvis det er sånne hvite tråder, så skal det vel tikke? Men det er kanskje ikke hestegjerde som brukes til okser, det er vel ståltråder der? Nå var jeg jaggu hjelpsom. :P

:console: og god bedring til @LØJ og :console: til @Emmy

..lurer jeg på om jeg tør å gjøre noe i dag. Det var ikke en god kveld/natt/morgen, så jeg bør egentlig ha lært, men... Jeg har da en kommode til som skal males og en kjøkkenbenk som skal slipes og og! Jeg får vel lytte til maskineriet...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Å fy fillern, Ede har begynt freake ut om labbene sine og kloklipp. Brukte sikkert en time tidligere i dag på å ikke få klippet ferdig potene, og de ser ikke ut. Til forveksling lik en femåring som har klippet seg selv med kjøkkensaks. Somehow plutselig blitt livredd for labbene sine, uten noen åpenbar grunn. Tenkte vi etter formiddagens frisørtime hadde kommet til enighet om at prisen for favoritt råforet er å la meg tukle med labbene hans. Så var det tid for å bli venn med klosaksa igjen. Hvordan de ble uvenner har gått meg hus forbi, men jeg har forstått at forholdet er anstrengt, så jeg la en hel porsjon Vom i skål, bare for kloklipp. Viste Ede skålen og lot ham lukte, satte den på hylla og kommunisere etter beste evne at det nå var samme deal som tidligere i dag. Jeg fikk jo fikle med klørne mens jeg klippet pels da, så tenkte dette skulle gå greit nå. Han har alltid fått betalt per klo for manikyr og jeg har vært super flink til å bare ta ytterste, bittelille, knøttlille biten som et mulig å klippe av. Millimeter. Ikke mulig å klippe mindre. Han har INGEN grunn til å bæde på kloklipp, det er ikke mulig å gjøre det mer skånsomt. ..men det gjør han altså allikevel. ... Han åpnet med en høylytt diskusjon. Krevde å få maten servert uten noe fæggåt dilldall med neglene. Ille nok å få frisert labbene. — My pronoun is IT! I identify as DOG! brølte han til meg.  Det var en laaaaang "diskusjon". Interessekonflikt, som en kaller det.  ... Å holde min egen IRRITASJON og mitt eget stress i sjakk og være roooolig og hyggelig og vibbe vennskap og kjærlighet når han trekker til seg labben HVER GANG akkurat i det jeg skal klippe.. Jeg trenger valium for å klare holde meg emosjonelt upåvirket gjennom det der.  Han endte med å få en hel ***** porsjon Vom for EN bitteliten klotupp, servert med verdens falskeste smil og ros og så ryggen til og VIBBER av *ARRGH*   Jeg har gjort ALT riktig hva angår trene klipping av klør. Hva **** gikk feil HVOR og NÅR?!  Jeg hadde fra tidligere hunder en 62,5% suksessrate på å innarbeide kloklipp som hyggestund. Første hunden nektet meg NÆR labbene sine, men stod som et skolelys for å få klippet klør av fremmede. Så hadde jeg to som var NULL problem å klippe klør på, før tredje bare lot meg klippe bak, og var dramaqueen på fremlabbene.  Denne gangen var jeg SÅ bevisst på å få gode vaner om kloklipp riktig fra start. ..og har FEILET.  ... "Er du sikker på du ikke kommer til å angre på å ha skaffet deg så stor hund?" -_-
    • Hei! Håper noen vil dele sine erfaringer/evt har noen gode råd.  Fra hunden(yorkshire terrier) min ble 1 år gammel har han slitt mye med diare (får det ca en dag per  uke, men klarer ikke koble det til noe han har spist).. Har vært hos vetrinær flere ganger for undersøkelser, avføringsprøve, ultralyd, blodprøver osv.  Fått ormekur, giardiakur og forsøkt med ulike typer fôr. For 7 uker siden bæsjet han også mye blod, så rett til vetrinær igjen.. Siden den gang har han gått på eliminasjonsdiett og hypoallergenic fra royal canin, som betyr at han ikke får spise noe annet enn det og litt zoolac/canikur. Om en ukes tid skal vi over på provokasjonsdiett(altså å teste hvilke matvarer han reagerer på).  Problemet er jo bare at han fremdeles får diare ca annenhver uke… og fremdeles en del slim i bæsjen som kan tyde på at betennelsen i tarmen ikke er borte.. Og da kan vi jo heller ikke starte noe provokasjon.  Føler meg helt fortvilet. Syns grusomt synd i lillemann som har vondt i magen.. Ikke kan han få godbit, tyggebein eller gulerot(som er litt krise siden det er det beste i verden tydeligvis🤣).  Er det noen her som har noe erfaring med eliminasjonsdiett? Betyr det at det ikke fungerer i det heletatt når vi fremdeles sliter 7 uker inn? 
    • Jeg har hatt 50% BC-blanding. Eneste måten å holde ham fornøyd på var å gi ham oppgaver eller fysisk aktivitet, kontinuerlig. Alltid noe å fokusere på. Han var glad i sofakos, men klarte ikke engang slappe av i kroppen da. Tydlig glad og fornøyd med situasjonen, men vred seg som en ålemark, som om det å slappe av var direkte ukomfortabelt for ham. Tror ikke vi noen gang gikk en avslappet tur. Han lærte omsider å gå pent i bånd, men han vibrerte av energi mens han fokuserte på oppgaven. Gikk stakkato og så virkelig unaturlig ut. Foretrakk å få ulike oppgaver fortløpende, i flexiline. De gangene han fysisk slappet av i våken tilstand, noe han med årene lærte å gjøre, så virket han direkte deprimert og som om han var i en dyp eksistensiell krise. Ventet kun på neste to do. Nå var blandingen min kanskje en ekstrem variant, med mitokondrie-DNA fra en veldig aktiv miniatyr bruksrase, men også renraset BC som bare går tur i gangfart uten andre oppgaver, uten stress, det virker veldig ambisiøst.  Angående aktiviteter ellers: Min fikk aldri nok. Lange ski-/sykkelturer, ball, pinner og frisbee, agility og LP og hverdagstriks hjalp selvsagt med å ta brodden av stress så det var mulig å oppnå kontakt med ham og få ham behersket, men den MENGDEN mental og fysisk aktivitet som må til for å få en BC til å fremstå som rolig og avslappet uten indre stress og uten å se ut som dyp depresjon? Jeg fant den ikke. Uten noe å gnage på var alltid rastløs eller lå spent (bokstavelig talt) klar for neste move når han var våken. Jeg tenker en må tilpasse seg den rasen en har, ikke bare prøve forme en hvilken som helst rase til en slags standard for hva en anser som generelt god hundeadferd. Å gå tur er ikke en enkel oppgave for en BC. Å kreve avslappet spasertur uten "stresset" fokus på oppgaver virker urealistisk.  Min personlige mening fra anekdotisk erfaring. Om noen har en fasit, så gjelder selvsagt den.   
    • Du får sende en på Osloferie!
    • Du får det du trener på! Her har @Simira masse gode tips til deg. La hunden få oppgaver på tur som den må fokusere på, slik at hun ikke "trener" på stressnivået hun allerede har.  Variasjon er også bra, ikke sikkert hun trenger sykkeltur hver morgen eller å starte med agility før hver tur. Og sist men ikke minst, hun er 2 år. I gamledager sa vi at 1,5-2 år er omplasseringsalder, da mange hunder peaker på energinivå rundt da😅
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...