Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Akkurat nå har jeg sovet et par timer for mye ettermiddagslur, men det finnes værre ting i livet!

Lyn er også sliten, ikke like mye sår og blåmerker på henne heldigvis, litt mer fornuftig og fotnem den der. Hun har kjørt båt for første gang i dag, og det i bøøøølger, litt ekkelt først, så var det ikke noe stress. 3t konstant bevegelse i sauesank på øyene ved Verdens Ende, i tilsvarende og værre terreng pluss tornekratt som måtte forseres. Berg og mer berg, kliper og stein. Au, men morro! Alle sauene ble med hjem, hundene jobbet utmerket og folka fornøyde når vi endelig fant dem. Litt av en opplevelse :D

Når det kommer til gjeting for egen del tror jeg at jeg foretrekker prøvejorder og kulturmark, men det er så kjedelig i forhold :lol:

IMG_0746.JPGIMG_0764.JPG

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkspalta på FB er lik alle andre FB-sider på den måten at det med jevne mellomrom dukker opp folk som synes at alle andre er fulle av slemme og utrivelige bemerkninger. Da var det at en av gruppemedlemmene la ut dette diktet, inspirert av Per Sivle. Det må være det mest treffende jeg noen gang har lest på FB:

Er tæno ømtoluge og håret sårt
tek ein alt i verste meining.
Då ser ein vanvyrd bak kvart eit kjerr
og skrømt på høgljos dag.
Og audmjukingane flyg ein i augo
som kvirvlande haustlauv i blæsten.

:lol:

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

 jeg skjønner ikke helt hva man gjør med hunder som er best til å kose i sofaen med :aww: 

DU er så lite løsningsorientert.... Det er sånne man koser i sofaen med da vøtt :poke:

1 time siden, Krutsi skrev:

Men igjen, jeg trenger jo ikke ny hund egentlig.. jeg kan jo låne meg både elghund og BC :P 

Nei se der? Problem solved :D 

Har jeg karret meg på sykkeltur med hundene så de er i hvert fall fornøyde... litt i hvert fall. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

DU er så lite løsningsorientert.... Det er sånne man koser i sofaen med da vøtt :poke:

Nei se der? Problem solved :D 

Har jeg karret meg på sykkeltur med hundene så de er i hvert fall fornøyde... litt i hvert fall. 

Hva skal jeg med en eldre BC og elghund da? Begge er hannhunder, godt oppi årene og mer KO-ko enn Linni innimellom ? 

8 minutter siden, MarieR skrev:

Men @Krutsi skal jo ha retriever :whistle::D

 

Jaaa'aa! Gubben må bare bli enig :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Krutsi skrev:

Hva skal jeg med en eldre BC og elghund da? Begge er hannhunder, godt oppi årene og mer KO-ko enn Linni innimellom ? 

Jamen dem skal du vel egentlig ingenting med uansett - du skal ha en sofahund, du, mens du oppdrar slike barn og sånt :D 

Yasmine og jeg har hatt stillingskrig.... tisse eller ikke tisse - det var striden... Hun skulle ikke, jeg mente hun skulle. Jeg vant til slutt, etter å ha fjernet biteskinn, en roadkill og et pipedyr fra hagen *prinsesser azzzz :gaah:*

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pringlen skrev:

Skulle ikke gubben din få seg jakthund, nå? ;)

Hahahhaha skal ting gjøres, så skal det gjøres ordentlig.. så skal han ha jakthund, så skulle det vistnok ikke være for å jakte par-tre helger i året :P jeg prøvde meg på dachs her litt tidligere shø *host* 

i tillegg var det "litt" mumling om min tidligere jakthund, at jeg tydeligvis var glemsom, evig optimist osv.. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Jamen dem skal du vel egentlig ingenting med uansett - du skal ha en sofahund, du, mens du oppdrar slike barn og sånt :D 

Yasmine og jeg har hatt stillingskrig.... tisse eller ikke tisse - det var striden... Hun skulle ikke, jeg mente hun skulle. Jeg vant til slutt, etter å ha fjernet biteskinn, en roadkill og et pipedyr fra hagen *prinsesser azzzz :gaah:*

 

Det er greit nok at jeg har faktisk kjøpt meg både limpistol og en boks glitter, men jeg trenger vel ikke å kjøre løpet HELT ut med å være mamma :aww::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Hahahhaha skal ting gjøres, så skal det gjøres ordentlig.. så skal han ha jakthund, så skulle det vistnok ikke være for å jakte par-tre helger i året :P jeg prøvde meg på dachs her litt tidligere shø *host* 

i tillegg var det "litt" mumling om min tidligere jakthund, at jeg tydeligvis var glemsom, evig optimist osv.. 

Det er greit nok at jeg har faktisk kjøpt meg både limpistol og en boks glitter, men jeg trenger vel ikke å kjøre løpet HELT ut med å være mamma :aww::lol: 

Vi har snakket om at den dachsen ikke var helt normalen, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Vi har snakket om at den dachsen ikke var helt normalen, da :P

Jeg prøvde å fortelle han det og lovde han en normal strihåret (fra deg for da vet vi hvem vi kan skylde på), men inget hell :lol: og så prøvde jeg meg på en mini-Nemi, og da gadd han ikke å svare en gang :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Uno hadde revet et solid hull i en leke så jeg fikk "bytta" den mot godbit etter litt overtalelse. Så tok gubben Uno med ut for å tisse, jeg gikk på badet selv, da jeg kom ut igjen hadde gubben gitt leka tilbake til Uno. Så nå må jeg ta den fra ham igjen for å hindre at han spiser ting han ikke skal. Så nok en gang er gubben den snille som gir han leke, og jeg den slemme som tar fra ham ting og kammer ham og klipper klør og andre sånne ting han ikke liker. Takketakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pixie skrev:

Gah. Uno hadde revet et solid hull i en leke så jeg fikk "bytta" den mot godbit etter litt overtalelse. Så tok gubben Uno med ut for å tisse, jeg gikk på badet selv, da jeg kom ut igjen hadde gubben gitt leka tilbake til Uno. Så nå må jeg ta den fra ham igjen for å hindre at han spiser ting han ikke skal. Så nok en gang er gubben den snille som gir han leke, og jeg den slemme som tar fra ham ting og kammer ham og klipper klør og andre sånne ting han ikke liker. Takketakk.

Hadde du gitt beskjed til gubben da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp litt med terminlistesnoking. Leker litt med tanken om å prøve meg på NM med Harly til neste år, mangler 1 napp med laget så om vi får det så kanskje vi skulle prøvd oss individuelt også. Snoke litt videre på dommerlister! :ahappy:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

...Kjenner jeg at det er både litt snålt, provoserene og ganske trist at styre i en klubb velger å benytte en fb side til å "kjefte på" medlemmer. :hmm:

 

Titte litt på terminlisten for 2017. Kanskje det går over da :aww:

Det var nydelig formulert - akkurat slik reagerte jeg og! Lurte på å kommentere noe surt, men så tenkte jeg at innlegget i seg selv var surt nok, man behøver jo ikke alltid drive surhets-oppdrett!

@Krutsi så leit :hug: Ellers synes jeg personlig at det er veldig trivelig med sofa-kosere, men så klart, er man vant til flere funksjoner så er det kanskje litt stusselig men mer eller mindre mono når man er vant til multi..

Imorgen skal jeg prøve meg på tog til jobb, hersens togstreik.. det skrikes masse om østfold-banen med all streiken de har der  - og med rette - men altså det er streik på Kongsvinger-banen også -og den startet over en uke før de tok ut Østfold. Den er ikke så omfattende, det går noen tog. På morgenen går det nok bra, for jeg går på toget tidlig på ruta. Dog er min angst å ikke komme meg hjem igjen hvis det blir overfyllt og jeg ikke får klemt meg med.. det er skikkelig angst. Nå har jeg jobbet hjemmefra i 2 uker, og det er bare himmelsk (er ganske så asosial jeg visst.) men nå må jeg dra inn, skal få ny pc og ny tlf (gulp) Er jo tlf-amøbe..men 5 år gammel iphone som begynner å få numne partier på skjermen sånn at jeg aldri kan avslutte en samtale, (er avhengig av den jeg snakker med legger på!) og som ikke vil oppdatere OS lenger, er nok klar for pensjon. Nå har de mast vettet av seg på at jeg må komme inn og hente godsakene. Så imorgen skal det skje. Kan bli noen ufrivillige fridager fra jobb tenker jeg, regner med at jeg ikke får til tlf og at PC-en garantert ikke virker hjemmefra ..

Hmm, burde kanskje legge seg..skal opp kl 5 *grøss*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin dag, selv om jeg ikke har fått gjort så mye i huset som jeg ønsket. 

Jeg skal bytte tetningslist på et vindu i håp om at det ikke blåser en svak bris gjennom stua fra vinduene. Jeg har tre stuevinduer, og det ene får jeg ikke åpnet, så der har jeg sprøytet akrylmasse mellom sprekk og karm - alle tre vinduer skal byttes når jeg blir rik. men de to andre vinduene får jeg opp, så da blir det ny tetningslist. Men den som sitter der fra før av tar jo en kvart evighet å få av - nå er det masse småbiter og limrester igjen, så jeg må finne noe skarpt og solid, eller noe som etser og oppløser ting.

Det andre vinduet har jeg vasket, det har fått gardiner, og jeg har pyntet med høstting. Så får det bli ny tetningslist der hvis jeg ser at jeg klarte å bytte på det første vinduet. 

Og der stopper dagens husarbeidsinnsats til fordel for tur med hundene, lydighetstrening, skravling med venner, og besøk hos annen venn for litt skravling. Og nå vil begge hundene sitte i armkroken, og da får jeg jo ikke gjort noe... En skal ikke forstyrre hunder som sover, var det ikke slik regelen var?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi:hug:

 

Har spist ertesuppe med svineknoke og pannekaker til middag :D  lurer på hvor mange husmorspoeng jeg skaffet meg der :aww::lol:

Lagde masse da, så nå har vi to ertesuppemiddager i frysen og et helt lass med pannekaker :D deilig å vite at vi har enkel og sunn middag å ta opp på dårlige dager, og dessert :ahappy:

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...