Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober

Gjest
 Share

Recommended Posts

På 10/22/2016 at 11:05 PM, Argyr skrev:

Takk! :D Helst uten ku, Jeg har tenkt å ha dyr i den driftsbygningen altså, men ikke ku, og ihvertfall ikke kua til naboen! Det er innredning til ku i overetasjen, kanskje kua gikk feil? 

Expand  

Er det utleieenhet til ku?

På 10/23/2016 at 6:57 AM, Tricolor skrev:

Det skulle stå inni kua. Jeg skreiv feil.

Expand  

Jeg formodet det var en skrivefeil, men jeg ble så gruelig nysgjerrig - det falt meg ikke inn at det kunne være inni kua en gang, jeg så for meg en houdini-kalv gjemt et morsomt sted :P 

På 10/23/2016 at 9:07 AM, Siri skrev:

Endelig ei hel natts søvn UTEN hosting!!! Våkna også i dag kl halv ti men kunne sikkert sovet enda lengre. Trøtt og sliten kropp ja. I dag bør jeg få kasta veden min inn i vedskjulet, fikset campingvogna før vinteren og kastet en del planter som har tatt kvelden... men egentlig har jeg mest lyst til å bare sitte i godstolen og lese :aww: 

Expand  

Det kan se ut til at champagne funker mot hosting, altså.

Jeg spiser pizza- og vaffelrester til frokost, så skal jeg ta oppvasken etter gårsdagens sosiale utskeielse siden mamma og samboeren kommer på besøk i morgen formiddag. Så skal hundene få en lang tur hvis det ikke er elgjakt i dag. Jeg burde også rydde i ballsalen, siden jeg dyttet en del rot inn i det rommet før gårsdagen, men hvor gjør jeg av ting når jeg ikke har flere rom å stappe det inn i? :D Jo, også må jeg hente opp fra fryseren og partere 20 kg vom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

På 10/23/2016 at 10:16 AM, laikamor skrev:

Bare flytende i forseglet pose? Snop osv er nok i vanlig pose og kvittering,  eller? :)

Expand  

Ja, for det som er problemet er å gå gjennom security på nytt (ergo ingen væske tillatt...men i forseglet pose er det greit :D ).

Ellers er det bare å putte i vanlige poser og ta vare på kvittot :)  De i taxfreen kommer til å putte det som må i forseglet-posen i forseglet-posen, det er iallefall sånn de gjør det på arlanda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/23/2016 at 10:18 AM, SFX skrev:

Det kan se ut til at champagne funker mot hosting, altså.

Expand  

Jepp - helt klart :lol: 

15 minutter siden, SFX skrev:

Jeg spiser pizza- og vaffelrester til frokost,

Expand  

Namm :drool:

15 minutter siden, SFX skrev:

men hvor gjør jeg av ting når jeg ikke har flere rom å stappe det inn i? :D 

Expand  

Kaster ? :whistle: 

Nei, nå MÅ jeg få ræva i gir... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på hotellrommet i Edinburgh og spiser havregryn med ekkel melk, gubben har kost seg med full engelsk frokost. Kjedelig med matallergi i utlandet ass, vanskelig å vite hva som er trygt. 

Andre natta borte, vi har sovet som steiner i en helt fantastisk seng i superior-rom hos Radisson Blu. Egentlig langt over budsjett men vi var så ødelagt etter første natta i steinhard seng på budsjetthotell der vi kunne høre samtalene til folk som gikk i gangen utenfor rommet samt lydene fra toalettet til naboen at vi gladelig la i ekstra penger for å sove godt. Anvil-konserten i går var helt konge, kom hjem med tre t-skjorter og en signert CD :D

Ringte kennelen i går for å høre hvordan det gikk med Uno, han koser seg og alt går bra :) Var jo ikke noe stress å dra fra ham, han tok alt på strak pote og surra rundt for å utforske på egenhånd med en gang vi kom. Jeg var mest spent på hvordan han håndterte nettene, men det hadde også gått helt fint :sweat:

Nå skal jeg pakke om og stappe så mye som mulig i min nye store koffert, så setter vi oss på toget til Glasgow for å treffe gamle farmor og annen slekt og få overlevert litt taxfree-whisky!

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på C og meg når Tuva stikker av et at han går og leiter etter hu :sleep:

Jeg har masse kronestykker jeg tenkte å gi til bøssebæreren hvis de kommer, det er alt jeg har, men det er vel bedre enn ingenting? Nå gir jeg 200 kr hver mnd til Røde kors så har ikke dårlig samvittighet, men er jo koselig og gi noe uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/23/2016 at 10:41 AM, Symra&Pippin skrev:

Jeg har glemt å ta ut penger til bøssebærerne! Veldig enkelt å bare sende penger på andre og mer moderne måter, men jeg synes liksom det er så kjipt for de som går rundt og håper på å fylle opp bøssa si!

Expand  

Kom nettopp bøssebærer her og. Bonden hadde vært forutseende nok til å ta ut peng, og jeg forutseende nok til å spørre om han hadde. Er så teit å raide sparegrisen for kronestykker :lol: 

Kasko brummet på han, han lukter nemlig hanhund, lenge siden han har brummet på folk nå, så får sjekke litt med andre folk og så vurdere en tur til kiro. At kasko ikke liker folk pleier å være en indikasjon på at han har vondt en plass. 

Lupin derimot, syntes mannen var dødskul! Og pissa på bilen hans :aww: jeg prøvde å stoppe han da, men mannen bare sa at det gjør ingenting, den bilen er ferdigpissa fra før og han har nettopp bytta til vinterdekk så skal ikke ta på dekka igjen før til våren :lol:  Digger han! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjørt en liten biltur og tatt ut penger til bøssebærerne. Nå håper jeg at de kommer snart så jeg slipper å grue meg mer til spetakkelet når en hund vil hoppe opp og leke og en knurrer og bjeffer.   a082.gif

Begynne å lese sakspapirer til kommunestyremøtet om en uke, eller bla gjennom raseleksikonet enda en gang i håp om å finne den ultimate rasen for meg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/23/2016 at 10:57 AM, SFX skrev:

Nei, det er fremdeles lov til å definere det som flyttekaos - ikke skrot :P 

Bortsett fra de fem posene med papiravfall - det er skrot.

Expand  

:lol: Viktige problemstillinger: Kommer du til å BRUKE noe av det som er i flyttekaoset? Hvis ja - finn det fram og ta det i bruk. Hvis nei - dytt det ned i kjelleren :aww: 

Har jeg ordnet i campingvogna og gjort den klar for vinteren, og veden har endelig kommet under tak. Nå kan bare vinteren kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/22/2016 at 8:24 PM, Wachita skrev:

@Lola Pagola

14713671_10209646736578959_4220295325098

Var det ikke et sånn skap du malte? Her er det ei som har fikset sitt hvertfall! 

Expand  

Jo i samme stil iallefall! Ble mye bedre, og ser at hun har tatt av den øverste greia og, det hjalp veldig. Skal få gjort det på mitt og, definitivt. Ellers så blir resten kanskje litt for "ordentlig" for meg, men jeg trenger jo ikke dekorere på samme måte da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/23/2016 at 1:55 PM, Symra&Pippin skrev:

Begynne å lese sakspapirer til kommunestyremøtet om en uke, eller bla gjennom raseleksikonet enda en gang i håp om å finne den ultimate rasen for meg tro?

Expand  

Begynne å lese sakspapirer - du kommer til å ende opp på beardis igjen uansett :aww::lol: 

Tur gått. Sol, men vind og kaldt. Nå spekulerer jeg på om jeg skal lese gjennom noen og søtti sider oppgave, men er ikke sånn kjempemotivert for det siden jeg skal gjøre det samme sammen med veileder i morra formiddag. Spise, se litt Broadchurch, og sy litt senere istedenfor?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/23/2016 at 2:41 PM, Line skrev:

Begynne å lese sakspapirer - du kommer til å ende opp på beardis igjen uansett :aww::lol: 

Tur gått. Sol, men vind og kaldt. Nå spekulerer jeg på om jeg skal lese gjennom noen og søtti sider oppgave, men er ikke sånn kjempemotivert for det siden jeg skal gjøre det samme sammen med veileder i morra formiddag. Spise, se litt Broadchurch, og sy litt senere istedenfor?

Expand  

Jammen all børstingen da! All børstingen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Med straff mener jeg noe som avbryter og på sikt reduserer den uønskede adferden. Hva det er og hvor hard straffen er vil selvsagt avhenge av hund og situasjon. For mitt eget vedkommende er det i en del tilfeller nok med et bestemt "nei" for å avbryte stirringen. Men det er jo per def straff det også. Ja, leash-pop kan funke på noen hunder, men i slike situasjoner er min erfaring at man også bør være litt forsiktig med det, da leash-pop faktisk også kan trigge utagering.   Ja, enig i det du sier om å bruke metode som kan utvikle stress ved passering. Det er også noe av grunnen til at jeg bruker motbetinging når avstanden er stor nok. Jeg har forøvrig god erfaring med å benytte motbetinging på langt mindre avstand etter å ha straffet tidligere. Dermed unngår man også stress og at hunden assosierer motgående hunder med noe negativt.   PS! Veldig bra jobbet at det har funket for deg kun med motbetinging.
    • Jeg tenker det kommer an på hunden. ..og hva du mener med straff. Er det en innarbeidet lyd som indikerer avbryt, ellers..? Hva ellers?  Fra YouTube ser det ut som såkalt "leash pop" fungerer på mange hunder. Det finnes jo mange grader av det, det trenger ikke være så kraftig at det gjør vondt, og det kan fungere som Caesar Millans: "Tssscht!" for å få kontakt på en måte som ikke fungerer som belønningsmarkør, men advarsel om at nå blir jeg sur og det blir kjip stemning her? Mange hunder tar det til seg at fører er misfornøyd. Mer interessant å gjøre fører happy. Så er det andre hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det.  Personlig er jeg skeptisk til å gjøre noe hunden kan utvikle stress ifbm passeringer av. Motbetinging har alltid fungert for meg, men det kan som du sier ta tid, og jeg vet om TO meget erfarne som ikke har lykkes med den metoden på sine hunder selv etter to år med konsekvent trening, så 🤷🏼‍♀️ Privattimer med erfaren instruktør?    Edit: Av alternativ adferd virker sitt litt kjedelig. Hvor mye begeistring og belønning er hunden vant med at en plain sitt utløser? Jobbe den opp litt om det har gått rutine i den?
    • Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...