Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Samme her. Jeg har kastet noen planter som ga seg da det ble frost om natta, men stemor og ikke minst roser blomstrer fortsatt.

Hardføre typer ja :D. Det var noen andre som sa takk for seg da de første frostnettene kom ja, men disse er jammen standhaftige :). 

Vi har vært ute på tur i 2,5 time. Sååå deilig, ikke minst var det helt perfekte forhold i skogen for briardpelsene :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

4 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg ler av min fremtidige bonde altså! 

Han skal passe på fjøset i en dag mens bonden selv er på jakt. Han fikk beskjed om at ei ku skulle kalve.. han stakk uti i gårkveld og sjekka, og da hadde kua kalvet.. Men da han kom i fjøset i dag tidlig, så var det enda ei som hadde kalvet, for det lå en kalv der. Bare han aner ikke hvem som er mor :lol: Alle er rene bak, og det er en del kyr i løsdrifta og mulighet for å gå ut.. og bare for å gjøre ting enda artigere står det ingenting i kalenderen at det er ei ku til som skal kalve og bonden har lagt igjen telefonen sin :lol: 

Er vel tvillinger, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå gjør jeg noe dumt - lager middag etter en ukjent oppskrift når jeg skal ha gjester. Jeg burde kanskje ha testet dette selv først, men jeg lager jo sjelden mat til meg selv, så da får de bare være guinea pigs. Ikke er det så avansert heller, men jeg kan rote til en hjemmelaget pizza, særlig når jeg tester litt mer fancy deig... Jaja, jeg har is i fryser'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mushi skrev:


Hva bruker du det til? Liker lam, men sliter med å spise kjøttdeigen pga det er så fett.

Jeg steiker kjøttdeigen med en god del krydder. Hvitløk og rosmarin er et minimum. Så blander jeg den med masse salat og stapper i pitabrød, eventuelt har pitabrød på siden. Ofte lettere å spise det slik. :D Og så har jeg på hvitløksdressing også, knallgodt! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Nope, for kua står i en kalvingsbinge og gubben er neppe SÅ blind :lol: 

:lol: !  sånt har skjedd hos oss og, men  har somregel klart å finne mora. Verste var egentlig den som vi skulle ta keisersnitt på - var null nada nix tegn til at fødselen hadde vært, to veterinærer så på henne. Men 500 meter oppover i skauen fant jeg kalven - sprell levende og flere dager  gammel. :lol: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: !  sånt har skjedd hos oss og, men  har somregel klart å finne mora. Verste var egentlig den som vi skulle ta keisersnitt på - var null nada nix tegn til at fødselen hadde vært, to veterinærer så på henne. Men 500 meter oppover i skauen fant jeg kalven - sprell levende og flere dager  gammel. :lol: 

 

Jeg tipper det er både en enkel og logisk forklaring på alt jeg med en gang bonden kjem hjem igjen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Teserere skrev:

Endelig lammekjøttdeig i butikkene! Nå er det bare å fylle fryseren :D 

Kor? Jeg har ikke funnet.

58 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er klippet helt ned. Mangler bare vrengte ører og karperygg på være en whippet. Og lang hengende hale da. 

 

Bilde?

52 minutter siden, Rocket skrev:

Jeg steiker kjøttdeigen med en god del krydder. Hvitløk og rosmarin er et minimum. Så blander jeg den med masse salat og stapper i pitabrød, eventuelt har pitabrød på siden. Ofte lettere å spise det slik. :D Og så har jeg på hvitløksdressing også, knallgodt! :D 

Takk for tips, det hørtes utrolig godt ut. 

 

Nå etter en kjempehard jobbhelg, og hundetrening så skal jeg bare slappe av- og se på Stjernekamp. Heier på Nicoline, men blir vel ikke ho. Mine favoritter har aldri vunnet..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mona skrev:

Det ble fire timer på fjellet i dag - nydelig men kaldt. Jeg klarte faktisk ikke åpne posen med matpakke når vi kom til bilen, for hendene var helt frosne - veldig rart siden det bare er oktober. 

2016-10-22_12_57_53.jpg

Høstfarger, altså :heart:

2016-10-22_14_04_59.jpg

 

Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg tipper det er både en enkel og logisk forklaring på alt jeg med en gang bonden kjem hjem igjen :lol: 

Vi var også og lette etter en kalv i sommer. Finsøkte et stort beiteområde. Fant etterbyrd. Men ingen kalv. Den fant veterinæren inni kalven etpar dager senere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg tipper det er både en enkel og logisk forklaring på alt jeg med en gang bonden kjem hjem igjen :lol: 

:lol: Yep - fortalte Bonden, "heilt vanlig detta der" :lol: Han skjønner somreegl hvem de kommer fra da, men det gjør sikkert bonden der og når han kommer hjem. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN er mannen ferdig på jobb å skal avgårde på besøk til sin bror som har ordna utdrikningslag for han uten han vet noe?

Jeg har tilbragt dagen i senga med influensadritt og hodepine? utrolig kjedelig lørdag.

Til gjengjeld hadde vi en fin kveldstur på fjellet i går.

20161021_173947.jpg

20161021_180243.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Bra start på bursdagen med andre ord :lol: 
GRATULERER MED DAGEN!!!! :cheerleader:   a040.gif

Ja, veldig bra start! Det har hovna opp bittelitt og er sånn passelig ømt, kan man si :lol:

Takk :)

6 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Grattis med dagen til @2ne  Download birthday 19

Takk :) 

5 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer med dagen til @2ne

Takk :) 

3 timer siden, Tonje skrev:

Oi, det glemte jeg nesten; gratulerer med dagen, @2ne !

Takk :) 

--

Jeg har fått ny mobil av mammaen og pappaen min til bursdagen min, så nå har jeg Samsung igjen :ahappy: Dessverre så er det noe galt med sim-kortet, så jeg har ikke mobil som funker :lol: Og allikevel syns jeg samsungen er bedre enn shitphonen jeg har brukt i mellomtiden :aww::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg landa i stolen igjen, trodde jeg var i bedre form enn jeg var. Tok med Rocky ut på en tusletur, men gikk litt for langt. Begynte å svimle greit på vei hjem. Synes denne sjuka kunne holde seg til hals og luftveisplager og la hodet mitt være i fred. Vært bomull inni der ei uke nå. Er nok bare en forkjølelse/mild influensa tipper jeg, så sånn sett er det vel ikke mye å klage på. :P 

------------


Shait, kom akkurat på at jeg glemte helt av tollgrensa når jeg bestilte selen til Rocky. Pokker, da blir den nok dyrere enn tiltenkt. :( Jaja, regner ikke med jeg hadde fått tak i den fargen i norge uansett. (Juniper hurtta active sele) Synes den grensa kunne fortsette å være på 500kr inkl frakt jeg, var en fin grense det... 

Edit: Ifølge tollkalkulatoren så skal det ikke komme over en 515kr ca, det er levelig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...