Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

15 minutter siden, Stine skrev:

Jeg og! Driver å vurderer det seriøst, har jo plass til det :)

De som bygde huset mitt hadde faktisk et lite uthus med gris og høns, men jeg må nok oppsummere at jeg ikke har plass. :aww:

 

7 minutter siden, Raksha skrev:

Livdyr auksjon på tolga i morgen, med blant annet gris... Just saying :aww::lol: 

 

:lol: Nei, jeg får nok bare drømme videre. Jeg ble så fascinert av en gjeng utegående griser i går, det hadde vel ikke vært like festlig å sende dem til slakting tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

1 time siden, enna skrev:

Jaggu meg har jeg produsert mer enn jeg trodde når jeg teller over de siste årene.... :)

Imponerende rekke!!! 

41 minutter siden, Snoffe skrev:

 

  Skjul innhold

Gruer meg litt veldig til i morgen. Kommer ut en artikkel om ME i avisen i morgen, og de har intervjuet meg og 3 andre. Er så grise redd for at det skal bli noen negative reaksjoner på dette, jeg står for alt som er blitt sagt og skrevet altså... Men er like fullt skummelt. Jeg gikk tusen runder med meg selv og hadde tusen diskusjoner med mamma. Og vi ble enig om at det er viktig at noen står frem, og at denne gangen var det meg. Men jeg skriver ALDRI noe om sykdommen på facebook f.eks, og jeg er generelt ganske tilbakeholden med mindre det er naturlig at det kommer opp. Så dette er fryktelig langt utenfor komfortsonen min.

 

Tøft gjort :). Jeg kjenner forresten følelsen, for jeg får alltid vondt i magen når jeg vet noe jeg har vært intervjuet for skal i avisa - eller om jeg blir intervjuet i radio/tv. Får skikkelig magevondt, for tenk om jeg har sagt noe teit, eller feil eller eller eller... men det går som regel fint :)

Har hundene og jeg vært på en kort men fin joggetur, også har jeg startet på maling av stua mi :). Nå har jeg vasket vegger, sparklet hull, pusset sparkel, lagt på masse maskeringstape mot tak og gulv, lagt på plast på gulvet - og malt ett strøk på en liten og smal vegg... litt sånn prøvevegg - jeg har jo aldri malt noe sånt i hele mitt liv liksom... Lurer jo på hvordan fargen bli - ble kanskje litt vel hvitt i forhold til hva jeg egentlig tenkte, men mange av de andre lyse fargene hadde litt vel mye gult i seg... dette er "kalk" og det blir i hvert fall mye lysere enn den grønnfargen jeg har på veggene nå :D. Nå skal jeg fjerne en ledning og pusse litt sparkel igjen... tror jeg... 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Gris er så kjeke dyr :) Men var ganske trist når svigermor måtte avlive grisene fordi den ene hadde gått på trynet og ødelagt ryggen sin (prolaps eller noe) og klarte ikke stå, gå eller tisse :( Trist når man har hatt dem fra de er helt små.

 

:(

Ellers har jeg sittet og lest om artrose. Jeg kan vel bare oppsummere at jeg ikke kommer til å gå fra hytte til hytte i Jotunheimen når jeg er 75, men det var da i alle fall noen nyttige tips å hente. Bare jeg holder meg så sprek at jeg kan ha hund langt opp i støvets år så skal jeg egentlig ikke klage.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

:lol: Nei, jeg får nok bare drømme videre. Jeg ble så fascinert av en gjeng utegående griser i går, det hadde vel ikke vært like festlig å sende dem til slakting tenker jeg. 

:lol: Jah.. Har fryktelig lyst på gris selv, men fornuften har tatt et grepa tak i meg. Har minst tre prosjekter hos de andre dyrene som skal være i orden først. Minst :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Pixie skrev:

I dag møtte jeg også en sånn som syns det er urettferdig overfor Uno at han ikke får hilse på andre hunder i bånd. Jeg har en pubertetstulling som trekker i båndet så han nesten kveler seg fordi han vil bort til hunden... er det noe vi bør trene på så er det nettopp det å ikke bry seg om andre hunder. 

Jeg har også fått kjeft for det. 
Det var før Sjef hadde lært seg at det var morsommere og mindre ubehagelig å sitte ned når jeg sa at han skulle det :aww:

Hun kom med en liten Japaniese Chin i flexibånd. Båndet var laaangt ute, og denne begynner å knurre og går mot oss. Aragon begynner å bråke (som vanlig, det er jo tross alt Papillon...), og Sjef drar som en tulling. Jeg hever stemmen litt til de og sier strengt "Nei! Gå forbi!" og drar dem med meg videre.  
Da roper hun her etter meg: 

DE MÅ JO FÅ LOV Å HILSE! STAKKARS HUNDER! MIN ER BARE SNILL ALTSÅ!

34 minutter siden, enna skrev:

I mimrehjørnet...og fant denne på bloggen "Vår" (ntnu, CERG, K.B.Jebsen senter for hjerteforskning). Fra 2012, men den har ikke gått ut på dato :) En flink og hyggelig kollega som har skrevet innlegget. :)
https://cergntnu.wordpress.com/2012/02/10/barn-med-hund-er-mer-aktive/

Rett og slett imponerende hvor mye du har utrettet de siste årene :) Klapp på skulderen til deg :D


Ellers har jeg nesten nettop fullført en 2 timers tur i skogen. Denne gangen var det en skikkelig ekkel opplevelse... 

Jeg går aldri kun på hovedstien. Det synes jeg er kjedelig. Så selv om det var mørkt så gikk jeg innover på de stiene som ikke er opplyste. Når jeg kom til den mørkeste delen av denne runden så merker jeg plutselig at det er noen som står inne mellom trærne og ser på meg :wacko:
Det første jeg gjør er å få blikkontakt med Sjef. Så sier jeg "passe på mamma nå!" og krysser alt jeg har for at han skjønner det hvis det skulle blitt nødvendig. 

Når jeg kom ut på hovedstien igjen 20-25 minutter etterpå tenkte jeg at jeg er ekstremt glad for å ha en hund som ser såpass stor og truende ut, spesielt på en mørk skogssti, når jeg møter på slikt. 

Det gikk bra da. Heldigvis. Men fy fader for en ekkel opplevelse :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, great.... da er nabo i gang med nr.2 musterlander som flyr på andre hunder. Den var heldigvis ikke løs denne gangen og ble stoppet av båndet sitt. Samme eierene som hadde en som angrep oss bakfra når jeg gikk med 3 hunder.. og hadde "aldri gjort det før, den ville bare hilse". Den forsvant fra deres eie kort tid etter og fikk ny valp i fjor sommer som da har fått fly rundt å skulle hilse på alt de møter, bla en gang jeg kom ut døren med mine sto de utenfor og tok ikke bort hunden men slapp opp på båndet med den stakkars 4 mnd gamle valpen som de mente skulle hilse på 2 voksene hunder og en valp rett utenfor deres eget hjem... skal være glad det var mine hunder... håper oppdretter eller "treneren" vet de har brukt før snart forteller de noe nyttig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg har også fått kjeft for det. 
Det var før Sjef hadde lært seg at det var morsommere og mindre ubehagelig å sitte ned når jeg sa at han skulle det :aww:

Hun kom med en liten Japaniese Chin i flexibånd. Båndet var laaangt ute, og denne begynner å knurre og går mot oss. Aragon begynner å bråke (som vanlig, det er jo tross alt Papillon...), og Sjef drar som en tulling. Jeg hever stemmen litt til de og sier strengt "Nei! Gå forbi!" og drar dem med meg videre.  
Da roper hun her etter meg: 

DE MÅ JO FÅ LOV Å HILSE! STAKKARS HUNDER! MIN ER BARE SNILL ALTSÅ!

Rett og slett imponerende hvor mye du har utrettet de siste årene :) Klapp på skulderen til deg :D


Ellers har jeg nesten nettop fullført en 2 timers tur i skogen. Denne gangen var det en skikkelig ekkel opplevelse... 

Jeg går aldri kun på hovedstien. Det synes jeg er kjedelig. Så selv om det var mørkt så gikk jeg innover på de stiene som ikke er opplyste. Når jeg kom til den mørkeste delen av denne runden så merker jeg plutselig at det er noen som står inne mellom trærne og ser på meg :wacko:
Det første jeg gjør er å få blikkontakt med Sjef. Så sier jeg "passe på mamma nå!" og krysser alt jeg har for at han skjønner det hvis det skulle blitt nødvendig. 

Når jeg kom ut på hovedstien igjen 20-25 minutter etterpå tenkte jeg at jeg er ekstremt glad for å ha en hund som ser såpass stor og truende ut, spesielt på en mørk skogssti, når jeg møter på slikt. 

Det gikk bra da. Heldigvis. Men fy fader for en ekkel opplevelse :ermm:

:shocked: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint nå altså, selv om pulsen var høy der og da og jeg måtte anstrenge meg for å fremstå som rolig og balansert. Sjef merket ikke noe spesielt på meg. Han ser jeg det på med en gang om det er noe han plukker opp fra meg. 

Han fulgte godt med inn i skogen av og til da.
Forhåpentligvis så var det bare noen som gjør det samme som jeg gjør; Trekker unna stien i møte med andre hunder for å trene passering eller å overse. 
Men sent på kveld, etter det er mørkt... Hadde forventet å ære alene i kveld gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

 

@Lola Pagola nå skal jeg spille red dead redemption til ps3, bare pga anbefaling fra deg et sted på sonen. Tenk det du.

Ååååh :heart: Jeg er ingen gamer, men akkurat red dead redemption diiigget jeg! Mislikte slutten da, så nekta å spille det helt ferdig :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

:lol: Nei, jeg får nok bare drømme videre. Jeg ble så fascinert av en gjeng utegående griser i går, det hadde vel ikke vært like festlig å sende dem til slakting tenker jeg. 

Jeg gleder meg til å få skikkelig svinekjøtt av sånne ullgriser som har levd livet sitt utendørs. Tror de skal slaktes til uka nå :) Fikk en smakebit av sånt kjøtt da vi var i Vågå - og det var skikkelig godt marmorert og med skikkelig fettrand *nammm*. 

Har jeg malt litt mer, har maling på hendene og frykter at jeg har litt i håret også... det er teit å legge hodet inntil veggen når den er nymalt :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene "dør" av sult. Har ny hundemat i bilen, men jeg er ikke i stand til å bære 12 kg hundemat akkurat nå. :aww: Bonden kommer snart og jeg har elgkjøtt som egentlig er beregnet til dem... tror de får få elg så vi berger liv i dag og. Vi prøver elg. Er de sultne nok, så spiser de vel? :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå føler malamuten seg som verdens største idiot.. Og bare for å hjelpe på litt da så begynte gravidhormonene å slå inn for et par dager siden så blir vell ikke mye søvn i natt.. 

Hundene har jo vært så fine sammen og siden varga ble ferdig med innbilt for litt siden så har de lekt og kost seg, og de har fått lov inne til tross for at jeg egentlig hadde sagt at det ikke skulle være lov just in case etter fighten i jula og den dårlige stemningen som var etter det. Vell leken gikk fint den, men nettopp pga nevnte slosskamp så har de alltid på seg halsbånd sånn at det skal være mulig å skille dem om de ryker sammen, spesielt om jeg er alene med dem.. Og der er jo regelbrudd nr to, ikke lek med halsbånd.. Det får de aldri lov til med hundevenner, men den lot jeg også gå og vips så satt de fast ansikt mot ansikt, ny slosskamp... Bra jobba... Virker som det er hakket mildere stemning enn sist da, men har ikke utfordret så veldig enda, akkurat kommet hjem fra legevakten og gidder ikke noe mer akkurat nå kjenner jeg så vi får se senere.

 

Også jeg da, berg bikkjene liksom, stapp hånda inni nærmeste gap.. Heller en hånd enn et øye eller noe dritt, så nå er det ballong hånd full av bitemerker og 5-6 nye sting... Perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev:

Hundene "dør" av sult. Har ny hundemat i bilen, men jeg er ikke i stand til å bære 12 kg hundemat akkurat nå. :aww: Bonden kommer snart og jeg har elgkjøtt som egentlig er beregnet til dem... tror de får få elg så vi berger liv i dag og. Vi prøver elg. Er de sultne nok, så spiser de vel? :lol: 

 

Send hele elgen hit, hilsen utsulta Yumi og Smula :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Malamuten said:

Akkurat nå føler malamuten seg som verdens største idiot.. Og bare for å hjelpe på litt da så begynte gravidhormonene å slå inn for et par dager siden så blir vell ikke mye søvn i natt.. 

Hundene har jo vært så fine sammen og siden varga ble ferdig med innbilt for litt siden så har de lekt og kost seg, og de har fått lov inne til tross for at jeg egentlig hadde sagt at det ikke skulle være lov just in case etter fighten i jula og den dårlige stemningen som var etter det. Vell leken gikk fint den, men nettopp pga nevnte slosskamp så har de alltid på seg halsbånd sånn at det skal være mulig å skille dem om de ryker sammen, spesielt om jeg er alene med dem.. Og der er jo regelbrudd nr to, ikke lek med halsbånd.. Det får de aldri lov til med hundevenner, men den lot jeg også gå og vips så satt de fast ansikt mot ansikt, ny slosskamp... Bra jobba... Virker som det er hakket mildere stemning enn sist da, men har ikke utfordret så veldig enda, akkurat kommet hjem fra legevakten og gidder ikke noe mer akkurat nå kjenner jeg så vi får se senere.

 

Også jeg da, berg bikkjene liksom, stapp hånda inni nærmeste gap.. Heller en hånd enn et øye eller noe dritt, så nå er det ballong hånd full av bitemerker og 5-6 nye sting... Perfekt.

Og hva nå?
Tisper som ikke liker hverandre og baby rundt hjørnet...
Må jo si jeg har tenkt en del på dette og er en smule bekymra for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malamuten skrev:

Akkurat nå føler malamuten seg som verdens største idiot.. Og bare for å hjelpe på litt da så begynte gravidhormonene å slå inn for et par dager siden så blir vell ikke mye søvn i natt.. 

Hundene har jo vært så fine sammen og siden varga ble ferdig med innbilt for litt siden så har de lekt og kost seg, og de har fått lov inne til tross for at jeg egentlig hadde sagt at det ikke skulle være lov just in case etter fighten i jula og den dårlige stemningen som var etter det. Vell leken gikk fint den, men nettopp pga nevnte slosskamp så har de alltid på seg halsbånd sånn at det skal være mulig å skille dem om de ryker sammen, spesielt om jeg er alene med dem.. Og der er jo regelbrudd nr to, ikke lek med halsbånd.. Det får de aldri lov til med hundevenner, men den lot jeg også gå og vips så satt de fast ansikt mot ansikt, ny slosskamp... Bra jobba... Virker som det er hakket mildere stemning enn sist da, men har ikke utfordret så veldig enda, akkurat kommet hjem fra legevakten og gidder ikke noe mer akkurat nå kjenner jeg så vi får se senere.

 

Også jeg da, berg bikkjene liksom, stapp hånda inni nærmeste gap.. Heller en hånd enn et øye eller noe dritt, så nå er det ballong hånd full av bitemerker og 5-6 nye sting... Perfekt.

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Line skrev:

Send hele elgen hit, hilsen utsulta Yumi og Smula :aww:

 

:lol: Mine mener støtt og stadig de dør av sult, så gikk jaggu ned på høykant her... 

 

20 minutter siden, Malamuten skrev:

Akkurat nå føler malamuten seg som verdens største idiot.. Og bare for å hjelpe på litt da så begynte gravidhormonene å slå inn for et par dager siden så blir vell ikke mye søvn i natt.. 

Hundene har jo vært så fine sammen og siden varga ble ferdig med innbilt for litt siden så har de lekt og kost seg, og de har fått lov inne til tross for at jeg egentlig hadde sagt at det ikke skulle være lov just in case etter fighten i jula og den dårlige stemningen som var etter det. Vell leken gikk fint den, men nettopp pga nevnte slosskamp så har de alltid på seg halsbånd sånn at det skal være mulig å skille dem om de ryker sammen, spesielt om jeg er alene med dem.. Og der er jo regelbrudd nr to, ikke lek med halsbånd.. Det får de aldri lov til med hundevenner, men den lot jeg også gå og vips så satt de fast ansikt mot ansikt, ny slosskamp... Bra jobba... Virker som det er hakket mildere stemning enn sist da, men har ikke utfordret så veldig enda, akkurat kommet hjem fra legevakten og gidder ikke noe mer akkurat nå kjenner jeg så vi får se senere.

 

Også jeg da, berg bikkjene liksom, stapp hånda inni nærmeste gap.. Heller en hånd enn et øye eller noe dritt, så nå er det ballong hånd full av bitemerker og 5-6 nye sting... Perfekt.

:hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, enna skrev:

Og hva nå?
Tisper som ikke liker hverandre og baby rundt hjørnet...
Må jo si jeg har tenkt en del på dette og er en smule bekymra for deg...

Tja, godt spm, vi får se. Enn så lenge så vet jeg ikke helt hvordan ståa er mellom dem og tenker ikke å sjekke det nå, men ellers blir det vell som sist, funker det igjen så er det greit, bare med definitivt nulltolleranse for lek, kommer de ikke over det så ryker en, både for oss tobeintes del og for deres egen del. De skal jo også kunne føle seg trygge i eget hjem og slippe å sitte adskilt fra flokken store deler av døgnet for at de to må skilles. Det går ikke. De har jo kommet fint over det som skjedde sist, begge takler at den andre sier ifra uten at det blir noen anspenthet og ikke noen tegn til noe. Å henge fast kjeven i halsbåndet til den andre derimot hadde nok blitt bråk uansett hvem det hadde skjedd med. Babyen får de ikke være sammen rundt uansett, ikke sånn at det er fare for at han kan havne imellom noe. Selvsagt pga nettopp det, men også fordi varga uansett aldri kommer til å få ligge på gulvet med ungen eller være rundt sånn. Kommer ikke til å ta noen sjanser der og selv om jeg har tenkt å prøve å se om det går med barn og hund så er det ingen tvil om at noen(en eller begge hundene) ryker om det ikke går. Og spesielt ifht varga så er jo det noe jeg har vist i mange år, at den dagen det blir barn her så er det antagelig kroken på døra for hennes del. 

 

@Raksha :shocked: Sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Malamuten skrev:

Tja, godt spm, vi får se. Enn så lenge så vet jeg ikke helt hvordan ståa er mellom dem og tenker ikke å sjekke det nå, men ellers blir det vell som sist, funker det igjen så er det greit, bare med definitivt nulltolleranse for lek, kommer de ikke over det så ryker en, både for oss tobeintes del og for deres egen del. De skal jo også kunne føle seg trygge i eget hjem og slippe å sitte adskilt fra flokken store deler av døgnet for at de to må skilles. Det går ikke. De har jo kommet fint over det som skjedde sist, begge takler at den andre sier ifra uten at det blir noen anspenthet og ikke noen tegn til noe. Å henge fast kjeven i halsbåndet til den andre derimot hadde nok blitt bråk uansett hvem det hadde skjedd med. Babyen får de ikke være sammen rundt uansett, ikke sånn at det er fare for at han kan havne imellom noe. Selvsagt pga nettopp det, men også fordi varga uansett aldri kommer til å få ligge på gulvet med ungen eller være rundt sånn. Kommer ikke til å ta noen sjanser der og selv om jeg har tenkt å prøve å se om det går med barn og hund så er det ingen tvil om at noen(en eller begge hundene) ryker om det ikke går. Og spesielt ifht varga så er jo det noe jeg har vist i mange år, at den dagen det blir barn her så er det antagelig kroken på døra for hennes del. 

 

@Raksha :shocked: Sykt!

Ja, helt sprøtt - må for all del ikke finne på å gjespe eller ha øya åpne når man går gjennom ytterdører... 

 

Ang. hunder som slåss - så har jeg to jeg og. De to er aldri løse sammen rundt lillemor i settinger der det KAN smelle. Dvs aldri løse sammen med henne i stua, aldri løse sammen med henne på kjøkkenet. Nå trives to av mine tre ikke så veldig godt rund små barn, så de trekker seg unna naturlig, og er derfor mye skjermet for lillemor helt uten at vi tenker over det. De er i gangen, da har de oversikt over hva som skjer, og sånt. Så er de løse med meg når hun er i barnehagen eller har lagt seg. Ute er det null problem. Sistemann (en av de to som barker sammen) syns det erhelt greit å være rundt hyper 1,2,3åring, så han er mye mer sammen med oss. Ikke optimalt, men det funker. Men jeg har vel sagt at kommer et barn til så må vi ta Kasko, for han er den som er minst glad i unger, og den jeg stoler minst på av våre tre rundt barn.

Nå har jo jeg hunder som later som de er usynlige 99% av tiden uansett da. Så sikkert derfor det funker. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Line skrev:

Yumi er verre enn noen av de andre jeg har hatt. Hun er lynkjapp, og siden det er så kort ned til bakken så rekker jeg ikke å stoppe henne. Jeg har vurdert munnkurv :lol: 

 

Munnkurv er gull, hilsen eieren til Cujo, aka kattebæsjspiseren:aww:
DSC_0291_zps1c7uynfy.jpg
som en stor bonus får vi også gå heeelt i fred på tur, pussig nok:lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...