Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Fillerya skrev:

Er det noen av dere som jobber i helsevesenet som jobber 12,5 timers skift? Avdelingen vår skal starte med det og jeg lurer på hvordan det fungerer i praksis? Hvordan fungerer det med familie og søvn? :P 

Jeg jobber "bare" 10 timers nattevakter, men når jeg jobber prioriteres søvn og familie, alt annet kommer i andre rekke. Jobber 4 vakter, fri 7 dager, jobber 4, fri 6. And repeat :)

I helgene har store stillinger hos oss langvakter på 10.5 t, det er ganske nyoppstartet så vi har ikke evaluert noe enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, har skjønt at det er litt samme greia :lol: Basenjiene har jo litt greier med seg, at de ofte er samkjønnsaggressive og mye jakt i seg og sånne ting... Men det er jo ikke krevende med en slik hund om man synes det er greit at den er sånn :P 

Whippeter tror selv de er menneskebarn og trenger å få løpe løs.. Men det er alt! Jo, og så er de glad i å bruke stemmen hvis de er misfornøyd.. Men det er jo ikke i seg selv krevende.. 

Linni feks har lært innkalling uten å egentlig fått treninger eller godbiter for den biten.. Hun kan absolutt ingenting annet, og allikevel er hun ikke noe stress å ha i hus.. Krevende er vel neppe ordet jeg ville brukt på henne :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fillerya skrev:

Er det noen av dere som jobber i helsevesenet som jobber 12,5 timers skift? Avdelingen vår skal starte med det og jeg lurer på hvordan det fungerer i praksis? Hvordan fungerer det med familie og søvn? :P 

Jeg jobber alt fra 7,5 time vakter til 12 timer (noen ganger 8, andre 10 osv )i turnusen, ikke helsevesende. Det er ikke hvilende vakter. Jeg er så heldig at det er kun hver 3 helg jeg jobber 12 timer, som automatisk blir 12-13 timer pga kjøring, etterarbeid osv. 

I helgene så er jeg så heldig at jeg har ikke famillie ( :lol: ) så helgene mine går til hunder og søvn. Stå opp - ture hunder - prøve våkne -jobb - hjem og ture hunder  - sove. Og det er vel mer eller mindre samme rutinene om det er natt eller dag jeg jobber 12 timer. Hver 3 helg melder jeg meg rett og slett ut av samfunnet. Venner o.l. vet hvordan jeg er da og tar det ikke så tungt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besluttningsvegring er så gøy! Ikke er det spesielt tidkrevende heller, jeg gikk bare rundt i butikken med tom kurv i nesten en halvtime før jeg klarte å bestemme meg for hva jeg skulle ha til middag. Å planlegge slikt på forhånd er selvsagt oppskrytt. Og når jeg endelig hadde bestemt meg for å lage pizza, ble det en ny runde for å bestemme meg for hva jeg skulle ha på pizzaen. Etter enda et kvarter med vandring ble det til at jeg tok det samme som jeg alltid bruker - man er jo vanedyr tross alt. På toppen av det hele blir jeg råstressa av å gå sånn i butikker, for jeg føler alle ser på meg og lurer på hva i alle verden jeg går rundt i butikken for uten å handle noe. Nå står pizzaen til avkjøling, men jeg er ikke sulten lenger. Av og til (ganske ofte) blir jeg skikkelig sliten av meg selv :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg utålmodig. Huset skal legges ut på nettsida til megleren og på finn.no i dag. 
Men hvor pokker blir det av? :o  

Nå vil jeg bare begynne å dele annonse og få flest mulig til å legge merke til den sånn at det kan bli solgt fort som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst vært effektiv idag...

Ryddet kjøkkenet og bakt brødblobber - når jeg satte på ovnen for å steke blobbene kom det røyk ut av den, så da ble ovnen vasket innvendig. Satte på en vaskemaskin, innså at det var lenge siden jeg hadde tømt lofilteret, tømte lofilteret og nå går en vaskemaskin til, turet hund, tørket over gulvet og rettet ørti labrapporter... nå skal jeg sette meg ned med stevneting... djiiz blir sliten av meg selv. Godt det bare skjer en gang vært trehundrede år :P 

Badet ser fremdeles bomba ut og det gjør soverommet også, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! Er innom her hver dag men blir liksom så sjelden at jeg skriver:p An har jeg kommet hjem fra en bursdag og fikk vite av sambo at ikke bare har bikkja sutra siden jeg dro, men hun har knabba og spist en eske med lakerol cactus [emoji33] Har sjekka opp ingrediensene og det er ikke xylitol i de heldigvis. Er dette grunn til panikk eller? Hun er over 20 kilo..

Så det er ikke bare Rafiki som har en ting for lakris?? :aww:

Var en snartur i butikken en gang, med løs hund i bilen. Kom tilbake til en hund som hadde stasjonert seg i førersetet, veltet en stor Lacerol-eske og sleiket på de alle så hele bilen stinket lakris og setene var klissete :P Nå har jeg ikke en som glefser i seg maten hun får, så håper det ikke var skadelig :)

---

Tusen takk for oppskriften @Krutsi ! Krydderkaken ble kjempegod, bare veldig utsatt siden jeg gjentakende glemte å kjøpe inn kremost :lol:

---

Var ute og kastet litt frisbee med Rafiki. Kupert terreng og høy fart -> hylende hinkende hund. Hun går det alltid av seg, ingen synlige skader, ømhet eller hevelser. Men hun får jo mye medgang gjennom livet, mye salto, klabb og babb. Er det mulig å dra til noen (kiropraktor, massasje, fysio?) for å forsikre seg om at det ikke er låsninger ol som får utviklet seg? Eller er det bare min egen sjel jeg smører? :P (I de alvorlige tilfellene oppsøker jeg selvfølgelig veterinær)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

De har nå rukket det her. 
Første kullet hadde hun i desember 2013, hun er født i mars 2012 ...

Enda godt de ventet til hun var 18 mnd... 

det må ha vært kull på hver løpetid? Men da er vel ikke valpene registrert heller. :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Joda, valpene er registrert. 30 avkom har hun etter seg. 

Herregud... hva driver NKK med egentlig? 

Er det veldig sjelden rase slik at de rettferdiggjør det med det? 

Ikke at jeg mener det ville være OK pga det altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Cavalier King Charles Spaniel
 

Øøh... det burde vel vært ekstremt gode grunner og linjer for å avle den rasen i det hele tatt. 

Men det forklarer jo hvorfor den rasen er så plaget med et slikt nivå av seriøsitet :pinch:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Annik skrev:

Vi andre går over veien, du går over veien OG over et jorde... :lol:

Tull med sitering! Jeg gikk vel strengt tatt langsmed et jorde :lol:

Da har C kjøpt vogn og er på vei hjem med den nå :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...