Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september

Bananen
 Share

Recommended Posts

18 minutter siden, rosinbolle skrev:

Huff, en av naboene mine fikk et illebefinnende i går, og jeg og ei til hjalp kona med førstehjelp til ambulansen kom. Jeg lurer sånn på hvordan det gikk med ham. Kan jeg kjøpe dem en bukett blomster og spørre hvordan det er med ham,  eller blir det feil når jeg ikke vet hvordan det gikk? Jeg skulle ønske det var mer jeg kunne gjort for dem, man føler seg ganske maktesløs når man står oppi det til ambulansen kommer. Håper virkelig at det ikke var for alvorlig og at det gikk bra. 

Det er lov å kjøpe blomster :) Men for en ekkel opplevelse, huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Uno er i hundebarnehage i dag, selv om jeg er hjemme. Han trenger å få være i flokk, og han trenger å trene på å være borte fra oss. Men det var rart for mammahjertet å gå fra ham når han satt og peip i fremmed bilbur...

Jeg hadde tusen planer for hva jeg skulle bruke dagen til, men da jeg kom hjem sovna jeg på sofaen. Nå har jeg en litt sånn merkelig følelse jeg ikke helt kjenner igjen, lurer på om de kaller det overskudd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pixie skrev:

Uno er i hundebarnehage i dag, selv om jeg er hjemme. Han trenger å få være i flokk, og han trenger å trene på å være borte fra oss. Men det var rart for mammahjertet å gå fra ham når han satt og peip i fremmed bilbur...

Jeg hadde tusen planer for hva jeg skulle bruke dagen til, men da jeg kom hjem sovna jeg på sofaen. Nå har jeg en litt sånn merkelig følelse jeg ikke helt kjenner igjen, lurer på om de kaller det overskudd :D

Bare et lite spørsmål, hvorfor trenger han å være i en flokk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:hug: blomster og høre hvordan det går er helt innafor!  

:hug: 

2 timer siden, Snoffe skrev:

Det er lov å kjøpe blomster :) Men for en ekkel opplevelse, huff.

Da blir det blomster, får mannen til å kjøpe på vei hjem fra jobb. Jeg er bare sjeleglad for at han pusta da vi var der. Huff. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mokken skrev:

Herregud.  Har ikke komt til frokost en gang, og det eneste som står i hodet på meg er kake! :drool: Satser på at det går over, eventuelt får jeg bake senere.... :P

Åh, jeg vil og ha kake! Får se hva de har på butikken etterpå... Jeg har jo vært så flink med jobbing på kveldene, at jeg må jo belønne meg litt også!

Og apropos samme, så er jeg litt usikker på om jeg orker å skrive i kveld. Jeg har skrevet og jobbet med den hver dag siden torsdag, og skal sende den til veiledning i morra. Ok, jeg kan kompromisse - jobbe med den, men fra sofaen, og gå gjennom det jeg allerede har skrevet heller enn å skrive videre :aww:  Så kan jeg spise kake etterpå :D 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Endelig har ballen begynt å rulle hos NKK angående Keo, nesten 3mnd etter hendelsen og 2 purringer senere. Vil bare bli ferdig med dette, jeg.

Kan jeg spørre hva det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jo! Det som skjer på radioen om morgenen må ha samme rekkefølge hver dag, ellers blir jo alt bare rot! :shocked:

Ja, ikke sant? Man kan jo ikke bare endre på ting? Det var jo ille nok at de endret på jingelen sin :o 

6 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg fant ut av det, det har tydeligvis vært en rundt huset og løsnet på noen gamle ledninger hos meg og naboen. Beviset lå midt på terrassen i hele rekken. Vakthunden sin det som varsler ved å logre :P:lol: Bare ikke prøv banke på, DA er det krise :lol: 

:lol: 

5 timer siden, Turb skrev:

Kan rapportere om tåke, men på vei til å bli sol på Øvre Romerike iallefall :) 

Det ble strålende sol innen vi kom oss avgårde :D. Fikk med en kollega for hun skulle også på en befaring, så da dro vi sammen og fikk sett enda mer enn jeg opprinnelig hadde tenkt :). Mange fluer i en smekk liksom. Så da har jeg i hvert fall bilder til kursinnlegget mitt :)

Nå skal jeg straks dra hjem, male litt bord-  og dra på miljøtrening i klubben. Jeg må finne på noe sånn at jeg er borte når fiskemannen kommer. Jeg har mer enn nok fisk i fryseren, jeg trenger ikke mer, men jeg sliter veldig når de kommer på døra og skal selge :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med vurderingstesten. 
Og som vanlig sitter jeg med følelsen av at jeg har svart helt feil på alt :aww: Det skal bare være enig/uenig svar, og noe matteoppgaver, og oppgaver type "sola er for solar som månen er for...."..... Men jeg får litt prestasjonsangst av det der :hmm:  

Nå bør jeg sette i gang med andre søknader, men føler ikke akkurat at fokuset er helt på plass. Må jo egentlig bare sette i gang. Men det var vanskelig akkurat i dag altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Jeg røyk på en smell hos Gudrun Sjøden. Bomullsklær med god passform med fine farger, det ble dyrt det. Kan en komme unna med å kalle det trøsteshopping grunnet manglende hund?..

Manglende hund er definitivt en legitiim grunn :) 

Shit, analysen av testen er ferdig allerede. 
Jeg har fått oversikt på mail, og må gjøre notater og bli kjent med innholdet før jeg ringer tilbake til rekruttereren. 

Nervøs? Jeg? Nee-eei, ikke i det hele tatt! :ustol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg røyk på en smell hos Gudrun Sjøden. Bomullsklær med god passform med fine farger, det ble dyrt det. Kan en komme unna med å kalle det trøsteshopping grunnet manglende hund?..

Helt legitimt! Og de klærne er så gode å bruke og god kvalitet at de er verdt de ekstra pengene. Mine ser like fine ut etter flere år og jeg har brukt de mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev: Jeg røyk på en smell hos Gudrun Sjøden. Bomullsklær med god passform med fine farger, det ble dyrt det. Kan en komme unna med å kalle det trøsteshopping grunnet manglende hund?..

Helt legitimt! Og de klærne er så gode å bruke og god kvalitet at de er verdt de ekstra pengene. Mine ser like fine ut etter flere år og jeg har brukt de mye!

Enda godt jeg ikke fikk rota meg inn i en av de andre butikkene jeg hadde tenkt på. Kort Oslotur. Monsoon har åpna i Bogstadveien og skal vistnok ha mye fint

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...