Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
1 time siden, Debbie skrev:

Nesten litt fornærmet over å ikke å ha fått fisk av Siri:P

Du kan godt få fisk altså - jeg er ikke gnien på den jeg sjø :lol:

:fish: (ikke at jeg kommer på hva du BURDE fått fisk for altså, men... :lol:)

27 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Må jo være sikker på at det synker inn hos folket :aww: 

Ja, sonen har jo litt tungt for det, så... :aww: 

22 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg vurderer å si opp livsforsikringa på Blaze, Felix har ingen. Vanlig veterinærforsikring ellers på begge. Nå er jo han 9 år blitt, så jeg tørr ikke si opp nå for da skjer det garantert noe. Blaze har patella på et kne, så der er jeg bittelitt redd for fremtidig korsbåndsskade eller lignende..

Næh, begynner å spare ja tenker jeg, gidder ikke kaste så mye penger rett ut vinduet.

Det lønner seg nok sikkert å spare vil jeg tro... jeg burde egentlig bare gjort det, jeg også. 

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Det lønner seg nok sikkert å spare vil jeg tro... jeg burde egentlig bare gjort det, jeg også. 

Jeg har sagt opp forsikringene, og sparer litt sånn innimellom. Da jeg hadde 3 hunder, skulle de ha 9000kr i året for alle tre, og da jeg fikk by rottis, skrudde de opp prisene og skulle ha 5-6000kr for bare den.. 

Jeg betaler heller renter på kredittkortet mitt jeg.. Og blir bikkja så skadet at kredittkortet mitt ikke dekker det, så er bikkja så skadet at jeg tipper avlivning er på sin plass.. 

• Like 2
Skrevet

Tror fremdeles jeg er i overskudd i forhold til forsikring, med tanke på hvor mye jeg har fått dekket på hunder og katter. Hestene derimot, der er det en annen historie, der dekkes jo ingenting :o  Tør ikke si opp på de to som er forsikra, den tredje er ikke forsikret så hun skader seg nok alvorlig snart :aww:

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har sagt opp forsikringene, og sparer litt sånn innimellom. Da jeg hadde 3 hunder, skulle de ha 9000kr i året for alle tre, og da jeg fikk by rottis, skrudde de opp prisene og skulle ha 5-6000kr for bare den.. 

Jeg betaler heller renter på kredittkortet mitt jeg.. Og blir bikkja så skadet at kredittkortet mitt ikke dekker det, så er bikkja så skadet at jeg tipper avlivning er på sin plass.. 

Skrevet

Tror fremdeles jeg er i overskudd i forhold til forsikring, med tanke på hvor mye jeg har fått dekket på hunder og katter. Hestene derimot, der er det en annen historie, der dekkes jo ingenting :o  Tør ikke si opp på de to som er forsikra, den tredje er ikke forsikret så hun skader seg nok alvorlig snart :aww:

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg fikk ikke forsikra Sjef før 4 mnd alder pga import. Så på han vil jeg ikke få dekket ting som HD og annet som kan være medfødt. Og med 20% egenandel, + 4000 kroner i fastegenandel så blir det rimelig håpløst å ha forsikring. 
Leste også på vilkårene på livsforsikring, og der var det jo helt på styr. Jaggu skal man være heldig om man får dekket noe der. 

Mopsen vi hadde skulle de plutselig ha 5000 kroner i året for. Og medisinene han trengte kostet jo nesten 3000 kroner på en måned. Og ikke dekket det de dyrlegebesøkene vi hadde heller. Og livsforsikring var det ikke noe å få igjen på. 
Det er de mest bortkastede 10.000 vi har brukt noen gang tror jeg. 

Mine dyr pleier tydeligvis å kun bli plaget med slikt som ikke dekkes, eller som er så dyrt at det ikke er vits i å ha det dekket :aww: 

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Må du slutte med all denne spammingen altså :lol::P 

Akkurat nå, Siri skrev:

Snakk for deg selv! :lol:   :teehe:  :D 

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Akkurat nå, Siri skrev:

Skrevet
Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Gjør som jeg SIER og ikke som jeg GJØR :lol::lol::lol: 

Ellers var de ikke så himla nøye på hva man kalte folk før i tida... :lol: 
12096081_10153671500917002_3098643726536936399_n.jpg

• Like 16
Skrevet
Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Lede gjennom eksempel, Siri :aww: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Hikken til Sonen er litt for underholdende. Jeg skulle vært ute og skaffa V&H nå. Men ble visstnok litt opptatt :P 

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Lede gjennom eksempel, Siri :aww: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Hikken til Sonen er litt for underholdende. Jeg skulle vært ute og skaffa V&H nå. Men ble visstnok litt opptatt :P 

Skrevet
7 minutes ago, *Kat84* said:

6 minutes ago, *Kat84* said:

JA REKTI!

• Like 2
Skrevet
7 minutes ago, *Kat84* said:

6 minutes ago, *Kat84* said:

JA REKTI!

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Argyr skrev:

...gumler jeg havretrippel og surfer på finn.

Kan ikke skjønne hvorfor putene mine blir så hårete.. 

20160831_015710.jpg

Jeg har gått rundt å lurt på hvorfor den grå nattkjolen min er full i hvite hår for tiden :aww: Sengen med det hvite sengetøyet har jo ingen hvite hår :aww: 

1 time siden, laikamor skrev:

Lader opp til dag to i praksis. Må kjøre om 5min, og her sitter jeg og gråter i sofaen. Håper dagen tar seg opp etterhvert. Nå føler jeg meg bare svak og ubrukelig, og er så redd for hvordan kvelden skal gå. Mest lyst å gi blaffen i hele praksisen,  men jeg vet jo at det ikke går. Jeg vil jo bli radiograf, men ikke sykepleier. Skjønner nytten av en sykepleiepraksis, men på avdelingen jeg er på et det så avanserte oppgaver at det ikke kan knyttes helt opp til radiografien. Får bite det i meg, og håpe kvelden i dag blir bedre. Sorry for mye klaging her for tida..

:hug: 

Kommet hjem fra dyrlegen med pus, og alt gikk veldig fint! Nesten så jeg ikke fikk han med meg hjem igjen :lol: Den katten er kjempe trygg på seg selv! Aldri opplevd makan! Men jeg får jo bare mer og mer lyst på en til, og da en renraset en :whistle: Selvom jeg ikke er frisk nok til å ha to hunder, så kan jeg jo ha to katter :aww:  

Skrevet
På 08/30/2016 at 0:05 PM, tmp skrev:

Så søøte :heart: Velger å tro at det går sånn ca så fort med Albert og Bob :ahappy: Synes allerede bert er bittelitt mer avslappet ..

Det går allerede mye bedre så tror ikke det blir å ta lange tiden før det er helt avslappa :wub: Bob er roligere rundt bert og har liksom skjønt tegninga, og bert er mye mer avslappa. De kjennes mer og mer ut som en flokk :heart: Ute i skogen kan de tusle ved siden av og snuse på samme saker. 

Bob har forøvrig hatt sitt første bad ute. Han tok et høyt kenguruhopp   og tenkte seg over bekken som bert og mims nettopp hadde hoppet over. Han kom bare halvveis før han ploppa uti :D Lille bekken ble  basseng til han, men han bare ristet seg og sprang videre :wub:

• Like 4
Skrevet
På 08/30/2016 at 0:05 PM, tmp skrev:

Så søøte :heart: Velger å tro at det går sånn ca så fort med Albert og Bob :ahappy: Synes allerede bert er bittelitt mer avslappet ..

Det går allerede mye bedre så tror ikke det blir å ta lange tiden før det er helt avslappa :wub: Bob er roligere rundt bert og har liksom skjønt tegninga, og bert er mye mer avslappa. De kjennes mer og mer ut som en flokk :heart: Ute i skogen kan de tusle ved siden av og snuse på samme saker. 

Bob har forøvrig hatt sitt første bad ute. Han tok et høyt kenguruhopp   og tenkte seg over bekken som bert og mims nettopp hadde hoppet over. Han kom bare halvveis før han ploppa uti :D Lille bekken ble  basseng til han, men han bare ristet seg og sprang videre :wub:

Og så tok jeg med meg første hjortelusflue i :sint_01:dag

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...