Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring og alder


Katharina
 Share

Recommended Posts

Hvor lenge har dere forsikret hunden og ved hvilken alder? Og hvor stor er hunden og rase? Siden det er forskjell på den generelle "levealder" på feks. Liten hund VS. Gigant. Forsikringene blir jo bare dyrere og dyrere ved høyere alder? Hva som lønner seg er jo umulig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damir  har vært forsikret siden han var 3,5 mnd, da han kom til Norge.  Dogo Canario så er stor, er nå 3 år.   Så ikke så gammel at forsikringen er dyrere. Forsikret i dnb. 

Min Japanske spisshund var forsikret siden han var 8 uker frem til han døde 7 år gammel. Ble ikke dyrere så lenge han levde,  liten hund.   Var forsikret i IF.  

Damir har aldri hatt bruk for forsikring, Ozzy brukte den mye.  Lønnet seg uten tvil på han lille.  Men skulle det skje noe med Damir blir det fort dyrt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy chihuahua var forsikret i Agria og det ble stadig dyrere. Hadde mye bruk for forsikringen til større ting som operasjoner. Sa opp forsikringen i fjor for for da ble 4500,- i året såpass mye ift hva jeg ville han skulle gjennom hos veterinæren. Han ble fire år.

Bizi finsk lapphund 1,5 år er forsikret i Gjensidige,har hatt bruk for forsikringen en gang til småting så langt. Fordi hun ikke ble forsikret før hun kom til meg nesten fem mnd gammel er det en del forsikringen ikke dekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine eldste blir forsikringene billigere og billigere. Men det er fordi de tidligere har hatt høy livsforsikring (opp til 40.000) Nå er 10-åringen nede i bare 10.000 i verdi, de reduserer det hvert år. Så nå koster vel ikke forsikringene hennes mer enn ca.1800 i året, samme som for upremierte hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min cavalier var forsikret da jeg hentet henne hos oppdretter som valp, så hun har vært forsikret hele livet. Betaler vel 3000,- i året nå (hun er 5 år), og da har jeg i tillegg til veterinærforsikring også medisin og rehab, samt at hun er livsforsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 3 som er i hus nå har vært forsikret siden de kom i hus her, Vims ble forsikret rett før 4 mnd alder, varga var ca 2,5 år og Tai var nesten 3 år. Vims er jo ikke blitt 2 år enda og Tai er jo nettopp passert 3 så for begge dem er det alt for tidlig til å begynne å tenke på hvor lenge de skal være forsikret, Varga er straks 7 år så hun nærmer seg jo mer, men tenker uansett at forsikringen får gjelde så lenge vilkårene er greie nok. Mye som kan skje med en eldre hund, så man har jo kanskje større sjanse for at forsikringen lønner seg nå fremover enn den har vært tidligere. Forøvrig er jo forsikring stort sett et tapsprosjekt for de aller fleste, men likevell en trygghet som er grei å ha i bakhånd for alle som ikke er veldig flinke til å spare. Den dagen jeg har litt mer å rutte med så kommer jeg nok garantert til å velge å spare selv et vist beløp i mnd til evt store dyrlegeutgifter kontra å betale forsikringspremie. På 5 hunder og en hest har jeg så langt ikke brukt forsikring en eneste gang, og summen jeg har betalt inn i premie begynner å bli stor.. Stor nok til at jeg kunne dekket mye med den summen selv, om det hadde blitt nødvendig, om jeg hadde de på konto selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2016 at 0:17 PM, Wilhelmina skrev:

Min cavalier var forsikret da jeg hentet henne hos oppdretter som valp, så hun har vært forsikret hele livet. Betaler vel 3000,- i året nå (hun er 5 år), og da har jeg i tillegg til veterinærforsikring også medisin og rehab, samt at hun er livsforsikret.

Kan jeg spørre hvilken/hvem forsikring du har på henne? Og opptil hvor mye i året? Er det med livsforsikring?

Har nylig kjøpt en cavaliertispe på 22 mnd som jeg enda ikke har funnet en forsikring som passer oss helt. Syns det er svært dyrt, med tanke på at hun kun er kosehund og ikke skal/kan brukes i avl osv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Avokado1 skrev:

Kan jeg spørre hvilken/hvem forsikring du har på henne? Og opptil hvor mye i året? Er det med livsforsikring?

Har nylig kjøpt en cavaliertispe på 22 mnd som jeg enda ikke har funnet en forsikring som passer oss helt. Syns det er svært dyrt, med tanke på at hun kun er kosehund og ikke skal/kan brukes i avl osv...

 

Har du sjekket med eget forsikringsselskap? Altså der du har innboforsikring, bilforsikring osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Avokado1 skrev:

Kan jeg spørre hvilken/hvem forsikring du har på henne? Og opptil hvor mye i året? Er det med livsforsikring?

Har Agria. Det er med livsforsikring og tillegg for medisin og rehab ja. Har veterinærforsikring opptil 30.000,- i året.

Jeg hadde aldri tatt sjansen på å ha en uforsikret cavalier med min økonomi i alle fall, men har man mulighet for eks. sette opp en egen konto og heller spare selv så kan det sikkert lønne seg. Kjenner noen som har fått dekket over 200.000,- på sin cavalier, men den har omtrent alt av sykdommer som finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...