Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

1 time siden, JeanetteH skrev:

I dag bestilte jeg dette bildet på tretrykk, + en 4 bilder kollasj av noen andre bilder jeg likte på akryl.

Spent på det tretrykk greiene, noen vil sikkert syns bilde er makabert, men for meg fanget det hele essensen av det som forgikk og opplevelsen der.

Skjermbilde 2016-07-18 kl. 12.01.07.png

Jeg vet jeg banner i kjerka nå altså, men er det ikke enda hyggeligere med bilder der dyra har det bra?!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Guest Jonna
26 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg vet jeg banner i kjerka nå altså, men er det ikke enda hyggeligere med bilder der dyra har det bra?!

Bann i vei du :) 

Personlig så anser jeg bilder litt som kunst. Det er noe med hva det fanger, og det er ikke alltid vakkert det som blir fanget. Det fins mange eksempler av det. Og for meg så var det noe med hva dette øyeblikket fanget. Og om man ikke vil se det så er det jo mulig å ikke komme hjem til meg rett og slett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Red Merle skrev:

Takk:hug:, hvor for man kjøpt glucosamin? Er det resptfritt? Det er på samme bakbein, og det ser ut som det sitter i hofta/høyt oppe i beinet. Hun halter gjerne om morningen når vi har stått opp, etter tur, lek, svømming, trening osv. Ofte 'går hun det av seg' i løpet av dagen, men ligger hun å hviler, er hun halt igjen når hun står opp. Hun har vært slik av og på den siste mnd. Har lett for å bli hysterisk jeg, så nå prøver jeg å ikke få noia og løpe ned døra til dyrlegen :frantics::teehe:

Det høres ut som symptomer på forkalkninger, var sånn det artet seg på min gamle også før hun ble diagnostisert. Alle eldre får det i varierende grad. Det kan bedres ved hjelp av god oppvarming, utelating av belastende aktiviteter, og tilskudd av vitaminer til ledd. Jeg bruker "senior" fra dyreapoteket, i tillegg til glukosamin inneholder det msm, grønnleppet musling, spirulina og c-vit bl.a.

http://www.svenskadjurapoteket.se/leder-rorlighet/senior-140g-och-310g.html

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

:lol: Det er så deilig med enkle løsninger :D

Godt for alt som kan løse seg omtrent av seg selv :D Selv om jeg fikk advarsel hjemmefra om at hvis sikringene fortsatte å ryke så ofte, så burde jeg kontakte elektriker for å gå over all el'en i huset. Umm... Jeg flyttet hit i november, og dette er første gang en sikring går. Det føles ikke som et hyppig problem, foreløpig... Men, det er vel foreldres rett å bekymre seg lenge etter konfirmasjonsalder.

5 timer siden, Siri skrev:

Er på jobb etter ferien - og det var tendenser til en liten krise her faktisk, for kaffekoppen min var borte? Jeg vet den stod på pulten min da jeg gikk ut i ferie, den hadde til og med litt kaffe i seg :aww:.... men nå var den altså søkk vekk. Men hvem er det som står så fint og lyser mot meg i hylla ved kaffeautomaten? Joda, koppen min... nyvasket og fin... men HVEM er det som har tatt den med fra kontoret mitt, satt den i oppvaskmaskina og opp i skapet??? :| Det store feriemysteriet.... Og i løpet av ferien har noen montert sånne sol-lameller på innsiden av vinduet mitt også. Nå kan jeg styre "lyset" utenfra selv :bananas:

Kaffekopp-feen har vært der!

2 timer siden, JeanetteH skrev:

I dag bestilte jeg dette bildet på tretrykk, + en 4 bilder kollasj av noen andre bilder jeg likte på akryl.

Spent på det tretrykk greiene, noen vil sikkert syns bilde er makabert, men for meg fanget det hele essensen av det som forgikk og opplevelsen der.

Skjermbilde 2016-07-18 kl. 12.01.07.png

Åh, ferieminner er så godt å få opp på veggen, og ikke bare lagret på en harddisk.

Og du minnet meg på at jeg har liggende et gavekort på fotomontasje etter et dommeroppdrag. Kanske jeg endelig klarer å plukke ut noen bilder av X'en for å lage en montasje av hennes liv og leven. (Jeg vet det heter liv og levne, men det passer bedre med leven for X'en.)

1 time siden, Line skrev:

Jeg er litt bekymret for Freya'n min... I går kveld ville hun ikke ha mat, men det reagerte jeg ikke så mye på, for det hender hun hopper over et måltid innimellom. Men hun ville ikke ha mat i morres heller. Fikk henne til å spise etter at vi hadde vært ute og luftet oss, ved å håndfore henne. Det er ikke noe jeg gjerne gjør, men hun kaster opp galle om det går alt for lenge i mellom. So far so good, men hun trekker seg unna og sitter og skjelver. Akkurat nå sitter hun under skrivebordet, i kroken, på kaldt gulv - og skjelver. Hun setter seg foran ytterdøra, og skjelver. Hun setter seg ved porten i hagen, og skjelver. Når jeg ber henne komme inn så ser hun ut som jeg slår henne - kryper nesten, med halen ned. Nå skal jeg ta høyde for at hun har blitt skjemt bort en del de to ukene hun har vært på feriekoloni, så jeg skal gi henne et par dager til å komme tilbake til sitt vanlige jeg igjen - men jeg er litt bekymret likevel...

Har ikke du vært bekymret for henne en runde tidligere også, med lignende symboler? God bedring til henne!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Har ikke du vært bekymret for henne en runde tidligere også, med lignende symboler? God bedring til henne!

Jo, men det går liksom over. Forrige gangen hadde hun jo også vært hos mine foreldre i noen uker, om jeg ikke husker feil. 

Har fått skrevet en del i dag, men føler jeg er litt her... :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg vet jeg banner i kjerka nå altså, men er det ikke enda hyggeligere med bilder der dyra har det bra?!

Jeg synes bildet fanger en råhet og brutalitet som faktisk finnes der ute - det er ikke alltid man trenger å henge roser og fioler på veggen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Line skrev:

Hehe damen sendte melding før NKK-Trh og lurte på om hun kunne komme innom den helgen. Nei dessverre, det passer dårlig, sa jeg, men mandag-torsdag neste uke er jeg hjemme. Torsdag kveld klokken halv sju sendte hun melding og lurte på om hun kunne komme da, men da var jo ikke jeg inne :P Siden har jeg ikke hørt noe fra henne, så nei, jeg har ikke fått snakket med dem om kurset :lol: 

 

Hahah, nei, det skjønner jeg da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Red Merle skrev:

Takk:hug:, hvor for man kjøpt glucosamin? Er det resptfritt? Det er på samme bakbein, og det ser ut som det sitter i hofta/høyt oppe i beinet. Hun halter gjerne om morningen når vi har stått opp, etter tur, lek, svømming, trening osv. Ofte 'går hun det av seg' i løpet av dagen, men ligger hun å hviler, er hun halt igjen når hun står opp. Hun har vært slik av og på den siste mnd. Har lett for å bli hysterisk jeg, så nå prøver jeg å ikke få noia og løpe ned døra til dyrlegen :frantics::teehe:

Jeg har sjelden kjøpt samme merke glucosamin, har bestilt fra flere forskjellige nettsteder, samt handlet med hjem fra Sverige og Danmark. Sist gang jeg bestilte kjøpte jeg fra Norsk Dyrehelse (tidl Norsk dyreapotek). Har brukt både grønnleppemusling og atlet, bruker kun forebyggende så ser ingen forskjell. Kanskje "senior" er noe for dere? Man kan med fordel velge et glucosamin produkt med msm og c vit, som hjelper for optimalt opptak. God bedring! 

 

Edit: om du søker på "glucosamin" i helseforumet så finer du nok mye aktuelt der. Feks denne tråden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestikker trøtt barn med smurfedrops før middag. :aww: Årets mor. :pinch: Men når hun nekter å sove på dagtid så da så. Venter på Bonden før vi kan lage middag.  Burde sikkert gjort en hel haug med fornuftige ting i dag, men sånt driver man ikke med. :lol: Hadde besøk av noen dattern til ene naboen, og en haug med unger, som så på kaniner og fikk hilse litt på kaniner og kyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Line skrev:

Jeg er litt bekymret for Freya'n min... I går kveld ville hun ikke ha mat, men det reagerte jeg ikke så mye på, for det hender hun hopper over et måltid innimellom. Men hun ville ikke ha mat i morres heller. Fikk henne til å spise etter at vi hadde vært ute og luftet oss, ved å håndfore henne. Det er ikke noe jeg gjerne gjør, men hun kaster opp galle om det går alt for lenge i mellom. So far so good, men hun trekker seg unna og sitter og skjelver. Akkurat nå sitter hun under skrivebordet, i kroken, på kaldt gulv - og skjelver. Hun setter seg foran ytterdøra, og skjelver. Hun setter seg ved porten i hagen, og skjelver. Når jeg ber henne komme inn så ser hun ut som jeg slår henne - kryper nesten, med halen ned. Nå skal jeg ta høyde for at hun har blitt skjemt bort en del de to ukene hun har vært på feriekoloni, så jeg skal gi henne et par dager til å komme tilbake til sitt vanlige jeg igjen - men jeg er litt bekymret likevel...

Håper ikke det er noe alvorlig og at det bare er "jeg vil ha oppmerksomhet" stunt fra Freya.

 

3 timer siden, Wednesday skrev:

Jah... På vei for å hilse på valpen min. Nå står jeg på sida av e6 med død bil.

:hug:  håper det ordnet seg greit.

 

Har gått en tur sammen med Dovah og hans eier i dag. Veldig moro å se igjen de utflyttede valpene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg synes bildet fanger en råhet og brutalitet som faktisk finnes der ute - det er ikke alltid man trenger å henge roser og fioler på veggen :)

Laaaaaaangt mellom blomsterbilder og det der da Siri :lol:

 

Jeg er hjemme etter fantastisk campingtur i Sverige og Danmark med sambo og hundene! Kosa oss gløgg ihjel :) Nå er det en uke ferie igjen som bare skal nytes hjemme. Vi skal vel prøve å få solgt campingvogna slik at vi får oppgradert litt tenker jeg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra dagens to turer. Freya var like full i fart som vanlig, men hun ser kanskje bittelitt mer stivbeint ut bak. 45 minutter på de to store i dag, og opptaket viste litt lyd i lillemus sånn rundt 35-40, men det var helt stille når vi kom. Kan være hun har hørt noen i trappa også.

Ellers så har jeg skrevet et par sider om observasjon i dag, så er brukbart fornøyd med skriveinnsatsen også :) Lese gjennom det jeg har skrevet i dag, og fylle inn og trekke fra litt nå, så kanskje jeg sier jeg meg ferdig med akkurat den biten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Bilen står på verksted i Oslo, og jeg måtte kjøre hjem med leiebil. Tror ikke forsikringa dekker det engang. Og ikke fikk jeg sett valpen heller. Dagen gikk ikke helt som planlagt kan man si. 

Superpraktisk at bilen står akkurat i Oslo liksom :aww: Hvorfor kunne den ikke heller ryke hjemme? De trodde det kom til å bli dyrt også. Og det er jo mer som feiler den i tillegg. Mye tyder på skroting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wednesday skrev:

Yes. Bilen står på verksted i Oslo, og jeg måtte kjøre hjem med leiebil. Tror ikke forsikringa dekker det engang. Og ikke fikk jeg sett valpen heller. Dagen gikk ikke helt som planlagt kan man si. 

Superpraktisk at bilen står akkurat i Oslo liksom :aww: Hvorfor kunne den ikke heller ryke hjemme? De trodde det kom til å bli dyrt også. Og det er jo mer som feiler den i tillegg. Mye tyder på skroting :(

Så dritt :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta nye senga som endeleg hadde komt. Meeen... den går ikkje opp trappa ?

Så no må vi ned med gelenderet. Igjen. Er så gøy med gamle hus som har smale trapper!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Line skrev:

Inne fra dagens to turer. Freya var like full i fart som vanlig, men hun ser kanskje bittelitt mer stivbeint ut bak. 45 minutter på de to store i dag, og opptaket viste litt lyd i lillemus sånn rundt 35-40, men det var helt stille når vi kom. Kan være hun har hørt noen i trappa også.

Ellers så har jeg skrevet et par sider om observasjon i dag, så er brukbart fornøyd med skriveinnsatsen også :) Lese gjennom det jeg har skrevet i dag, og fylle inn og trekke fra litt nå, så kanskje jeg sier jeg meg ferdig med akkurat den biten.

Så bra med Freya!

 

18 minutter siden, Wednesday skrev:

Yes. Bilen står på verksted i Oslo, og jeg måtte kjøre hjem med leiebil. Tror ikke forsikringa dekker det engang. Og ikke fikk jeg sett valpen heller. Dagen gikk ikke helt som planlagt kan man si. 

Superpraktisk at bilen står akkurat i Oslo liksom :aww: Hvorfor kunne den ikke heller ryke hjemme? De trodde det kom til å bli dyrt også. Og det er jo mer som feiler den i tillegg. Mye tyder på skroting :(

å nei! så kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Ja. Men  jeg skulle kjøre til Göteborg med ungene i morra! Tenk om det hadde skjedd da! Da hadde jeg stått i veikanten i Sverige med to unger. Så litt flaks og.  

Ja tenkte på det istad at det var godt du ikke kjørte hit, stått halveis hit i veikanten med to unger hadde heller ikke vært kult. Så mye bedre det skjedde da du var alene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Ja tenkte på det istad at det var godt du ikke kjørte hit, stått halveis hit i veikanten med to unger hadde heller ikke vært kult. Så mye bedre det skjedde da du var alene!

 

Ja! Viktig å tenke litt positivt :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...