Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli

Caroline
 Share

Recommended Posts

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Min favorittoppdretter av beardis skal dømme på bernerspesialen i Trondheim i morgen. Han sa en gang at Symra var den fineste i kullet sitt, og i det kullet var det flere som ble int. champ. Er det rart jeg liker ham? :aww:

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Hva gjør man egentlig med dårlig mage hos hund nå til dags? For det med å faste ett døgn gjør man vel ikke lenger? Kjøpt zoolac, og tenkte å kjøpe biola pluss overkoke litt havregrøt?

Når klubben arrangerte førstehjelpskurs for hund for et par år siden så sa vet at fasting ikke gjaldt lenger. Gi probiotika av noe sort, og allerede etter 20-30 min var magen klar for et lite måltid. Hun presiserte at det var best å gi små måltider med jevne mellomrom, fremfor store måltider 1-2 ganger daglig. Skånefór måtte vurderes til den enkelte hund. Med mine har det stort sett holdt med probiotika også em dæsj biola i maten. Ett unntak når H var veldig dårlig, da måtte det flytende kull til før det ble bedre. :)

God bedring til Casper! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Joda, både snill og kjekk, men jeg aner ikke hvor gammel han er og mistenker at jeg er betraktelig eldre :lol: Avslo besøk :aww: Men lovte at vi kan finne på et eller annet når jeg er tilbake fra ferie :P

Er det så farlig hvor gammel han er da, så lenge han har runda 20 og blitt tørr bak øra? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola Pagola skrev: Hva gjør man egentlig med dårlig mage hos hund nå til dags? For det med å faste ett døgn gjør man vel ikke lenger? Kjøpt zoolac, og tenkte å kjøpe biola pluss overkoke litt havregrøt?

Når klubben arrangerte førstehjelpskurs for hund for et par år siden så sa vet at fasting ikke gjaldt lenger. Gi probiotika av noe sort, og allerede etter 20-30 min var magen klar for et lite måltid. Hun presiserte at det var best å gi små måltider med jevne mellomrom, fremfor store måltider 1-2 ganger daglig. Skånefór måtte vurderes til den enkelte hund. Med mine har det stort sett holdt med probiotika også em dæsj biola i maten. Ett unntak når H var veldig dårlig, da måtte det flytende kull til før det ble bedre. [emoji4]

God bedring til Casper! 

Takk ? probiotika er type zoolac? (Regner med det). Kokte ris og ga litt, turte ikke gi tørrfôr helt enda. Håper zoolacen gjør underverker og jeg slipper å stå opp i natt. Formen hans er iallefall fin, han sitter klin inntil meg med ryggen til og vipper hodet helt bak, ser på meg og piper at han vil gå tur... :) får ta en tur og se hvordan han er i magen nå, han har iallefall ikke vært ute på noen timer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Takk ? probiotika er type zoolac? (Regner med det). Kokte ris og ga litt, turte ikke gi tørrfôr helt enda. Håper zoolacen gjør underverker og jeg slipper å stå opp i natt. Formen hans er iallefall fin, han sitter klin inntil meg med ryggen til og vipper hodet helt bak, ser på meg og piper at han vil gå tur... :) får ta en tur og se hvordan han er i magen nå, han har iallefall ikke vært ute på noen timer nå.

Kan anbefale Enteromicro pasta, som inneholder både probiotika og prebiotika, den er mye mer effektiv! :) Litt seint nå, men kjekt å vite. Veterinæren jeg bruker har helt slutta med Zoolac og Canicur pasta, og bruker bare denne. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lola Pagola skrev: Takk ? probiotika er type zoolac? (Regner med det). Kokte ris og ga litt, turte ikke gi tørrfôr helt enda. Håper zoolacen gjør underverker og jeg slipper å stå opp i natt. Formen hans er iallefall fin, han sitter klin inntil meg med ryggen til og vipper hodet helt bak, ser på meg og piper at han vil gå tur... [emoji4] får ta en tur og se hvordan han er i magen nå, han har iallefall ikke vært ute på noen timer nå.

Kan anbefale Enteromicro pasta, som inneholder både probiotika og prebiotika, den er mye mer effektiv! [emoji4] Litt seint nå, men kjekt å vite. Veterinæren jeg bruker har helt slutta med Zoolac og Canicur pasta, og bruker bare denne. 

Takk for tips, da skal jeg huske det til neste gang ? (som er lenge til, håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg holde meg i ett døgn til. Det er bare ille......Men god bedring, det kommer først Rak.

Jeg tror kanskje jeg ser tidenes dårligste film. Megashark vs Kolussus. Eller nei den er ikke dårligere enn den trehodete haien. De er så dårlige at jeg bare ler, en blir jo ikke redd engang. Bare latterlig. Haier som hopper opp av vannet og spiser fly...teit. 

Men den er så dårlig at jeg klarer ikke å la være å se. Så jeg tar opp Mord og Mysterier- og jeg klarer ikke annet enn å tenke på Pippin og Symra. Regner med at hun sitter og ser på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Debbie skrev:

Må jeg holde meg i ett døgn til. Det er bare ille......Men god bedring, det kommer først Rak.

Jeg tror kanskje jeg ser tidenes dårligste film. Megashark vs Kolussus. Eller nei den er ikke dårligere enn den trehodete haien. De er så dårlige at jeg bare ler, en blir jo ikke redd engang. Bare latterlig. Haier som hopper opp av vannet og spiser fly...teit. 

Men den er så dårlig at jeg klarer ikke å la være å se. Så jeg tar opp Mord og Mysterier- og jeg klarer ikke annet enn å tenke på Pippin og Symra. Regner med at hun sitter og ser på. 

Takk - tenk så mange nye teorier du kan komme opp med :D:lol:  Avtalen er kl 13  i morgen, om alt går etter planen. Men ikke hold pusten da :lol: 

Går litt bedre nå, fått innpå mer medisin, mat og drikke. Så nå ser jeg på ekstreme samlere og tenker at huset vårt er ikke så ille :aww::lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ozzy skrev:

Godkjent AAP. :D:D  Fyfaen så ålreit å vite at det er i boks, har ikke gjort annet enn å bekymre meg de siste to mnd! Sinnsykt letta nå! 

:hug:  så bra! Prøv å slapp av litt de nærmeste dagene nå, for du blir garantert sliten veldig snart av alt stresset som har vært :P snakker av nav erfaring :P

49 minutter siden, Caroline skrev:

Kan anbefale Enteromicro pasta, som inneholder både probiotika og prebiotika, den er mye mer effektiv! :) Litt seint nå, men kjekt å vite. Veterinæren jeg bruker har helt slutta med Zoolac og Canicur pasta, og bruker bare denne. 

Gratulerer med dagen! 

Hvor får man kjøpt Enteromicro pasta? 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, Ida halter :/ Hun har nok sklidd på verandaen i en av tulle-forsøkene sine, men hun trår på benet og bruker det aktivt, hun bare vil ikke belaste det i lengre perioder. Gitt henne smertestillende, er vel svært lite vits å dra med en minigris til en veterinærvakt for smådyr, hun hadde jo ikke klart å gå såpass på det hvis det var brukket noe uansett. Får revurdere en tur hvis hun fortsatt halter i morgen tidlig tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Pippin ikke kommer løpende når jeg banker skallet av et hardkokt egg, da er han ikke i form. Håper det bare er litt magevondt som går fort over.

Uff da. Er dom osteposen her i huset det, kommer ikke Casper da blir jeg bekymret.

God bedring til Pippin! Ikke noe gøy med tufse gutter.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Biz liker også det nye badet som veldig snart er ferdig. Blir godt for faren min med en liten ferie snart,han har pusset opp i huset mitt siden slutten av januar. 

Nå er det snart min tur til å male to soverom og en mur,men det haster ikke. 

Jobbhelg men rekker da hyggelig besøk og å spise ute i morgen likevel. 

Like greit å jobbe i dette regnværet,helt greit å ikke ha ferie enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, rosinbolle skrev:

Sister Act på FEM... Jeg blir alltid litt glad av de filmene. Så enkle, men ganske herlige på sitt 90-tallsvis. :)

Jeg er jo så tullete at jeg kan få gåsehud av enkelte scener i den filmen. Ser på den her også, med 16 lys tent og verdens beste jente i armkroken. Han andre ligger på føttene mine, som er like greit, siden jeg har ti frosne tær.

Nå må jeg inn på IMDB for å sjekke hva annet skuespillerne/sangerne i SAII har gjort. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Stemmer det ja! Har kjøpt probiotika kapsler på iherb, så har jeg alltid sånn i tilfelle. :) Tubene med pasta har ganske kort holdbarhet etter de er åpnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Uff da. Er dom osteposen her i huset det, kommer ikke Casper da blir jeg bekymret.

God bedring til Pippin! Ikke noe gøy med tufse gutter.

Jeg stemmer for at både Casper og Pippin er i fin form igjen i morgen!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
    • Som uerfaren satte jeg hund på en kennel i Nord-Trøndelag i 12 dager, fordi jeg ikke fikk ha ham med på obligatorisk ekskursjon i studier. Han var fullstendig ødelagt da jeg hentet ham. Psykisk helt ute av seg, han var passiv, uttrykksløs, en slags robot uten noen hjemme, det var ingen uttrykk for gjensynsglede, ingen glede i å komme ut, ingen glede i å entre bilen han ellers var så glad i. Han var som i overlevelsesmodus. Spaced out. Sjokktilstand. Kom seg sakte og gradvis til hektene vel hjemme igjen. Jeg trodde det "bare" var det å plutselig bli forlatt på en glattcelle alene, på et vilt fremmed sted omgitt av bare fremmede som ikke ga nok oppmerksomhet eller aktiviserte nok og hysteriske, fremmede hunder i samme situasjon, men nå innser jeg at han kan ha blitt utsatt for strømming også.  HVOR i Nord-Trøndelag lå den kennelen hennes? ..ikke at jeg noen gang skal ha hund i kennel igjen, jeg lærte, men ble min egen hund også utsatt for det der i tillegg til den brutale opplevelsen et kennelopphold er i seg selv, selv uten strømming? Min var en sånn som selvsagt ville fått hysterisk panikkanfall om han ble strømmet for å bjeffe, og ville reagert med å bjeffe og bjeffe og bjeffe og bjeffe i panikk.    Kan dere forlate klubben i protest? Jeg ville fått med meg flere, og demonstrativt meldt oss ut av klubben om de ikke avlyser med hun der. 
    • En gjeterhund, eller jakthund som er avlet for tett samarbeid med fører (retrievere, spaniels, puddel), er nok det beste om du vil ha en hund som vil kunne gå løs og ikke har høyt jaktinstinkt for byttedyr. Lapsk vallhund har mye lyd, og trenger mye aktivitet, men det høres ikke ut som det er noe problem. Så lenge de får nok oppgaver tror jeg ikke ufrivillig gjeting vil bli et stort problem, men jeg ville snakket med oppdrettere om det. Kunne tervueren vært et alternativ? Eller korthårscollie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...