Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

31 minutter siden, enna skrev:

Jeg har gått meg på elg mange ganger i marka, ikke hatt ubehagelige opplevelser, men har snudd når jeg har sett ungdyr. De kan være innpåslitne. Mannen min ble løpt etter av to halvannet-åringer en gang, og jeg har venner som har blitt angrepet og skadet av elg. Min strategi har vært å snu hvis jeg ser en elg og gå langsomt tilbake ev gå omveg. Har alltid greidd å hanke inn bikkjene før de oppdaga elgen, unntatt en gang da setteren stilte seg opp mellom meg og en elgokse og bjeffa kraftig i retning elgen. Han ble heldigvis bare stående, så han var nok en sindig kar.

:| Tror det blir fjæra og Midtsandtangen for meg, så lenge jeg går alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

10 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@2ne de digitale bøkene leverer seg selv når lånetida går ut :-)

Men jeg vil sjeldent levere tilbake noe om jeg liker de bøkene :aww: Wheel of Time-serien som jeg kjøpte de to siste bøkene av i dag, var bøker jeg først lånte på biblioteket :lol: 

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ja, den er jeg enig i, og ser poenget med det men var så usikker på om det der gjerde ville faktisk holde unger, hunder og valper innenfor :P Synes det ser så lite stødig ut, men ifølge de som kan det så vil det holde fint fint :aww: Takk! Vi trives kjempegodt, små og store :)

Naboen her har sånt stakitt-gjerde, og det holder høns, kanin, bikkjer og unger inne, så lenge de ikke går ut porten da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen @WelshenNemi :flowers:

Er så sær at jeg sitter her og koser meg med at det er stille. Uno sover, tørketrommelen er ferdig, jeg har skrudd av lyden på tv´en.

Gubben er sur for tida, og jeg kan på en måte skjønne han... Han var innom hos foreldrene søndag for å låne ei stikksag, de sa ingenting om at hans bror med familie kom på "feriebesøk" mandag. Han ble spurt om hva slags skift han har denne uka, siden han har ettermiddagsskift ble det ikke sagt noe mer. Vi har vanligvis blitt bedt opp på grilling når de er på besøk, men det kan vi jo ikke nå. Men han er jo hjemme til nesten 14 hver dag, og jeg er jo hjemme hele dagen, så om de ville ha oss på besøk ville det vært enkelt å ordne... Fikk snap isted om at de var i fugleparken, det er jo typ 5 minutter unna leiligheten vår. Hadde vi visst at de skulle dit kunne vi møtt dem der. Det er heller ikke vanskelig for dem å komme innom her en tur. Og selv om ikke gubben kan være med på middag så kan jeg, jeg spiser jo ikke grillmat heller så jeg koster dem ingenting annet enn en kaffekopp. Den tredje broren har heller ikke hørt noe fra dem. Litt sært å ikke si fra når de vanligvis bor 8 timers kjøring unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Vi har skigard på hytta, og det holder fint hundene inne selv om det begynner å bli dårlig :) Skulle gjerne hatt det hjemme og siden det er så sinnsykt fint!

Prøver de å presse seg ut da :P ? Mine vaper og unghunder har en tendens til sånt :P Itillegg så er det jo veldig veldig enkelt å klatre ut med så mye å feste potene på.... Men må prøve å ikke krisemaksimisere, de skal ikke stå i det da, for jeg har hundegårder men får ikke fulgt med alltid 100% om de er løse i hagen og sånt. Det jeg har litt engestelse for, ikke kult med hund på veien :P

 

 

5 minutter siden, 2ne skrev:

 

Naboen her har sånt stakitt-gjerde, og det holder høns, kanin, bikkjer og unger inne, så lenge de ikke går ut porten da :P 

Ja altså, stakittgjerde tror jeg holder de inne :) Skal ha høner og noen ender gående løs i hagen også, men de pleier å holde seg inne uansett. Men, han har sagt at om det ikke holder så får vi bytte ut med stakitt  om noen år og  jeg da har rett (tror han sa det fordi han regner med det vil holde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Men jeg vil sjeldent levere tilbake noe om jeg liker de bøkene :aww: Wheel of Time-serien som jeg kjøpte de to siste bøkene av i dag, var bøker jeg først lånte på biblioteket :lol: 

Naboen her har sånt stakitt-gjerde, og det holder høns, kanin, bikkjer og unger inne, så lenge de ikke går ut porten da :P 

Jeg forsto det sånn at det var skigard-varianten hun var usikker på om ville holde dyrene innafor. En annen mulighet er ståltrådgjerde som dekkes fullstendig av hekk. Det er min drøm når det gjelder gjerde. :)

alperips.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg forsto det sånn at det var skigard-varianten hun var usikker på om ville holde dyrene innafor. En annen mulighet er ståltrådgjerde som dekkes fullstendig av hekk. Det er min drøm når det gjelder gjerde. :)

alperips.jpg

Det kunne jeg virkelig tenkt meg! Men det ble nedstemt fort med diverse argumenter om dyrene som går på den andre siden, og hvordan han vil at hundene skal kunne se dem hele tiden (for at de skal være så vandt og normalisere dem som mulig for å unngå at hundene synes de er spennende og stikker ned og jager dem om de kommer seg løs, spesielt jakthundene hans) og den er jeg jo forsåvidt enig i, men jeg synes noe sånt hadde vært kjempekjekt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Perfect Image skrev:

Prøver de å presse seg ut da :P ? Mine vaper og unghunder har en tendens til sånt :P Itillegg så er det jo veldig veldig enkelt å klatre ut med så mye å feste potene på.... Men må prøve å ikke krisemaksimisere, de skal ikke stå i det da, for jeg har hundegårder men får ikke fulgt med alltid 100% om de er løse i hagen og sånt. Det jeg har litt engestelse for, ikke kult med hund på veien :P

 

 

Ja altså, stakittgjerde tror jeg holder de inne :) Skal ha høner og noen ender gående løs i hagen også, men de pleier å holde seg inne uansett. Men, han har sagt at om det ikke holder så får vi bytte ut med stakitt  om noen år og  jeg da har rett (tror han sa det fordi han regner med det vil holde :P

 

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg forsto det sånn at det var skigard-varianten hun var usikker på om ville holde dyrene innafor. En annen mulighet er ståltrådgjerde som dekkes fullstendig av hekk. Det er min drøm når det gjelder gjerde. :)

alperips.jpg

Jeg mente skigard :aww: 

EDIT: Det er flere "naboer" som har skigard rundt her, og samtlige ser ut til å ha blitt laget på samme sted, i følge den lille plakaten på gjerdene dems, men jeg husker ikke hva det står på den nå, og fant ikke noe i området når jeg googlet. Men du har jo Valdresskigard, det burde holde hunder og høner og unger på innsiden i hvert fall :) 

Endret av 2ne
La til et avsnitt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Perfect Image skrev:

Prøver de å presse seg ut da :P ? Mine vaper og unghunder har en tendens til sånt :P Itillegg så er det jo veldig veldig enkelt å klatre ut med så mye å feste potene på.... Men må prøve å ikke krisemaksimisere, de skal ikke stå i det da, for jeg har hundegårder men får ikke fulgt med alltid 100% om de er løse i hagen og sånt. Det jeg har litt engestelse for, ikke kult med hund på veien :P

 

 

Ja altså, stakittgjerde tror jeg holder de inne :) Skal ha høner og noen ender gående løs i hagen også, men de pleier å holde seg inne uansett. Men, han har sagt at om det ikke holder så får vi bytte ut med stakitt  om noen år og  jeg da har rett (tror han sa det fordi han regner med det vil holde :P

Mine har gjerdevett så de har ikke prøvd å bryte seg ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen @WelshenNemi !

 

Hvis jeg hører en gang til at det går "kjempebra! " at jeg har 3 fulltidsstillinger så klikker jeg.  Jeg vet de mener det som en slags ros,  men det har motsatt effekt.  Jeg blir sur.  Det går ikke bra.  Jeg har for lite kontroll og får bare gjort det jeg må... Det går bra for noen få uker,  men jeg løper ræva av meg og jeg kaster snart telefonen min i komprimatoren hvis den ikke slutter å ringe HELE tiden.  HELE tiden.  Det har ikke skjedd en gang siden mandag at jeg har sittet i telefonen uten at noen andre prøver å ringe meg samtidig.  Heldigvis har den mute-knapp :innocent:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

 

Det er umulig å gå over ferista for å kaste søppel uten å bli trakasert av sau! Dælja til en sau med søppelposen, men den fortsatte ufortrødent videre, kasta så posen på den, da begynte den å spise på den :huh: Tok løpefart og løp forbi mens jeg hanka tak i posen... 

:lol:  ond sau ved hytta?

 

Gratulerer med dagen @WelshenNemi!

 

Jeg har lyst på kake, vi har ikke noe å lage kake av. Skal jeg gidde å kjøre til butikken tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snøfrost skrev:

:lol:  ond sau ved hytta?

 

Gratulerer med dagen @WelshenNemi

 

Jeg har lyst på kake, vi har ikke noe å lage kake av. Skal jeg gidde å kjøre til butikken tro?

De er nok bare nysgjerrige, men jeg vil ikke prøve å se hva som skjer hvis de stikker trynet sitt borti bikkjene :lol:

Kake ja, nå fikk jeg lyst på kake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Stine skrev:

De er nok bare nysgjerrige, men jeg vil ikke prøve å se hva som skjer hvis de stikker trynet sitt borti bikkjene :lol:

Kake ja, nå fikk jeg lyst på kake...

Forstår jeg godt. Hadde ikke helt satt pris på sånne nysgjerrige bæ-dyr jeg heller!

Problemet med kake, er at den innebærer tur til butikken og DET har jeg ikke så himla lyst til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 timer siden, Line skrev:

Hun spøla rundt, og hadde det fryktelig moro :lol: Jeg endte med å måtte ta det ut på ganggulvet, og stenge grinda :P 

Haha, skikkelig gøy med sånne hjelpere :lol: 
Aragon er egentlig enkel og grei når han skal hjelpe. Sjef er besatt av å sette seg oppå dynetrekket når jeg skal skifte på senga. Jeg sier at han skal gå av, og eneste han gjør er bare å bevege litt på rumpa. 
Trekker jeg i dynetrekket og sier gååå aaaav så løfer han litt på den labben det rykker litt i. 

Kjempegøy :aww: 

5 timer siden, 2ne skrev:

Neh, jeg liker å ha fysiske bøker jeg :aww: 

Helt enig! Liker ikke å lese mye på skjerm. Når det mangler plass så er biblioteket veldig fint å ha i nabolaget :) 

Dumme meg glemte å ta opp noe jeg kunne lage middag av i dag morges. Så nå tiner jeg opp røkelaks og en klump med bacon. Så blir det laks med pasta til middag. 
Tiner fort når det er salte ting. Flaks at jeg hadde noe tilgjengelig i det hele tatt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stine sauene som er like ved hytten vår er sånn de å. De har prøvd å løpe meg ned flere ganger mens jeg skulle til bilen. Hadde med hund (border collie og/eller alaska husky), men sauene brydde seg ikke om dem. Bare løp på de stakkars hundene som gikk i kort,kort bånd. Sist så gikk jeg å slo rundt med meg søppelpose men jeg hoyet og prøvde å ikke havne i midten av en saueklynge på 100 sau med en alaska husky. 

Er så glad vi har fått ny vei og ikke trenger å gå på sauegjorde lengre for å komme til hytten. Casper hadde ikke tålt (psykisk) å bli løpt ned av sau på den måten. BC'en og AH'en tålte begge en trøkk, i hvertfall sist nevnte. Hun brydde seg aldri om å bli løpt ned av sau liksom :P BC'en følte litt ubehag, men ristet det fort av seg. Casper hadde daua av skrekk liksom :lol:

Sauene er der heldigvis ikke hele sommeren. Bare noen uker før de drar ordentlig på fjellet og noen uker når de blir tatt hjem igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Forstår jeg godt. Hadde ikke helt satt pris på sånne nysgjerrige bæ-dyr jeg heller!

Problemet med kake, er at den innebærer tur til butikken og DET har jeg ikke så himla lyst til!

Samme her, butikken er laaangt unna :hmm:

48 minutter siden, Snoffe skrev:

@Stine sauene som er like ved hytten vår er sånn de å. De har prøvd å løpe meg ned flere ganger mens jeg skulle til bilen. Hadde med hund (border collie og/eller alaska husky), men sauene brydde seg ikke om dem. Bare løp på de stakkars hundene som gikk i kort,kort bånd. Sist så gikk jeg å slo rundt med meg søppelpose men jeg hoyet og prøvde å ikke havne i midten av en saueklynge på 100 sau med en alaska husky. 

Er så glad vi har fått ny vei og ikke trenger å gå på sauegjorde lengre for å komme til hytten. Casper hadde ikke tålt (psykisk) å bli løpt ned av sau på den måten. BC'en og AH'en tålte begge en trøkk, i hvertfall sist nevnte. Hun brydde seg aldri om å bli løpt ned av sau liksom :P BC'en følte litt ubehag, men ristet det fort av seg. Casper hadde daua av skrekk liksom :lol:

Sauene er der heldigvis ikke hele sommeren. Bare noen uker før de drar ordentlig på fjellet og noen uker når de blir tatt hjem igjen. 

Forbanna dyr! :lol: Jeg håper alltid at det ikke kommer noen når jeg driver å veiver rundt sånn, det ser unektelig dumt ut! Presterte å sparke en søye midt på kjeften for noen dager siden... Var absolutt ikke meningen å treffe! Men når du er så nærgående fortjener du det, ikke det at hu brøy seg da. Heldigvis har de ikke kommet ovenfor ferista enda! (Vi er så heldig å ha hytte på inngjerdet område med ferist på veien) så der er det trygt å gå med alle 3 samtidig enda :)

Tok frem fluesmekka, da ble det liv. Trym løp ut å gjemte seg, mens Vigdis danser rundt og gauler samtidig som hun prøver å få tak i den, og Tuva fotfølger meg og spiser alle likene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra tur - ble våte! Men det ga seg, og rakk nesten å bli tørr igjen innen vi kom inn :D 

Nå skal jeg sette igang middag, og siden det er kaldt og guffent i dag så blir det kosemat. Elg og sopp i fløtesaus, med hjemmelaget potetmos :ahappy: Angående potetmos, jeg kjøpte en sånn

41C5fwgR6aL.jpg

for litt siden, så nå får jeg fin potetmos uten klumper helt uten å stappe og stappe :D 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Line skrev:

Inne fra tur - ble våte! Men det ga seg, og rakk nesten å bli tørr igjen innen vi kom inn :D 

Nå skal jeg sette igang middag, og siden det er kaldt og guffent i dag så blir det kosemat. Elg og sopp i fløtesaus, med hjemmelaget potetmos :ahappy: Angående potetmos, jeg kjøpte en sånn

41C5fwgR6aL.jpg

for litt siden, så nå får jeg fin potetmos uten klumper helt uten å stappe og stappe :D 

Stilig! Hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...