Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

34 minutter siden, Stine skrev:

Fin dag :D

FB_IMG_1469983792652.jpg

FB_IMG_1469983859946.jpg

Gratulerer så mye! :D Så stilige bilder :D

 

Sånn, da har besøket reist, satt igjen 8 kaniner, tatt med seg tre og satt igjen 7 moskusender! :D 5 av dem er gave til lillemor :lol: To fikk vi som bonus til å spise i høst :aww:  

Venter på at snuppa skal sovne, så skal jeg ut å ordne dyra ferdig for natta. :D

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den store dagen @Stine 

 

Da (egentlig i går da) er man tilbake på land etter 26 dager i båten. Har vært en fantastisk ferie langs kysten mellom Tønsberg og Kristiansand. Ingenting er som å sitte på solvarme svaberg og se på solnedgangen :heart: Nå har jeg fått vasket og tørket fire maskiner med tøy og vasket båten innvendig, så i morgen drar vi til fjells for litt fisking og vandring i fjellheimen. For et fantastisk land vi bor i, som gir oss muligheter til slike unike opplevelser :ahappy:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å funderer på kastrering. 
Bare kjøre på med kirurgisk med en gang vist dyrelegene tørr? 
Eller prøve en kjemisk først? 
(Pga cyster/forstørret prostata)

Lommeboka er definitivt mest fornøyd med kirurgisk med en gang om det er aktuelt, men må jo se ann hva de tenker og tror. Er kastrering en lang prosedyre på en 9år gammel hund? 
Samtidig er jeg ikke særlig gira på å legge ham i narkose når hjertet kanskje ikke tåler det. :hmm:
But then again, tørr de å gjøre det nå så burde jeg egentlig bare kjøre på, for det er jo ingen garanti for at han holder seg stabil til en eventuell chip har gått ut, da kan han jo ha fått enda mer susing/svikt i klaffen. 
Nei, får vel diskutere det med de som kan se ann formen hans. Dumt å fundere i det evige vist det er totalt uaktuelt med kirurgisk uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rocket skrev:

Sitter å funderer på kastrering. 
Bare kjøre på med kirurgisk med en gang vist dyrelegene tørr? 
Eller prøve en kjemisk først? 
(Pga cyster/forstørret prostata)

Lommeboka er definitivt mest fornøyd med kirurgisk med en gang om det er aktuelt, men må jo se ann hva de tenker og tror. Er kastrering en lang prosedyre på en 9år gammel hund? 
Samtidig er jeg ikke særlig gira på å legge ham i narkose når hjertet kanskje ikke tåler det. :hmm:
But then again, tørr de å gjøre det nå så burde jeg egentlig bare kjøre på, for det er jo ingen garanti for at han holder seg stabil til en eventuell chip har gått ut, da kan han jo ha fått enda mer susing/svikt i klaffen. 
Nei, får vel diskutere det med de som kan se ann formen hans. Dumt å fundere i det evige vist det er totalt uaktuelt med kirurgisk uansett. 

Er han forsikra så går vel begge deler på forsikringa så lenge det er pga prostataproblemer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere mine planer for kvelden og i morgen formiddag er?? 

Jeg skal gi dere tre hint:

1- støvsuger

2- røytetid

2- besøk av to allergiske personer (sånn type at de må medisinere seg før de går inn i huset her).. 

---

og @Rocket; kjør på med kirgugisk med en gang Hvis dyrlegene mener det går greit.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Er han forsikra så går vel begge deler på forsikringa så lenge det er pga prostataproblemer. 

 

Ikke forsikra, ble tull og misforståelser ifht overtagelse av den når mamma døde, og når jeg fant ut det så var han for gammel til å opprette ny. :( Jeg har jo råd til det uansett hva det blir altså, men jeg har ikke superromslig økonomi akkurat når jeg går på AAP fra nav. :P 

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Vet dere mine planer for kvelden og i morgen formiddag er?? 

Jeg skal gi dere tre hint:

1- støvsuger

2- røytetid

2- besøk av to allergiske personer (sånn type at de må medisinere seg før de går inn i huset her).. 

---

og @Rocket; kjør på med kirgugisk med en gang Hvis dyrlegene mener det går greit.. 

Ja det er det jeg også tenker. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rocket skrev:

Ikke forsikra, ble tull og misforståelser ifht overtagelse av den når mamma døde, og når jeg fant ut det så var han for gammel til å opprette ny. :( Jeg har jo råd til det uansett hva det blir altså, men jeg har ikke superromslig økonomi akkurat når jeg går på AAP fra nav. :P 

Ja det er det jeg også tenker. 

Ah ja, skjønner. Flere som har gått på den smellen.  Ville nok også gått for kirurgisk så lenge det ikke er mentale greier som tilsier at kastrering kan by på problemer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Raksha skrev:

Ah ja, skjønner. Flere som har gått på den smellen.  Ville nok også gått for kirurgisk så lenge det ikke er mentale greier som tilsier at kastrering kan by på problemer. 

 

Regner ikke med noen overraskelser mentalt nei. Trygg og fin, eneste er at det kaaaanskje kan blusse opp litt matforsvar, spesielt om han blir enda mer matvrak som kastrat enn han er fra før. Men det skal jeg klare å leve med tenker jeg, ikke sikkert det blir et problem en gang. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2016 at 4:46 PM, Turb skrev:

Fikk resultatene for HD avlesningen for Pigg nå, han fikk C hofter på begge sider. Hadde jeg faktisk ikke trodd sånn bildene så ut, men han har nå de hoftene han har. Når vi tok bildene sa veterinæren at han ikke kom til å få noen problemer med å leve med de hoftene samme hvilken diagnose han fikk, og det regner jeg med at stemmer. 

Er det noen av dere som vet om man får registrert norsk avlesning i SKK, tenker i hovedsak på avelsdata slik at oppdretter får kullstatistikken sin iorden. Har en vag hukommelse om at noen sa at det var ganske ukomplisert, men at det andre veien (til NKK) var umulig... men kan godt hende jeg husker feil ;) 

 

På 29.7.2016 at 4:59 PM, JeanetteH skrev:

Æsj kjedelig. Men en c hofte har aldri plaget noen kelpie jeg vet om. Ellers kan man alltid også omrøntge :) 

og nei, har ikke fått registrert resultatet i Sverige heller.  Kun viss han har kull i Sverige. 

Jeg røntget Twiggy nå i mai, og når jeg fikk mail fra NKK så videresendte jeg de vedlagte PDF-filene til SKK og spurte pent om det kunne legges inn i databasen. Det tok 1 dag så var det registrert ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med passeringen av andre hunder denne uken :aww: Casper har passert rolig og hyggelig, håper det varer :aww:  Som regel vil han bort til den andre hunden, og hvis den andre bjeffer så bjeffer Casper også. Drar han alltid med meg, og han får ikke bort til andre hunder. Så blir veldig glad hvis det viser seg at han endelig har tatt hintet om hva jeg vil når vi skal forbi andre hunder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stine Gratulerer så mye!  Nydelige bilder og fantastiske drakter! 

 

Det nærmer seg løpetid på Nico. Hvordan jeg vet det ? Hun er hormonell.  Veldig. Dritsur på Toddy, bjeffer på alt og oser pms. Og sånn skal vi ha det en stund før hun blir "normal" når hun løper og så skal hun være dypt deprimert i et par måneder regner jeg med.   Jeg er sååå --- ><----- nærme å kastrere henne enda jeg er sånn prinsipiell motstander. Får se hvordan hun blir etter denne løpetiden. Er hun like deprimert like lenge som vanlig da går livmoren. Jeg ser ingen grunn til å la bikkja slite så mye med hormoner på et prinsipielt grunnlag.  

Og nei, ekstra trim hjelper ikke mot innbilt på Nico. 

Vi pratet med dyrlegen etter forrige løpetid, men bestemte oss for å se det ann en løpetid til siden ingen av oss er kjempefan av tanken på å operere på bikkja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
19 minutter siden, Teserere skrev:

 

Jeg røntget Twiggy nå i mai, og når jeg fikk mail fra NKK så videresendte jeg de vedlagte PDF-filene til SKK og spurte pent om det kunne legges inn i databasen. Det tok 1 dag så var det registrert ;) 

Oi de nektet PLENT før, for jeg vet om flere kelpie oppdrettere som har prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og venter på vaskemaskinen.  

Ferien er over for poden i morgen,  da begynner han på SFO. Han gleder seg ikke litt en gang.  Får håpe han blir positivt overasket. 

Jeg skal ha ferie en uke til. Han skal få kortere dager første uka og jeg skal få malt det fordømte huset. 

Vi er over halveis i den første Narnia -boka og jeg er skuffet.  Jeg husket ikke at det var såååå mye kristendom og - ikke minst - så stereotype kjønnsroller.   Kvinnfolka skal være omtenksomme og hjelpsomme og de skal for all del ikke sloss. Det har julenissen sagt. Tilmed poden reagerte.  Han mente at ingen burde sloss. Uansett kjønn.  Klok gutt.  

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo sentrum i helgen. Er så stolt av hunden min! Forrige gang vi var der var første gang i en større by i Tønsberg. Da var mye skummelt, men hun gikk i mellom oss og da gikk det greit. Hun fikk helt sammenbrudd på t-banen. Bare skummet og skalv. 

Denne helgen gikk alt som smurt! Andre turen med t-banen og det var som om hun var vokst opp i Oslo. Aker Brygge lørdag formiddag = ikke noe stress. Oslo S under Norway Cup og så mye trengsel at hun måtte gå bak meg = null problem. Fleksibånd rundt Songsvann søndag formiddag = lekende lett. Piknik i parken med hunder over alt = slapper av og ruller litt i gresset. 

Det er så moro å ha en hund jeg kan ta med rundt hvor ingenting er et problem! Jeg har hatt en så og si ikke-fungerende hund i sosiale settinger i ni år. Nå som hun ikke er mer blir jeg helt satt ut over at alt er så enkelt!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Venter og venter på vaskemaskinen.  

Ferien er over for poden i morgen,  da begynner han på SFO. Han gleder seg ikke litt en gang.  Får håpe han blir positivt overasket. 

Jeg skal ha ferie en uke til. Han skal få kortere dager første uka og jeg skal få malt det fordømte huset. 

Vi er over halveis i den første Narnia -boka og jeg er skuffet.  Jeg husket ikke at det var såååå mye kristendom og - ikke minst - så stereotype kjønnsroller.   Kvinnfolka skal være omtenksomme og hjelpsomme og de skal for all del ikke sloss. Det har julenissen sagt. Tilmed poden reagerte.  Han mente at ingen burde sloss. Uansett kjønn.  Klok gutt.  

Har ei venninne som skrev særoppgave om narnia bøkene ene og alene fordi de handler så mye om kristendom. Fikke høre mye om det for noen år tilbake :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...