Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Fikk fritidslitteratur i dag, vet ikke når jeg får tid til å lese i den da men. Muligens ikke før i juli. Men en sniktitt får jeg sikkert til i pinsa :)

13173776_10153606380662108_4701613045747

• Like 3
  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet

Med så mange kaninunger, så går jeg over til en ny salgsform. Selger dem bøttevis :aww: 

26941193066_e970cb3953_b.jpg

• Like 22
Skrevet

Jeg har hodepine. Kjennes ut som hodet skal eksplodere. Skulle ønske noen kunne pusse tenna mine og legge meg i senga, for jeg tror det kommer til å kreve alt jeg har av krefter.

Skrevet
56 minutter siden, enna skrev:

Baker gjærbakst til 17.mai-frokosten. Med storfint besøk fra "over there" (pilot-poden) er det viktig at maten er perfekt :) Han savner skikkelig mat :)

Er han i statene å tar pilotutdanning igjennom forsvaret? 

Min fetter gjorde det, og stor trivdes! Var vist mye pensum, men alt i alt en veldig fin opplevelse :) 

Skrevet

Fått vasket , sparklet og malt veggene i kjøkken og gang  + pusset ned betongen som ble lagt i dag. Da forventer jeg å komme hjem til ferdig lagt gulv i morgen :D

Andre som velger å ha en sånn der kontrastvegg gjør det fordi de synes det er stilig og de velger den fargen de synes er penest eller som matcher noe annet.  

Jeg malte kontrastvegg på veggen mot kjøkkenet fordi Toddy av en eller annen merkelig grunn åler seg langs den veggen bortover før han sklir ned den . Fargen jeg valgte var den som var nærmest møkka han drar inn. Muskatnøtt.    Jeg er drittlei av å ikke få den veggen ren. 

Det ble faktisk veldig fint :P

• Like 13
Skrevet
9 minutes ago, Snoffe said:

Er han i statene å tar pilotutdanning igjennom forsvaret? 

Min fetter gjorde det, og stor trivdes! Var vist mye pensum, men alt i alt en veldig fin opplevelse :) 

Privat flyskole i Florida. Mange eksamener. Dyrt..... Han prøvde forsvaret - men med 110 søkere på 1 - 2 plasser så kom han ikke gjennom.
Drømmen gjennom hele barndommen, så mor( jeg) og far har pantsatt huset sitt maks for å betale for skolegangen. Han har jobbet hardt, la seg opp en del penger selv også i forkant. Og har kommet seg gjennom mange eksamener med ekspressfart. Men antall flytimer i lufta er vanskelig å "forsere" tidsmessig. 

Skrevet

Kakebunner i ovnen, får de ikke på samme plate så de får samme høyde, så da får jeg bytte om på de halvveis. Orker ikke steke i to omganger. Glasuren blir i morgen før jeg drar. 

Jeg baker forresten på samme måte som jeg maler.... det blir mye søl :aww: 

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, enna skrev:

Privat flyskole i Florida. Mange eksamener. Dyrt..... Han prøvde forsvaret - men med 110 søkere på 1 - 2 plasser så kom han ikke gjennom.
Drømmen gjennom hele barndommen, så mor( jeg) og far har pantsatt huset sitt maks for å betale for skolegangen. Han har jobbet hardt, la seg opp en del penger selv også i forkant. Og har kommet seg gjennom mange eksamener med ekspressfart. Men antall flytimer i lufta er vanskelig å "forsere" tidsmessig. 

Ja, er veldig trangt om plassen.

Så utrolig snilt av dere! Han må ha lykke til videre :D 

Skrevet

Jeg vil bare takke noen her på sonen for ting de videreforteller.. Det gjør meg ikke så veldig mye, for jeg står for det jeg skriver her, men mitt ønske er at neste gang så bør det i alle fall viderefortelles riktig.. Og så kanskje prøve å finne ut hva saken faktisk angår før man prøver å tolke og forteller det videre.. 

• Like 3
Skrevet

14 grader ute, 22 inne. Jeg har ullcardigan og pledd på i sofaen og fryser likevel. Litt sliten kanskje... lang uke med Frisk-opplegg, utfordrende samliv og kranglete kropp. Kaffe kan bare veie opp for manglende mat og søvn så lenge om gangen... Vondt i hele kroppen, tror faktisk ikke jeg orker yogaen jeg lot meg overtale til å bli med på i morgen. Jeg vil jeg vil, men får det ikke til...

Skrevet
2 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg vil bare takke noen her på sonen for ting de videreforteller.. Det gjør meg ikke så veldig mye, for jeg står for det jeg skriver her, men mitt ønske er at neste gang så bør det i alle fall viderefortelles riktig.. Og så kanskje prøve å finne ut hva saken faktisk angår før man prøver å tolke og forteller det videre.. 

:thumbsdown:

• Like 1
Skrevet
10 minutter siden, Krutsi skrev:

Ikke første gangen det er gjort, og neppe siste gangen heller :P 

• Like 3
Skrevet

Det er ikke tilfeldigvis noen i Sarpsborg-området som har overnattingsplass for meg og en snill tervis fra sen lørdag til tidlig søndag? :innocent: 

Pappa fant nemlig ut av at han plutselig ikke kan kjøre meg til LP-stevnet likevel :icon_confused:

Trenger ikke kjøring til stevneområdet, jeg trenger bare å være litt nærmere, for jeg får nok ikke til å komme meg til Sarpsborg fra Oslo tidlig på søndag morgen

Skrevet
2 timer siden, Line skrev:

Polarbrød er veldig kjekt.

De blir fort grønne når jeg hittil bare jobber to dager i uka, da tror jeg knekkebrød er mer holdbart.

Ellers, spis og slappe av litt, gå en tur med fjotten og dama, så ser du hva du orker og rekker i kveld. Du må vel ikke være der tidlig i morgen, så juster tempoet ditt til overlevbart :) 

Jeg har gått tur med Fjompen og Foenix, og kom på underveis at jeg hadde glemt å spise - svimmelhet og kvalme er en god reminder. Men nå står pannekakerøre til svelling, jeg fant bacon i fryseren, og jeg har igjen bær og pisket krem fra tirsdag. 

Jeg hadde ambisjoner om å komme på plass så tidlig at jeg kunne være med å rigge i morgen, mens akkurat nå lurer jeg på om jeg heller kjører opp lørdag morgen. Jeg har en 29 punkts to do-liste før jeg kan dra, og har gjort fire av dem - inkludert tur. Jeg burde kanskje føye til punkt 30: Spise

Det blir ikke noen koselig pinse om jeg stresser meg syk, så jeg forsøker å roe ned til tredjegir. Men det er ikke så lett.

Småttingene har vært ute og spist (heldige småttingene, som spiser ute hver dag - gratis!!), raiet litt, men det er surt og kaldt, så da går man inn og raier litt til.

Aww!

2 timer siden, Siri skrev:

Ja, jeg tror jeg har kontroll på helgens evenement :).  

Heldiggris! :P

Guest Jonna
Skrevet

....vet jeg hvorfor jeg drømte meget klart om en Tsunami natt til i dag. 

Skrevet
34 minutter siden, Krutsi skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som er videreformidlet :P
Curiousity killed the cat osv.
Du trenger overhodet ikke fortelle altså!
Teit er det uansett.
Eneste jeg sier noe til herfra er kjærestemannen, hvis dere kommer med noen artige anektdoter og slikt. Det regner jeg med er innafor...

13 minutter siden, enna skrev:

Noen soniser som var her i dag?:
13226791_1837005149860328_71791367447609

Jeg har så lyst til å prøve lure coursing...
Skaffe meg den podengoen da kanskje...

Skrevet

Casper liker ikke å være alenehund han :aww:  Har gått å sutret siden min mor hentet sin hund :P  De var langhelg på hytta forje uke, og så skal de opp igjen denne uken. Veldig kjekt for hundene, også siden de er så tett i alder :ahappy: Men tipper jeg får hjem en grinete hund på tirsdag/onsdag igjen :P  

Skrevet
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Jeg fikk prøve med tolleren :D sykt rolig. Prøv med en av dine på åpen trening som tillater for andre raser?

901652_10152681742735304_1804353197_o.jpg

• Like 6
Guest Christine
Skrevet
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Jeg kjenner til fire stk (strihår) som blandt annet driver med LC. Kule hunder :) 

Skrevet
Akkurat nå, Christine skrev:

Jeg kjenner til fire stk (strihår) som blandt annet driver med LC. Kule hunder :) 

Si gjerne litt mer om dem.
Det er medioen jeg har lyst på da, antar at det er penqueno du kjenner (de små), i alle fall de som er vanligst :)

Skrevet

Søster hadde glatthår pequeno og har en venninne med strihår. Tipper at du synes de er helt greie etter å ha hatt husky. De jakter alt og alt de vil er å løpe, men de er ganske travle inne... 

Skrevet
2 minutter siden, Snøfrost skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som er videreformidlet :P
Curiousity killed the cat osv.
Du trenger overhodet ikke fortelle altså!
Teit er det uansett.
Eneste jeg sier noe til herfra er kjærestemannen, hvis dere kommer med noen artige anektdoter og slikt. Det regner jeg med er innafor...

haha jeg har neppe noe særlig spennende liv, så hvem som helst må bare snakke om det de vil for min del.. men når det blir tolket og viderefortalt helt feil.. så blir det for teit :P 

Skrevet
23 minutter siden, SFX skrev:

De blir fort grønne når jeg hittil bare jobber to dager i uka, da tror jeg knekkebrød er mer holdbart.

Jeg kjører knekkebrød og smøreost til frokost og lunch (med havregrøt som variasjon...)... det holder seg veldig godt :D

23 minutter siden, SFX skrev:

Heldiggris! :P

Hvor lenge var Adam i Paradis liksom? Alltid noe småting som dukker opp da, som man ikke har helt kontroll på. Men nå har jeg begynt på børstejobben etter hundedusjingen, og jeg oppdaget at Yasmines pels med fordel kan børstes når den er ganske våt faktisk. Da er den ikke så sprø og brekker så lett. Da vet man det. Nå skal jeg gå løs på resten av henne... også får jeg se om jeg orker å gå på Willy etterpå før jeg legger meg. Det er kjekt å ha ESC på TV'n i bakgrunnen :) 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...