Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Er det bare jeg i hele verden som opplever at datamaskina plutselig slår seg på igjen etter at den har slått seg av med den nye windowsen? Jeg er 100% sikker på at jeg trykker på "avslutt" og ikke "start på nytt".

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

For oss som har en tidsregning "før og etter pinse", så var jo det helt åpenbart :D

Min tidsregning går på hvilken ukedag, og årstid det er :P Men jeg antar at gubben har full kontroll på polets åpningstider, helt uten oppslag i media (som jeg forøvrig ikke har fått med meg) Så jeg regner med å få sjampis på 17 mai, helt uten å bli dritings :)

Skrevet
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jo sikkert egentlig :P Men hadde ikke sett etter når 17 mai er. Man vet man lever i en liten boble når....... Fysioterapauten min var grei og oppdaterte meg på hva som er når, i dag da :)

Vel, nå for tiden får man kjøpt noe som heter "kalender", evt "almanakk". Begge deler pleier å opplyse om helligdager :aww::P 

Skrevet
Akkurat nå, 2ne skrev:

Vel, nå for tiden får man kjøpt noe som heter "kalender", evt "almanakk". Begge deler pleier å opplyse om helligdager :aww::P 

Jeg antar at konseptet krever at man faktisk SER på det :icon_redface:

• Like 4
Skrevet
6 timer siden, Aslan skrev:

Og det er akkurat sånt som bare er trist. Glad jeg ikke har sånne kolleger og venner.

Jeg synes at det er trist jeg også, men først og fremst teit. Hvorfor er det viktig hva andre drikker? Jeg drikker ofte noe uten alkohol når vi har venninneparty, fordi jeg ikke gidder stresset med nattbuss, jeg tar med bilen. Jeg tror ikke de andre legger merke til hva jeg drikker en gang, jeg har i alle fall ikke oversikt over hvem som drikker hva når vi treffes. 

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Se for dere mange barn, hunder, høner og diverse her :happy1:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75239038

Veldig koselig!

1 time siden, Ingvild skrev:

Jeg syns det er kjekt å bli minnet på at siste sjans til å få kjøpt en flaske prosecco til 17. mai er på fredag, jeg. Jeg skal feire med andre studenter fra morgen til langt på natt, skal ikke ha noe med barn å gjøre i det hele tatt, hvorfor er det da så ille at jeg gjerne vil få kjøpt alkohol til denne festdagen? Jeg syns prosecco til 17. mai-frokosten er stas, jeg syns det er godt med øl og jeg liker å bli litt brisen på 17. mai. Fordi det er sånn min feiring er nå i midten av tjueåra. Og når åpningstidene på polet er annerledes enn de pleier å være er det da kjekt å få en påminnelse om det. Skål da dere! (Sitter ikke og drikker nå altså, må bare påpeke det fordi man er tydeligvis alkoholiker om man har lyst på øl på Norges fineste festdag.)

Jammen det er jo greit.

Avisene liker nå en gang å hause opp ting som de tror folk synes er viktig. Noen aviser tror at folk er dumme. :aww:

Og når det gjelder alkohol så fikk jeg lyst til å si hva vi bruker å si her i Malvik: I Forbordsgrenda lager de så dårlig heimbrent at folket der begynner å grue seg til helga allerede på tirsdag.

:lol:

• Like 12
Skrevet
26 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg i hele verden som opplever at datamaskina plutselig slår seg på igjen etter at den har slått seg av med den nye windowsen? Jeg er 100% sikker på at jeg trykker på "avslutt" og ikke "start på nytt".

Nei, jeg har også opplevd dette noen ganger faktisk... jeg har til og med sett på at den avslutter, men neste dag, når jeg slår den på - så hadde den ikke avsluttet like vel :o 

23 minutter siden, Pringlen skrev:

Min tidsregning går på hvilken ukedag, og årstid det er :P Men jeg antar at gubben har full kontroll på polets åpningstider, helt uten oppslag i media (som jeg forøvrig ikke har fått med meg) Så jeg regner med å få sjampis på 17 mai, helt uten å bli dritings :)

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og når det gjelder alkohol så fikk jeg lyst til å si hva vi bruker å si her i Malvik: I Forbordsgrenda lager de så dårlig heimbrent at folket der begynner å grue seg til helga allerede på tirsdag.

Skrevet
1 time siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har hørt at Mazda 6 er noen skikkelige rustbiler, så det fikk jeg ikke lov til å kjøpe emoji14.png men mannfolk har jo så mange meninger om bil, så vanskelig å vite hvem man skal tro på...

Hyyysj! :lol: Men ja, fikk beskjed om å spørre om rust, denne skal være grei. Blir eugodkjent for 2 nye år før vi henter den. :ahappy: 

• Like 2
Skrevet

1 time siden, Lola Pagola skrev: Jeg har hørt at Mazda 6 er noen skikkelige rustbiler, så det fikk jeg ikke lov til å kjøpe [emoji14] men mannfolk har jo så mange meninger om bil, så vanskelig å vite hvem man skal tro på...

Hyyysj! [emoji38] Men ja, fikk beskjed om å spørre om rust, denne skal være grei. Blir eugodkjent for 2 nye år før vi henter den. :ahappy: 

Det skal endel rust til før det går utover eu-godkjenningen, men ellers er jo det et bra tegn da :) ikke bare spør om rust, se og kjenn selv [emoji14] forhåpentligvis er den så bra som den høres ut som, og takboks er jo bra å gå med!

Skrevet

Dere, jeg har 2 rabattkoder på Makeup mekka, begge to har 10% rabatt. Kommer ikke til å bruke dem, så hvis noen har lyst på et så er det bare å gi en lyd :) Ene går ut 14.mai og det andre går ut 24.mai. Første man til mølla :) Har lagt den ut i sminketråden også.

Skrevet

I går ringte jeg snekkeren min og spurte om han kunne lage ferdig veggene rundt rommet under verandaen (for å si det sånn), lage en liten grind ved trappa ned til hagen og male hele verandaen. "Jadda, det må vi få til, jeg kommer og tar noen mål i morgen tidlig jeg", sa han. Da jeg kom hjem i dag hadde han kjøpt inn materialer og lagt dem nedenfor verandaen. Noen håndverkere er liksom litt raskere og mer resultatorienterte enn andre. :ahappy: 

Jeg tipper hundene har bjeffa litt mens han gikk omkring og tok mål da, men. :icon_redface:

• Like 9
Skrevet

Planlegger vestlandsturen som @Th3a og jeg skal ta for oss i slutten av juni for å hente salukivalpen min!

Det er kanskje ikke så mye å planlegge, men når jeg skal ta for meg en 7timer kjøretur veien til og 10timer kjøretur veien hjem så må jeg legge inn litt "rutiner" inn i kjøringa..

• Like 1
Skrevet
54 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ikke mer magisk enn at det er noen av disse appene som ikke avslutter seg selv innimellom. De er bare teite. 

Skrevet

Jeg var også av de som syntes at det var greit med en påminning om at siste åpningsdag er fredag denne uken. Ikke for å ha alkohol til 17 mai, for den dagen er jeg ikke vant til noe alkohol i det hele tatt, for da marsjerer jeg jo. (Ikke i år, men har likevel ikke noe vane med fest, jeg skal jo kjøre rundt omkring uansett) Men jeg får min søster på besøk i helgen og vi skal opp til min mor på fredag og overraske henne og være der i pinsen. Hadde planlagt handling på lørdag, men da måtte jeg jo plutselig handle for min søster så hun slipper å dra med i bagasjen på flyet. Jeg har en flaske vin, og min mor har sikkert noe. Så da blir det litt vin og skravling i helgen, etter at vi har vært på Ikea. Da tenker jeg det er vel fortjent :lol: 

Guest Belgerpia
Skrevet
33 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji14.png forhåpentligvis er den så bra som den høres ut som, og takboks er jo bra å gå med!

Det er fordi den har rusta fast *fnis*

Skrevet
33 minutter siden, Lola Pagola skrev:  

[emoji14] forhåpentligvis er den så bra som den høres ut som, og takboks er jo bra å gå med!

Det er fordi den har rusta fast *fnis*

[emoji38] [emoji38] der har vi det!

Skrevet

I år blir det 17.mai i Danmark, blir digg å slippe å pynte seg [emoji14]

Siden jeg ikke gidder finne boksen akkurat nå og sjekke selv, hvor lang tid tar det før expot virker? Skal virke fra lørdag kveld [emoji14] for en gangs skyld har jeg husket på at flåttmiddel er greit for å slippe hysteriske anfall etter danmarkstur. Burde lært, etter 8 år med hund og x antall turer...

Tror jeg tar på i morgen etter han har vært hos dyrlegen og fått en dusj etterpå. Siden han skal ligge på gulvet der er det greit å vente med dusjing til etter det [emoji14]

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Lola Pagola skrev:

Hyyysj! emoji38.png Men ja, fikk beskjed om å spørre om rust, denne skal være grei. Blir eugodkjent for 2 nye år før vi henter den. :ahappy: 

Det skal endel rust til før det går utover eu-godkjenningen, men ellers er jo det et bra tegn da :) ikke bare spør om rust, se og kjenn selv emoji14.png forhåpentligvis er den så bra som den høres ut som, og takboks er jo bra å gå med!

De fleste biler ruster før eller siden... :) Noen merker er verre enn andre. Tror ikke Mazda er spesielt utsatt.... :) Men skal ikke si noe for sikkert jeg, min 19 år gamle bil er 80-90 % rustfri liksom :D 

• Like 2
Skrevet
3 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Så for en liten stund siden at det skulle begynne noe ala hundepatruljen fra New Zealand. Noen som vet når og hvilken kanal?

Mandager på max, halv ti tror jeg.

Angrer på at fornuften seiret på butikken i dag, for nå har jeg skikkelig lyst på sjokolade :P Skummelt å plutselig ha europris og billig smågodt i gangavstand, tror jeg starter helga i morgen kveld :innocent:

Liker egentlig ikke 17.mai jeg, så jeg syns vi bare kan skippe til onsdag. Jeg liker det 17.mai står for, for all del, men det er en litt slitsom dag uansett.

Skrevet
Akkurat nå, MarieR skrev:

Mandager på max, halv ti tror jeg.

Angrer på at fornuften seiret på butikken i dag, for nå har jeg skikkelig lyst på sjokolade :P Skummelt å plutselig ha europris og billig smågodt i gangavstand, tror jeg starter helga i morgen kveld :innocent:

Liker egentlig ikke 17.mai jeg, så jeg syns vi bare kan skippe til onsdag. Jeg liker det 17.mai står for, for all del, men det er en litt slitsom dag uansett.

Takk! 

Enig der, så jeg holder meg fint hjemme.

Skrevet

Hvert år må jeg google hva pinse er for noe, og hver gang er det akkurat som om jeg leser det for første gang. Virker som hjernen min bare avviser det, akkurat som den gjør med offside i fotball. Vil ikke lære. 

• Like 9
Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

For oss som har en tidsregning "før og etter pinse", så var jo det helt åpenbart :D

Jeg blir like satt ut hver gang hundefolk IKKE skal noe i pinsa! Jeg fikk for en tid siden en ringsekretærforespørsel "til spesialen vår i mai", og jeg tenkte automatisk, nei det kan jeg jo ikke, da har vi spesial. Men de har spesialen helga ETTER pinse! :D

Alt polpratet fikk meg til å innse at jeg ikke vet hvor polet i Hamar er. Jeg har bodd her i et halvt år. Men jeg tror jeg står over drikking på pinsetreffet, jeg er stort sett så sliten på søndagen etter alt kjøret på lørdagen at jeg ikke trenger alkohol for å hjelpe formen nedover. Siden vi har fullt kjør søndagen også, er det greit å være mest mulig i vater. 

Nå har jeg spist kveldsmat som utløste brannalarmen, og snart skal jeg gi meg og hundene litt oss-tid. Det har vært klubbarbeid i absolutt hele fordømte dag fra jeg sto opp og til nå. Jeg må bare svare på en epost, så skal jeg avspasere, og gå ut med F&G. 

Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hvert år må jeg google hva pinse er for noe, og hver gang er det akkurat som om jeg leser det for første gang. Virker som hjernen min bare avviser det, akkurat som den gjør med offside i fotball. Vil ikke lære. 

Samme her :lol: offsideregelen kan jeg da, men pinse evner ikke hjernen min å lære seg. Prøvd i mange år :lol: Godt man kan ha andre kvaliteter :teehe: 

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...