Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai

mokken
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg begynte automatisk å telle valper på det bildet, men fant ikke en eneste en!

Jeg og... :icon_redface:

Nedtelling til fri, knappe 6 t igjen. Eller "fri",  det mangler jo selvsagt ikke på ting man har planlagt/tatt på seg. Neste fripriode skal jeg prøve å si nei. Må bare huske det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det går an jeg.. Barnet som fikk full dose med Paracet, Ibux og hostesaft i går for å klare seg igjennom dagen, er i ganske så fin form i dag.. 

Enn om flere kunne bli så mye bedre av å bare sove ei natt :P

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Annik skrev:

Noen som har tips som hjelper mot kvalme? Dette er grusomt :thumbsdown:

Det kommer kanskje an på hva slags kvalme det er snakk om, men jeg har hatt god effekt av Fisherman's Friend med mintsmak og Lovehearts av en eller annen merkelig grunn. Preggiskvalmen til lillesøster ble døyvet av Ritz-kjeks, mens en venninne levde på Lovehearts (igjen: :|) i sitt første trimester. Ellers er det mange som tyr til halvdød blå Farris med iblandet eplejuice med suksess.

Edit: og ingefær! Ingefærøl, f.eks. eller "ingefærbrygg" (oppskåret ingefær i en kopp med varmt vann. "nytes" varm eller kald)

Nå sitter jeg og har hjemmekontor mens jeg venter på at legekontoret skal åpne. Det er kanskje greit å sjekke ut når jeg ikke har fått puste skikkelig (altså, jeg får puste, men sliter med å få dratt luften ordentlig inn og ut av lungene). Tør ikke løpe 5 k i morgen uten å ha sjekket det først, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonje skrev:

Akkurat prata med samboer på tlf, han er drittlei jobben sin og vurderer å si opp. Det er så mye frem og tilbake og lite håndfast i den bedriften at jeg blir skremt. Samboer har fast bortejobbing hver fjerde uke, det er det eneste han vet helt sikkert, alt annet får han beskjed om samme dag eller dagen i forveien. 

I dag ble han beordret til å kjøre ut og bli borte resten av uka selv om han ikke har borte-uke før i neste uke. Da har han vært på jobb siden 6 i dag tidlig og da jeg snakket med han jobbet han fremdeles...Forsvarlig? Han rakk å komme hjemom å hente tingene sine før han måtte dra, ingen dusj eller middag. Grunnen til at han måtte steppe inn på langkjøring var at han som egentlig skulle kjøre hadde fri denne uka. Forbauselsen var derfor stor da samboer ser denne fyren på jobb...Sjefen lyver han rett i trynet...

Det samme med ferier. Han får ikke vite noen ting i god tid. Han har spurt om ferieplanene for sommern i flere uker nå, men fått beskjed om at de vet ikke. Vel, i dag kom det opp ferieliste og hans navn står ikke noe sted. Hvordan i huleste heiteste skal vi få planlagt noe som helst på det viset her?? :gaah: Det blir vel samme opplegget som i påska, da fikk han vite ettermiddagen før ferien at han faktisk fikk fri og kunne bli med til tr.heim dagen etter. Hva **** liksom? *oppgitt*

Høres ut som en arbeidsplass det ikke er verdt å samle på, nei. Er det ikke noe regler om at man skal få arbeidstidene sine 14 dager før de inntreffer, så lenge man ikke er typ vikar ol? Mener at vi hadde det sånn pga arbeidsmiljøloven. 

Jeg hadde sagt opp på dagen om det var meg. Å gå med så mye usikkerhet hver dag hadde jeg rett og slett ikke orket. 

@Annik Når jeg er kvalm lever jeg på vanlig "levende" Cola og noe salt, enten Ritz-kjeks eller salt potetgull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Akkurat nå sitter jeg her og er så trøtt at jeg faktisk ikke fungerer. Sånn har det vært i et par dager nå, selv om jeg har sovet 10 timer natt til i går formiddag, og over 8 timer nå. Sovnet litt på sofaen i løpet av gårsdagen også... 

Men snart må jeg kjøre på jobb. Heldigvis bare halvannen time i dag. Og så skal jeg til lege etterpå. Gubbens ordre fordi han nekter å se på at jeg har det dritt i månedsvis sier han. 
Er rimelig lei av denne runddansen her nå :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgen med valp, vært litt bortskjemt de siste dagene med at hun sov til jeg sto opp, men i dag våkna jeg av et brak i femtia og så syting rundt halv seks..tror hun ramla ned fra sofaen...Stakkar lille, voldsom måte å våkne på? Ellers har jeg ringt å fått ført journal over fra gammelt til nytt legekontor, og det koster visst 85 kroner.. Syns det var litt stiv pris men..kanskje bare meg?

AN..vaske håret, så på trening [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Polfarer skrev:

Det der høres ikke ut som en arbeidsplass man vurdere holde på nei emoji14.png Håper han finner noe annet om han bestemmer seg for å si opp, og at dere får det litt lettere med planlegging og andre ting :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Det håper jeg også :) 

4 minutter siden, Lunatic skrev:

Høres ut som en arbeidsplass det ikke er verdt å samle på, nei. Er det ikke noe regler om at man skal få arbeidstidene sine 14 dager før de inntreffer, så lenge man ikke er typ vikar ol? Mener at vi hadde det sånn pga arbeidsmiljøloven. 

Jeg hadde sagt opp på dagen om det var meg. Å gå med så mye usikkerhet hver dag hadde jeg rett og slett ikke orket. 

@Annik Når jeg er kvalm lever jeg på vanlig "levende" Cola og noe salt, enten Ritz-kjeks eller salt potetgull 

14 dager før? Ohoi, det hadde vært luksus! Det funker visst ikke sånn i transportbransjen. Å jeg forstår det til en viss grad, men slik som de holder på nå er rett og slett ikke bra. Han har holdt ut i snart 1 år nå og jeg har sagt at jeg støtter han uansett hva han velger å gjøre, har selv gått i jobb jeg mistrivdes veldig i, så jeg har full forståelse for tankene hans. 

------

Jeg er litt spent på fysioterapeut-time i dag, aldri vært på sånt før. Prøvde å droppe paracet i dag tidlig, men måtte kapitulere da jeg kom på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Akkurat nå sitter jeg her og er så trøtt at jeg faktisk ikke fungerer. Sånn har det vært i et par dager nå, selv om jeg har sovet 10 timer natt til i går formiddag, og over 8 timer nå. Sovnet litt på sofaen i løpet av gårsdagen også... 

Men snart må jeg kjøre på jobb. Heldigvis bare halvannen time i dag. Og så skal jeg til lege etterpå. Gubbens ordre fordi han nekter å se på at jeg har det dritt i månedsvis sier han. 
Er rimelig lei av denne runddansen her nå :thumbsdown:

Kanskje du sover litt i overkant mye? Jeg ville kutta ned til maks 8 timer totalt i løpet av et døgn, for man blir fort sløv og mer trøtt hvis man sover for mye. 

Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....fikk jeg endelig tak i rett person. Brukte nesten en time i går å få tak i en annen i samme firma, og når jeg endelig fikk tak i han så var det selvsagt feil person. Sentralborddamen hadde visst ikke helt oversikt alikevel :P

Nå er det hjem å sove litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Celeritas skrev:

Tidlig morgen med valp, vært litt bortskjemt de siste dagene med at hun sov til jeg sto opp, men i dag våkna jeg av et brak i femtia og så syting rundt halv seks..tror hun ramla ned fra sofaen...Stakkar lille, voldsom måte å våkne på? Ellers har jeg ringt å fått ført journal over fra gammelt til nytt legekontor, og det koster visst 85 kroner.. Syns det var litt stiv pris men..kanskje bare meg?

AN..vaske håret, så på trening emoji4.png

Det koster dessverre litt å sende en journal.. For jeg er i alle fall vant med at det sendes rekommandert, og det ekke helt billig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Celeritas skrev:  

AN..vaske håret, så på trening [emoji4]

Det koster dessverre litt å sende en journal.. For jeg er i alle fall vant med at det sendes rekommandert, og det ekke helt billig [emoji14] 

Jo skjønner det, tenkte kanskje det meste var digitalt nå så det gikk an å sende over nett, men er vel noen gamle papirjournaler også sikkert. Blir grinete av uforberedte utgifter selv om de er små:P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Celeritas skrev:

Jo skjønner det, tenkte kanskje det meste var digitalt nå så det gikk an å sende over nett, men er vel noen gamle papirjournaler også sikkert. Blir grinete av uforberedte utgifter selv om de er små:P

Problemet er at det er ikke noe standardisert program legekontorene har, så de kan velge selv. Så de kan ikke sende noe over til hverandre elektronisk. Så de er nødt å skrive ut alt de har, i tillegg finne den journalen de fikk fra det forrige legekontoret og evt papirsvar fra Div undersøkelser (fra feks sykehus) og så sende pr post.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Problemet er at det er ikke noe standardisert program legekontorene har, så de kan velge selv. Så de kan ikke sende noe over til hverandre elektronisk. Så de er nødt å skrive ut alt de har, i tillegg finne den journalen de fikk fra det forrige legekontoret og evt papirsvar fra Div undersøkelser (fra feks sykehus) og så sende pr post.. 

Jeg tror min gikk på en brent dvd sist jeg bytta legekontor. Men det er jo mulig de lagra alt til pdf... Evt at de kontora jeg bytta mellom ved en ren tilfeldighet har samme journalsystemet. Lurer på om regninga kom på 75 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Jeg tror min gikk på en brent dvd sist jeg bytta legekontor. Men det er jo mulig de lagra alt til pdf... Evt at de kontora jeg bytta mellom ved en ren tilfeldighet har samme journalsystemet. Lurer på om regninga kom på 75 kr

Det kan godt hende at noen har en slik løsning, men der jeg jobbet så sendte vi alt pr post.. Fordi de andre kontorene rundt omkring hadde flere forskjellige systemer, og så i tillegg fikk vi sendt alt av det vi hadde av papirer også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Celeritas skrev: Jo skjønner det, tenkte kanskje det meste var digitalt nå så det gikk an å sende over nett, men er vel noen gamle papirjournaler også sikkert. Blir grinete av uforberedte utgifter selv om de er små[emoji14]

Åja, om det er slik så skjønner jeg jo at de tar seg såpass betalt, da er det jo faktisk litt styr med det. Skulle vært litt bedre system i dagens samfunn, men blir vel mye jobb å få alt gammelt papir inn på data uansett. Men ja, om det er så mye jobb med det så er jo 85 kroner helt greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna med irritabel tarm i dag, så jeg tok smertestillende og gikk og la meg igjen. Veit ikke helt hvorfor den er så lett å irritere om dagen, men det er irriterende :aww: 

Etterpå skal jeg på Ahus på sjekk på gastropoliklinikken. Det blir interessant, jeg kan ikke huske å ha fått noen innkallelse av dem før jeg fikk en tekstmelding om det i helgen, så jeg aner ikke hva som skal undersøkes, jeg. Satser på at det er operasjonsområdet, jeg har ikke så lyst på kamera i rompa igjen helt enda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Celeritas skrev:

Åja, om det er slik så skjønner jeg jo at de tar seg såpass betalt, da er det jo faktisk litt styr med det. Skulle vært litt bedre system i dagens samfunn, men blir vel mye jobb å få alt gammelt papir inn på data uansett. Men ja, om det er så mye jobb med det så er jo 85 kroner helt greit:)

Det er faktisk litt jobb da.. 

Men systemene henger litt etter ja faktisk.. Det er vel nå nylig at de faktisk har sluttet med å oppdatere fastlegelistene med diskett liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...