Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 timer siden, Mud skrev:

Så klippet. 

Jeg håper det gikk bra med bikkja :( Og at noen stoppet og tok seg av den. 

1 time siden, Justisia skrev:

http://www.tv2.no/v/1045176/

OPPDATERING: Hunden skal etter forholdene ha det bra, men har ifølge rapportene hjulmerker over magen etter krasjen. Hunden har også kommet til rette hos til eier igjen, etter å ha blitt borte etter velten.

Godt fikk ganske vondt imeg en stund. 

• Like 1
  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet
55 minutter siden, Mud skrev:

Nei altså, jeg tror liksom at folk er glad i bikkjene sine liksom :blink:

Du er jo så voksen nå at du burde ha skjønt at 70% av alle hundeeiere er hjernedøde :aww:            :lol: 

Har jeg spist is... hjemmelaget is... med pepperkaker og rørte tyttebær. Snadder :D

Skrevet
23 minutter siden, Siri skrev:

Du er jo så voksen nå at du burde ha skjønt at 70% av alle hundeeiere er hjernedøde :aww:            :lol: 

Har jeg spist is... hjemmelaget is... med pepperkaker og rørte tyttebær. Snadder :D

Jeg skjønte det kjapt nok til at jeg ikke orket å prøve å forklare de betydning av ordet båndtvang,  at det er ulurt å la bikkja løpe bort til hunder i bånd etc :P

Pepperkaker og rørte tyttebær? ? :blink:

• Like 1
Skrevet

En av guttene sa i stad at vi skal kjøpe hund! Ja, det skal vi, men så måtte jeg forklare at vi må vente litt, for hunden vår er inni magen til mammaen sin ennå. Og det forsto de som at det er JEG som har den i magen, og snakker om at de også skal spise babyhund... Ja... Var kanskje litt tidlig å forklare dette her. 

• Like 17
Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

En av guttene sa i stad at vi skal kjøpe hund! Ja, det skal vi, men så måtte jeg forklare at vi må vente litt, for hunden vår er inni magen til mammaen sin ennå. Og det forsto de som at det er JEG som har den i magen, og snakker om at de også skal spise babyhund... Ja... Var kanskje litt tidlig å forklare dette her. 

:lol::lol:

Guest Jonna
Skrevet
1 time siden, BareLinn skrev:

Vet det er noen oppdrettere her inne.. 

Når man har et valpekull på 14 dager..

Reiser man da ifra de en hel dag,med kun et eller kanskje to tilsyn?

Arbeidsdag ja så lenge alt funker med tispen. 

Spørs hva du mener med tilsyn også. Min har gjerne hatt tilsyn på 1-2 timer midt på, om ikke mer noen ganger. 

Skrevet

Kjøpt altfor mye snop i Sverige idag... Også har jeg fått hilst på C igjen :lol: Han var jo hjemom en tur inatt, men jeg sov når han kom og når han dro :P 

Men jeg har hatt orden i oppvaskmaskina hele uken, den ene dagen han er hjemme klarer han å sette suppeskåla ytterst, han får det absolutt ikke inn i hodet at vi begynner å stable innerst :lol:

Digg at streiken er over og, selv om jeg ikke er helt klar for å jobbe på mandag. Men det er bedre enn å sitte streikevakt! Jeg har bare blitt så godt vandt med fri nå :P

Guest lijenta
Skrevet

Å i dag så koste vi på Vintervidda sine hunder og tja tror sønnen ble solgt jeg hehe

Skrevet
Akkurat nå, lijenta skrev:

Å i dag så koste vi på Vintervidda sine hunder og tja tror sønnen ble solgt jeg hehe

Må ikke selge sønnen din vet du.

Skal du kjøpe lapphund?

• Like 4
Guest lijenta
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Må ikke selge sønnen din vet du.

Skal du kjøpe lapphund?

Joda han gikk på billigsalg hehe. Det er sønn som lurer på om han skal kjøpe seg en lapp og Vintervidda har alle lapphundrasene så det er jo lurt å se dem sammen og han likte best de Finske

Skrevet
34 minutter siden, Mud skrev:

Jeg skjønte det kjapt nok til at jeg ikke orket å prøve å forklare de betydning av ordet båndtvang,  at det er ulurt å la bikkja løpe bort til hunder i bånd etc :P

:lol: 

34 minutter siden, Mud skrev:

Pepperkaker og rørte tyttebær? ? :blink:

Pepperkaker og rørte tyttebær i is... kjempegodt sjø :D. Det er Siri Spesial, det :D

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Du hadde skikkelig mye på hjertet i kveld, skjønner jeg ? :lol: 

Jeg måtte bare sette av plass i tilfelle jeg kom på noe å si.

• Like 9
Skrevet

Har hatt en koselig tur til Sverige i dag.

Fått handlet litt ting til hunden, og litt andre ting. Og spist alt for mye mat!

Så var det hjem og se Harry Potter på TVen :D Veldig fin lørdag! 

• Like 1
Skrevet

Kjekt å være omplassert på sånne dager. Traff en av "mine" fra tidligere arbeidsplass og fikk vist personalet der en fin side de ikke har sett av h*n før. Fin fin dag :heart:

• Like 7
Skrevet
1 minutt siden, Siri skrev:

:teehe:

Egentlig prøvde jeg å sette inn en videosnutt fra FB. Symras ti grandnevøer og -nieser på åtte uker på sin første skogtur. Men jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle gjøre det så den ble dere snytt for gitt.

Skrevet

Helt normalt å bake fylte horn på denne tiden?  

Hadde nemlig en pakke kjøttdeig jeg måtte bruke opp, og som sagt tidligere, man kaster da ikke mat :aww: 

• Like 2
Skrevet

Egentlig prøvde jeg å sette inn en videosnutt fra FB. Symras ti grandnevøer og -nieser på åtte uker på sin første skogtur. Men jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle gjøre det så den ble dere snytt for gitt.

Du bare kopierer linken rett inn og trykker enter.

Nå er småttingene plassert i bingen for natta, så nå skal vi andre også tusle i seng :ahappy: 

Skrevet

Ååååja :D 

-PAXP-deijE.gif

:teehe::lol: 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Ååååja :D 

:teehe::lol: 

e025.gif

Nå er det sengetid. Men det var en svær veps i den senga i morges. Den er død, men tenk om det kommer flere? :shocked:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...