Ulrikke Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Tittelen sier vel sitt... Lar dere hundene ha tilgang på tyggebein mens de er alene hjemme? Evt hva slags tyggebein/leker? Er snakk om hunder som sliter i stykker det meste her om de finner ut at de skal det... Bare lurer på hva som er vanlig rundt om, om folk tenker på at de kan sette ting i halsen osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Mine kan få et okseøre når jeg drar. Ellers kan de få deerantlers når de er alene. Tørkede hudknuter får de ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Nei, tilfelle de finner ut at de ikke vil dele med de andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Jeg lar bikkja ha tyggebein når han er alene, ja. Så store som mulig, så varer de ei stund også. Gir ikke sånne små som er tvinnet rundt. Synes det fungerer godt, så har han noe fornuftig å bruke tyggebehovet sitt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pokoli Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Absolutt aldri! Hørt alt for mange dyrleger si at de er skeptisk til tyggebein i det hele tatt. Så å gi det uten at jeg har oppsyn med bikkja er uaktuelt. Vi har en godbitball og en kong som hun kan gnofle på når hun er alene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Jeg er så redd for at de skal sette noe i halsen når jeg ikke er der! Da hiver jeg heller en neve tørrfor utover gulvet når jeg går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Får dentastix, men ikke hardere ting som potensielt kan settes i halsen. Han har vel egentlig aldri satt noe i halsen, men lell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Ja, når de er adskilt. Ikke når de er sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Jeg måtte rushe hund til dyrlegen en gang, fordi hun hadde satt et gnageben i halsen. Hun fikk puste, men det satte seg fast et sted på veien ned og gjorde veldig vondt. Mine hunder fikk derfor aldri noe å tygge på når de var alene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutle Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Jeg er også livredd hun får noe i halsen. Hun pleier å få noe lett å tygge på i det jeg går ut, men den er hvertfall spist opp innen jeg har tatt to steg fra ytterdøra. Tidligere fått griseøre, oksehale, tørrfisk når jeg drar, men de har hun stort sett spart på til jeg er hjemme igjen og kan være med på partey Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Ikke noe annet enn fylt frossen kong eller tørrfor spredt utover gulvet. Det hender jeg glemmer å plukke opp de store hudbeina, men hundene går fort lei av de, så tviler på at de blir gnagd på når jeg er vekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Når de er sammen får de ingenting, hvis ikke kan de finne på å krangle om det. Han eldste setter sånt i halsen så han får ingenting uansett. Han yngste kan få om han er alene. Om de er hjemme begge to i hvert sitt rom klarer ikke samvittigheten min å gi til bare den ene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 21. April 2016 Rapporter Share Skrevet 21. April 2016 Jeg gir fylt frossen kong til mini. Den andre får en neve tørrfôr. Jeg tørr ikke gi noen veldige tyggeting når jeg ikke er til stede, for begge to mener at når biten er liten nok, så er det ikke vits å tygge mer. De har aldri satt noe i halsen, men jeg vil ikke risikere at det skjer når jeg ikke er hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofie & Aska Skrevet 22. April 2016 Rapporter Share Skrevet 22. April 2016 Nei, jeg gir bare ting som de spiser opp lett og raskt, som griseøre, dentastix eller små tynneflak. Det gjør jeg dog ganske sjelden, fordi det er dyrt i lengden, så jeg pleier å gi en fryst kong. Jeg fordeler en boks leverpostei på tre konger og fyller på med tørrfor i de alle tre, og legger i frysen. Rimelig og trygt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 22. April 2016 Rapporter Share Skrevet 22. April 2016 Ikke når han er alene nei... Det tør jeg rett og slett ikke ta sjansen på. Han spiser de opp på null komma niks, så jeg vil helst ha han under oppsyn når han spiser den slags. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTT Skrevet 22. April 2016 Rapporter Share Skrevet 22. April 2016 Mine har alltid "et lass" storfeører liggende tilgjengelig, og av og til andre tyggeting. Aldri nye og spennende ting som de kan finne på å krangle om eller noe med knuter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 22. April 2016 Rapporter Share Skrevet 22. April 2016 Nei, det tørr jeg ikke. For det første kan Felix finne på å ikke spise opp sitt og deretter bli gående å passe på det og det blir ubehagelig for Blaze. For det andre kan de sette fast noe i halsen. Det har skjedd med begge at jeg har måttet gi de et klaps i sida for å helpe de å hoste det opp. Særlig Blaze er glupsk og dårlig på å tygge ting. Han satt fast en pølsebit en gang fordi han slukte den hel, teite dyret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 22. April 2016 Rapporter Share Skrevet 22. April 2016 Min får frossen kalkunnakke, fryst kjøtt, kong med våtfôr eller noe liknende når jeg drar. Hender at hun får oksehale hvis jeg bare skal være borte en velsignet korte stund. Men som regel får hun ikke noe med bein i. Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts