Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

6 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg lo høyt fæl som jeg er. Ja det er virkelig mirakelet sitt det! Hadde heller tatt brent bibel og levende familiemedlem jeg da.

Og jeg tok meg i å tenke at kanskje djevelens ting tåler flammer godt.... :aww: Nei, fysj :lol: 

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Har du ikke ripsbusker altså? :aww:

Nå hopper vi i seng, gjeder meg til å ligge å høre på stormen og regnet med et pelstryne i hver armkrok! Det hørtes jo koselig ut, men for å være ærlig så kommer Symra til å legge seg der jeg vil ha føttene og Pippin kommer til å støtte seg på meg mens han vasker rompa si, i minst et kvarter. Eller sånne ting. Men koselig læll da, når jeg har fått flyttet dem unna så jeg kan lese boka mi i fred. 

Ikke nå lengre :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på skolen og ser på alle arbeidene klassekameratene mine har jobbet med de siste to ukene. Det var en som nettopp presenterte prosjektet sitt, og det gikk virkelig rett i hjertet. Nå sitter jeg derfor med tårer i øynene og vondt i hjertet. Flinke folk altså. Det er fascinerende å se hvordan fotografi kan røre oss på den måten. :heart: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker når jeg snubler over en ny podcast som får meg til å le høyt. Gutta som flytta til Oslo. Så snålt og morsomt.  

“Tusenfryd er en kilde til glede. Tusenfryd er en kilde til skjede. Tusenfryd er et sted for å være glad. Tusenfryd er bare bra. Jeg ville sett til Tusenfryd på mange av samfunnets områder jeg. For eksempel Stortinget. Sukkerspinn i kantina på Stortinget. Det ville vært chill og digg sier Erna Solberg.” ? 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bursdag som singel på 11 år i går! Var nervøs for å kjenne på ensomheten og hadde faktisk tenkt litt på det på forhånd. Da jeg sto opp kl 07 hadde jeg enda ikke fått en eneste hilsen, noe som gjorde meg litt småskuffet og enda mer nervøs. Hvorfor ble jeg det? Er jeg redd for at jeg er usynlig i samfunnet eller noe?

Så plutselig utover dagen tok det helt aaaav med telefoner og sms'er, så mye at jeg ikke klarte å få svart folk før kl 01 i natt. Hele den (fine) ene delen av slekten min kom på kake, så dro jeg videre til by'n og traff en gjeng herlige venninner. Det gjorde meg så lykkelig at så mange ville ofre en torsdag bare for meg. Det er helt supert å ha bursdag når man har gode venner og familie :wub: .

Ville bare dele den gode følelsen jeg har nå med dere.

Ha en fin dag da folkens!

• Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aslan skrev:

Send de en mail og spør om du kan gå seinere i klassen, de er ganske liberale og greie med å flytte om folk på de stevnene jeg har vært på :) Uansett masse lykke til!

3 timer siden, mokken skrev:

Spør om du kan flyttes lengre bak! Skjer stadig vekk på agility konk, kan ikke skjønne at rally skal være mer firkantet på slikt. Lykke til, og kos deg! :ahappy:

2 timer siden, Debbie skrev:

Send de en mail og høre om de kan flytte litt på deg, det pleier å gå bra. 

Og viss du synes det er for mye press, kan du be om å bli flyttet ned til rekruttklassen. Masse lykke til RL er gøy. 

Takk for tips, jeg var ikke klar over at det var mulig, skal sende en mail med en gang. Jeg har jo konkurrert i lydighet og bruks, men det er litt mer skummelt å starte i noe helt nytt. Greit å plukke med seg noen tips og se hva som går an :P Uff, jeg føler meg litt useriøs som starter så brått, men jeg måtte bare finne på noe med frøkna.

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Første bursdag som singel på 11 år i går! Var nervøs for å kjenne på ensomheten og hadde faktisk tenkt litt på det på forhånd. Da jeg sto opp kl 07 hadde jeg enda ikke fått en eneste hilsen, noe som gjorde meg litt småskuffet og enda mer nervøs. Hvorfor ble jeg det? Er jeg redd for at jeg er usynlig i samfunnet eller noe?

Så plutselig utover dagen tok det helt aaaav med telefoner og sms'er, så mye at jeg ikke klarte å få svart folk før kl 01 i natt. Hele den (fine) ene delen av slekten min kom på kake, så dro jeg videre til by'n og traff en gjeng herlige venninner. Det gjorde meg så lykkelig at så mange ville ofre en torsdag bare for meg. Det er helt supert å ha bursdag når man har gode venner og familie :wub: .

Gratulerer med dagen på etterskudd, det ble jo en kjempefin dag!

Nå har jeg vært på arbeidsmøte som gikk bedre enn på onsdag, og jeg fikk sagt direkte, rett ut, klart og tydelig, at det finnes opplegg for meg allerede gjennom psykologen og at NAV ikke behøver å ta fatt på alt. Jeg tror jeg nådde inn, så det er bra. Jeg fant også en billig gulvbeleggrest, så jeg kan gjøre ferdig det ene rommet mamma og jeg pusset opp sist helg. Så da har jeg et prosjekt for denne helga, men jeg må male ferdig først, vil ikke risikere flekker på nytt belegg. 

Men først frokost.

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaa @HeleneFS !!!!!

_______

Vært våken siden 7 omtrent, enda ikke gjort noe fornuftig utover å slippe Thorvald ut og inn igjen i snøværet og gi ham frokost. Nettopp spist egen frokost og. Snaart skal jeg gidde litt huslige aktiviteter. Snart. Må uansett opp og gå straks siden jeg har 2-3 kg baby i magen som ligger og klemmer på blæra mi :teehe: 

4a79196a61d48df2f2e1f725b31510f2.jpg

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 nattevakter så klarer jeg ikke å ligge i mer enn 2 timer i senga :| Gjett hvem som kommer til å sove godt inatt a! 

Vigdis virker dønn sliten, ville ikke på kveldstur igår og på morraturen med C idag så var hu sånn paranoid hu blir når hu er sliten. Hu elsker å ligge ute i sola, men nå stod hu å bjeffa utenfor døra og ville inn :icon_confused: Jaja, får ta en hviledag idag da kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Sjef 10 mnd ønsker seg hjerne til bursdagen sin i juni :huh: 
Godt at denne perioden er relativt raskt overstått, og at han i det minste har bli og sitt inne :P 

Skal visst snart på jobb jeg. Fikk plutselig beskjed når jeg stod midt i skauen at det var sykdom, så da må jeg steppe inn. 
Helt greit. Det er ikke som at jeg hiver meg i gulvet og protesterer når det er snakk om å få inn penger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper skal opereres på mandag ? hadde ikke forventet det i det hele tatt. Er en liten rød klump på penis, jeg tenkte det bare var ett stikk i begynnelsen,  og så tenkte jeg det var en vorte som ikke var noe å stresse over . Dyrlegen tittet kjapt på ham da jeg var innom for å kjøpe fôr og booket operasjon på mandag.  Jeg er borte på jobb hele helga, så da vet jeg hvor jeg kommer til å ha tankene. .. og jeg føler meg som en dårlig eier som ikke dro til dyrlegen med en gang jeg oppdaget det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Casper skal opereres på mandag ? hadde ikke forventet det i det hele tatt. Er en liten rød klump på penis, jeg tenkte det bare var ett stikk i begynnelsen,  og så tenkte jeg det var en vorte som ikke var noe å stresse over . Dyrlegen tittet kjapt på ham da jeg var innom for å kjøpe fôr og booket operasjon på mandag.  Jeg er borte på jobb hele helga, så da vet jeg hvor jeg kommer til å ha tankene. .. og jeg føler meg som en dårlig eier som ikke dro til dyrlegen med en gang jeg oppdaget det.

Satser på at det er noe helt ufarlig! :hug:

Nå skal jeg ha en dobbeltime i samfunnsfag. Tenkte å vise første episode av The Hollow crown som går på NRK. Det ville passet perfekt med det vi holder på med i historie, men med gammelengelske replikker og nynorsk teksting ble det for utilgjengelig for mine elever. Farsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grumle* Skrev melding på nav på mandag. To dager svarfrist, stod det. I dag ringte telefonen fra nav, men jeg lå med pjuskt barn så jeg tok den ikke. Fikk så melding om at meldingen på nav.no var svart på. Logget meg inn på den, og der var det bare en standardbeskjed om at meldingen var mottatt og videresendt navkontoret, men den var svart på en halvtime før telefonen ringte. Så jeg ringer da opp igjen  i stad og spør om det er saksbehandler som har ringt meg. Joda det var det, og de prøvde å sette meg over, men får ikke svar. Kan hun ikke bare SVARE på meldinge min da? Om hun ikke ringer opp igjen eller er tilgjengelig? Grmpf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt så vanvittige mareritt i hele natt. Våknet flere ganger i timen av at jeg var livredd eller hylgråt. Prøvde å stå opp og gjøre noe annet for å få hjernen min til å tenke på noe annet, men da jeg sovnet igjen begynte det igjen. Jeg er så LEI. Hver eneste natt våkner jeg opp minst en gang av at det skjer "kriser", f.eks jeg holder på å dø, bikkjene holder på å dø, gubben går fra meg, lillesøstera mi dør, huset brenner ned, jeg løper så mye at jeg ikke klarer mer, faller oppi et stort hull jeg ikke kommer meg opp fra, blir ranet, folk prøver å bryte seg inn mens vi sover etc. Men en gang i løpet av en natt er bedre enn tusen, slik det var i natt :/ 
Nå har det blitt så ille at jeg gruer meg for å gå å legge meg fordi jeg vet det kommer til å bli et ******* å få sove ordentlig. 

Og kastrering+chipping+vaksinering av Knerten er bestilt. Gruer meg jeg :lol: Bittelille gullklumpen skal forlates og legges i narkose... :o Jaja, 28.april blir han nøtteløs :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva mente de den greia var da? Syntes liksom det hørtes litt overkill ut å operere liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Du er din egen person! Er det ikke deilig å være litt ansvarlig for sin egen trivsel og ikke støtte seg på andre? Gikk igjennom det samme som du gjør nå for ett år siden. Det er fin å vite at man trives i sitt eget selskap. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

D er din gen person! Er det ikke deilig å ære litt ansvarlig for sin egen trivsel og ikke støtte seg på andre? Gikk igjennom det samme som du gjør nå for ett år siden. Det er fin å vite at man trives i sitt eget selskap. :) 

Jo, det er denne følelsen jeg fikk kjenne litt på. Selvstendigheten, at jeg klarer meg faktisk. Elsker det :wub: 

28 minutter siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer med dagen som var @HeleneFS !

1 time siden, Aslan skrev:

Hurraaa @HeleneFS !!!!!

1 time siden, Malinka skrev:

Gratulerer med overstått dag, @HeleneFS!!

1 time siden, Mud skrev:

Gratulerer med dagen @HeleneFS ! :D

1 time siden, SFX skrev:

Gratulerer med dagen på etterskudd, det ble jo en kjempefin dag!

Tusen takk alle sammen! Det var veldig snilt av dere :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva er det da? Det går nok helt fint skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...