Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Så mye forskjell på fargen en klipp kan gjøre! :) søta :wub:

Klør etter å gjøre ansiktet mer bedlington da, så blir nok litt stussing neste uke når jeg skal oppover[emoji14]

c8d319470b6ff0c1397be6a000b6392c.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

• Like 10
  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

Posted Images

Skrevet
1 time siden, Raksha skrev:

:lol: Jeg syns nesten 4 km var mer enn langt nok i dag med vogn og hunder... Vi har kanskje bittelitt forskjellig utgangspunkt :icon_redface:

Jeg skal rusle en ca 3 km lang runde etterpå og skal si meg fornøyd med den :icon_redface: 10 mil i april skal jeg glemme, men "se hvor langt jeg kommer i april"-er mitt mål. Er høygravid 3 uker av måneden, så skal ikke ha for store forventninger :teehe: 

Akkurat nå, Line skrev:

Hadde tenkt å legge ut akkurat samme linken :lol: 

• Like 1
Skrevet
7 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Så mye forskjell på fargen en klipp kan gjøre! :) søta :wub:

Klør etter å gjøre ansiktet mer bedlington da, så blir nok litt stussing neste uke når jeg skal oppoveremoji14.png

Hvordan klarer du å la være å gi den mohawk? :o 

Skrevet

Sjeleglad for at jeg har hund som ikke spiser ting på tur! Er en labrador som måtte avlives etter å ha fått i seg rottegift i en park borti her. Og en hund til har muligens fått i seg noe og ligger til observasjon.

Ikke fått vite akkurat hvor men jeg mistenker at det er i en park jeg aldri er i. Heldigvis!

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Skrevet

Var ute og trente litt med Marko i stad, og det var blitt litt rustent, altså... Ikke var det lett for en vofs å konsentrere seg heller, det er jo så mange spennende lukter i gresset etter at snøen har smelta! Lurer på om jeg skal ofre et gammelt sengetrekk og flette ny leke til ham. Jeg trenger noe med litt lengde på til å ha drakamp med, og noe nytt og kult å fange oppmerksomheten med. 

Skrevet
1 time siden, Teserere skrev:

Kanskje vi skal forte oss ut før regnet kommer hit, da!

Hvilken av gruppene :teehe: 

Jeg tror det var Hekta på strikking og hekling. (Jeg er medlem på så mange av de sidene der).

• Like 1
Skrevet
24 minutter siden, Line skrev:

Nope. Jeg leser bare strikkeoppskrifter bak rattet, strikker aldri! :aww:

Nå har jeg sådd grønnkål, timian, løpstikke og koriander som skal i pallekarmer, og erteblomster og kosmos til krukker og blomsterkasser på verandaen. Enda har jeg mange frøposer igjen, må jeg tilstå. Sjelestyrke og realisme er å kjøpe bare noen få poser med frø når du står foran et utvalg på flere hundre.

• Like 3
Skrevet

Noe sier meg at det ikke var så lurt å lære whippeten å snakke for å få godbit..

Er i Oslo en tur. Fått meg verdens kuleste solseng a la 70 tallet! Nå gleder jeg meg til campingtur i Sverige i juli :D

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

• Like 1
Skrevet
7 minutter siden, Lola Pagola skrev: Så mye forskjell på fargen en klipp kan gjøre! [emoji4] søta :wub:

Klør etter å gjøre ansiktet mer bedlington da, så blir nok litt stussing neste uke når jeg skal oppover[emoji14]

Hvordan klarer du å la være å gi den mohawk? [emoji33] 

Hun pleier å ha det når jeg klipper henne :D

• Like 1
Skrevet

Herregud, sovet i 7,5 t etter nattevakt. Det er sjeldenr jeg gjør! C har vært å hentet bunaden sin, så nå går han manekeng for meg :wub:

• Like 5
Skrevet

Hjemme fra villmarksmesse. Damn!  Mye folk!! Man er ofte ganske ensom i villmarka,  så jeg var overasket over antall folk. 

Det ble ny skallbukse til meg og poden,  nye fine tursko til meg, fiskeutstyr til poden og en turkopp + tennstål med navnet hans ingravert. Det hjelper ikke at det er messepriser når det er så mye fint! :P

Nico fikk være med. Hun er visst svært skeptisk til utstoppede ulver,  bjørner og geitebukker.  Rev var greit :lol:

Det var mange folk der til å kose meg henne,  det var stas!  B.l.a @Perfect Image.

Hun ser tydeligvis brått ut som en puli for hun fikk mye oppmerksomhet:blink:  Folk kom bort for å spørre og grave om pelsen,  og bare måtte hilse på rastahunden.  Det var stas for en selskapssyk frøken som alltid står i skyggen av huskyen :lol:

• Like 7
Skrevet

Jeg fikk fyr i ovnen! Jeg pleier aldri åfåfyr, selv om jeg gjør som man skal. Men idagfikk jeg fyr på første forsøk, så nå er det 30grader her inne :icon_redface: Det var litt voldsomt :P

• Like 3
Skrevet
1 time siden, Aslan skrev:

Jeg skal rusle en ca 3 km lang runde etterpå og skal si meg fornøyd med den :icon_redface: 10 mil i april skal jeg glemme, men "se hvor langt jeg kommer i april"-er mitt mål. Er høygravid 3 uker av måneden, så skal ikke ha for store forventninger :teehe: 

Hadde tenkt å legge ut akkurat samme linken :lol: 

:lol: Jeg bør helst være i bedre form enn deg... Ikke dermed sagt... :lol: 

Nå har vi fått i oss middag, litt sånn "spise opp det vi har" så det ble resten av potetposen, en persillerot, en skvett melk og en klatt smør i potetstappa (og litt salt, pepper og gressløk), og resten av den åpna posen med grillpølser til mann og barn, og et par små mer krydra pølser til mor. :aww: Godt var det ! 

Guest Jonna
Skrevet

Der fikk jeg sett på bilder. Hun mangler litt rasedetaljer til å være mer enn en VG hund. Men hun beveger seg langt sundere og bedre konstruert enn ganske mye som vinner på "show". 

12957420_10156751631090072_5406426598865

12671779_10156751631330072_2907975114864

12909443_10156751631525072_5918718836168

1933357_10156751631125072_38744905439451

Skrevet
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Der fikk jeg sett på bilder. Hun mangler litt rasedetaljer til å være mer enn en VG hund. Men hun beveger seg langt sundere og bedre konstruert enn ganske mye som vinner på "show". 

12957420_10156751631090072_5406426598865

12671779_10156751631330072_2907975114864

12909443_10156751631525072_5918718836168

1933357_10156751631125072_38744905439451

Ordentlig søt, er hun! :heart:

Guest *Kat84*
Skrevet
13 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg fikk fyr i ovnen! Jeg pleier aldri åfåfyr, selv om jeg gjør som man skal. Men idagfikk jeg fyr på første forsøk, så nå er det 30grader her inne :icon_redface: Det var litt voldsomt :P

Må jo gjøre det ordentlig når du først får til så klart! :aww:

Jeg har alltid problemer med å få fyr i ovner jeg ikke har brukt før. Men når du først har funnet ut av det går det lett etterpå :) 

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Visste dere at hundesonen har en overvekt av folk som gir råd som involverer straff og gammeldags måte å trene hund på?...

:P 

??

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...