Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

AN sitter jeg på skolen med verdens verste vondter i nakken. Er usikker på om jeg orker hele dagen i dag... Tror nok jeg kommer til å gå i lunsjen, selv om jeg virkelig ikke har lyst :( 

Lille dyret sitter i bilen og jeg er litt bekymret over at hun skal fryse, men jeg varmet bilen før jeg dro og hun har på dekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

47 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Hvorfor er det alltid sånn at en liten gruppering skal få definisjonsmakta for en ekstremt utbredt og mangefasettert "bevegelse"? Det skjer igjen og igjen, se bare på hvordan IS og andre små grupperinger gjennom de siste 15 åra har gjort islam til en terrorreligion, sånn at vi glemmer alle de millionene som praktiserer islam hver eneste dag og som ikke gjør en flue fortred.

Folk flest som kaller seg feminister skriker ikke til småjenter at de kan suge *** om de ønsker å få fram poenget sitt, men noen gjør det. Folk flest som er mot pelsdyroppdrett kaster ikke kadaver på stortingstrappa, men noen gjør det. Folk flest som er i mot kapitalismen innfører ikke kommunisme, men noen gjør det.

Slutt å være så himla korttenkte at dere trur at de som skriker høyest er de som har krav på sannheten innen det gjeldende paradigmet. Slutt å være redde for merkelapper som er meningsbærende for så og si alle, og fyll dem heller med det innholdet du sjøl føler er riktig, og stå for det! Ha litt respekt for den innsatsen folk har gjort opp gjennom historien for at dere skal kunne sitte på ræva og si at dere ikke er feminister, fordi dere ikke vil assosieres med Ottar. Det fine med feminismen er at det er rom for "Ottar-gærningene", queerfeminister som hevder at den ypperste formen for kvinnefrigjøring er prostitusjon, for småbarnsmødrene som vil at gubben skal hjelpe til mer hjemme, for karrierekvinnene som vil bli sjefer, for de som ikke veit hva de vil med livet, men som setter pris på det å kunne velge, for de som gjør feminismen til en akademisk vei, for de som har en brennende sans for rettferdighet og som mener at dikotomien mann og kvinne er den mest framtredende klasseinndelinga som finnes i verden. Feminisme handler om som så mye mer enn å synes at prostitusjon er skadelig og bli militante i sin holdning til det. For meg handler det bl.a. om å kunne heve stemmen og bli hørt tiltross for/fordi jeg er kvinne, og jeg er faktisk villig til å beskytte den retten til min dødsdag. Der er JEG militant.

Og så bør alle komme seg på kino og se "Sufragette" litt brennkvikt. Det er et kræsjkurs i feminisme med levende bilder og lyd. Det liker jo alle. :lol:

Nå er jeg ikke interessert i verken å lese eller lære spesielt om feminisme, men synes du det er rart at det er Ottar som stadig dras fram når det blir fokus på feminisme? Det er jo helt naturlig at man drar fram det mest ekstreme liksom, de som roper høyt og gjør seg bemerket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på byttefest i helga, 12 kvinnfolk hadde med seg overskuddet i klesskapet sitt (bomkjøp, ting man ikke liker lengre og greier man har vokst ut av på en eller annen måte).

Fikk med meg en hel ikea-posa hjem igjen, med gensere, topper, smykker, sko og en nydelig ballkjole! (med lange hanske tilogmed).

I dag sitter jeg derfor iført helt nye klær for meg, som ikke kostet et rødt øre. Fantastisk konsept. Så jeg prøver å ikke surve over at noen snappa opp turbuksa jeg egentlig hadde lyst på også :D (vi trakk lodd om rekkefølgen man fikk plukke i på starten, så løste det seg veldig opp når alle favorittene var tatt).

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev:

I dag sitter jeg derfor iført helt nye klær for meg, som ikke kostet et rødt øre. Fantastisk konsept. Så jeg prøver å ikke surve over at noen snappa opp turbuksa jeg egentlig hadde lyst på også :D (vi trakk lodd om rekkefølgen man fikk plukke i på starten, så løste det seg veldig opp når alle favorittene var tatt).

... og nå så jeg brått for meg deg ved kjøkkenbordet, iført ballkjole og hansker til :lol: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Siri skrev:

Nå er jeg ikke interessert i verken å lese eller lære spesielt om feminisme, men synes du det er rart at det er Ottar som stadig dras fram når det blir fokus på feminisme? Det er jo helt naturlig at man drar fram det mest ekstreme liksom, de som roper høyt og gjør seg bemerket. 

Nei, jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at Ottar dras fram, men jeg synes det er merkelig å anta at det den gruppa forfekter er betegnende for feminisme i sin allmennhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Caroline skrev:

Har tatt i en del schapendoes på utstillinger, og la meg si det sånn, jeg synes de kan bli en smule flinkere til å vaske den pelsen altså :| Men, det er ganske mange raser jeg hører det der bli sagt om, altså at pelsen er selvrensende og alt det der, men jeg har tatt i mange nasty "selvrensende" pelser, altså :P 

Det finnes noen som mener min rase ikke bør bades eller børstes også.  Røytepels skal falle av uten menneskelig hjelp osv. Og ja noen av de hundene er ganske seige og luktende.  Selv om lite kreves for å holde de fine. Bad noen få ganger i året og litt børsting under røyteperioden holder.  

 

12 timer siden, HeleneFS skrev:

Da var jeg på plass i ny hybel, ikke alle som opplever å flytte fra samboeren sin på valentines day akkurat :P, haha *rar humor*! Det dilemmaet som var hypotetisk, var ikke det allikevel, jeg fikk valget, det er vel tydelig hva jeg valgte. Vi har ikke gått fra hverandre helt enda, men tar litt tid hver for oss for å tenke skikkelig igjennom veien videre.

:hug: håper det går bra med deg. 

 

11 minutter siden, Siri skrev:

... og nå så jeg brått for meg deg ved kjøkkenbordet, iført ballkjole og hansker til :lol: 

Haha, samme bildet dukket opp i mitt hode :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Nei, jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at Ottar dras fram, men jeg synes det er merkelig å anta at det den gruppa forfekter er betegnende for feminisme i sin allmennhet.

Ottar skader feminisme som sak - sånn er det bare. På akkurat samme måte som at IS er ødeleggende for den normale muslim. Det er noe som kvinnesaken må ta inn over seg dessverre.,

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg skikkelig lei av å fryse! Sitter i det varmeste hjørnet i stua under det tjukkeste pleddet vi har + at jeg har ei tjukk og god ullkofte og tjukke hjemmestrikka ullsokker på meg. Skal ikke være nødvendig innendørs det. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor takk til @Raksha for påminnelsen om klo klipp! Det var det jeg skulle gjøre nå i dagslys ja.... hente en og en hund:D. Ellers nytter det ikke for nr 2 blir alltid litt sånn:drool:.Meg også,ta på meg også,jeg vil ha ros og godbit NÅ!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Line skrev:

Ottar skader feminisme som sak - sånn er det bare. På akkurat samme måte som at IS er ødeleggende for den normale muslim. Det er noe som kvinnesaken må ta inn over seg dessverre.,

Og det gjør nok "kvinnesaken" også, uten at jeg skal ta på meg og representere alle de andre som omtaler seg som feminister. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Krutsi skrev:

:hug: 

 

en liten trøst er jo at med en hund og noen produkter fra Kondomeriet, så trenger man ikke bare en halv-OK mann :aww: (dårlig forsøk på humor :P )

men du skal nok se at det ordner seg nok på den ene eller andre måten skal du se :) 

 

13 timer siden, Pixie skrev:

:hug:

 

13 timer siden, Kokospaniel skrev:

Stor klem!!

 

13 timer siden, Eplefe skrev:

Klem!

 

13 timer siden, Malinka skrev:

:hug:  Jeg kastet ut forrige samboer på 1 april.... litt merkelig dato det også, men den gang var det tydelig at det ikke var ment som en spøk :aww:  Håper virkelig det går bra med deg!

 

13 timer siden, Rocket skrev:

Om det er noen trøst så ville jeg gjort det samme, og det på tross av at dette forholdet ser ut til å kunne vare i mange mange år. Hadde han kommet med noe slikt ifht hund eller hest så hadde jeg vært ute på dagen, da kjenner han meg ikke altså. Og bryr seg i hvertfall ikke om helsa mi, for uten hund/hest i livet så hadde jeg vært mye mer deprimert enn det jeg er pr.idag. Og jeg hadde aldri i verden klart å opprettholde et visst aktivitetsnivå de siste åra uten dyr i livet. 

Det er slik flere i stallen også sier, uten hest så hadde de ikke vært like hyggelige å ha med å gjøre i hverdagen. :P 

 

13 timer siden, Aslan skrev:

:hug: Håper det blir bra tilslutt, uansett hvordan :) 

 

1 time siden, Annegru skrev:

Jeg slo opp med min forrige kjæreste og samboer for akkurat ti år siden i går, på Valentine's Day. Da vi innså det var Valentine's Day måtte vi le litt :P Lykke til med tenkingen og håper det løser seg til det beste uansett hvilken vei det skulle gå :)

 

48 minutter siden, Snøfrost skrev:

:hug: håper det går bra med deg. 

 

Takk for alle likes, klemmer og komentarer, jeg setter pris på hver eneste en. Det er litt rart å gå fra hverandre på dette grunnlaget, forrige uke var vi kvalmende forelsket. Men når vi er så uenige om fremtiden ser jeg ingen annnen løsning, det gjør ikke han heller.

Jeg har en filosofi om at et forhold handler om å støtte og inspirere hverandre til å oppnå de tingene man ønsker, så å be meg velge mellom kjærlighet og lidenskap går helt mot mine prinsipper. Det er tydelig at han bare tenker på seg selv i denne saken: "Vi har det jo så bra nå, hvorfor forandre noe".... ehhh... DU har det bra, jeg savner hobbyen min hver eneste dag. Å huske dette hjelper meg å komme igjennom det.

Jeg griner litt innimellom, for jeg mistet jo nettopp min beste venn, men det er bare for meg selv, i svake øyeblikk, så alt i alt har jeg det ganske bra :) . Jeg klarer også å finne det positive i situasjonen, feks at jeg ikke orker å spise akkurat nå, så da går jeg sikkert ned noen kilo, haha. Også er det deilig å bo sentralt igjen. Jeg er overbevist om at vi går hver for oss til slutt, men det er godt med en liten "tenkepause" først for å vite at jeg velger rett.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HeleneFS skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Takk for alle likes, klemmer og komentarer, jeg setter pris på hver eneste en. Det er litt rart å gå fra hverandre på dette grunnlaget, forrige uke var vi kvalmende forelsket. Men når vi er så uenige om fremtiden ser jeg ingen annnen løsning, det gjør ikke han heller.

Jeg har en filosofi om at et forhold handler om å støtte og inspirere hverandre til å oppnå de tingene man ønsker, så å be meg velge mellom kjærlighet og lidenskap går helt mot mine prinsipper. Det er tydelig at han bare tenker på seg selv i denne saken: "Vi har det jo så bra nå, hvorfor forandre noe".... ehhh... DU har det bra, jeg savner hobbyen min hver eneste dag. Å huske dette hjelper meg å komme igjennom det.

Jeg griner litt innimellom, for jeg mistet jo nettopp min beste venn, men det er bare for meg selv, i svake øyeblikk, så alt i alt har jeg det ganske bra :) . Jeg klarer også å finne det positive i situasjonen, feks at jeg ikke orker å spise akkurat nå, så da går jeg sikkert ned noen kilo, haha. Også er det deilig å bo sentralt igjen. Jeg er overbevist om at vi går hver for oss til slutt, men det er godt med en liten "tenkepause" først for å vite at jeg velger rett.

Jeg forstår så innmari godt hvordan du har det :hug: men jeg må si at jeg støtter deg veldig, for hvis jeg ikke husker helt feil så var jo du helt åpen ifra starten av ang hund, og han skrøt vel seg også på hund, så da synes jeg det er ganske så urimelig av han og plutselig ikke godta hund.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HeleneFS skrev:

 

Takk for alle likes, klemmer og komentarer, jeg setter pris på hver eneste en. Det er litt rart å gå fra hverandre på dette grunnlaget, forrige uke var vi kvalmende forelsket. Men når vi er så uenige om fremtiden ser jeg ingen annnen løsning, det gjør ikke han heller.

Jeg har en filosofi om at et forhold handler om å støtte og inspirere hverandre til å oppnå de tingene man ønsker, så å be meg velge mellom kjærlighet og lidenskap går helt mot mine prinsipper. Det er tydelig at han bare tenker på seg selv i denne saken: "Vi har det jo så bra nå, hvorfor forandre noe".... ehhh... DU har det bra, jeg savner hobbyen min hver eneste dag. Å huske dette hjelper meg å komme igjennom det.

Jeg griner litt innimellom, for jeg mistet jo nettopp min beste venn, men det er bare for meg selv, i svake øyeblikk, så alt i alt har jeg det ganske bra :) . Jeg klarer også å finne det positive i situasjonen, feks at jeg ikke orker å spise akkurat nå, så da går jeg sikkert ned noen kilo, haha. Også er det deilig å bo sentralt igjen. Jeg er overbevist om at vi går hver for oss til slutt, men det er godt med en liten "tenkepause" først for å vite at jeg velger rett.

Du skal få en klem fra meg også :hug:

Det der må være kjempetøft, og jeg greier ikke helt å se for meg hvordan jeg hadde reagert i samme situasjon, men antageligvis helt likt som deg. Hund er en stor hobby og del av mitt liv (det samme med turgåing, kan ikke be meg slutte med det!) og jeg tror ikke jeg noen gang hadde blitt helt tilfreds med tanken på at den som liksom skal stå meg nærmest her i verden ikke hadde unnet meg den gleden. 

Var han helt låst bare ved tanken på at du skulle ha eneansvaret for en hund i fremtida? Eller diskuterte dere ut i fra at begge skulle eie og dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

:D Hadde nesten litt lyst til det, alt for sjeldent man får brukt ballkjoler gitt ;)

Do it Do it Do it :D 

51 minutter siden, Krutsi skrev:

Mhm...... Sa hun med sammenbitte tenner..

:D 

Deilig rusletur ute på jordet. Nå kommer sola over tretoppene også slik at jordet mitt bader i sol... veldig påskestemning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kaken servert på jobb, brownieskake med karamelltopping, og min konklusjon er at bunnen kunne fått noen minutter til med steking, karamellen kunne fått et par sekunder mindre bruning, men kaken var i det minste god. Når folk forsyner seg for andre og tredje gangen (mindre og mindre stykker, for den var mektig!) så falt den i smak i det minste :D 

En liten brannøvelse midt i lunsjen sørget for litt frisk luft også :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HeleneFS høres ikke lett ut nei :no: Og er helt enig. Hvordan kunne jeg levd med meg selv om jeg ba samboeren min slutte å se fotball liksom, eller han ba meg om å slutte å lese bøker? Syns ikke ultimatum hører hjemme i parforhold overhodet, selv om her var det vel allergi som kompliserte ting? Uansett, veldig trist situasjon :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HeleneFS:hug:

 

Partikkelfilteret på bilen min truer med å tette seg pga for mye småkjøring :( Damn! 

Da må jeg til Bø i helgen. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å droppe det , men partikkelfilter koster typ 35 Tusen.  Jeg må kjøre langt asap. Argh!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Akkurat nå har jeg lyst på hund igjen. :)

 

Da må du komme og kose på småbarter etter påske engang :ahappy: 

 

Åh herremæ, full dag når man har rusk i maskineriet er slitsomt gitt. Vondt i hodet.. Snør gjør det også :getlost: Må se om jeg ikke får til å gå hjem før fellesmøtet, er helt oppbrukt og fremdeles over en time igjen med elever. Jaja, bestille litt varer da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...