Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

Skrevet
56 minutter siden, Stine skrev:

Tror jeg begynner å miste passionen for rasen min!? Jeg gidder ikke å offe og akke meg om alle som avler på papirløse staffer, jeg bryr meg rett og slett ikke lengre :blink: Ganske deilig egentlig :D

Og jeg klarer ikke la vær å bry meg med både det ene og det andre. Slitsomt til tider :P 

• Like 1
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Og jeg klarer ikke la vær å bry meg med både det ene og det andre. Slitsomt til tider :P 

Det er slitsomt! Husker en tid der jeg var litt over middels engasjert, og når 80% av staffeeiere er idioter så hender det at man får høyt blodtrykk :teehe:

• Like 8
Skrevet
Akkurat nå, Stine skrev:

Det er slitsomt! Husker en tid der jeg var litt over middels engasjert, og når 80% av staffeeiere er idioter så hender det at man får høyt blodtrykk :teehe:

Haha,  forstår jeg godt. Er ikke like høy % andel idioti i min rase, men noen blir jeg rimelig oppgitt av :P 

Så synes jeg det er trist at det er så vanskelig for enkelte å akseptere at ikke alle ønsker nøyaktig de samme linjene de selv har. Synes dessuten det burde vært høyere fokus på de som avler helt uten mål og mening... Det er en altfor høy andel Siberians som blir født på den måten. 

• Like 1
Skrevet

Jeg kjenner ikke nok til kelpien som rase enda til at jeg er så engasjert der. Har vært ganske engasjert i tolleren, men det gjør bare vondt synes jeg. Så mye skitavl og så mye rart :( 

Skrevet
21 minutter siden, Line skrev:

Jeg har ligget på sofaen i fire dager, med feber. Holder det eller? Det er ikke akkurat slik at jeg tygger antibiotika for moro skyld.

Sorry at jeg mistolket deg til å være misfornøyd med legen fordi du ikke fikk antibiotika (skal lese bedre neste gang). God bedring, kjipt å være syk og bihulebetennelse kan være skikkelig vondt.

Skrevet
Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Sorry at jeg mistolket deg til å være misfornøyd med legen fordi du ikke fikk antibiotika (skal lese bedre neste gang). God bedring, kjipt å være syk og bihulebetennelse kan være skikkelig vondt.

Jeg fikk antibiotika, pluss en nedlatende belæring om at han ikke brukte det og hvor kjipt det kunne være for magen.

Takk.

Skrevet

Isj... kjedelig @Line god bedring. Har hatt nesten to uker på sofaen med feber nå, ikke så høy, men ble bare ikke kvitt den. Var feberfri for første gang igår. Det var en skikkelig lettelse. Håper det går raskt over for deg!

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Isj... kjedelig @Line god bedring. Har hatt nesten to uker på sofaen med feber nå, ikke så høy, men ble bare ikke kvitt den. Var feberfri for første gang igår. Det var en skikkelig lettelse. Håper det går raskt over for deg!

Takk :) Jeg vet jeg responderer bra på denne type behandling når jeg er sånn sjuk, så regner med jeg er tilbake på jobb igjen på mandag. 

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Stine skrev:

Tror jeg begynner å miste passionen for rasen min!? Jeg gidder ikke å offe og akke meg om alle som avler på papirløse staffer, jeg bryr meg rett og slett ikke lengre :blink: Ganske deilig egentlig :D

Driver akkurat å bryr meg for hardt i en slik diskusjon nå. Argh! Folk er så tette!

• Like 1
Skrevet
8 minutter siden, Line skrev:

Jeg fikk antibiotika, pluss en nedlatende belæring om at han ikke brukte det og hvor kjipt det kunne være for magen.

Takk.

Ja, leste det etter at jeg så ditt og 2ne sitt innlegg. Ikke meningen å kommentere uten å ha lest alt skikkelig for forhånd, det er sååå irriterende når folk gjør sånn. Skjønner selvfølgelig veldig godt at du reagerte på legen. 

Hadde en opplevelse en gang jeg målte feberen min til over 40 om natten i forbindelse med en infeksjon. Da jeg fortalte det til legen jeg fikk time hos neste dag fikk jeg tilbake "nei, det gjorde du nok ikke, man får ikke feber av slike infeksjoner". Ånei... Mye rare leger der ute, som kanskje ikke helt burde jobbet med mennesker... 

• Like 1
Skrevet

Oi, sorry @Line. Litt av en reaksjon på kommentaren min... Jeg skrev det fordi det er ekstremt mange som tror at forhøyet crp =antibiotika, og dermed er misfornøyd fordi de ikke får noe for det. God bedring :)

• Like 1
Skrevet

Bare fordi det er for lite sheltier her inne, og jeg vet at dagen ikke er den samme uten:
12670605_964990116889472_422061826459511
Dronning Ganzie og Prinsesse Inya av Namsos ønsker dere en god helg:flowers:

• Like 22
Skrevet
11 minutter siden, Martine skrev:

Oi, sorry @Line. Litt av en reaksjon på kommentaren min... Jeg skrev det fordi det er ekstremt mange som tror at forhøyet crp =antibiotika, og dermed er misfornøyd fordi de ikke får noe for det. God bedring :)

Og derfor mente du det var på sin plass å belære meg litt, helt uten å vite hva jeg vet eller hvordan formen min er. Selvfølgelig får du reaksjon da, når jeg har svart deg at også legen var enig i at det var en bihulebetennelse.

Takk!

Nå har jeg kost meg med Pretty Woman, søte filmen :ahappy: 

Skrevet

Jeg kan rapportere om at spillet "Escape" - brettspill, IKKE er noe avslappende fredagskveldsaktivitet sammen med kjæresten - hektisk! :o ! Men vi fikk til tilslutt da. :lol: 

• Like 1
Skrevet

Mikkjel Fønhus, en fantastisk forfatter, jaktet selvsagt med vår nasjonale skatt av en hunderase - hygenhund :wub:  Ikke rart han fikk innspirasjon i sitt forfatterskap. 

FB_IMG_1455309693762.thumb.jpg.2eb00297c

• Like 9
Skrevet
36 minutter siden, Pringlen skrev:

Mikkjel Fønhus, en fantastisk forfatter, jaktet selvsagt med vår nasjonale skatt av en hunderase - hygenhund :wub:  Ikke rart han fikk innspirasjon i sitt forfatterskap. 

FB_IMG_1455309693762.thumb.jpg.2eb00297c

Fint bilde?

Skrevet

Da har jeg sendt bekymringsmelding til til MT ang. 4 marsvin som virkelig, virkelig ikke hadde det bra. Håper de ordner opp i det så fort som mulig! 

Skrevet

Tok et bilde av Rocky idag, og han så plutselig så gammel ut. Er lyset som gjør det, men han fikk skikkelig gammelmannspreg synes jeg.

c00ead0f874aaadf36b90e22fcfb1be0.jpg

AN hører jeg på yngstepusen som klikker, hun vil helst inn på soverommet og få oppmerksomhet. Synd jeg skal sove :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 9
Skrevet

Åh, så greit å ha hund som kan la sår og ubehageligheter være i fred. Slipper å bruke krage eller skjerm, ikke noe slikking eller biting på bandasjen og får lov å vaske, rense og kle på hva jeg vil. Det værste man får tilbake er en våt nuss og kosehode som skal i halsgropa. Merkelig i grunnen at han tar sårpleien så fint, Keo er ikke så begeistra for at man fikler på frembeina hans til vanlig :ahappy:

En annen ting som ikke er så greit er at NKK Bø henger i en tynn tråd, iallefall får vi ikke trent så mye agility til uka... Det er litt for ille med tanke på at vi skal i ringen tre ganger, mamma har tatt seg fri fordi hun vil være med å se, samt at to venninner kommer tilreisende for helga. Ikke noe halting eller vondt med mindre man tar rett i såret, heldigvis. Han som er så flink å holde seg skade- og sykdomsfri til vanlig :blink:

Forstår ikke helt hvordan han har fått til dette her, jeg:

Spoiler

12736034_10153811816827597_1736768171_n.

Guest Klematis
Skrevet

Vi koser oss på hytta. Herlig å komme til varm hytte og ta et besøk til foreldrene mine to minutter unna og få ferdig middag?

Og hva i huleste er vitsen med å våkne 0638 på en lørdag jeg har fri...?!

Idag skal jeg og mamma på tur sammen,og jeg skal henge i hælene på tanteungen på tre år. Han vil nok gjerne kose med Biz. Helst Timmy vet jeg,men han er ikke barnevennlig,så det blir frøken fryd. 

I går var jeg på name it og handla til mitt nye tantebarn. Det var veldig koselig altså,og mye fint selv om det var veeldig mye rosa der! Rosa til jente og blått til gutt er tydeligvis greia. Termin om ei uke! Tante har vært klar lenge!<3 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...